Hei DrosselHei Drossel
Tenkte vi kunne sammenligne noen trafoer. Legger ut noen specs:
1) 3000VA trafo fra Noratel på Hamar: Diameter ca 275mm og høyde ca 85mm , vekt omkring 25kg.
2) Min 3000VA trafo fra Toroidy: Diameter ca 210mm og høyde ca 85mm, vekt omkring 15,6 Kg.
Vis vedlegget 307246
Vis vedlegget 307247
Vis vedlegget 307249
Hva måler dine 2000Va trafoer fra Toroidy ?
Mvh.
Johnny
Ja jeg var helvedes træt. Alt for lidt søvn i over en uke. Det var helt fantastiskt hos dig og selv om mine forventninger var høje så oversteg kvaliteterne alt andet jeg har hørt med en bred margin.men kofferten hans står igjen hos meg og han er på vei med flytoget til Oslo Lufthavn Gardermoen
De skulle blive færdige i dag. Jeg glæder mig vildt til at lytte til den hjemme. Den skal erstatte NLE 1000, hvis den er bedre.Vis vedlegget 316685 Så er det gang i ombygning af Sven Palvigs Coldamp 750 som bliver ombygget til Holton NXV 800 L. Trafoerne er på 2200 W. Der er 6 x 22000 uf til udgangen og 2 stk 22000 uf til indgangen.
Bygningen af mine ting er sat i bero. Håber færdig med Sven Palvigs på Fredag. Han skal jo have besøg fra Norge ( Tomtom) På lørdag skal jeg til LMC og til Roy i Asker.
Det gør jeg nu...Sven hvornår fortæller du om resultatet? Min egen mening er at jeg nok ikke har hørt bedre mellemtone og diskant Bassen er super stram.
Det er jo dejligt, når de bliver endnu bedre.den kommer til å utvikle seg i minst 100timer, før det stabiliserer seg
Vedlegget kom ikke med. "Ugyldig vedlegg..." Hadde vært sjov å se vidunderet!
Det vart synd jeg ikke klarte få med meg dette anlegget nå i mai, men det åpner seg sikkert en mulighet litt senereDet gør jeg nu...Sven hvornår fortæller du om resultatet? Min egen mening er at jeg nok ikke har hørt bedre mellemtone og diskant Bassen er super stram.
Det lyder fremragende. Jeg har aldrig hørt så imponerende musik før, fremført på en stereo anlæg. De nye mono blokke er bedre end NLE 1000.
Der er bedre mellemtone end før, og den også virker mere naturlig og rigtig. Ja den er fremragende. Flot så dynamisk den er. Mellemtonen er virkelig blevet løftet og det skyldes måske de FET transistorer, der også giver et mere varmt skær.
Diskanten flot og begge har masser af detaljer. Det er ligesom at få nye øre. Små fine detaljer fra bæknerne i det fjerne.
Jeg kunne godt savne lidt mere tryk på den helt dybe bas, når der er et korværk optaget i en kirke med en dyb underliggende orgeltone. Det er den fysiske bas jeg tænker på. Men den er der og den er meget mere nuanceret, og jeg foretrækker den nye. Jeg hører nye ting i optagelserne i bassen. Mere sprødhed. Der dukker nye ting op.
Dybden var der mindre af, end på NLE 1000 lige først, men det bliver bedre og bedre, og jeg tror det er oppe på samme niveau nu. Forstærkerne udvikler sig hver dag.
Lydbilledet er meget åbent, men det var det nu også før. Men det er bare en tak bedre nu. Der er flot bredde og dybde.
Lyden er blevet mere klar og ren.
Erlend det er fremragende arbejde du har udført. Tak.
Er det bare jeg som ikke får opp vedlegget ditt Sven?
Jeg har lagt to på af samme billede og det kommer frem, når jeg trykker på det.Er det bare jeg som ikke får opp vedlegget ditt Sven?
Jeg har fått det bekreftet fra Anthony, men det er mulig å kjøpe deler en stund til fremover.Tror han bare holder lidt ferie og starter friskt op efter.
Jeg skal også bestille noen kort til en venn og til meg selvBestilte NXv 500
Wow, du satser hardtI alt bestilt 2stk 500 2 stk 800 og 2 stk 1200. Vil ikke løbe tør da jeg har mange trafoer/kjøleplater og kondensatorer.