Drøbak by night

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.615
    Torget vurderinger
    23
    Penga er i hvertfall spennt!

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.915
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    selv om det er bra lyd allerede, blir jeg like overrasket hver gang, over hvor mye mere det går an å pine ut med komponenter i denne klassen
    bestilte like gjerne flere MCap SiO til parallell kondisen på 4001 og......
    bratt stigning på filterprisen! :rolleyes:
    nå er det bare parallellspoler , ben og finish som gjenstår til "ferdig" prosjekt
    ja og så bytte terminalen på JBL 15 da.....

mvh
    Leif

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.615
    Torget vurderinger
    23
    Skulle vært her i dag, faktisk... men ingen hast før til fredag.

madman

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    660
    Sted
    Sætre
    Torget vurderinger
    2
    Da er årets første båttur gjort Leif, flytta ut til egen brygge idag !
    -m

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.915
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    tipper jeg flytter min på søndag
    skal få sydd ny sprayhood og cockpit telt...endelig!
    ble det ankerdram og tusle hjem?:cool:
    fløy rett over Sætre i 17 tiden i går og så det var brukbart mindre is

mvh
    Leif

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.915
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    gromspolene utpakket
    de er massive og tråden er skikkelig solid kåre!:cool:
    IMG_1748.jpg

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.915
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    det tar ikke mange sekundene før jeg hører en enorm kraft i anslaget på pianoet til Olga Konkova.
    for et attakk og for en forførerisk ro.....
    utklingningen er enorm!
    dette var deilig!
    kan bare forestille meg hvor suverent dette kommer til å bli med noen timer innspilling
    her er det bare å kline til og bestille parallellspolene og........
    den som intet våger osv......
    mvh
    Leif

prnesse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2005
    Antall liker
    352
    Sted
    Southwest
    Torget vurderinger
    2
    Så nesten ut til å være godt surra anticables. Så ikke dyre ut, så da er de sikkert nettopp det.;)
    Hva skal du bruke Bd blokkene til?

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.915
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    MÅ jeg bruke de til noe da?:rolleyes:
    2 spiller hos MADMAN akkurat nå
    fikk Neutrik rca pluggene til de to siste, så da fikser jeg de vel ila noen dager
    akkurat nå haster det ikke veldig
    mvh
    Leif

prnesse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2005
    Antall liker
    352
    Sted
    Southwest
    Torget vurderinger
    2
    He he, trodde jo at du hadde en plan med de. Er strømmen til led lysene tatt fra selve ampen (de to tynne ledningene som er loddet på høyre side)?

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.915
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    ja men jeg hadde satt inn 5 vreg, men det oppdaget MADMAN at skapte noe jævlig brum, så da skal jeg regulere spenningen med enkle seriemotstander istedet
    det er litt slappere tilstander her nå før båtsesong, så fremdriften er ikke like i høygir som dere har blitt vant til.......
    mvh
    Leif

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.915
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    ja jeg skrev vel provisorisk layout, eller?
    mangler 1+0,22µF SiO som skal erstatte parallellkondis på TAD4001 i midten av bildet
    tar vel ut alt og begynner på nytt, når jeg har alle delene
    men jeg lider ikke i mellomtiden
    ble sittende oppe til 01....5,5 timer søvn er litt snaut kjenner jeg...
    mvh
    Leif

Sist redigert:

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.915
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    artig at kona faktisk uoppfordret sa at det låt mere "transparent" og at hun hørte dypere inn i musikken med mere detaljer og ro
    og hun deler ikke ut noe gratis ved dørene i hifi relaterte superlativer:rolleyes:

mvh
    Leif

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.615
    Torget vurderinger
    23
    Fikk mine spoler akkurat nå. En svett UPS mann som lurte på hva i HELVETE det var i den pakka.... det var samme stakkaren som i forrige uke kom pesende og svett inn døra med 50 kg. ALE i en liten pakke det også.... han har ikke oppdaget at vi faktisk har vareheis!!!

Det er godt med "vaniljestenger" oppi den kassa, lover bra...

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.915
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    ja bare utseendet og feelingen rettferdiggjør prisen, selv om det ikke kom en lyd ut av de!:cool:

mvh
    Leif

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.615
    Torget vurderinger
    23
    Det ER utseendet det kommer an på. Så lenge det kommer lyd INN så er alt i orden! BTW du må nok gå opp lit på gauge'n på kabinettet - tør jeg foreslå Slukstandarden 24 mm.? 15 mm. står og slår som fokka i nordavinden.

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.915
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    tullebukk
    kabinettet er dødsstabilt
    dessuten;
    når filteret er ferdig, tenkte jeg å fylle det med en løst fylt pose med sand e.l for vibbe demping.
    gidder ikke støpe det inn, i tilfelle noe skulle endres......:rolleyes:
    fokka slår ikke..........
    mvh
    Leif

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.615
    Torget vurderinger
    23
    Hmm... den der knegne minimalistiske gjerrige løsningsorienteringen din....

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.915
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    hi-hi
    du klarer ikke å fyre meg opp på dette temaet
    forskjellen mello 15 og 24mm plywood er neppe kvalik til knegen
    iom at brto footprint size var bestemt av bakkammer topp plate, var jeg keen på å maxe innvendig volum uten at det blr for høyt
    her gjelder det heller å være løsningsorientert....
    mvh
    Leif

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.615
    Torget vurderinger
    23
    HVA??? Har du montert filteret OPPÅ bakkammeret?? Uten vibrasjonsdemping?? Hjelpe meg...

permorten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.10.2005
    Antall liker
    1.750
    Torget vurderinger
    6
    det tar ikke mange sekundene før jeg hører en enorm kraft i anslaget på pianoet til Olga Konkova.
    for et attakk og for en forførerisk ro.....
    utklingningen er enorm!
    dette var deilig!
    kan bare forestille meg hvor suverent dette kommer til å bli med noen timer innspilling
    her er det bare å kline til og bestille parallellspolene og........
    den som intet våger osv......
    mvh
    Leif
    :) !!

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.915
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    sjekket med "hoff-sjefsfilterdesigner" Grelv, som simulerte på lavere DCR enn nåværende, på de parallelle filterspolene, og den store 5mH på 4001 kan byttes uten mere innvirkning enn under 0,1 db fra 500-800Hz, så det er neglisjerbart.....:cool:
    om jeg går for 8AWG på 2001 og, vil jeg trolig få et løft på minst en halv db mellom 8-12KHz....det er IKKE ønskelig
    sjekker derfor om DCR på 12awg for den ønskede 0.085mH spolen er mere i rangen, for å unngå frekvenspåvirkning
    avventer svar fra Northcreek.......
    om det er som jeg antar, går bestilling på de fire siste spolene asap!
    forøvrig har kona trolig plukket opp de siste SiO parallellspolene for 4001 idag.
    forventet installasjon etter jobb i morgen.
    "prosjektavslutning" nærmer seg sakte men sikkert
    mvh
    Leif

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.615
    Torget vurderinger
    23
    Da avventer vi spent neste prosjekt :cool:, antagelig ikke før etter endt båtsesong.. dersom isen i det hele tatt går i løpet av sommeren da.

samlanes

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Antall liker
    551
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Det ER utseendet det kommer an på. Så lenge det kommer lyd INN så er alt i orden! BTW du må nok gå opp lit på gauge'n på kabinettet - tør jeg foreslå Slukstandarden 24 mm.? 15 mm. står og slår som fokka i nordavinden.
    Såvidt eg veit har Lmc anlegget i huset,og ikkje i båten:)
    isåfall har han større båt enn normalt.

Mvh.

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.915
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    neste store er pakking av Basis Ovation for sending til Armando Conti for "Full Signature Upgrade"
    lager , motor,oppheng og belte
    det gleder jeg meg til å høre resultatet av etter ferien
    mvh
    Leif

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.915
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    litt humor oppi all galskapen:
    :D
    The following are all replies that Manchester women have written on Child Support Agency Forms in the section for listing "father's details". These are genuine excerpts from the forms. Be sure to check out 10. It takes 1st prize and 3 is runner up.

1. Regarding the identity of the father of my twins, Makeeshia was fathered by Maclearndon McKinley I am unsure as to the identity of the father of Marlinda, butI believe that she was conceived on the same night.

2. I am unsure, as to the identity of the father of my child as I was being sick out of a window when taken unexpectedly from behind. I can provide you with a list of names of men that I think were at the party if this helps.

3. I do not know the name of the father of my little girl. She was conceived at a party at 360 East Bolton Avenue where I had sex with a man I met that night. I do remember that the sex was so good that I fainted. If you do manage to track down the father, can you please send me his phone number? Thanks.

4. I don't know the identity of the father of my daughter. He drives a BMW that now has a hole made by my stiletto in one of the door panels. Perhaps you can contact BMWservice stations in this area and see if he's had it replaced.

5. I have never had sex with a man. I am still a Virginian. I am awaiting a letter from the Pope confirming that my son's conception was ejaculat and that he is the Saver risen again.

6. I cannot tell you the name of Alleshia dad as he informs me that to do so would blow his cover and that would have cataclysmic implications for the economy. I am torn between doing right by you and right by the country . Please advise...

7.Tyrone Hairston is the father of child A If you do catch up with him, can you ask him what he did with my AC/DC CDs? Child B who was also borned at the same time.... well, I don't have clue.

8.From the dates it seems that my daughter was conceived at Euro-Disney World; maybe it really is the Magic Kingdom

9. So much about that night is a blur The only thing that I remember for sure is Gordon Ramsey did a programme about eggs earlier in the evening. If I had stayed in and watched more TV rather than going to the party at 56 Miller St , mine might have remained unfertilized.

10. I am unsure as to the identity of the father of my baby, after all, like when you eat a can of beans you can't be sure which one made you fart.

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.915
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    da er en også parallell kondensatoren på TAD 4001 erstattet med Mundorf MCap Supreme Silver in Oil og nok en gang strammes det opp og åpner seg
    så er det bare å vente på svar fra George Short vedr DCR på 0.085mH parallellespolen på TAD2001
    mvh
    Leif

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.485
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    litt humor oppi all galskapen:
    :D
    The following are all replies that Manchester women have written on Child Support Agency Forms in the section for listing "father's details". These are genuine excerpts from the forms. Be sure to check out 10. It takes 1st prize and 3 is runner up.

1. Regarding the identity of the father of my twins, Makeeshia was fathered by Maclearndon McKinley I am unsure as to the identity of the father of Marlinda, butI believe that she was conceived on the same night.

2. I am unsure, as to the identity of the father of my child as I was being sick out of a window when taken unexpectedly from behind. I can provide you with a list of names of men that I think were at the party if this helps.

3. I do not know the name of the father of my little girl. She was conceived at a party at 360 East Bolton Avenue where I had sex with a man I met that night. I do remember that the sex was so good that I fainted. If you do manage to track down the father, can you please send me his phone number? Thanks.

4. I don't know the identity of the father of my daughter. He drives a BMW that now has a hole made by my stiletto in one of the door panels. Perhaps you can contact BMWservice stations in this area and see if he's had it replaced.

5. I have never had sex with a man. I am still a Virginian. I am awaiting a letter from the Pope confirming that my son's conception was ejaculat and that he is the Saver risen again.

6. I cannot tell you the name of Alleshia dad as he informs me that to do so would blow his cover and that would have cataclysmic implications for the economy. I am torn between doing right by you and right by the country . Please advise...

7.Tyrone Hairston is the father of child A If you do catch up with him, can you ask him what he did with my AC/DC CDs? Child B who was also borned at the same time.... well, I don't have clue.

8.From the dates it seems that my daughter was conceived at Euro-Disney World; maybe it really is the Magic Kingdom

9. So much about that night is a blur The only thing that I remember for sure is Gordon Ramsey did a programme about eggs earlier in the evening. If I had stayed in and watched more TV rather than going to the party at 56 Miller St , mine might have remained unfertilized.

10. I am unsure as to the identity of the father of my baby, after all, like when you eat a can of beans you can't be sure which one made you fart.
    Har faktisk vært borte i samme type svar vedrørende samme type spørsmål i jobbsammenheng :)

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.915
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    gadd ikke vente lenger , så jeg ringte like gjerne George og nå har jeg bestilt de fire siste spolene
    jeg er så dypt inne i dette prosjektet likevel at det er tåka å tryne på målstreken
    så da burde de være montert ila et par tre uker
    han sa forøvrig at de blir MYE bedre etter noen timers drift
    spesielt mellomtonen og midbassen
    i mellomtiden får jeg lide meg gjennom dette halvferdige filteret, med litt løden layout og halvbra komponenter:rolleyes:
    mvh
    Leif

McLaren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    275
    Torget vurderinger
    11
    Slike spoler handlet jeg inn i fjor. Veldig fornøyd. De største som ble levert var på 1.2mH med største tverrsnitt. Mye spole for ett 5" element som jeg bruker disse på. Gruer meg til og lodde disse mot Duelund grafitt/sølv motstandene mine.... Har også noen Mundorf gull/sølv i olje som skal loddes på noen slike.

McLaren

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.915
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    det er vel ikke noe å grue seg for....det er bare snakk om å ha en bolt med nok guffe!
    mvh
    Leif

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.915
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    nå har fruen og jeg sittet og hørt på tord gustavsson trio changing places fra 2003 og vi er enige om at piano låter fantastisk med naturlig anslag og utklingning
    hun har nå faktisk begynt å sitte oftere og høre på særlig jazzpiano på live pianobarnivå....
    det er helt uproblematisk å snakke normalt og samtidig ha fullt utbytte av musikken
    en ganske ny opplevelse for min del
    har hørt mere på piano opptak den seneste måneden enn jeg har gjort samlet på årevis!
    mvh
    Leif

Elektron

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    hun har nå faktisk begynt å sitte oftere og høre på særlig jazzpiano på live pianobarnivå....
    det er helt uproblematisk å snakke normalt og samtidig ha fullt utbytte av musikken
    en ganske ny opplevelse for min del
    Velkommen hjem;)

mvh Elektron

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn