Bil, båt og motorsykkel Drømmebiltråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Stein 99

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2009
    Innlegg
    1.622
    Antall liker
    931
    Det er en grunn til at 15 år gamle storbiler er veldig billige.

    Det ligger noen forferdelig dyre reparasjonsbomber og vaker i første halvpart på de - alle sammen.

    Delene på prestigebiler er også typisk dyre. Med mindre du kan skru selv, og har alternativ transport, så ville jeg holdt meg unna (og ikke pga merket. Gammel Audi, BMW, Mercedes osv er minst like dyrt å vedlikeholde).

    Johan-Kr
    Ja, det er vel slik men utgiftene spres litt over tid, og alternativet er jo å kjøpe en ny fin og dyr bil. Da slipper man store reparasjonskostnader men må ta et verditap på noen 100 tusen i stedet.Ikke billig det heller men så har man jo ny bil da.
    Skulle gjerne hatt en C 6 eller en SM. Har selv Range Rover sport og nytt elektronisk håndbrekk (kun modulen) kostet 24 T kr.
     

    ePi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    1.475
    Antall liker
    996
    Ja, det er vel slik men utgiftene spres litt over tid, og alternativet er jo å kjøpe en ny fin og dyr bil. Da slipper man store reparasjonskostnader men må ta et verditap på noen 100 tusen i stedet.Ikke billig det heller men så har man jo ny bil da.
    Skulle gjerne hatt en C 6 eller en SM. Har selv Range Rover sport og nytt elektronisk håndbrekk (kun modulen) kostet 24 T kr.
    Og når bilene har blitt noen år har det dannet seg entusiastfora på nett med ulike fikser og how-to’s på de vanligste feilene, og «hive mind’en» har opparbeidet seg litt feilsøkingskompetanse om noe ryker.

    Ingen kjøper vel C6 med problemfritt bilhold som hovedkriterie. Og fabrikknye biler er jaggu ingen garanti for null feil det heller…
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.834
    Antall liker
    5.480
    Sted
    Holmestrand
    Og når bilene har blitt noen år har det dannet seg entusiastfora på nett med ulike fikser og how-to’s på de vanligste feilene, og «hive mind’en» har opparbeidet seg litt feilsøkingskompetanse om noe ryker.

    Ingen kjøper vel C6 med problemfritt bilhold som hovedkriterie. Og fabrikknye biler er jaggu ingen garanti for null feil det heller…
    Har en kjenning som fikk «omlevering» på en ny Audi. Møller mente de strakk seg langt. Det kostet 140.000 for min venn. 😳
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.470
    Antall liker
    4.266
    Torget vurderinger
    10
    "Turbopanzer" The Penske Porsche 917/30 at Watkins Glen 1973 with the Legendary Mark Donohue behind the wheel!
    1580 HP, flat-12 twin turbo, det mest brutale noensinne.
    416839110_862916025840902_2371135672595767898_n.jpg

    Mvh.
    SAL
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.470
    Antall liker
    4.266
    Torget vurderinger
    10
    Dario Franchitti & Gordon Murray with the GMA T.50S Niki Lauda! A track-inspired driving dream that comes equipped with a 770hp 4.0L Cosworth V12 that screams to a wild 12,100rpm. All in a package that weighs around 1878lbs, 200lbs less than the standard T.50, Gordon's McLaren F1 "spiritual successor". This variant of the T.50 however, was built to honor his late friend and 3-time Formula 1 World Champion Niki Lauda. Each chassis will be nicknamed after a track where a Gordon Murray designed car won a Gran Prix. The first to be named "Kyalami", after Gordon's first win in his home country of South Africa. One will also be named after the Swedish Grand Prix in which his "Fan Car" won, being driven by Niki himself. A nice little touch. Only 25 will be built in total.
    418499090_903307968461561_3044077776853217249_n.jpg

    Mvh.
    SAL
     

    duc916

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    2.298
    Antall liker
    2.506
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Er det 35" som står på (?)
    Skal etterhvert restaurere min, og da funderer jeg på om jeg skal forsøke 35". Har 33" i dag.
    Var litt rask, ser at det ikke er den du hadde, men 1 annen.
    Men hva hadde du av dekk på din (?)
    Og hvis du husker regnunmeret, så kan det vel hende nåværende eier kan være interessert i et salg (?)
    Min er forøvrig ikke tilsalgs...
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.850
    Antall liker
    38.603
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Er det 35" som står på (?)
    Skal etterhvert restaurere min, og da funderer jeg på om jeg skal forsøke 35". Har 33" i dag.
    Var litt rask, ser at det ikke er den du hadde, men 1 annen.
    Men hva hadde du av dekk på din (?)
    Og hvis du husker regnunmeret, så kan det vel hende nåværende eier kan være interessert i et salg (?)
    Min er forøvrig ikke tilsalgs...
    Husker dessverre ikke reg nr men det var en orginal V8 bil og hadde 33x15,5 hjul på den 10 toms felger :) Savner den, skikkelig kult på sommeren å kjøre topp løs og uten dører.
    Skal prøve å finne reg nr

    mvh
     
    Sist redigert:

    duc916

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    2.298
    Antall liker
    2.506
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Hvis det er en orginal V8'er, så er den før -82 hvis jeg ikke husker helt feil. Og da er det i såfall en 304, tror ikke de kom orginalt med hverken 360 eller 401.
    Min er en -86, blant de helt siste før YJ / wrangler kom. Min har orginal Dana 44 bakaksel, og 4.2 / 258 rekke 6 er, populært kalt "høvelbenken".
    I min sitter det nå en Chevy 305, th400 automat, 4"lift og 33x12,5" hjul.
    Planen er en Chevy 5.3 vortec, de kom med 270 til ca 320 hk i truckutgaven. Og med 4L60 kassa.
    Ellers skal den være som i dag, bortsett fra å putte inn spærrer foran og bak...
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.627
    Antall liker
    1.320
    Nå er jeg redd det er i ferd med å gå i ball for meg. De siste månedene har jeg fått mer og mer behov for en range rover i årsspennet 1985 - 1995 som bruksbil. Det er å gå i barndommen da det var familiebilen på slutten av åtti -og starten av nittitallet. Og jeg som verdsetter problemfritt bilhold så høyt. Skrekk og gru. Men her er vi altså, jeg har for førsgte gang en drømmebil.

    range rover.jpeg
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.627
    Antall liker
    1.320
    Godt å vite at du er fullstendig klar over hva du evt går til :)
    Absolutt. Allikevel klarer jeg ikke å fri meg fra tankene som sier: hva om jeg får tak i
    et rustfritt eksemplar?
    eller en bil som allerede er rustsveiset og holdt av entusiast?
    som står på spiralfjærer, ikke luftfjæring?
    hvor noen har gått gjennom det elektriske?

    Da! Da må det jo nesten gå an å ha den som hverdagsbil på de få kilometerne jeg kjører i året.

    Så jeg vet bedre, men det klarer ikke å stoppe drømmene :)
     

    duc916

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    2.298
    Antall liker
    2.506
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Absolutt. Allikevel klarer jeg ikke å fri meg fra tankene som sier: hva om jeg får tak i
    et rustfritt eksemplar?
    eller en bil som allerede er rustsveiset og holdt av entusiast?
    som står på spiralfjærer, ikke luftfjæring?
    hvor noen har gått gjennom det elektriske?

    Da! Da må det jo nesten gå an å ha den som hverdagsbil på de få kilometerne jeg kjører i året.

    Så jeg vet bedre, men det klarer ikke å stoppe drømmene :)
    Range Rover, populært kalt "den engelske pasienten". Men er en klar over hva en går til, så er det vel bare å kjøre på !
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.522
    Antall liker
    7.594
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    38
    Nå er jeg redd det er i ferd med å gå i ball for meg. De siste månedene har jeg fått mer og mer behov for en range rover i årsspennet 1985 - 1995 som bruksbil. Det er å gå i barndommen da det var familiebilen på slutten av åtti -og starten av nittitallet. Og jeg som verdsetter problemfritt bilhold så høyt. Skrekk og gru. Men her er vi altså, jeg har for førsgte gang en drømmebil.

    Vis vedlegget 987728



    Brodern har alltid sverget til Range Rover som bruksbil....... helt siden 80 tallet en gang....... den første med 3,5l V8 husker jeg vi døpte "Slurpedyret personlig"........... den brukte 1,5 l på mila selv i nedoverbakker og fritt fall......... så var det vel rundt 1990 som han kjøpte en ny en denne gangen med 3,9l og injection og den brukte ca 40% mindre bensin enn den første, på midten av 90 tallet begynte han og jobbe på land med kontor i Stavanger og da kjøpte han 2 kliss like grønne P8 ? med diesel motor, en i Stvanger og en i Drøbak. Etter de ble det ass med Jubileums utgave (som han har enda) og så forsøkte han seg med 4,6HSE og en med diesel V8 ?, men begge disse ble hos ham bare ca et år hver......... var noe fæle greier i følge ham selv........ men han påstår at en gang Range Rover..... alltid Range Rover 😋
     

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.626
    Antall liker
    1.500
    Sted
    Sunndalsøra
    Ford Cortina hadde i sin ''shortlife' :) Så hadde man Opel rust fattigmanns trust. I USA så hadde man ''Rustang..
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn