Bil, båt og motorsykkel Drømmebiltråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    3.292
    Torget vurderinger
    0
    Drømmebil er så mangt. En kjenning bosatt i Brumunddal har en "noen og åtti modell" Nissan Micra som ikke kom
    gjennom EU kontrollen nå.
    Den behøver noe sveisearbeid under. Han har kjøpt ny bil og denne ville normalt ha vært hos huggern allerede, MEN
    dette er en spesialmodell i begrenset opplag og plakett på dasjbordet men nummer så og så av så mange. Bilen er fin å
    se til og helt grei invendig. Han slipper den for vrakpanten hvis noen er interessert i å ta vare på en slik bil. Den har ikke så
    mange kilometer på nakken heller.
    Jeg er ikke interessert i et slik prosjekt da det ikke er en SAAB. Og det er nok ikke mange som ser på japansk mini-riskoker
    som bevaringsverdig, men om der er noen her inne som har interesse av slikt skal jeg formidle kontakt. Den kan hentes
    og kjøres hjem til deg på egne hjul ut denne måneden!

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    4.182
    Sjekk litt med de som steller med gammel Volvo angående vinduslister. Jeg vet at de også hadde en litt sær løsning, men de hadde en tendens til å knabbe britisk teknologi.
    Volvo har alltid vært kvalitetsbevisste.

bjarnetv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Antall liker
    3.112
    Sted
    oslo
    Som folk flest har jeg naturligvis en million drømmebiler, men reiste til tyskland og kjørte hjem igjen med en av dem nå i august ;)
    IMG_5357.jpeg
    IMG_5361.jpeg
    IMG_5364.jpeg
    IMG_5366.jpeg

Bare synd at sesongen allerede er på hell, og bilen snart må gå i dvale gjennom vinteren... (nekter å utsette den for oslo-saltlaken)

HasseBasse

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    444
    Sted
    Århus, Danmark.
    Min drømmebil...... Har valgt å gå på pension nu, så nu vil jeg ha` den.
    Har bestilt en forhandler til å få èn hjem fra Tyskland. Den kunne se ut sådan:

amsrt.jpg

Sist redigert:

otare

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    2.949
    Sted
    Trondheim
    Skulle jeg hatt en amerikansk drømmebil, ville det vært denne (original Corvette Stingray):

1601850479389.png

eller som cabriolet (men da uten de stygge eksosrørene):
    1601850538665.png

eller kanskje en AC (Shelby) Cobra

1601850646581.png

Dr Dong

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    6.234
    Sted
    oslo
    artig med den shelbyen; ikke veltebøyle for kjærringa, må vite!

otare

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    2.949
    Sted
    Trondheim
    Men drømmebilen er fremdeles denne:

1601851134173.png

Skal ikke være spesielt god å kjøre, da den har så lite downforce at den spinner bare man tenker på å trykke på gasspedalen, og logrer med halen som er valp. Men antagelig det vakreste karosseriet som noen gang er lagd.

Sist redigert:

Voff

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    1.844
    Torget vurderinger
    1
    ...og etter Miura sluttet Lamborghini å lage vakre biler....:(
    Ferrari sluttet et tiår etter, men har kommet seg med Roma.

HasseBasse

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    444
    Sted
    Århus, Danmark.
    Ja, ikke???
    Top$$ single pensionistbil, gennemsnit på 20Km/liter eller lidt mere, billig i forsikring, billig i årlig afgift til staten p.g.a. lav co2-emission.
    Og så et hjul helt ude i hvert hjørne. Om man vil, så en lille chiptuning a´la Brabus, så er der lidt over 100Hk til under 900 Kg.... What´s not to like :love: :love:

Thumper

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.09.2007
    Antall liker
    858
    Sted
    Langt til skogs
    Ja, ikke???
    Top$$ single pensionistbil, gennemsnit på 20Km/liter eller lidt mere, billig i forsikring, billig i årlig afgift til staten p.g.a. lav co2-emission.
    Og så et hjul helt ude i hvert hjørne. Om man vil, så en lille chiptuning a´la Brabus, så er der lidt over 100Hk til under 900 Kg.... What´s not to like :love: :love:
    Den siste jeg hadde, var med 110hk på bakhjulene, og med Brabus oppsett, felger og fjærer. Satt helt OK i svinger den.. 235/30 dekk på bakhjulene...

noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    1.275
    Men drømmebilen er fremdeles denne:

Vis vedlegget 666457

Skal ikke være spesielt god å kjøre, da den har så lite downforce at den spinner bare man tenker på å trykke på gasspedalen, og logrer med halen som er valp. Men antagelig det vakreste karosseriet som noen gang er lagd.
    Pen, men etter at jeg begynte å se "øyevippene" så har det distrahert fra de fine linjene ellers...

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn