heisann
da er jeg tilbake fra et hyggelig og interressant besøk hos Roald i et knalltrivelig hus i Ryenbergveien i åsen over Gamlebyen
etter en kort diskusjon rundt valgte løsninger og ide bak kreasjonene, ble jeg lagt på ryggen i godstolen
og verten bare spilte det som falt ham inn.
det jeg likte best med systemet var at det kommuniserte musikken på en måte som gjorde at den kom i fokus, og ikke alt dilldallet som gjenskaper illusjonen.
det jeg likte minst med systemet var at det var litt vel hot med en betoning som gikk gjennom på nesten alt materialet
jeg mistenker tweeterampen, evt området rundt delingen av tweeteren
alt låt ekstremt tight, impulsvillig og tonalt temmelig dead on
jeg påpekte at slotbassene virket litt trangpustede og differensierte dårlig i området mellom 2-350 hz, noe Roald kunne bekrefte og som han allerede hadde planer om å erstatte med kurvede og matchende trykkammer-kasser
men som for alle andre, er tid en knapp ressurs, som begrenser hva man rekker
ellers gjenkjenner jeg den lyden som kjennetegner alle dsp´ede, transistorbaserte system jeg (hittil) har hørt
de evner ikke riktig å gjengi troverdige harmonics, med luft og kropp
frekvensene er der, men klangene synger liksom ikke helt ut, og det hele blir litt tørt og syntetisk, dog ikke den "gladpack"-lyden jeg har hørt endel andre steder
all in all syntes jeg det låt bra og engasjerende, og jeg er sikker på at med Roalds åpne og utforskende innstilling, kommer dette til å bli riktig bra innenfor de rammer som er satt
takk for meg
mvh
Leif