DP menigheten

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.447
    Antall liker
    2.632
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    A5.52 :p :p :p (det blir ikke værre enn M.I. sin navnelogikk uansett.. )
     

    aiso

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2010
    Innlegg
    1.534
    Antall liker
    4.343
    Sted
    Glåmdalen
    Torget vurderinger
    16
    Det har jeg lurt litt på.......
    Er det interesse for sånt i 2023 der det helst skal være klasse D og veie 2 kg ?
    Ja, dette tror jeg absolutt det er interesse for. Med den kvaliteten det er på DP-produkter generelt og alt det som kommer fra deg, burde dette være interessant for mange. Jeg er interessert!
     
    • Liker
    Reaksjoner: KMR

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.610
    Antall liker
    14.570
    Sted
    Langesund
    Hva kommer disse kolossene til å veie med den massive fronten? Over 100Kg?
     

    RJEL

    Servicemann
    Ble medlem
    30.04.2004
    Innlegg
    2.131
    Antall liker
    1.417
    Torget vurderinger
    4
    Det har jeg også lurt litt på. Er ikke sikker, ferdig maskinert veier fronten 12-13 kg. Så kommer kjøleribbene fra Tyskland og resten av chassi.
    Blir ikke lettere en 5,52 for å si det sånn. Trur den blir over 90kg.....
    Og hva prisen blir lurer jeg enda mere på. Jeg har ikke kontroll,
    Foreløpig lages det 3 til meg og 2 til en kompis :cool:
     

    Todani

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.05.2009
    Innlegg
    1.158
    Antall liker
    2.113
    Dette ville blitt tiårets forsterkernyhet. A2 er som sagt brukt opp. 2 er også mindre enn 5 som også er brukt opp. Leif ville helt klart brukt ny modellbetegnelse for en slik forsterker over alle forsterkere.
    Stå ved 10 eller legg på enda en desimal eller to.
    Jeg synes A1000 ville vært passende tøft og rettferdig.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.610
    Antall liker
    14.570
    Sted
    Langesund
    A10 høres bøst nok ut for min del. Vinner jeg i lotto får du bestilling på 3 stykker.:D
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.521
    Antall liker
    102.853
    Torget vurderinger
    23
    Det vil alltid være et marked for gromme ting slik som dette... ikke kjempestort men interessant nok til småskala.
     

    saabsub

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.02.2005
    Innlegg
    172
    Antall liker
    476
    Torget vurderinger
    3
    DP A10 LE
    Skulle likt å vite prisen, men det er vel sånn at må du spørre har du ikke råd 😊
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.447
    Antall liker
    2.632
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    DP A5s
    kort og konsist, og alle skjønner hva det betyr

    Designet er en A5. Skal man være pirkete, skulle de ombygde A5'ene vært kalt noe annet. De er crossovers etter min mening. Tar jeg ikke feil, er det som blir lagd nå, den ekte A5.

    A5b og A5s... basic chassis vs signatur chassis.. slik som A1b og A1s

    A2 "var" dobbelt så stort som en A1..
    5.52/A5 var/er "vesentlig" større en A1
    A10 klinger ikke i øret i første omgang.. Denne forsterkeren er jo ikke på størrelse med en Europall heller.

    Men jeg har 0 stemmerett her :) ... veto har vel RJEL.

    Anyway... kult at "skaperverket" blir realisert... Det er jo helmax! Jeg kommer aldri til å få en slik i hus, men jeg er gudskyldlov veldig happy med det jeg har. Jeg drømte i mange år om å få cnc frest ut en "A1s-etisk" front på EC501 aktive delefiltrene, slik at de matcha ampene bedre, men men.. det er jo kun estetisk, og ikke så nøye egentlig.
     

    MB-S124

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.05.2012
    Innlegg
    784
    Antall liker
    945
    Spennende! Bare å begynne sparingen skjønner jeg! @RJEL hvordan er verkstedkapasiteten på nyåret?
     

    Prodigy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.01.2019
    Innlegg
    277
    Antall liker
    93
    A2 eller A6 er jo også meget gode kandidater. Merkelig hvor vanskelig det skal være å gi et navn.....
    Men A2 ER det jo noe som heter, som aldri ble produsert.

    Jeg har så lyst å gjøre ampen fullbalansert hele veien til utgang. TO push pull trinn, 60 utgangstransistorer, det hadde vært konge. Men det blir dyrt :-(
    Hvor stor trafo skulle den hatt da🙂👍
     

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.626
    Antall liker
    1.500
    Sted
    Sunndalsøra
    Jeg er enig at A6 vil være det rette navnet. Man kan ikke begynne å sette til eksempel A5 MkII på noe som en ny produsent produserer. Er ikke i tvil om at dette blir et grundig stykke arbeid. Viser bare til den ny RIAA trinnet jeg kjøpte,som jeg er så fornøyd med. Så liker jeg den gamle Logoen aller best. Er noe spesiellt med den skråstillte som ikke finnes på noen andre merker :)
     
    Sist redigert:

    northpole

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.11.2010
    Innlegg
    650
    Antall liker
    553
    Fantastisk at RJEL gjennomfører dette.Det er et stort prosjekt bare logistikken på delene og byggingen gjør seg ikke selv heller. Den fortjener virkelig en S front.Dette blir selvfølgelig å koste men tenker at det blir en grei pris sammenlignet med mye annet toppklasse utstyr.
     

    RJEL

    Servicemann
    Ble medlem
    30.04.2004
    Innlegg
    2.131
    Antall liker
    1.417
    Torget vurderinger
    4
    Spennende! Bare å begynne sparingen skjønner jeg! @RJEL hvordan er verkstedkapasiteten på nyåret?
    Den er ikke så gal.
    Jeg sier mye NEI nu til ting og tang. NAD og annet skrot......
    Fordi jeg vil heller bruke tia mi på interessange ting, slik som å bygge fra scrath.
    Også er jeg mye i Oslo i.f.m jobbrelaterte ting.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    Jeg er enig at A6 vil være det rette navnet. Man kan ikke begynne å sette til eksempel A5 MkII på noe som en ny produsent produserer. Er ikke i tvil om at dette blir et grundig stykke arbeid. Viser bare til den ny RIAA trinnet jeg kjøpte,som jeg er så fornøyd med. Så liker jeg den gamle Logoen aller best. Er noe spesiellt med den skråstillte som ikke finnes på noen andre merker :)
    DP A5 mk.II er det allerede bygget om flere av mester RJEL.
    De første A5 ombyggingene ble gjort av Leif Ernstsen selv Motorhome, så da må vi opp på A5 mk.III med ny front nå.
    Men det blir ikke så fett å kalle en ny fintjunet DP kreasjon for A5 mk.III som A6s EBW.
    Muligens burde RJELs initialer blandes inn her også.

    Så høres det helt konge ut med fullbalansert fra begynnelse til slutt RJEL.
    Men nå snakker vi vel nedpakking i trekasse på Europall?
    Bare minner om at Gryphon Apex veier små 202 kg på sokkelesten, og en en meter dyp.
    Fort et beist med sine 2 x 200 w klasse A, og fantasi pris.
    Men du verden for en makt og kraft.
     
    Sist redigert:

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.515
    Antall liker
    6.916
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Så den må ha enten doble 16A kurser, eller enkel 25-30A kurs med komfyrstikk eller industrikontakt?

    Johan-Kr
     

    s911dg

    Medlem
    Ble medlem
    11.11.2009
    Innlegg
    37
    Antall liker
    36
    Torget vurderinger
    1
    Slenger bare ut enda et navn . Mitt forslag er å droppe mk2 mk3 etc, å bare henge på en ny bokstav til slutt. Beholde A5 navnet og henge på en R . A5 SR . R er selvfølgelig for Rune 🙂
     

    RJEL

    Servicemann
    Ble medlem
    30.04.2004
    Innlegg
    2.131
    Antall liker
    1.417
    Torget vurderinger
    4
    Dette skal brukes treveis, så det blir 85Hz og rundt 650Hz på delefrekvens nummer to.
    Når jeg sier rundt er det fordi små toleranser på filmkondensatorene gir sjokkerende utslag på frekvens.
     

    RJEL

    Servicemann
    Ble medlem
    30.04.2004
    Innlegg
    2.131
    Antall liker
    1.417
    Torget vurderinger
    4
    Endelig 6.4 hovedkort på lager.
    Nu blir det slutt på å bruke ukesvis på å lete etter krypstrømmer og overslag som disse kortene er kjent for.
    Tørrfisk lukt er nivå 1. DC ut er nivå 2.
    Men en gang det er noe DC offset så blir det skifta tvert........
    20240108_233207.jpg
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    Jøss, ordnet det seg med hovedkort til gode gamle 6.4 :unsure:
    Det hadde jeg ikke trodd gitt "eventyret" høsten 2022.
    Dette er gode nyheter for eiere av den gamle lille kjempen.
    Ser av din informasjon at hovedkortet i min gamle 6.4 hadde begge nivå med trøbbel.
    Men nå er den en forkledd A1s EBW som stadig overrasker med hva den graver frem, og presenterer uten noen form for problemer selv når jeg ratter inn røslig volum til de notorisk strømhungrige Magnepanene. Siste låt som nesten slo meg i bakken var "Red Right Hand" fra Nick Cave and the Bad Seeds - Let Love In. For et skyv, og underliggende kraft det ligger i den låta 😲 Men skulle nok hatt en A5 RJEL mk.II for å få mer makt i det som er av bass.
    Uansett, så koser jeg meg veldig med den ombygde 6.4en, og kan varmt anbefale en ombygging om noen 6.4 eiere går svanger med en slik tanke.
    Dog mister du den litt rocka spillestilen som 6.4 har, men får tilbake en mer homogen og sømløs gjengivelse med ennå litt mer dreiemoment.
    Jeg har sluttet å se meg tilbake for lenge siden for å si det sånn, og tenker mer i retning av hva med 2 stk. A1s EBW :cool: :unsure:
     
    Sist redigert:

    janghell

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.12.2002
    Innlegg
    653
    Antall liker
    310
    Torget vurderinger
    11
    Er det bare 6.4 som har denne "skavanken"? Eller gjelder det 6.3, 6.2 osv. også?
     

    Musico

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    24.06.2022
    Innlegg
    80
    Antall liker
    345
    Sted
    Trondheim
    @Powerpoint
    Du bør absolutt satse på 2 stk A1S EBW. Det er en klar forbedring av hele lydbildet i forhold kun 1 stk A1S EBW.
    Jeg har gjort det selv og er meget fornøyd med lyden.
    Hvilken høyttaler spiller du på? Er det tungdrevne saker? Opplever at A1S ebw drar på godt på mine Dynabel Euforia, men jeg vet jo ikke hva jeg evt går glipp av, med bare en "boks". Noen med Euforia som har erfaringer å dele, kanskje?
     

    Musico

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    24.06.2022
    Innlegg
    80
    Antall liker
    345
    Sted
    Trondheim
    Spiller på Bowers & Wilkins 802 D3.
    De trenger nok mer kraft enn Euforia. Har hørt store B&W uten tilstrekkelig forsterkerktaft (eks Lyngdorf og Hegel på HiFi klubben i Trondheim) og det hørtes heseblesende ut, og boom i stedet smack i bassen 😜.

    Ikke slike problem med DP, da 😀 🎵🎶
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn