Hvis dagene blir for lange og uutholdelig kjedelige så kanskje den lokale pensjonistforening kan by på kaffe og kake og hyggelige samtaler?da er dagen i det uutholdelig kjedelige pensjonistlivet viet til denne
Hvor i kredsløbet giver de mest?møkkdyre de motstandene, men de er faktisk verdt det
1K2 2W Audio Note Silver Niobium Non-Magnetic Resistor - £93.00 (£46.50 each
antakelig på 6s45 grid motstanden som er i serie med inn signalet, men det var den ene jeg hadde lest av feil verdi på, så den er på vei
de som er byttet fra AN 2w tant er katode motstanden til 6s45 og motstandene på glød til 300B; 10R til splittet 22R x 2 til venstre i bildet
ingen av disse er direkte i signalveien, men likevel.....
Kult med forbedringer og endringer, ser frem til en lytt.
Jeg laget en skisse av en enklest mulig rørforsterker. (et rør og utgangstrafo) for å illustrere "signalveien" i en rør forsterker. Ac-strømmen går gjennom alle motstandene du nevner OG den siste kondensatoren i strømforsyningen..... " Direkte i signalveien" : kan nok omskrives til : De fleste komponentene i en singelended rørforsterker er i signalveien. Med direkteglødet rør er det min erfaring at om en bytter et komponent i katoden så endrer lyden seg
På Katoden selv om den er bypasset bruger ikke anode modstande da jeg bruger transformereHvor i kredsløbet giver de mest?
nei men de har en egenlyd, særlig 4001 og 4002...rundt 3KKan ikke si meg enig i fyrens påstand at originale beryllium membraner låter som blikk boks.
Med feil forsterker så kan 4002 være litt hard rundt 3k det har du rett i. Med Purifi er der blåst... Bare oppløst behagelig vellydnei men de har en egenlyd, særlig 4001 og 4002...rundt 3K
Ehm.... Jo...har ikke noe med forsterker å gjøre...samme som peak rundt 1-1K2 som er i ALLE kompresjondrivere....egenresonnans
da grelv og jeg målte på masse komp-drivere var det neppe lab forsterkeren til grelv som skapte problemetEhm.... Jo...
Du skal liksom ikke gi deg du......da grelv og jeg målte på masse komp-drivere var det neppe lab forsterkeren til grelv som skapte problemet
dette er bl.a en av grunnene til finnene i TH 4001 hornet
samme med helmholzresonator hullet i TH 4003 hornet
men dere må gjerne lulle dere inn i tåkebanke og tro at alt er forsterkernes feil og at Purifi, Hypex eller AL er Nirvana...samme for meg