Denne var virkelig flott.Baltic birk, ahorn hjørner og kirsebær indlæg.
Og en hullet sok.
Med @baltic birch" antar jeg du mener bjørkefiner?
Men hva er "ahorn"?
Ahorn er lønn på norsk. Hilsen en skogbruker
Denne var virkelig flott.Baltic birk, ahorn hjørner og kirsebær indlæg.
Og en hullet sok.
Med @baltic birch" antar jeg du mener bjørkefiner?
Men hva er "ahorn"?
@Knuden
Hvor får man tak i den "koblingslisten" du bruker i delefilterne? Den så snedig ut, holder på selv med et prosjekt og synes dette ser ryddig ut
Mvh
Kenneth Gyran
En stor fordel i dit tilfelleOg jeg trenger ikke ny forsterker heller ;-)
mvh
lassemann
Helt enig! Har ikke fått kommentert den biten ennå. Manley Pre/RIAA var nok klart en del av lytteopplevelsen den også!En stor fordel i dit tilfelleOg jeg trenger ikke ny forsterker heller ;-)
mvh
lassemann
Manley pre compo'en som han har spiller også veldig bra med QS. Har også prøvet det selv med mine, beste pre compo jeg har hørt sammen med QS effekt
Hvordan er du ellers fornøyd med den fresen der? Vurderer å kjøpe en slik..Da var hull til basselementene ferdige. Har også fått pusset en del.
Bestilte en "sirkelguide" fra Jantzen Audio sammen med kitet, og den fungerer utmerket. Nøyaktig og lett å bruke. Mye bedre enn den som fulgte med håndoverfresen, som er ganske vinglete og ikke klarer små hull (slik som f.eks. diskanten på denne høyttaleren).
Vis vedlegget 256995
Takk for det! Skal ha i mente lang innspillingstid, ser at flere andre også nevner dette...Hei!
Oppdaget denne tråden først i dag og har ikke rukket å lese gjennom alt. Dette ser veldig bra ut. Ser for øvrig at du har vært innom min gamle byggetråd og det er bare hyggelig. Ønsker deg lykke til videre. Det er for øvrig veldig lang innspillingstid på disse så du må ikke fortvile om lyden ikke er på topp fra starten av. Du har mye mye å glede deg til.
Mvh
Jon Øystein
Den fungerer greit, godt grep å holde i og virker solid bygd. Men det må sies at dette er min første fres, innkjøpt for dette prosjektet, så jeg har ikke så mye å sammenligne med.Hvordan er du ellers fornøyd med den fresen der? Vurderer å kjøpe en slik..Da var hull til basselementene ferdige. Har også fått pusset en del.
Bestilte en "sirkelguide" fra Jantzen Audio sammen med kitet, og den fungerer utmerket. Nøyaktig og lett å bruke. Mye bedre enn den som fulgte med håndoverfresen, som er ganske vinglete og ikke klarer små hull (slik som f.eks. diskanten på denne høyttaleren).
Takk for det. Får se om det blir noe lyd i disse førstStrøkent, lager du på bestilling?
Ja, skal ta en sjekk på delefilteret. Men syntes det var rart at den ene av de tre motstandene var korrekt? De ligger jo rett ved siden av hverandre, og er koblet til samme punkt. Kanskje loddingen min var litt dodgy...Sjekk koplingene i delefilteret. Bruk den med korrekt kurve som referanse. Ser ut som diskanen har feilkoplet filter.
Hei Jon Øystein,Lurer veldig på hvordan det låter hos deg med så mang transistorwatt?
Jeg prøvde med BAT VK-250 SE med 150 Watt og det ble bare helt feil. Flatt og kjedelig som du refererte til i starten og bassen forsvant "ut i det blå" den ble borte. Kan være at det er rommet mitt som ødelegger. De to bassene bak spiller i 16 ohm og det er vell ikke så god match med transistor på så mange watt som du bruker. Av den grunn har jeg hørt at det passer best med rørforsterker. Jeg vet ikke, det er derfor jeg spør. Jeg bruker en BAT VK-55 altså 55 watt som matcher kjempe bra hos meg.
Derfor så er jeg nysgjerrig på hvordan det låter hos deg.
Mvh
Jon Øystein
Hei Balle,Noe er muffens,men uansett ville ikke jeg merke stort til om avrullingen er ved 16000Hz eller 20000Hz.
Det som derimot gir ullen lyd er daler i 1000 til 8000 hz. Jeg hadde en liten dipp ved 2000hz og lavre nivå et område oppover på mine TQWT. Det et nytt delefiler i MKIII versjon(SEAS T35C002 option) korrigerte problemet og alle antydninger til ullenhet. fant ikke mine TQWT målinger i farten men de er på sentralen ett sted...
Takk!Gratulerer så mye med flotte høyttalere!
Virkelig gøy å følge prosessen.
Lykke til
Hei igjen Knuden!Hei Jon Øystein,Lurer veldig på hvordan det låter hos deg med så mang transistorwatt?
Jeg prøvde med BAT VK-250 SE med 150 Watt og det ble bare helt feil. Flatt og kjedelig som du refererte til i starten og bassen forsvant "ut i det blå" den ble borte. Kan være at det er rommet mitt som ødelegger. De to bassene bak spiller i 16 ohm og det er vell ikke så god match med transistor på så mange watt som du bruker. Av den grunn har jeg hørt at det passer best med rørforsterker. Jeg vet ikke, det er derfor jeg spør. Jeg bruker en BAT VK-55 altså 55 watt som matcher kjempe bra hos meg.
Derfor så er jeg nysgjerrig på hvordan det låter hos deg.
Mvh
Jon Øystein
Jeg synes faktisk det fungerer veldig bra med transistor (Hegel H300). Mangel på bass har aldri vært noe problem, her er det fin respons ned til 30 Hz før det begynner å rulle av. Men jeg ble selvfølgelig nysgjerrig på hvordan rør ville låte, med tanke på at det er det disse høyttalerne er designet med tanke på, og har nettopp kjøpt en Cayin A-88T for å teste litt. Har ikke fått hørt så mye enda, men førsteinntrykket er veldig positivt. Det virker som om rør er en veldig god match. Testet Cayinen på mine gamle Mantra 60, og det var grusomt. De er kanskje for tungdrevne.
Minuset med rør vs transistor er noe slankere bass hos meg.
Ja, det var flatt og kjedelig i begynnelsen. Jeg tror det skyldtes 3 ting:Hei igjen Knuden!
Det var hyggelig å høre at det fungerer så bra med transistor. Du beskrev det som flatt og kjedelig til å begynne med og det var det hos meg også. Da er det det jeg har fryktet at det er rommet hos meg som lager de største problemene. Det kan hende det vil bedre seg med noe lenger innspilling med transistor hos meg. Har spilt med transistor i ca 3 timer og det er kanskje litt i minste lage for disse høyttalerne. Og det var før dem var ordentlig innspilt fra før. Kanskje jeg skulle prøve igjen for VK-250 står nedpakket på loftet
Ellers fungerer det helt eksepsjonelt med rør og da med BAT VK-55 hos meg. Har prøvd med EAR 890 Power men det var heller en dårlig match. Hadde også en 912 pre som heller ikke gjorde noen god jobb hos meg.
Kan absolutt ikke klage. Den spiller forrykendeBAT VK-55 ser helt rå ut, tipper den spiller bra også
Jeg lagde et helt nytt filter basert på Dynabel deler uten å bytte diskant, da er det lett å sammenligne, desuten er verdier og sammensetning forskjellige.Hei Balle,Noe er muffens,men uansett ville ikke jeg merke stort til om avrullingen er ved 16000Hz eller 20000Hz.
Det som derimot gir ullen lyd er daler i 1000 til 8000 hz. Jeg hadde en liten dipp ved 2000hz og lavre nivå et område oppover på mine TQWT. Det et nytt delefiler i MKIII versjon(SEAS T35C002 option) korrigerte problemet og alle antydninger til ullenhet. fant ikke mine TQWT målinger i farten men de er på sentralen ett sted...
Jeg har mange dipper og daler, men jeg vet ikke helt hva som skyldes rommet og hva som er høyttaleren
Har du satt inn både nytt delefilter og Seas-diskant, eller bare delefilter? Er det mye som må endres på?
Hei!Hei Knuden.
Du skriver her MK III.
Har suslet litt rundt på nettet å finner bare MK II - t35 option.
Er dette samme sak, eller er det noe nytt?
Grunnen til at jeg spør er at jeg starter dette bygget i høst, og vil gå for den beste løsningen off the bat
Mvh
Lesonge