Hei Drossel,
Har et halvferdig prosjekt med Aleph J, men det er mulig at jeg trenger mer effekt og kontroll. 20 Watt er ikke allverden. Kunne brukt Push-pull 833 rør, men høy spenning. Fra din erfaring, Hva er bra?
Hei Drossel,
Har et halvferdig prosjekt med Aleph J, men det er mulig at jeg trenger mer effekt og kontroll. 20 Watt er ikke allverden. Kunne brukt Push-pull 833 rør, men høy spenning. Fra din erfaring, Hva er bra?
Jeg synes Aleph 5 er fantastisk på mine 89 DB højttalere. Rør har jeg bare brugt i en pre for mange år siden. Med Aleph 5 vil man ikke savne rør. Bl.a på grund af dyr tantal modstand i modkoblingen. Jeg brugte kort en Aleph 3. Den var decideret dårlig. I aften spiller jeg med 2 x 500 w i hver kanal. Har snart en Aleph 5 mere.Hei Drossel,
Klubbens forstærker med vertikale blev altså vildt meget bedre med høj bias. 2 x 85 vdc og 110 ma pr mosfet. Gjorde det for 1. 5 år siden.Da har du stor nokk trafo 800L har vel dual lateral mosfet transistorer og helt nye print, lengden er som på 500 kortene. Uten att jeg har gjort direkte sammenligninger i bass området, så kan det hende de gammle er bedre. Fordelene med 800L ligger nokk i mellomtonen og opp, der er de helt klart bedre.
De gammle 800 kortene liker vel ikke høy bias, 800L så går det fint.
Ved et uheld/fejlbetjening brændte shunt modstand og en film kondensator i softstart kredsløbet. Er nu repareret.
Vis vedlegget 504563 Dobbelt Mantra Sound buffere som kan trække 75 ohm. Til min PS Audio dac.
[/QUOTEBufferen har fået nyt kabinet og jeg bruger den efter PSAudio dacen
Nei, det er noe som fb har rotet til i det siste. En god del varsler om svar på mine kommentarer ender opp i akkurat samme feilmeldinga.Nå for pokker. Nok fordi du ikke er på Facebook Hassebasse.
Havde Dartzeel med i klubben for 3 uger siden. Selv syntes jeg ikke det var noget i det store lokale. Igår fik jeg den hjem til mig selv. Skal love for at det er en overraskelse. Nu har den jo høj bias og bliver 42 grader efter en time eller to. Den lyder simpelthen som en god kombi af en rørforstærker og en mellemklasse transistor. Sidstnævnte i basområdet området.Præcis det er til indgangen på Dartzeel. Hvis det ikke hjælper på lyden så kasserer jeg den. Mest elendige AB forstærker jeg har hørt tror jeg. Vil også prøve med højere bias. Nu er der bare 9 MV.
Har stået længe uden at jeg har rørt den. Egentlig kan det fixes på en time eller to.Spændt på at høre lidt om lyden fra dit hjemmet bygget kraftværk når du får den sat til
Blev den godkendtSå i morgen får jeg 4 gæster fra Hifiklubben. Vi skal høre min Aleph 5. Klubben har været lukket det meste af året grundet Corona. Vis vedlegget 674834
Den bedste forstærker vi har hørt i klubben nogensinde. Bedste synergi mellem højttalere og forstærker. Folk var ellevilde.Stort set færdig Aleph 5 med 15.6 kg køleplade. Spændingen blev lidt høj. Hele 2 x 38 v. 34 anbefales. Køle plade temperatur 56 celsius. Vil lytte på den imorgen. Temperaturen falder vel lidt når der spilles. Vis vedlegget 648224
Så er din søgningen slut. Nu bliver det ikke meget bedre ?Den bedste forstærker vi har hørt i klubben nogensinde. Bedste synergi mellem højttalere og forstærker. Folk var ellevilde.
2 x 37 vdc her. Ljm har jeg printene fra.Bruker Aleph 5 også rundt 24V som de fleste Pass? Lurer på å bytte ut Hiragaene mine, men vil ikke bytte trafoer...
Hvor har du kjøpt kortene?
I min Aleph 5 bruker eg 2x25Vac trafoer på 600VA, har DC spenningpå 33,54Vdc, Kondensator bank på 3x47mF pr rail. Dual Mono oppsett.2 x 37 vdc her. Ljm har jeg printene fra.
Aleph 2 har været 95 % færdig længe. Må se å få den færdig i næste uge.I min Aleph 5 bruker eg 2x25Vac trafoer på 600VA, har DC spenningpå 33,54Vdc, Kondensator bank på 3x47mF pr rail. Dual Mono oppsett.
Og har litt mindre kjøleplater i forhold til de du Drossel bruker så har temp tett oppunder 60°C.
Eg kjøpte disse utgangene ferdig bygget, men har også tomme print som kommer fra Jims Audio i HK, China.
Blir spennende å følge ditt Aleph 2 prosjekt også
Ikke mine desværre. Men mine spiller faktisk bedre bas ifølge Sven Palvig som var tilstede. Det bedste i det her system var pladespilleren og NLE 22 riaaen. Desuden er rummet meget bedre end Mitt.Nye basskabinetter, gratulerer
Ja jeg forstår godt din skepsis. Sådan tænkte jeg også. Men mine og andres ører beretter om en virkning som opnåes efter en dag eller to. Der er mere dynamikk i øvre bas og mellemtone. Desuden er fnidder højere oppe væk.Lessloss driver jo med mye tull. Hva gjør det "firewall" filteret? Hva filtrerer det?