Ok?Haha. Blir ikke fetere enn F40!
Jeg trur du er i undertallOk?
En bil som bråker mer enn de fleste?
Ikke imponert, men det er meg da.
![]()
Fullstendig klar over det.Jeg trur du er i undertall![]()
Real Men greier vel pistol squat? Vel, kanskje ikkje når dei kjem i alderen at dei kan kjøpa Ferrari.Jeg synes ikke det er veldig mandig å ligge slik, heller ikke verdig.
F40 er et ikon, klart det er en drømmebil.Sportsbilen skal jo være en understrekning, et macho-symbol.
Jeg synes ikke det er veldig mandig å ligge slik, heller ikke verdig.
Enig med deg der!.....
Du slår meg som en gammel, sutrete fyr. Stadig vekk. I beste mening.![]()
Men skjønner jeg deg riktig så har du en pragmatisk drømmebil da?Fullstendig klar over det.
Men for meg så er minstekravet til en bil at den er komfortabel, og kan brukes til noe.
Ikke er de komfortable, og de har ingen funksjon.
« The F40 was originally released as a race car for the road – with no power-assist brakes, no power assist rack and pinion steering, and no air conditioning.»
«Gerhard Berger, who was racing for Scuderia Ferrari in 1987, noted the F40 was “very easy to drive… if you are experienced with racing cars.»
«The most fun was accelerating in first gear from 15 mph (24 km/h), "pure terror" was driving on a busy highway. The rear vision was so bad that lane changes required "leaps of faith". It was found unfit for daily road use, "clunky and cantankerous" around town, "so mechanically delinquent that an onboard mechanic is advised"; to describe driver discomfort "Bangkok debtors' prison" was used.»
Alle disse kommentarene peker på en bil som ikke fyller noen form for minstekrav med unntak av å være svært lett med mye motor.
Jeg har for øvrig sett en F40 på nært hold, og ble overhodet ikke imponert.
Jeg synes det meste av hva du nevner er positivt, jegFullstendig klar over det.
Men for meg så er minstekravet til en bil at den er komfortabel, og kan brukes til noe.
Ikke er de komfortable, og de har ingen funksjon.
« The F40 was originally released as a race car for the road – with no power-assist brakes, no power assist rack and pinion steering, and no air conditioning.»
«Gerhard Berger, who was racing for Scuderia Ferrari in 1987, noted the F40 was “very easy to drive… if you are experienced with racing cars.»
«The most fun was accelerating in first gear from 15 mph (24 km/h), "pure terror" was driving on a busy highway. The rear vision was so bad that lane changes required "leaps of faith". It was found unfit for daily road use, "clunky and cantankerous" around town, "so mechanically delinquent that an onboard mechanic is advised"; to describe driver discomfort "Bangkok debtors' prison" was used.»
Alle disse kommentarene peker på en bil som ikke fyller noen form for minstekrav med unntak av å være svært lett med mye motor.
Jeg har for øvrig sett en F40 på nært hold, og ble overhodet ikke imponert.
For all del, det er helt i orden å ha andre drømmer/prioriteter enn meg.Jeg synes det meste av hva du nevner er positivt, jeg![]()
Jeg har kjørt mye morsomme biler.Men skjønner jeg deg riktig så har du en pragmatisk drømmebil da?Kan jeg gjette? En tysk suv med litt ekstra power. Gjerne hybrid til og med?
Jeg har jo selv litt forskjellige artige biler, og skjønner at F40 ikke er en bil som er laget for å dekke alles behov.. Men hvis man har et snev av interesse for å kjøre aktivt, og gjerne på bane, så KAN jo F40 for noen fremstå som en drøm![]()
Du treffer ihvertfall på det første punktet du synes er viktig da:Snakker vi drømmebil, som en bil bare for være bil, så er jeg svak for denne:
Alfa Romeo 2000 GT!
Vis vedlegget 1113227
Velutstyrt stasjonsvogn eller SUV er jo for å være nyttig. Få med seg folk og saker og ting. Dra tilhenger (viktig!).Du treffer ihvertfall på det første punktet du synes er viktig da:
"Trenger ikke allverdens motor, velutstyrt stasjonsvogn eller SUV."
Nja - noe enig. Vi hadde en 1 gen. Porsche Cayenne for noen år siden. En nydelig bil å kjøre - samt fri for knirk og ulyder.Velutstyrt stasjonsvogn eller SUV er jo forvå være nyttig.
En liten rettelse, 911 med firesylindret motor heter 912. Produsert 1965 til 1969 og så reintrodusert i 1975-1976 som 912EVar på biltreff i dag og fant flere biler som godt kunne blitt med hjem bla en Porsche 911 som var nydelig renovert og sjelden var den også. Akkurat denne utgaven med 4 cylindret injection motor ble laget kun 1 år i ca 2000 stk av, men mange av de ble brukt til bilsport, så i dag er det hvistnok ikke så mange igjen av de. Den blå Mercedes 420SEC'en bak var også helt som ny......skulle klart og lagd plass i garasjen til den også jeg.
Vis vedlegget 1115242 Vis vedlegget 1115243
En liten rettelse, 911 med firesylindret motor heter 912. Produsert 1965 til 1969 og så reintrodusert i 1975-1976 som 912E
Porsche 912 - Wikipedia