Ricardo, AD, andre.. jeg er gjerne med på et nytt treff! Skal ta sykkelen denne gangen! ;D
Har hatt 5 uker på fjellet med noe godt i glasset hver dag, så ett par glass til skal jeg klare.. da gjerne samtidig med god musikk.. (Fortsatt 2,5 uker med ferie som må nytes! ;D)
Litt OT... har i dag pakka ned et defekt surroundanlegg (Eltek.. mitt første annlegg nr 2.), en Technics platespiller og 2 stk defekte laptopper, allt skal kastes. (Er det flere som fyller boden med gammel elektronikk??! :
)
Fruen lurte også på om vi ikke skulle selge B&W 801 høytalerene siden vi ikke fikk utnyttet dem (dratt på litt volum) nå når junior er så liten...
hun ble fort enig om at vi kunne vente litt og se det ann! ;D
Jeg kan bli med på et nytt treff hver dag/kveld frem til siste fredag i august, etter det må det bli litt ut i september.
ArtDeco; Om jeg leser riktig så er brum'en i selve forsterkeren og ikke i høytalerene (brum i høytalere kan være impedans/last som ikke passer effektrinnet). Har du sjekket kvaliteten på spenningen i huset? Tenker da både på Volt, og eventuell faseforskyving mellom de to fasene strømmen består av. Om dette er for dårlig kan det påvirke forsterkeren. Er det "urimeligt" dårlig, så kan du kreve av nettleverandøren at de retter det opp. Skulle allt være i orden mtp spenning/strøm i huset så ville jeg snakket med produsenten av forsterkeren, med en slik forsterker så burde man forvente at det ikke var brumming...
//Terka