DSP kurs for medlemmer av HiFi- sentralen.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • JoHoo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Innlegg
    4.278
    Antall liker
    4.191
    Torget vurderinger
    16
    Kremen av hfs
    Kos dere glugg i hjel og send en varm tanke til frosne skagafjordur!
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Sitter på et jævla hotell i Tallin - gjett om jeg skulle ønske jeg var med på dette.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.361
    Antall liker
    11.350
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    En kveld i baren med OB-BB og andre luringer. Lo så jeg fikk vondt i magen. De der nordlændingan. Ka sku vi gjort uten...?
    Takk. Og god natt:)
     

    habicht

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Innlegg
    2.819
    Antall liker
    3.499
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Rakk så vitt toget og kom meg hjem til Oslo
    Ikke sikker på om jeg hadde klart en hel kveld med den gjengen der.
    For en gjeng, for en dag for en happening;)
    Og det beste, vi fortsetter i morgen

    Habichttttt
     

    habicht

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Innlegg
    2.819
    Antall liker
    3.499
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    PS. Og KANSKJE KOMMER KONGEN !!!!!!!!!!!!
    The Slukster himself


    H
     

    Dyret

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2012
    Innlegg
    2.155
    Antall liker
    1.988
    Sted
    Byen med kråke
    Torget vurderinger
    1
    Da var dag en vel overstått. Fy flate for en fantastisk gjeng. Gleder meg til fortsettelsen ja.

    Dette er virkelig noe deg står respekt av å ha fått til. :)
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.220
    Antall liker
    13.379
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Pokker, kona ligger febersyk. Jeg går glipp av dag 2 :(
    Må ta meg av småtrolla i heimen.
    Nedtur.
    Fikk ikke hilst på så mange i går og trodde jeg skulle få tatt igjen det i dag.
    Får håpe det blir en brukandes film av dette da, så man får med seg resten av kurset.
    Marsipanen får dere ha tilgode ved senere anledning.
    Jeg har forresten ingen problemer med å konsumere 2 kg. marsipan alene.
    Det blir tømt ila. 2 dager kjenner jeg meg selv rett.:p
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.451
    Antall liker
    3.677
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Tusen takk til trioen og alle deltakerne\medhjelpere. Snickers ga oss mye nyttig informasjon, BB kom med mange artige kommentarer fra sidelinja og Iiliya holdt orden på galskapen:) Litt synd vi ikke fikk hørt mer på anlegget, men tiden går.
    Artig å få et fjes på mange HFSere og ikke minst møte dere:)
     
    Sist redigert:

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    21.268
    Antall liker
    13.768
    Takk for en fin seanse, hadde dessverre ikke anledning til å delta i dag så fikk kun med meg lørdagen. Svært mye kudos til organisatorene og Snickers-Is for å stille opp. Også artig å se hvem folk faktisk er.

    Veldig godt jobbet!
     

    northpole

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.11.2010
    Innlegg
    658
    Antall liker
    588
    Takk til alle som var på kurset og fikk dette til å bli en riktig trivelig og lærerik helg.Dette ga virkelig mersmak.Utrolig trivelige mennesker som er bak de forskjellige nick's.Takker spesielt til den utrolig kunnskapsrike foredragsholder og de som arangerte.
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    Peppers

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    25.08.2010
    Innlegg
    88
    Antall liker
    34
    Sted
    Oslo
    Må bare istemme her, stor takk til Jørn, Eivind og BB for fantastisk innsats og opplegg. Det var også flott å få møte alle de andre og koble nick til virkelige personer. Et lite varsku må dog utdeles; å sitte i nærheten av BB på en bar, er ikke helt ufarlig - for lattermusklene!! Blir de kjørt for hardt, så risikerer man krampe, til å begynne med.... ;) Ellers begynner det å klø mer og mer i "hønn-nervene", ting blir trigget :)
     

    JCP

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.04.2014
    Innlegg
    780
    Antall liker
    368
    Sted
    Moss
    D' her opplægge' vart bærre bæltriveli' ajlltså! Sir fram te fortsætt'ls' når no d' mått bi. Takk for innsats og oppmøte, alle sammen :)
     

    habicht

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Innlegg
    2.819
    Antall liker
    3.499
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Det var en fabelaktig helg takket være god organisering og hyggelig folk som gjorde dette mulig.
    Hyggelige folk som med sine bidrag, deltagelse og ikke minst de som jobbet på som f.. til å få alt på plass gjorde denne hendelsen til noe som vil bli husket.
    Det er ikke lite som surrer rundt i hodet på en i kveld. Tror det er lenge siden jeg har vært så tett på total overload:p

    Hilsen og takk til alle.

    Habicht
     

    JoHoo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Innlegg
    4.278
    Antall liker
    4.191
    Torget vurderinger
    16
    Du får komme over og ta meg i "endurmenntun" H
     

    habicht

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Innlegg
    2.819
    Antall liker
    3.499
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Endurmentun
    Ja det var ordet:) Vil nok ta en stund før jeg har fordøyet det hele.
    Referat skal du få, men tror jeg stor igjen med flere spørsmål en svar.
    Det positive er at jeg velger å tro at spørsmålene er mer relevante og i en klarere sammenheng en før

    Habicht
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Blir mer og mer ergerlig på meg selv, det at jeg ikke fikk vært med på happeningen dere har hatt - faglig som sosialt.

    Om Snickers-is; har noen ganger tenkt om han nyter sin bedre halvdel best i et ekkofritt rom, om han benytter DSP under akten uten at hun vet om det eller om han lurer henne med en kondensator større enn sin egen dingz :)

    Uansett - dette menneske må være en oase av informasjon om ALT - fra musikeren synger inn i mikrofonen til rommet ditt påvirker hvordan anlegget ditt gjengir det han gjorde i studio.

    Noen ganger har han pepret oss halvt i hjel, her på forumet, men jeg tror rett og slett fyren er så propp full av informasjon om faget og samtidig sugen på å selv lære seg og erfare mer, at han trolig tilhører vårt lands kunnskapsrike toppnivå i sitt "fag" :)

    Kan tenke meg, dere ser fyren med andre øyne etter dette DSP kurset. Syntes bare jeg hører lyden av hans rolige, kunnskapsrike og veltalende prat hvor man raskt fanger opp at han IKKE forsøker å hovere eller fremme seg selv - tvert i mot dele alt han selv har klart å snappe til seg.

    Kunne like gjerne bare skrevet; jeg innrømmer å være full av beundring over den karen!
     

    Elemental

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.05.2011
    Innlegg
    158
    Antall liker
    160
    Tusen takk for en flott helg folkens! Og en ekstra stor takk til de tre flittige herrer! Knakende bra arrangement :)

    Utrolig kult at Snickers gadd å bruke helgen sin på dette. Når jeg tenker meg om brukte han sikkert mye mer, for dette virket jo svært godt forberedt og planlagt, og ikke minst veldig pedagogisk. Spesielt dag 1 var veldig lærerik, også for oss som har drevet masse med dsp fra før! :)

    Snakker vi årlig tradisjon med dsp/diy treff på lillestrøm? :eek:
     

    liliya

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    751
    Antall liker
    489
    Torget vurderinger
    14
    På vegne av "arrangements-troikaen"; takk for mange positive tilbakemeldinger. Ros gjør alltid godt og inspirerer til å gjenta med et nytt kurs med et annet tema.

    Eivind S
     

    oen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.03.2010
    Innlegg
    2.095
    Antall liker
    2.715
    Sted
    Portugal
    Takk til arrangements-troikaen for vel gjennomført kurs.
    Detaljert god forelesning av "Snickers-is"

    Meget bra lunsj begge dager.
    [FONT=&quot]
    Var vel bare en slik som manglet,
    Snick.jpg

    [/FONT]
     

    Hunsbedt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.05.2013
    Innlegg
    673
    Antall liker
    2.969
    Sted
    Kvinesdal
    Torget vurderinger
    1
    Må også få lov til å takke arrangørene med et veldig bra gjennomført kurs. Enkelte ting i teorien ble kanskje litt høyttravende for en som ikke har så mange timers erfaring med DSP, men det ble tatt igjen av OB-BB's påfunn, som ble vist og diskutert på det flotte skoleverkstedet. Er veldig imponert over hva den mannen har fått til, og erfaringen han gir videre til sine elever. Tusen takk for et lynkurs i finering, dette skal prøves. Fikk også masse andre nyttige tips, blant annet ideer til hvordan en lakkeringsbås kan lages.

    Litt synd at det ikke ble mer tid til anleggene som ble satt opp. Ett tips her til et eventuelt neste kurs må bli at man viser hvordan man kan sette opp et slikt anlegg med enkle målinger i REW og tiltak med DSP. Det hadde vært perfekt for min egen del i hvertfall.

    Til slutt vil jeg også si at det var særdeles hyggelig å se ansiktene til mange av nickene. Hyggelig å prate med dere, og dette fristet virkelig til gjentakelse, for eks til neste år (ønsketenking)!
     

    Armand

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.08.2005
    Innlegg
    3.038
    Antall liker
    7.309
    Sted
    Kongsberg
    Tusen takk til troikaen for en hyggelig, nyttig og morsom helg. Jeg hadde sett for meg at det skulle bli tid for en mer praktisk øvelse der Snickers hadde tatt oss med på en gjennomgang av målinger på et system. Det er mange feller man kan gå i. Men tiden er jo alltid en begrensning og vi fikk jo en gjennomgang av disse tingene på søndag selv om det ble i teorien.
    At Snickers er en en flink kar med mye kunnskap om lyd er det i hvert fall ingen tvil om! Veldig generøst å bruke en helg på å øse av sin kunnskap.
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.705
    Antall liker
    7.944
    Hei;
    Det er helt klart at det ble for lite tid til realisering av teori og om ingen andre ønsker å plukke opp ballen underveis, bør vi absolutt vurdere mulighetene for en praktisk gjennomføring av dette på samme adresse. Kanskje med litt mer flisespikkeri også?

    Denne helgeøvelsen brakte jo en god del av oss ut på relativt dypt vann. For andre igjen var det fullstendig spot on.

    Noen synspunkter der ute?

    BB
     

    Hunsbedt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.05.2013
    Innlegg
    673
    Antall liker
    2.969
    Sted
    Kvinesdal
    Torget vurderinger
    1
    OB-BB, helt klart at jeg kunne ha ønsket meg en praktisk tilnærming på et passende hjemmesnekra anlegg satt opp ved neste anledning. Og flisespikkeri hører som sagt med i tilstøtende lokaler, det er helt påkrevd, gjerne med femaksers nøyaktighet! ;)
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.386
    Antall liker
    16.616
    Sted
    Østfold
    Hva slags temaer er ønskelige til et neste kurs?

    Er det noen som har prøvd i praksis noe av det vi gikk gjennom i helgen forresten?
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.662
    Antall liker
    107.087
    Torget vurderinger
    23
    Det er på dypt vann det er langt til bunn!

    En drukner like lett på grunna.
     

    Hunsbedt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.05.2013
    Innlegg
    673
    Antall liker
    2.969
    Sted
    Kvinesdal
    Torget vurderinger
    1
    Hva slags temaer er ønskelige til et neste kurs?
    For en enkel sjel fra sørvestlandet midt i bibelbeltet må ett ønske være å kjøre målinger i REW på et oppsatt anlegg, og vise dette på storskjerm, med forklaringer av hva vi ser og bør se etter, og hvordan vi kan få ett brukandes resultat ved hjelp av et slikt redskap være målet. Så kunne vi for eks ha vist hva vi i praksis kan gjøre ved hjelp av korrigeringer i DSP på dette anlegget, gjerne med "før og etter" lytting. Tror det kunne ha vært lærerikt for mange. Man kunne jo også hatt med litt enkle tiltak, rammer med akustkkplater og satt disse opp på forskjellige steder og vist hva det faktisk kan gjøre med lyden. Trenger ikke være så mye mer komplisert enn det.

    Ellers må jeg jo si at du egner deg veldig godt til å være lærer. På tross av at mye av det som ble tatt opp i helga er kompliserte greier, så klarte du å forklare en del ting slik at de ble litt mer forståelige for meg i alle fall.


    Er det noen som har prøvd i praksis noe av det vi gikk gjennom i helgen forresten?
    Har ikke kommet så langt enda grunnet tidsklemma, men til helga er det håp for litt tid i kinoen. Gleder meg til opptakene kommer på Youtube slik at man kan repetere kurset igjen og igjen, i min alder glemmes det så altfor fort...:rolleyes:
     

    liliya

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    751
    Antall liker
    489
    Torget vurderinger
    14
    For oss som sto ansvarlig for arrangemenet er det fint å få en type evaluering av kurset som helhet. Mange positive tilbakemeldinger og velfortjent ros til Snickers-is som utvilsomt besitter nesten utømmelige kunnskaper på det som var kurset tema. Ser nå at flere, også blandt de jeg vet også innehar gode teoretiske kunnskaper på feltet, savnet en praktisk bit. Som gammel pedagog, vet jeg vet jeg så alt for godt hvor viktig at teoretisk kunnskap får mulighet til å befeste seg gjennom praksis. Dette var også en ganske klar mening blant mange av deltakere. Dette fikk jeg bekreftet når jeg i pausene spurte deltakere om hvorledes de opplevde kurset.
    Også overfor Snickers- is og BB formidlet jeg disse ønskene på kursets andre dag. Drister meg til å si at jeg ikke fikk gehør for en slik praktisk bit. Derfor er jeg positiv til at kurset får en praktisk oppfølger. Kanskje vil en enkelt kursdag være tilstrekkelig?
    Same place of course.

    Eivind S
     

    Alfy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Innlegg
    181
    Antall liker
    124
    Sted
    Jevnaker
    Torget vurderinger
    12
    Utrolig bra kurs, grundig og fin gjennomgang, hyggelige folk, veldig god mat og bra lokaler! Kan bare gratulere og takker dere alle! gleder meg til videoen kommer da jeg desverre bare fikk vært med på dag 1. Håper også det kan bli flere kurs!, en ting jeg vil advare mot er NEXTEL - løsemiddler er egentlig ikke å tulle med - anbefaller alle som har tenkt på dette og investere i en filtermaske og en del abek filter / egnet anbefalt filter. Mvh. ALf
     

    habicht

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Innlegg
    2.819
    Antall liker
    3.499
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Først vil jeg bare gjenta min takk til Troikan.

    Det er ingen lett oppgave tenker jeg å sette sammen et programm for en gruppe som har sikkert en veldig varierende kunnskap om tema.
    Jeg må si at jeg er svært imponert over Snickers sin evne til å gjennomføre dette kurset på denne måten.
    Personlig lærte jeg veldig mye og en hel del var godt over min forståelse. At det tok tid å gjennomføre den teoretiske delen er etter mitt syn
    delvis et produkt av mangfoldet i diskusjoner og spørsmål som ble behandlet. Det at disse diskusjonene og spørsmålene ble behandelt på en
    tålmodig og pedagoisk måte bidro for mitt vedkommende stort til mit utbytte av kurset. Det er klart at morroklumpen OB-BB måtte stagges lite,
    men det også ble gjort med omsorg og på passe streng måte:)
    Mine tanker til oppfølging sammenfaller med Eivind sine, dvs praktisk gejnnoføring av teoriene på et system som Eivind skisserer.
    Skulle man ha fått tid til det i en sammenheng som det gjennoførte kurset tror jeg hadde krevd en mer homogen gruppe med mer samordnet forkunnskap.
    Det er klart at et eget kurs i høytaler konstruksjoner kan lett fylle to dager om 6- 12 måneder.
    Men en relativt rask praksis del i et kortere tids perspektiv er det sikkert mange som skulle sette pris på.
    Når det er sagt er det også bare å følge Snikkers sin oppfordring og sette i gang og praktisere teoriene på eget system.
    Vi hart jo et fantastisk mulighet til å dele våre erfaringer på dette forum.

    beste hilsen

    Habicht
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    For oss som sto ansvarlig for arrangemenet er det fint å få en type evaluering av kurset som helhet. Mange positive tilbakemeldinger og velfortjent ros til Snickers-is som utvilsomt besitter nesten utømmelige kunnskaper på det som var kurset tema. Ser nå at flere, også blandt de jeg vet også innehar gode teoretiske kunnskaper på feltet, savnet en praktisk bit. Som gammel pedagog, vet jeg vet jeg så alt for godt hvor viktig at teoretisk kunnskap får mulighet til å befeste seg gjennom praksis. Dette var også en ganske klar mening blant mange av deltakere. Dette fikk jeg bekreftet når jeg i pausene spurte deltakere om hvorledes de opplevde kurset.
    Også overfor Snickers- is og BB formidlet jeg disse ønskene på kursets andre dag. Drister meg til å si at jeg ikke fikk gehør for en slik praktisk bit. Derfor er jeg positiv til at kurset får en praktisk oppfølger. Kanskje vil en enkelt kursdag være tilstrekkelig?
    Same place of course.

    Eivind S


    Folk prater. Skulle gjort. Kunne gjort. Burde gjort. Bla bla.

    Du og Snickers-is har imidlertid gjort noe! Første gang/første utgave har gått av stabelen - deres roses - folk vil ha mer!

    Sikker på at andre utgaven blir enda bedre! For nå har dere en erfaring; erfaring fra om folk stiller opp/erfaring fra hva folk vil ha/erfaring fra at folk vil ha mer..

    Umulig å lage til noe uten å prøve først - dere to har heldigvis tørt å gjøre det - kan nødvendigvis ikke annet enn lykkes enda bedre med første gangs erfaring som positiv ballast.

    Også en hilsen til ildsjeler bak dette forum. For kurset dere har avholdt må være beste bevis på at dette er et forum som har utviklet seg i riktig retning - takk til innehaver/moderatorer for at vi som er interessert i lyd har dette tilbud.

    Mange satt nok hjemme; skal jeg bli med/skal jeg ikke bli med....? En sixpack, på at dere får plassproblemer på versjon II (vedd bare ikke Borg/Hansa i mot)
     

    JoHoo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Innlegg
    4.278
    Antall liker
    4.191
    Torget vurderinger
    16
    Jepp, vi sitter jo her og knuger på hver vår kant, så det å dele erfaringer her på hfs er enormt verdifullt. En prøver jo å holde coolen og gi utrykk for at en har full kontroll, men sannheten er vel at tross for enormt med kunnskap blant hfs'ere har vel de fleste noe å lære av andres erfaringer om det skulle være akustikk, høyttalerkonstruksjon eller måle/ratteprosedyrer. At vi har en så variert flora av konstruksjoner, hardware og rom gjør det jo ennå mer spennende

    Jeg vil oppfordre alle som har deltatt på kurset til å gyve løs og dele sine erfaringer, store eller små. Vi er jo så privilegerte her med så bredt spekter av kunnskap at det er stortsett alltid konstruktive innspill imellom grisevitsene. Egentlig er ingenting for banalt til å legges ut i en diy tråd. Håper ikke gutman og hornlyd blir fornærmet, men de poster jo bare de slipper en smyger på lytterommet. Bra! og utrolig inspirerende å se læringskurven og hvordan de jobber systematisk mot lydnirvana.

    Så er det om å gjøre å dra på hjemmebesøk til hverandre med mikk, drikk og godt humør. Danker glatt ut rikskringkastingen å tilbringe en dag krøket over målekurver og vannfall i godt selskap.
     

    Elemental

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.05.2011
    Innlegg
    158
    Antall liker
    160
    Hva slags temaer er ønskelige til et neste kurs?
    Jeg syns det hadde vært interressant å gå litt dypt om oppbygningen av elementer, balansering, sammenheng mellom parametre osv. Dette er jo et tema du er veldig sterk på, og noe de aller fleste diy'ere sliter med når elementer skal velges.

    Hva praktisk dsp sesjon angår er jeg litt usikker på hvor bra man får dette med en stor gruppe, siden det inkluderer så mye lytting i mellom korrigeringer. Burde vel i så fall hatt mange oppsett også delt opp i små grupper som jobber på hvert sitt, også går du rundt fra rom til rom?

    Er det noen som har prøvd i praksis noe av det vi gikk gjennom i helgen forresten?
    Allerede lørdag kveld var jeg i gang med nye målinger. Det har nemlig aldri falt meg inn å flytte gate til etter hoveimpulsen, så dette måtte testes!
     

    liliya

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    751
    Antall liker
    489
    Torget vurderinger
    14
    Hva sier du Snickers-is, med så mange gode tilbakemeldinger,"fristes" du til å gjennomføre et praktisk kurs a la det som Armand kort skisserer? Jeg skal mer enn gjerne påta meg en jobb tilsvarende den jeg tok til kurset vi nettopp har gjennomført. Jeg vet at BB er positiv. Forberedelsen er på en måte langt på vei i boks: Vi ligger opp to anlegg slik som sist. Vi som var tilstede under rigginga fikk jo anledning til å være med på deler av den prossessen snickers-is kjørte fram til det "endelige" resultatet på hornoppsettet. Det vil si, vi var med og hørte på endringer/flyttinger, ikke minst av subbene, og vi registrerte klare hørbare endringer. Hvorfor du gjodre endringer og hva du målte, var det ikke tid til å være med og erfare/dele. Det må det eventuelt settes av tid til.Ser for meg at det nettopp er en slik "modell" for et nytt kurs mange ville ønske seg.
    I det andre rommet hvor en mere tradisjonell treveis høyttaler var plassert, ville det det vært spennende å kjøre et DSP opplegg helt fra "scratch". Det måles med REW (mange er komfortabel med det). Alt som gjøres må opp på storskjerm. Hvorledes en leser/tolker målingene i REW må være en del av ei slik økt.
    Kanskje vi ikke bør vente for lenge med en eventuell gjennomføring, slik at det ikke går for lang tid fra hva vi lærte teoretisk til vi gjennomfører noe praktisk.
    Hansken er kastet.

    Eivind S
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.386
    Antall liker
    16.616
    Sted
    Østfold
    Det er en god ide, men som noen har vært inne på, og som jeg også kommenterte til deg da du løftet ideen, det er en utfordring å la 40 personer oppleve endringen i SS for hvert trinn.

    Vi burde ideelt sett hatt en bedre løsning på akkurat det. Videre tror jeg det hadde vært en kjempefordel om vi var flere som tok oss av kalibreringene. Sist men ikke minst tror jeg det ville vært en enorm fordel om folk hadde hatt anledning til å teste litt selv før vi satte i gang et slikt tiltak. Dersom folk avventer til et slikt tiltak er gjennomført vil de få relativt lite ut av seansen.
     

    W.Sand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.132
    Antall liker
    4.635
    Sted
    moelv
    Torget vurderinger
    2
    Enig Snickers, takk for et meget matnyttig kurs. Emnet er stort og vil fylle både lærebøker og helårspensum + doktorgrad om man vil.
    Takker også en-hørningen i Rorbua og lektor Tørdahl (du store Alpakka) for humor og omsorgsfull moderasjon.
    Utrolig mye kunnskap var samlet og utvekslet både over "flied lice" og halvliter'n.
    Neste bolk bør også være 2 dagers for teori, praksis og gjerne en DIY-utstilling og ikke minst sosialt samvær.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn