Norsk bil. Verdens 3 eldste eksisterende. Gmund. Herren bygget den opp fra vrak til æresplass på Porsche museet. Fantastisk bygge! Absolutt verdensklasse.
Norsk bil. Verdens 3 eldste eksisterende. Gmund. Herren bygget den opp fra vrak til æresplass på Porsche museet. Fantastisk bygge! Absolutt verdensklasse.
I’m a modest man.
Dersom jeg ikke hadde en absolutt smashing utseende landeveissykkel som mitt foretrukne fritidskjøretøy skulle jeg hatt en MX-5.
Garantert morsom på alpepass den også. Man må nok følge med i speilene utfor med denne også, slippe forbi de gærne syklistene, slik gode sjåfører gjør der nede. Og alle har en fin dag.
Le Mans -66, Ford GT40 med 427 hi-rise side-oiler. Ikke like heftig som 427 SOHC med slett ikke dårlig!
En kjenning av meg- Seved Karlsson RIP hadde -68 Shelby med 427 Sohc, heftig sak, den har jeg både sett og hørt.
Modifiserte innerskjermer/fjær og dempertårn måtte til.
Maserati 250F 2.5
Grand Prix racing wins:
1954 Buenos Aires (Fangio)
1954 Spa (Fangio)
1956 Monaco (Moss)
1956 Monza (Moss)
1957 Buenos Aires (Fangio)
1957 Monaco (Fangio)
1957 Rouen (Fangio)
1957 Nurburgring (Fangio)
Forever associated with five-time Formula 1 World Champion, Juan Manuel Fangio, the Maserati 250F is the quintessential front-engined Grand Prix car. Designed principally by Gioacchino Colombo and Valerio Colotti, and introduced for the 1954 season, the 250F was constructed around a tubular ladder-frame chassis, with independent front suspension and a De Dion rear axle, and was powered by a 2½-litre double-overhead-camshaft straight-six engine.
Fangio secured two Grand Prix victories with the 250F before leaving for Mercedes-Benz, ending the '54 season as Formula 1 World Champion for the second time. Having secured a further two F1 World Championships, Fangio was back behind the wheel of a 250F, by this time further developed by Giulio Alfieri, for the 1957 season. Fangio drove to four more World Championship victories that year, including his legendary win at the Nürburgring where he overcame a 48-second deficit following a botched pit stop, passing race leader Mike Hawthorn on the penultimate lap. In doing so he broke the lap record ten times. Fangio's final win, this performance at the wheel of a Maserati 250F is often regarded as the greatest drive in Formula 1 history.
The late Sir Stirling Moss, who achieved his first Formula 1 victory at the wheel of a 250F when he won the non-Championship Oulton Park International Gold Cup in 1954, described the Maserati as "the most beautiful Formula 1 car in the world", an assessment few would disagree with.
Herlig bil!
Jeg var i Saalbach vinteren 86/87, der sto det en blå, helt strøken og var nok original. Masse snø og ikke salt, herlig syn!
Tok en rask sjekk nå og da viser det seg nok at de kom også blå og faktisk to sorte :
214 examples were originally manufactured and Audi officially offered a choice of just four colours: Tornado Red (128 built), Alpine White (48 built), Copenhagen Blue (21 built) and Malachite Green (15 built).
In addition, two special order examples were painted black, one of which was destined for Volkswagen Audi Group Chairman, Ferdinand Piech.
164 cars were sold to customers while the rest were retained by Audi for corporate and competition use. In 1986, ten unsold cars were taken to the USA and Federalised to promote Audi’s attack on that year’s Pikes Peak Hillclimb (which Bobby Unser won in an S1 Quattro).
Verdens beste "drømmebruksbil" etter min mening. Audi 92-97 mod, S4 og S6
Rundet 500K km nå, bruker ikke ett drypp olje, motor har aldri vært åpnet.
AAN 5-cyl og turbo, 230hk org.,litt mer nå ca. 300hk og ca. 500nm.
Originale drivverk tåler helt greit 6-700hk.
Alle S-modeller er Quattro selvfølgelig, blir aldri for mye snø....
Hadde min første S6 i -97, etter det har det vært RS2, og S6 plus samt S6 jeg har nå, vært karosseribytte så drivverk og motor er fra -92 S4.
Citroën C6 med V6 HDI 204 hk, utstyrspakke Exclusive selges! - for kunde I denne bilen får du gleden av det patenterte Hydraktive 3+ fjæring som sørger for en komfort matchet av svært få biler. Fjæringen er selvregulerende og tilpasser seg automatisk veibanen. I tillegg kan du velge mellom sport...
Det er en grunn til at 15 år gamle storbiler er veldig billige.
Det ligger noen forferdelig dyre reparasjonsbomber og vaker i første halvpart på de - alle sammen.
Delene på prestigebiler er også typisk dyre. Med mindre du kan skru selv, og har alternativ transport, så ville jeg holdt meg unna (og ikke pga merket. Gammel Audi, BMW, Mercedes osv er minst like dyrt å vedlikeholde).