tomasmyhre
Hi-Fi interessert
Enig i at det er en stor prisoppgang, men det er vel ikke latterlig i forhold til Adyton, Krell, Burmester m.fl. ???
Ikke dra Respons inn i dette!DP og Respons priser seg ut av markedet, det er synd for det er flotte produkter, men allllllllt for dyre er de blitt.
For forsterkere inntil 95.000.-....ja da MAAAANGE ekstremt bra å velge mellom ihvertfall.
Du må gjerne sammenligne DP med Adyton og Burmester på pris. Men der stopper all likhet.Enig i at det er en stor prisoppgang, men det er vel ikke latterlig i forhold til Adyton, Krell, Burmester m.fl. ???
Produktet fremstår som om det er skrudd sammen i garasjen til Ernsten. Min erfaring med A1 er: Flott oppløsning og dynamikk, men meget begrenset effekt, dessuten trafostøy og heslig simpel finish. Det at 6.4 og 6.5 så ut som Biltema sveiseapparat er en ting. At A1 (og A1s) ser ut som et bakgårdsprodukt fra de gule horder og koster 35000 mer enn den tidligere patetiske blodprisen er helt utilgivelig.
Du må gjerne sammenligne DP med Adyton og Burmester på pris. Men der stopper all likhet.
Har nylig testet disse 3 oppmot hverandre. Ingen av de er verdt pengene, (selvsagt ikke, de koster rundt 100k!!!)men du å du så mye bedre Adyton og Burmester er i forhold til førstnevnte.
Er jammen redd siste Adyton er minst like god som min egen 911.....
Tror ikke på at noen har gått fra Cordis 1.8 til DPA1, her krever jeg bevis 8)Hei
At Adyton skal være bedre er det nok delte meninger om . Det er de som har byttet fra Adyton til Dp A1 og synes den er mye bedre men, det kommer vel litt ann på de forsellige oppsett og personer .
;D ;D ;DTror ikke på at noen har gått fra Cordis 1.8 til DPA1, her krever jeg bevis 8)
At DP priser seg ut av markedet er vel så, men du tar nok feil når det gjelder Response! Den tidligere Artist som nå er ute av markedet,kostet ca.55000.-, og mine tilsvarende Art kostet i 2000 ca.48000.-! Dette er en prisøkning på 7000.- på 6 år, og det må da seies å være moderatDP og Respons priser seg ut av markedet, det er synd for det er flotte produkter, men allllllllt for dyre er de blitt.
Produktet fremstår som om det er skrudd sammen i garasjen til Ernsten. Min erfaring med A1 er: Flott oppløsning og dynamikk, men meget begrenset effekt, dessuten trafostøy og heslig simpel finish. Det at 6.4 og 6.5 så ut som Biltema sveiseapparat er en ting. At A1 (og A1s) ser ut som et bakgårdsprodukt fra de gule horder og koster 35000 mer enn den tidligere patetiske blodprisen er helt utilgivelig.
DP A1 er verdt muligens halvparten, rundt 45-50K MAKSIMUM! Til 95K så får du min Pass Labs 350.5 til nesten halve prisen fra GODKJENT importør og denne er større enn DP A1 på alle områder. Denne er sendt fra vestkysten av USA etc etc. Så her er det ingen tvil- DP A1 er SINNSYKT og LATTERLIG overpriset!! :Du må gjerne sammenligne DP med Adyton og Burmester på pris. Men der stopper all likhet.
Har nylig testet disse 3 oppmot hverandre. Ingen av de er verdt pengene, (selvsagt ikke, de koster rundt 100k!!!)men du å du så mye bedre Adyton og Burmester er i forhold til førstnevnte.
Er jammen redd siste Adyton er minst like god som min egen 911.....
Trafostøy på DP?Helt latterlig!!! En A1s burde kostet 50 lapper ikke en krone mer. Flott lyd, men middelmådig finish og begrenset med krefter. Dessuten har DP svak trafostøy som ikke skal finnes på produkter i disse prisklassene (ref egen erfaring med DPA1, 6.4, 6.5).
Ord som sinnsykt og latterlig overpriset mener jeg er i sterkeste laget. Det er mange av konkurentene til A1 som ligger i prisleiet 90-100K.DP A1 er verdt muligens halvparten, rundt 45-50K MAKSIMUM! Til 95K så får du min Pass Labs 350.5 til nesten halve prisen fra GODKJENT importør og denne er større enn DP A1 på alle områder. Denne er sendt fra vestkysten av USA etc etc. Så her er det ingen tvil- DP A1 er SINNSYKT og LATTERLIG overpriset!! :
3 av 3 durer. Legg øret ned i mot den, lytt. RRRRRRRRRRRR. Møkka trafoer. ML og Pass er tyste som graven.Trafostøy på DP?
Dét tør jeg påstå må være et særs uheldig eksemplar.
Selv har jeg hatt både 6.4, A1 og nå A1s og aldri hørt som mye som et "knepp" engang. En god del anlegg med DP forsterkeri har jeg etterhvert også hørt, og ingen av disse har hatt trafostøy.
Tvert om, stilheten ved av/på og bruk er etter min mening typiske trekk for nettopp DP.
Dette utelukker selvfølgelig ikke at et eksemplar kan ha hatt trafostøy, men det må være unntaket som bekrefter regelen.
Design og finish kan selvfølgelig diskuteres.
Finishen synes jeg er OK, men har ingen problemer med mange mener det finnes masser av apparater som ser "bedre ut" til en brøkdel av prisen.
Dette er nok noe av den "pris" man må betale for produkter som ikke masseproduseres i vanlig forstand.
Frua er imidlertid godt fornøyd med A1s og da er jeg det og.
For meg er innholdet i kassa viktigere.
Morty
snakket med en trafo-expert på Ulveco i går og der hadde de funnet en ny type blikk som gjorde at de store trafoene sluttet å dure :......lurer på hvorfor?!?3 av 3 durer. Legg øret ned i mot den, lytt. RRRRRRRRRRRR. Møkka trafoer. ML og Pass er tyste som graven.
Du har nok et meget godt poeng herJeg vet sannelig ikke hvor mye makt f.eks Oslo HiFi Center har når det gjelder pris på nye/oppgraderte produkter.
Kan de ha en finger med i spillet når det gjelder DP's prislapp på 95k?
Jeg er ganske sikker på at de ler hele veien til banken hver gang noen legger 100k på bordet for en Adyton Cordis 1.8. Her er det en pen sum som havner rett i lommeboka til aksjonærene.
Ifølge den velkjente innehaveren av Oslo Hifi-Center hadde opprinnelig gutta i Adyton sett for seg en pris på ca. 50k for Cordis 1.8. "Vi dobler det, den selger ut lagrene likevel" sa han. Og fikk rett.
He he, høy pris som salgsstrategi. Det funker! Vi er sjuke vi....Ifølge den velkjente innehaveren av Oslo Hifi-Center hadde opprinnelig gutta i Adyton sett for seg en pris på ca. 50k for Cordis 1.8. "Vi dobler det, den selger ut lagrene likevel" sa han. Og fikk rett.
Da kommer det store spm; Hvem er mest gal, den som setter prislappen, eller den som betaler ?...Ifølge den velkjente innehaveren av Oslo Hifi-Center hadde opprinnelig gutta i Adyton sett for seg en pris på ca. 50k for Cordis 1.8. "Vi dobler det, den selger ut lagrene likevel" sa han. Og fikk rett.
Av og til lurer jeg på om jeg driver med denne hobbyen for å kunne gi meg irrasjonaliteten i vold. Tross alt "billigere" i det lange løp enn kvinner. (Penger koster så lite.). Slik sett en rasjonell avgjørelse i valget av noe irrasjonelt.Etter min mening kan det aldri være galt av en bedrift som drives etter forretningsmessige prinsipper å maksimere inntekten ut fra hva markedet er villig til å gi. "Problemet", hvis det er et, er at etterspørselssiden, dvs kjøperne, ikke handler så rasjonelt som de burde.
dpA1s: 95k/30 = 3100 spesidaler/kg (ca.)Ny måleenhet på HiFi: pris/kg
Min TDA2200 er 25k/19= 1315 spesidaler/kg ikke rare greiene mot en DP!