monosapiens
Hi-Fi entusiast
- Ble medlem
- 25.09.2005
- Antall liker
- 0
Kan vel avtale å møtes i Drammen sentrum , så tar vi det derifra ?
Hvilke busser/ruter går til Modum ?
Hvilke busser/ruter går til Modum ?
Heiricardo skrev:Har vært stille lenge men har hatt masse å gjøre med jobb og nå senest ferie, har hatt laaang påskefri. Skal bare sjekke ståa når jeg begynner på jobb i morgen så regner jeg med at Den lille røde stuen kan åpnes ganske raskt en helg. Er ellers int i en tur på landet, passerer jo ofte til/fra hytta, så det ene burde jo ikke utelukke det andre.
Legger ved et bilde av Embla med albumcover.
Ricardo
Har Basic så dessverreRBN skrev:Heiricardo skrev:Har vært stille lenge men har hatt masse å gjøre med jobb og nå senest ferie, har hatt laaang påskefri. Skal bare sjekke ståa når jeg begynner på jobb i morgen så regner jeg med at Den lille røde stuen kan åpnes ganske raskt en helg. Er ellers int i en tur på landet, passerer jo ofte til/fra hytta, så det ene burde jo ikke utelukke det andre.
Legger ved et bilde av Embla med albumcover.
Ricardo
Ser du har Embla. Er det Embla Basic eller Embla? Hvis det er fullversjonen, kan du fortelle litt om lytteinntrykk ved å bruke den med innebygd forforsterkeren?
Ca kl ? Jeg er hjemme fra 1800 så kom når det passer. Ps, er det light, premium eller excelent du tar med? Tar det for gitt at det ikke er dia.ArtDeco skrev:Jeg og noen Gambrinus tar turen tenker jeg. Med forbehold om at sjefen mener noe annet, Skulle gå greit, så vidt jeg vet er det kun Olson/Louris på John Dee som er planlagt for helgen.
AD
Den er grei.ArtDeco skrev:Jeg må kanskje hjemom etter jobb, så.. skal vi si rundt klokka 20?
AD
Dette stemmer veldig bra med min noe reduserte hukommelse og er enig i dommen. Må nok ofre Mc og se etter noe annet, lommeboka gruer seg.. Richard.ArtDeco skrev:Takk for en vellydende aften!
Det ble spilt på Bladelius Embla, CD og over nett, -> Bladelius Idun->
Bladelius Grendel -> Audiovector Si 6 Avantgarde Arreté SE(puh!)
Idun og Grendel har jeg hørt tidligere og jeg synes jeg kjenner signaturen(eller mangel på sådan) på disse. Embla antar jeg har samme lyd som den Freja CD-spilleren den erstattet. Det kan vel hende at Embla også bidro til en mer oppløst og rytmisk lyd, litt vrient å vurdere.
Musikalsk startet vi med Lizz Wright, Bela Bartok, Mavis Staples og andre vellydene innspillinger, og fra første anslag var det klart at her lyttet vi til et enormt kompetent og autoritært anlegg. Jeg vil gå så langt som å si at lyden var uten feil. Selvfølgelig er det gjort noen valg, men i mine ører var det ingen store kompromisser.
Hovedendringen siden siste lytterunde var altså Audiovectorene som for tiden avløser Ricards McIntosh høyttalere. I forhold til Mc'ene var lyden strammere og mer kontant, og noe bedre oppløst.
Perspektivet i oppstillingen var ikke grensesprengende bra, men Ricard hadde stilt opp etter boka og latt høyttalerene stå der uten videre tweaking.
I grunnen svært forståelig.
Audiovector Si6 var en stor opplevelse. Lytefri oppløsning fra bassen til langt over de hørbare frekvenser og et enormt kjapt og kontant punch, her kjente man virkelig at brystbenet ble satt i svingninger.
Tonal balanse og overgangene mellom elementene kunne jeg heller ikke høre noen feil på.
Vi opplevde dog noen problemer, men det skyldes at vi etterhvert tok en trip down memory lane og fant fram luftgitar og Uriah Heep, Deep Purple og ZZ Top blant annet. Noen av disse var regelrett dårlige innspillinger. Det førte til overlagring av enkelte frekvenser i rommet. Dog ikke verre enn at vi fortsatte helt til Sigurd satte på David Lindley, da kunne vi kombinere både fete luftgitarsoloer og fantastisk lyd(gjett om jeg skal kjøpe meg opp på Lindley!)
Anyway, overlagringen og mangler i perspektivet kan langt på veg kureres med finjustering av høyttaleroppstillingen og litt lyddempende materiale, men for å si det sånn, det kan fort bli fryktelig dyrt å låne slike høyttalere og optimalisere plassering og rom for disse.
Jeg hadde hvertfall ikke klart å levere dem fra meg, og dermed hadde huslånet økt med 10%
Konklusjon: Audiovector Si6 er en høyttaler jeg ønsker meg, og blir referansen den dagen jeg skal oppgradere.
Jeg vil også takke verten for utsøkt traktement, Aass i ubegrensede mengder er et godt valg på en het og rocka sommerkveld.
Med forbehold om feil og mangler
AD
Rikard: Du får korrigere meg der det trengs.
ricardo skrev:Dette stemmer veldig bra med min noe reduserte hukommelse og er enig i dommen. Må nok ofre Mc og se etter noe annet, lommeboka gruer seg.. Richard.ArtDeco skrev:Takk for en vellydende aften!
Det ble spilt på Bladelius Embla, CD og over nett, -> Bladelius Idun->
Bladelius Grendel -> Audiovector Si 6 Avantgarde Arreté SE(puh!)
Idun og Grendel har jeg hørt tidligere og jeg synes jeg kjenner signaturen(eller mangel på sådan) på disse. Embla antar jeg har samme lyd som den Freja CD-spilleren den erstattet. Det kan vel hende at Embla også bidro til en mer oppløst og rytmisk lyd, litt vrient å vurdere.
Musikalsk startet vi med Lizz Wright, Bela Bartok, Mavis Staples og andre vellydene innspillinger, og fra første anslag var det klart at her lyttet vi til et enormt kompetent og autoritært anlegg. Jeg vil gå så langt som å si at lyden var uten feil. Selvfølgelig er det gjort noen valg, men i mine ører var det ingen store kompromisser.
Hovedendringen siden siste lytterunde var altså Audiovectorene som for tiden avløser Ricards McIntosh høyttalere. I forhold til Mc'ene var lyden strammere og mer kontant, og noe bedre oppløst.
Perspektivet i oppstillingen var ikke grensesprengende bra, men Ricard hadde stilt opp etter boka og latt høyttalerene stå der uten videre tweaking.
I grunnen svært forståelig.
Audiovector Si6 var en stor opplevelse. Lytefri oppløsning fra bassen til langt over de hørbare frekvenser og et enormt kjapt og kontant punch, her kjente man virkelig at brystbenet ble satt i svingninger.
Tonal balanse og overgangene mellom elementene kunne jeg heller ikke høre noen feil på.
Vi opplevde dog noen problemer, men det skyldes at vi etterhvert tok en trip down memory lane og fant fram luftgitar og Uriah Heep, Deep Purple og ZZ Top blant annet. Noen av disse var regelrett dårlige innspillinger. Det førte til overlagring av enkelte frekvenser i rommet. Dog ikke verre enn at vi fortsatte helt til Sigurd satte på David Lindley, da kunne vi kombinere både fete luftgitarsoloer og fantastisk lyd(gjett om jeg skal kjøpe meg opp på Lindley!)
Anyway, overlagringen og mangler i perspektivet kan langt på veg kureres med finjustering av høyttaleroppstillingen og litt lyddempende materiale, men for å si det sånn, det kan fort bli fryktelig dyrt å låne slike høyttalere og optimalisere plassering og rom for disse.
Jeg hadde hvertfall ikke klart å levere dem fra meg, og dermed hadde huslånet økt med 10%
Konklusjon: Audiovector Si6 er en høyttaler jeg ønsker meg, og blir referansen den dagen jeg skal oppgradere.
Jeg vil også takke verten for utsøkt traktement, Aass i ubegrensede mengder er et godt valg på en het og rocka sommerkveld.
Med forbehold om feil og mangler
AD
Rikard: Du får korrigere meg der det trengs.
Nå har lommeboka grått og B&W 803D har havnet i stua. Har ikke spilt noe særlig enda og ser frem til litt godlytting. Richard.
raytur skrev:Takker
Får følge med fremover på hva som skjer.
Til info bor jeg 10 min utenfor Drammen, nærmere Sande.
Bare hyggelig med flere folk med samme int så velkommen skal du være.
Skal prøve å få tatt meg en tur lørdag. Sier i fra her om det blir noe av.raytur skrev:Om ikke annet skal vel noen til Horten om ikke lenge.
For min del ville det nok passe best i en av ukedagene i uke 41. Er mye i de dype skoger i helgene og hører der på musikk fra en bitte liten ITT reiseradio fra ca 1970. Faktisk helt ok, passer liksom inn.Terka skrev:Da ser det ut til at jeg er "familiefri" helgen uke 40 samt hverdagene uke 41, si ifra om det er noen som har lyst på besøk eller ta en tur innom hos meg. Må jo benytte muligheten til litt musikk også når det er "familiefri"!
Da syns jeg du skal ta førersetet Richard, you say when. Jeg er rimelig fleksibelricardo skrev:For min del ville det nok passe best i en av ukedagene i uke 41.
ArtDeco skrev:Gratulerer så innmari mye! Kongehøyttalere. Veldig glad jeg ikke prøvde AV'ene hjemme, det hadde ikke blitt mange julegaver da.
Du får si i fra så skal jeg "hjelpe" deg å spille dem inn.
De er faktisk nesten ikke spilt på så litt innspilling må vel til og kyndig assistanse skal man ikke kimse av. Denne helgen er det mye jobb og litt lyd men kan jo prøve å si i fra i god tid når jeg ser en åpning. Litt selskap og et par fra aass er bare trivelig. Richard.
AD
Det frister! Har min første "frihelg" på lang tid den helgen og den skal etter planen tilbringes med toppturer rundt Hemsedal. Er dog usikker på om det er like velkommen at jeg fortsetter "frihelgen" utover søndagskvelden også..ArtDeco skrev:Ok, jeg skal være stille, er klar over at dette er sentralens stilleste gruppe ;-).
Konen og jeg, pluss en kompis skal på Rockefeller den 07.02 for å høre John Hiatt/Lyle Lovett. Hvis andre vil være med har jeg plass i bilen til 5 til.