Drøbak by night

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    27.118
    Torget vurderinger
    24
    Pokker ta deg Leif! Jeg hadde tenkt å hoppe over bånd, men det blir det vel ikke noe av.

Det verste var egentlig å høre hva som bor i systemet totalt sett, bånd eller ikke bånd. Må være blant det beste, om ikke dét beste, jeg har hørt. Kan ikke mene noe fornuftig om ulike toppsystem hørt med år i mellom på ulik musikk, til det er jeg for mye gullfisk.

Det er så uanstrengt, åpent, lettflytende, dynamisk, homogent og naturlig at jeg egentlig ikke har tenkt å si så mye mer. Fett oppsett, herlig drivhus, nydelig kake og veldig hyggelig dame! Dette var ufattelig moro! Takk for oss.

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.293
    Torget vurderinger
    2
    Kan ikke hoppe over bånd, men mens man venter på å gjøre det rett ...

10511385_10205838802390681_4492979138572828117_o.jpg

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    27.118
    Torget vurderinger
    24
    Jeg har ikke hoppet over bånd, jeg er i fare for å hoppe på bånd.

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.677
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    hei Andre
    takk for hyggelig besøk. artig når folk bare setter seg ned og slapper av.....når så tapen starter, er det bare som om alt skjer rett foran en....anlegget blir helt uinteressant i sammenhengen
    avhengighetsskapende er vel ordet
    alle opplever det samme over hele verden, så det må jo være noe ved dette mediet, som gjør at folk revitaliserer interessen for reprodusert lyd i heimen
    alle begrepene for å beskrive lyd, vi har brukt et helt liv for å foredle og utvikle, blir på en måte uvesentlige og unødige
    alt faller bare på plass
    velkommen i en raskt voksende gjeng med "tapefans"
    mvh
    Leif

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.677
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    da fikk jeg gjort litt idag og
    installerte Athan tension arms i syrefast og pinch roller på Otari 5050, samtidig som jeg gjorde Bottleheads tape path upgrade anbefalt av Tape Project
    så gjenstår bare selve justeringen av tape path og litt justering av bremser osv
    slik så det ut

2015-03-08 19.01.30.jpg

slik ser det ut nå

2015-03-08 19.46.00.jpg

2015-03-08 19.46.07.jpg

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    alle begrepene for å beskrive lyd, vi har brukt et helt liv for å foredle og utvikle, blir på en måte uvesentlige og unødige
    alt faller bare på plass

mvh
    Leif
    Beskriver egentlig alt ved en tapeopplevelse.

liliya

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    489
    Torget vurderinger
    14
    Hei Leif
    Må bare få takke for to-tre fantasiske timer(og lærerike) hos deg. "Gidder" ikke å ta fram de vanlige skrytebegrepene(som det ikke alltid er lett å forstå innholdet av), det holder liksom ikke. Vidunderlige MUSIKKOPPLEVELSER. For det er musikk det handler om.

Så spørs det da om jeg greier å finne noen trissefeil på "kråkeboksen" til gut_man.

mvh

Eivind Stillingen

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.677
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    hei
    hyggelig å treffe nye folk og med din erfaring fra live traktering av ståbass og klarinett, er det seff ekstra verdifullt med input
    artig hvordan tapet cello og kontrabass fyller rommet på en realistisk måte
    venter en ladning til med mere tape fra samme kilden, UltraAnalogue Recordings....kjøpte de seneste 5 releasene
    tatt opp på samme maskin som min ene med VU: Studer A80RC MKII, men med custom WE437 basert elektronikk med sølv wiring inkl signal trafoer...
    gleder meg til å høre de..
    du fikser sikkert psu et slik at pumpen kan få strøm...så kan man finne ut om den må byttes og....
    lykke til med både det og toppstacket vi snakket om....:cool:
    snakkes
    mvh
    Leif

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.677
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    hei igjen
    da har jeg implementert en nesten komplett Todor oppgradering av reprokortene på min andre A80
    dermed får jeg plutselig muligheten til å høre kombinasjonen av nye lagere og oppdatert elektronikk
    for en maskin! her er oppløsning, dynamikk, 3D og extension begge veier...og plutselig er også denne A80 like tyst som den første
    dette til tross for at alle komponenter er kliss nye og spesielt BG N trenger hundrevis av timer innspilling, før den stabiliserer seg
    alltid når noe er nytt, låter det litt trangt i skjæret.....
    likevel er det allerede såå bra....
    da får jeg vel gyve løs på record kortene og......skal det bli god nok kvalitet på masterkopiene, kan jeg ikke tillate meg å snuble på målstreken
    det skal i alle fall ikke stå på hardwaren, som er på minst samme nivå, som hos leverandørene av disse tapene
    dette er gøy!
    mvh
    Leif

musicman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Antall liker
    2.081
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Det er jaggu gøy å følge med på hva du styrer med også. Dette forumet uten deg hadde vært myyye fattigere, bra jobba.

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.677
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    takk
    nå venter jeg på masters av:
    Joni Mitchell: Blue
    Cat Stevens: Tea 4 the tillerman
    Ella Fitzgerald: Clap hands here comes Charlie

I mellomtiden spiller jeg Julian Cannonball Adderley reel two
    fantastisk, sååå live og det trykksetter stua på en måte som kun oppleves live
    jeg vet i alle fall at om jeg skal dø, må det bli til lyden av tape........fuck de andre 20K albumene.....:rolleyes:

Sist redigert:

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.193
    Torget vurderinger
    6
    Nå begynner vi å snakke musikk som pirrer undertegnede litt mer enn klassisk strykertrio. Finnes slikt på tape, er det vel ikke umulig å få tak i annen interessant musikk.. DA rykker det fort i kjøpefoten. Har en liten ommøbleringsplan som muliggjør plass for en spolebåndspiller, men det må interessant software til for at jeg skal hoppe ned fra gjerdet. Veldig takknemlig for at du har lokket Jim.I.Hendriksen utpå og har tro på at dere to kan spore opp ting som kan lokke flere utpå.

madman

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    645
    Sted
    Sætre
    Torget vurderinger
    2
    Om ?
    Forøvrig ligger skuta på plassen sin, klar til innsats !
    -m

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.677
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    vi hadde tenkt å ta av den lille prsseningen over cockpit og ta oss en tur over og overraske dere, men så blei det hagearbeid i stedet
    måtte rydde opp i skråninga etter gravemaskinjobben ifbm drivhuset
    så var det Plantasjen og returnerte med 30 sekker hagejord på hengern og 10 sekker dekkbark i bagga
    nå er Thaisuppe/Carlsberg lunch overstått og kaffe og Chateau Montifaud i glasset, klar for en tape session med Kenny Burrell og John Coltrane
    så blir det båt neste søndag istedet
    blir det Koster i påsken?
    mvh
    Leif

Sist redigert:

madman

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    645
    Sted
    Sætre
    Torget vurderinger
    2
    Hei påsken er ikke avklart, må montere ny dieselvarmer og været er nok avgjørende også.
    Men det er godt å være igang :)
    -m

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.677
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    ellers sitter jeg og koser meg med Kenny Burrell&John Coltrane fra Tape Project på A80 og det låter så deilig naturlig og avslappet, samtidig som det fyller stua med gode vibber
    ikke blir det værre av en skikkelig svart kaffe og en Chateau Montifaud heller:cool:

Sist redigert:
    J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Da var line cards kommet tilbake fra Studer service center avd. Drøbak...og dæven. Ikke så mye mer å si enn at man når stadig vekk nye høyder, fikk meg nok en i fleisen her nå. Er i "tar av mode" og da er det viktig å ikke skrive for mye.....men trodde jeg hadde hørt hva denne var god for, men nei...

Et lite bilde fra "as we speak", en av de store i jazzen i sitt rette element (eller rette kilde om man vil...)

sr.jpg

Sist redigert:

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.677
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    toppers!
    jaggu skvatt jeg da du sa ene kanalen var død
    jeg har jo ingen A810 å teste de i etter ombyggingen, så da er det jo bare å være nøyaktig......så skulle liksom det utenkelige skje
    at et kort streika!
    godt jeg kom på muligheten for en liten feilberøring av dip switch settingene
    men 9 stykk, er det jo noen komboer å rote med.....
    enjoy!
    mvh
    Leif

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    13.928
    ellers sitter jeg og koser meg med Kenny Burrell&John Coltrane fra Tape Project på A80 og det låter så deilig naturlig og avslappet, samtidig som det fyller stua med gode vibber
    ikke blir det værre av en skikkelig svart kaffe og en Chateau Montifaud heller:cool:
    TØFT!
    Er det Chateau de Montifaud VSOP du hygger deg med til kaffen LMC?
    Det er en meget god, og svært oversett cognac efter mitt skjønn.
    Skulle det bli behov for annet brunt brennevin kan jeg sterkt anbefale en flaske Chateau du Tariquet 12 ans armagnac, alternativt en Brilliet Single casked XO cognac. Nydelige begge to.
    ENJOY your reel to reel moments 8)

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.677
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    ja riktig og enig
    takk for tips...
    snart bare jeg kommer hjem.....

VegardW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    2.932
    Sted
    Kolsås
    Torget vurderinger
    4
    "Er det Chateau de Montifaud VSOP du hygger deg med til kaffen LMC?Det er en meget god, og svært oversett cognac efter mitt skjønn"

oversett og oversett....
    har vært en av favorittene mine, må rebunkre , ormeyngelet har "ryddet " i kjellerboden ser jeg.
    Om jeg ikke tar feil får mine kort samme behandling her hjemme som dine Jim ?
    foressten så jeg colossus tapen på nettet men har glemt hvor...

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    13.928
    "Er det Chateau de Montifaud VSOP du hygger deg med til kaffen LMC?Det er en meget god, og svært oversett cognac efter mitt skjønn"

oversett og oversett....
    har vært en av favorittene mine, må rebunkre , ormeyngelet har "ryddet " i kjellerboden ser jeg.
    ..
    Kanskje ikke av deg VegardW, men generelt er den oversett av den norske cognac drikeknde befolkningen til fordel for Bache Gabrielsen XO.
    Selv finner jeg Chateau de Montifauds produkter å være bedre - altså mer smaksrik med flere nyanser.
    Det var det jeg mente serr`u :cool:

Dog finner jeg på generelt grunnlag armagnac å være mer spennende, ofte med langt flere smaksnyanser enn cognac, så fermt amn ikke opererer i tidligere nevnte Brilliet og /eller A.E. Dor Napoelon klassen. Meg om det!

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.677
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    jeg sverget til X/O fra Sørli/ BAcke og flere av de andre, men foretrekker CdM VSOP
    kanskje X/O fra disse vil være helt kanon? noen som vet?

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    13.928
    jeg sverget til X/O fra Sørli/ BAcke og flere av de andre, men foretrekker CdM VSOP
    kanskje X/O fra disse vil være helt kanon? noen som vet?
    CdM sin XO er slettes ikke vond, men prøv tidligere nevnte Brilliet Single Casked XO.
    Så skal du få en liten "hemmelighet" av meg LMC.
    Bestill deg en Kragerø XO via ditt lokale pol (det ligger en morsom historie bak denne cognacen, og den selges såvidt jeg vet kun over disk i Kragerø). "You are in for a treat!" På den annen side kan du jo ta deg en seiltur med familien ned dit og handle når det måtte passe.
    Den danker glatt ut HakkebakkeGabrielsen XO i følge min gane.

Sist redigert:

BHO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Det er faktisk Chateau de Montifaud som lager denne og......
    solan cognac.jpg
    sånn by the way;-)
    Og sånn ellers må jeg si at det ser ut som om du trenger en liten i glasset i ny og ne, sånn som du holder på for tiden Leif! :)

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.677
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    he-he
    det blir et eller annet i glasset nesten hver dag......

• Liker
    Reaksjoner: BHO

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    13.928
    Som sagt gutta, prøv en Chateau du Tariquet 12 ans armagnac uten sukkerkulør, hele druemusten brent en gang, 48% og en smakspalett som slår cognac i tilsvarende klasse ned i støvlene. Sånn rent subjektivt :cool: god helg, og kos dere med noe brunt i glasset.

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.677
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    heisann folkens
    da ble det ingen flytting av balja til sommerhavna idag, så hva bedre kan man finne på enn 300B shootout gjennom neste uke og påsken
    nå har jeg spilt på Takatsuki noen mndr og trivdes godt med det inntil så sent som i går kveld
    så da starter jeg dagen med jomfrutur på mine sprellandes ubrukte 90-talls produksjon WE300B..timeteller på 11.223,4 timer
    here we go .
    først ut er Something Else på safety master...
    :cool:

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.293
    Torget vurderinger
    2
    Som sagt gutta, prøv en Chateau du Tariquet 12 ans armagnac uten sukkerkulør, hele druemusten brent en gang, 48% og en smakspalett som slår cognac i tilsvarende klasse ned i støvlene. Sånn rent subjektivt :cool: god helg, og kos dere med noe brunt i glasset.
    Ja, sukker og karamell i cognac er jeg gått grundig lei. "Hmmm, duft av ... Smørbukk?"

Tariquet finner jeg i de fleste pol. Det er en rekke Armagnacer i bestillingslisten, og selv har jeg utviklet en forkjærlighet for Chateau Laubade. En 12-års er tilgjengelig til en grei pris, samt noen andre.

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.677
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    fine innspill, men start gjerne en egen cognac , armagnac, calvados tråd...

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.677
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    WE er nok en smule mere raffinert enn Takatsuki, selv om disse virker eksplosive og dynamiske
    WE er som en engelsk aristokrat i tweed and håndsydde Savile Row sko
    Takatsuki, mere som en russisk oligark...
    begge formidler "velstanden" fra 300B, men på hver sin måte
    frågan er da hvordan Fritz kommer ut av dette?
    det får jeg svar på ila uken....tviler på at dette løpet kommer til å vare til påske
    til det er det for lett å høre forskjellene.....

musicman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Antall liker
    2.081
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Hadde du hørt forskjellen like lett hvis du ikke hadde brukt Studer'n Leif ?

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.677
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    ja
    nå spiller jeg fra harddisk via dddac 1794 choke input psu, men selv om jeg hadde 100dac-kort på den , ville den ikke nå A80 til over hjula på tralla....
    spilte bare en tape fra Studern
    rør- forskjellen er den samme uansett kilde.....
    men jeg har bare 25 mastere (og 8 på inngående), så for variasjonens del, spiller jeg nå hd
    OAS kommer neste lørdag og da skal de få høre en del album på alle tre formater, så kan de jo dømme selv

musicman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Antall liker
    2.081
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Hvis forskjellen er så stor mellom dac og Studer, da har utviklingen gått feil vei. Men dette ser en jo på flere områder.
    Kanskje en Studer på lytterommet er det som må til. Bare for å vise hva som virkelig bor i de andre komponentene.
    Faren er vel at en havner på 'båndkjøret', og det er ikke akkurat billig, men en lever bare en gang.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn