da er vi tilbake til et mere primitivt analogt medium, som i ekstreme kan forårsake uante mengder av hodebry
vår alles Gutty gikk for en lang stund siden til anskaffelse av en Airtangent reference av meget tidlig utgave
det latterlige viste seg å være at det var sn 13, som var min tidligere, som jeg byttet inn i min nåværende arm i 199x..tror det var 1991
i mellomtiden har den tydeligvis vært på en rundreise og fått stepdown trafo fra 230 til 110v
geniet som hadde den sist hr tydeligvis iriirtert seg over noe i installasjonen og klippet over kabelen som inneholder 15-20 ledere med diverse styringssignaler for armlift, autostopp, elektrisk vta styring samt diverse sensorer
skikkelig Einstein
så til det virkelige tragiske....
Heggmark, designeren hadde skjema og designdetaljer på en pc som ble stjålet under et nnbrudd for 10-15 år siden, og nettopp...dere gjettet riktig....
INGEN BACKUP
så designeren har ikke et clue på hva som er hva! hurra!
nå har armen vært en tur rundt til diverse "frivillige" som har forsøkt å få liv i beistet
som siste instans lovet jeg teit som jg var å ta en titt på den iom at jeg har noe liknende som faktisk virker
dette har jeg gruet meg for og ikke uten grunn
men i kveld mannet jeg meg opp og begynte å nøste
status er at nå har jeg orden på hvilke kabler i armbasen som styrer alle tre motorene og går til autostopp sensoren
fjernisen var og litt skrøpelig, men den er og fikset
så koblet jeg opp selve pumpeenheten med all styringselektronikken og tter mye pes starter den på fjernkontrollens kommando
et stort men er at det bare klikker i et rele når jeg trykker på pump start...
tenkte at om jeg får elektronikken igang, kan jeg "bare" måle hvilke kabelfarger som respondere på de forskjellige kommandoene fra fjernkontrollen
deretter vil jeg sitte igjen med noen ukjente som er diverse sensorer for autolift og endestopp i begge ender for VTA
noe bilder....