På besøk hos Leif "The Studer Stud"
Etter endeløs masing fikk jeg noen minutter ledig i kveld og fant tiden inne til å forbarme meg over den nybakte gamling - som slettes ikke ser så gammel ut egentlig, skyldes nok knebuksene han har hatt siden kostskolen i England
Var egentlig innom bare for å levere noe men han insisterte på at dette må du bare høre! så jeg hadde ikke hjerte til å bare snu i døra. Det skulle spilles mastertapes ja. Ikke rart den godeste mannen er i god form - tapes og anlegg residerer i hver sin etasje!! Bælsmart spør du meg, dersom målet er å få hardt tiltrengt bevegelse. Hvis ikke - stutdumt. Jeg foreslo kjøkkenheis da dette ville bli en enkel installasjon da bånda befinner seg ca. rett under lytteplassen. Vi får se - stikksaga er aldri langt unna!
Hvordan låter så dette da? Vel, det begynner å nærme seg lyden jeg kjenner godt; min egen! Skummelt.
Og Tape er ENKLERE enn vinyl, ikkeno' hassle og med store spoler er det plass til hele skiva på en. Neste må være å brenne en CD av mastertapen så blir det virkelig enkelt og betjeningsvennlig!
BTW Leif - så jeg en Studer fjernkontroll et sted? If so, I'm in!