Hvilken slags musik var det?Hørte første halvdel af koncert i København tidligere på året. Det var simpelthen så dårligt at jeg gik i pausen. Elskede det ellers som ung. Men nu kan de ingenting mere.
Spændt på at høre lidt om lyden fra dit hjemmet bygget kraftværk når du får den sat tilAleph 2 bliver færdig i deñne uge. 12 Mosfets PR kanal. 2 x 47000 uf og 4 x 150.000 uf. 63 VDC. 1500 w trafo 2 x 36 vac. 100 W Klasse A. CRCRC 4 stk 0.3 ohm
Ja det har du... Lov til at være stoltSynes jeg har lov til å være lidt stolt af den her.
Besynderlig forstærker hvor bias stort set afhænger af base modstanden på udgangstransistorerne. Nå men har sat dem til 20 ohm og nu bliver den fint varm. Alle komponenter er købt fra pålidelige kilder og indgangs transistorer er selekterede ud fra et par hundrede. Betragter den som færdig og får gæster til at høre den på torsdag. Servo kredsløb var nødvendigt. Har sat indgangs impedansen voldsomt ned til 20 kohm. Ligesom nogle andre modstande blev ændret på indgangen fra 510 kohm til 110 kohm. Blevet meget mere stabil. Glæder mig til at prøve imorgen onsdag.Præcis det er til indgangen på Dartzeel. Hvis det ikke hjælper på lyden så kasserer jeg den. Mest elendige AB forstærker jeg har hørt tror jeg. Vil også prøve med højere bias. Nu er der bare 9 MV.
En danske derr ikke høres er en GOD danskeFørste forstærker nogensinde hvor der er absolut intet at høre med øret helt inde i enhederne. Jeg undres rigtigt meget. Lader den stå tændt 4 timer mens jeg er hos tandlægen. Spændende at se hvor varm når jeg kommer hjem.
Til tandlæge hver Onsdag kl 11.30 i et år frem. Jeg mener ikke der er syntaks mellem udseende og og lyd. Tror faktisk jeg bliver temmeligt skuffet over den her. Melder tilbage om få dage.4 timers tannlegebesøk?
Ville uansett ikke tatt sjansen på en amp som nettopp er ferdig.. Visuelt sett er dette den peneste du har bygget.. Kanskje det har noen betydning med oppbygging?
Jep fælles jordpunkt via 2 x 2.2 kohm 2 x 100 nf og 2 x antiparrallel dioder. Fandt 2 stk 10 ohm Vishay. Dem vil jeg sætte mellem de 2 inputs Gnd og de 2 kanalers ground.Har du bare et jordpunkt?
Noe slikt skal ikke være nødvendug.
Havde gæster som var helt vilde med Aleph 5 forstærkeren. Faktisk første gang i rigtigt mange år at de har været tilfreds med min lyd. De er basfantatikere.Vildt så godt den lyder den Aleph 5. F5 var det rene l.o.r.t.
Det er nu rart at du får gæster der kan lide din lydHavde gæster som var helt vilde med Aleph 5 forstærkeren. Faktisk første gang i rigtigt mange år at de har været tilfreds med min lyd. De er basfantatikere.
Hvorfor gik sikringen?Sikringen gik i mit Klangmodul. De er dyre. Blev træt af det og bestilte en Gigawatt automat sikring.