Dét er fedt
Dét er fedt
Hvordan skal det indlæg forstås ?
De overskydende vat, kan naboen proppe i ørene...Fordi du altid nævner mange watt på udgangseffekten og strømforsyning.
Prøver at forstå filtreret her. Har ingen tegning på det. Har andre her det? Er the Christian af Jens Gregersen. Han har foreslået lille modifikation. En eller to Mundorf Tinfolie 4.7 uf over mellemtone filteret Vil give lidt mere varme i mellemtonen.
Kan godt like saft og kraft i bassen.De overskydende vat, kan naboen proppe i ørene...![]()
Hej Drossel,Prøver at forstå filtreret her. Har ingen tegning på det. Har andre her det? Er the Christian af Jens Gregersen. Han har foreslået lille modifikation. Den sorte 4,7 uf over den store flade aluminium kondensator på ca 10 uf. Kanskje lidt mere. Vil give lidt mere varme i mellemtonen.
Jeg kommer tættere og tættere på. Nu har jeg bestilt 3 nye sæt måle ledninger, da der var problemer med dem jeg havde. Jeg tror det er 8 år siden Jens lavede de højttalere og han er også flyttet nogle gange. Måske tegningerne er blevet væk. Jeg hved ikke om de ligger et sted på Hifisentralen.Hej Drossel,
Så svært kan det heller ikke være at tegne filteret op. Men jeg er lidt uforstående over Jans Gregersen ikke bare kan sende dig diagrammet over filteret. Han må jo have det.
Hvis du tager nogle bedre billeder lidt tættere på af det forskellige sektioner kan vi sikkert nemt tegne diagrammet. Man kan selvfølgelig ikke nødvendigvis aflæse alle værdierne. Men får vi diagrammet på plads, kan du selv føje værdierne til. Spolerne er selvfølgelig ikke sådan lige at aflæse med mindre der er skrevet noget på dem.
By the way er forstærkeren solgt til en medarbejder hos DCA. Alt for billigt men jeg har for mange forstærkere. Er på pension og pengene er små.Vis vedlegget 570851
Og forstærkerne bliver bedre og bedre. Den her har netop fået forbedret stelvejene og er extremt vellydende og kraftfuld. 2 x 90 Vdc og 3000 w trafo.
Den her forstærker står hos min søn nu. Trækker højttalere med 93 dB følsomhed.Corona
Vis vedlegget 573039
Endelig fik jeg energi til å lage min soundbar forstærker færdig. Lars Clausen solgte mig nogle brugte af hans gode moduler for næsten ingenting. Der er indbygget dac som skal modtage signal via Toslink fra fjernsyn. BB 1704 Dac og discrete opamps. Hypex SMPS 2 x 46 DC. Første gang jeg har brugt SMPS. Diskanterne er 1.5 " og lidt lav følsomhed. Så tror det kompenserer for Klasse D lyden.
Hovsa..! det ligner noget der lyder særdeles godt. Komponentvalg og andet sjov, ser bekendt ud...
Prøv aktiv deling, der får du alle miligheder og langt mindre tabPrøver at forstå filtreret her. Har ingen tegning på det. Har andre her det? Er the Christian af Jens Gregersen. Han har foreslået lille modifikation. Den sorte 4,7 uf over den store flade aluminium kondensator på ca 10 uf. Kanskje lidt mere. Vil give lidt mere varme i mellemtonen.
Ja verden har beveget seg framover på dette området. Spesielt de siste 10-15 årene. Lettere å få til nå en før ogsåPrøv aktiv deling, der får du alle miligheder og langt mindre tab
Modifix kreation.Hovsa..! det ligner noget der lyder særdeles godt. Komponentvalg og andet sjov, ser bekendt ud...![]()
Det lyder lidt for omfattende/kompliceret. Bliver 70 i år. Havde jeg været yngre så havde jeg gjort det. Så skal jeg have 6 monoblokke? Kan også dårligt se at lodde ordentligt i kunstig belysning. Stå udenfor og gøre det tror jeg ikke jeg orker. Men egentlig skal man vel bare have en kondensator i indgangen på hver effektforstærker? Dog ikke til bassen?Prøv aktiv deling, der får du alle miligheder og langt mindre tab
Der er lidt mere i den end en kondensator i indgangen på forstærkerenDet lyder lidt for omfattende/kompliceret. Bliver 70 i år. Havde jeg været yngre så havde jeg gjort det. Så skal jeg have 6 monoblokke? Kan også dårligt se at lodde ordentligt i kunstig belysning. Stå udenfor og gøre det tror jeg ikke jeg orker. Men egentlig skal man vel bare have en kondensator i indgangen på hver effektforstærker? Dog ikke til bassen?
Det vil jeg tage op til overvejelse. Først skal jeg være helt færdig med en lille ændring i filteret. Det sker idag eller i morgen.En minidsp flex eight gjør susen som delefilter. Du trenger en målemik i tillegg.
Den eneste komponenten du trenger av filter i høyttaleren er en beskyttelseskondis for diskanten.
Om du skal ha analog inn, trenger du i tillegg enten en PocketADC eller en ADept. Begge disse fra MiniDSP. ADept er AD-converter og Riaa.
Du hadde vel en bunke med ymse forsterkere? Diskant og mellomtone trenger ikke mye ooomph.Et par små Klasse D fungerer glimrende her.
Johan-Kr