Sport, sykkel og trening Du er litt av en dame du Brækhus!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    12.365
    Sted
    Smurfeland
    Litt skuffet over at det var over så fort, men det er bare å gratulere! ;D Tilgi at jeg tvilte Brækhus, du er virkelig litt av ei dame. :)

• Liker
    Reaksjoner: TT.

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.677
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Husker vi satt oppe for å se Mike Tyson på tv rundt 1990. Vi satt og drakk til langt på natt og det var jobb dagen etter. Kampen startet vel i firetiden om natten og var ferdig etter knapt ett minutt. Dét var skuffelse det. Det viser seg i ettertid at kampen visstnok var fikset!

Snickers-is

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    16.684
    Sted
    Østfold
    Jeg sa til kona før kampen begynner: Det ideelle er om Cecilia dominerer kampen, for om Mathis får nok en stang ut blir det liksom litt trist. Stort mer dominans kunne man vel ikke fått.

Men jeg hadde vel forventet at dommeren tok en telling før han stoppet kampen.

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Venter på reprise, men kan man gi telling når bokseren står mens han/hun henger i tauene?

edit: joda, det kan man

Snickers-is

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    16.684
    Sted
    Østfold
    Usikker på hvorfor man ikke skulle kunne det. Man kan jo gi telling når bokseren står men er tydelig rystet, og man kan gi det når bokseren faller i gulvet. Å henge i tauene er vel noe midt i mellom.

Snickers-is

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    16.684
    Sted
    Østfold
    Når jeg tenker meg om så var det jo ingen ting som tilsa at kampen noen sinne kunne ha snudd, og sånn sett var jo avgjørelsen uunngåelig. Da er det jo også dommerens oppgave å avblåse kampen.

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Slip of mind. Tror det var noen riktig gamle regler som rant meg i hu.

Snickers-is

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    16.684
    Sted
    Østfold
    Det snakkes om at hun neste gang skal møte en svensk utfordrer...

NEEEEJJJJ!!!! INTE BOXNINGEN OCKSÅ!!!!!!!!!!

U

Utgatt24668

Gjest
    Vi er stolte! Vi bryr oss ikke om naboer eller andre nasjoner som har komplekser.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.013
    Torget vurderinger
    0
    Bare meg som ikke finner "underholdning" i at folk denger løs på hverandre?

Synes faktisk det er nok vold i verden som det er om vi ikke skal lage cirkus av det også.......

Men det er nå meg da, en lille smule naivt blåøyd og med håp om at menneskeheten skulle ha en framtid.....

Men for all del, jeg skal ikke nekte dere andre å se på, det er ikke det. Dette er ikke den saken der jeg skal være fundamentalistisk moralist, de gjør det frivillig begge deltakerne.

Just my five cents.

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.090
    Torget vurderinger
    2
    Statsministeren var innom, så jeg. Må være et unikt norsk påfunn - sjansene for at Merkel, Hollande, May eller Obama stiller i boksering og holder et belte er nok liten.

3fee01ee7b698679cc814d7c4a33d31f.jpg

Poirot

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.07.2007
    Antall liker
    2.101
    ^
    Grunnen er kanskje at det var Solberg-regjeringen som opphevet forbudet mot proffboksing i Norge,
    og at Erna derfor håpet på å fiske noen nye stemmer ved sin tilstedeværelse.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.013
    Torget vurderinger
    0
    Men for all del, jeg skal ikke nekte dere andre å se på, det er ikke det.
    Tusen takk, det var da fryktelig snilt av deg, da! ;)
    Bare hyggelig!;)

Nei seriøst. Jeg er i utgangspunktet ganske så liberal og liker ikke forbud og påbud, selv om det av og til ( ofte ) er vanskelig å være prinsippilellt liberal i dagens samfunn.

Av og til må man trekke en strek og si hit men ikke lenger, men det er ikke i forhold til boksing for meg i alle fall.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Det blir en avsporing, dette. Cecilia er ei fantastisk flott dame. Sterk og sunn, uredd, ambisiøs og målrettet, og usedvanlig vakker, av akkurat den grunnen.

Men jeg deler Spiralis' bekymring for vår voldsomme og ganske nye fascinasjon med kampsport. Jeg er langt fra sikker på at det er et sunnhetstegn, for å si det sånn. Kanskje best å ta det i en egen tråd....

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.013
    Torget vurderinger
    0
    Det blir en avsporing, dette. Cecilia er ei fantastisk flott dame. Sterk og sunn, uredd, ambisiøs og målrettet, og usedvanlig vakker, av akkurat den grunnen.
    Helt enig med deg i alt dette.

Men sporten og det som følger blir for meg litt som det Baluba skrev i Nikab debatten, man er både "mot forbud og mot påbud", om du forstår meg? Lett splittet på en måte.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Helt enig med deg i alt dette.

Men sporten og det som følger blir for meg litt som det Baluba skrev i Nikab debatten, man er både "mot forbud og mot påbud", om du forstår meg? Lett splittet på en måte.
    Skjønner det veldig godt, jeg. Selv om jeg personlig har gått så langt som å ta inn på hoteller på åttitallet for å få sett en bestemt kamp. ;)

uob

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2009
    Antall liker
    89
    Sted
    Oppegård

Men jeg deler Spiralis' bekymring for vår voldsomme og ganske nye fascinasjon med kampsport. Jeg er langt fra sikker på at det er et sunnhetstegn, for å si det sånn. Kanskje best å ta det i en egen tråd....
    "Nye fascinasjon med kampsport" Norges interesse for den enkelte sport (også kampsport) er vel avhengig av egene utøveres suksess. Derfor har vel ikke kampsport generert særlig interesse siden Ole Klemmetsen, Steffen Tangstad, og lenge før det Otto Von Porrat.

Kvinneboksing er en meget marginal idrett i Verden, vi har den beste av dem, og derfor er denne idretten større i Norge en noe annet land. La oss være stolte av "vår egen" meget dyktige Cecilia Brækhus. Ikke bare en veldig god bokser, men også et forbilde i sin oppførsel utenfor ringen (noe vi ikke kan si om alle boksere opp igjennom tidene).

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    12.365
    Sted
    Smurfeland
    ^Enig med Zomby_Woof i at den diskusjonen kanskje hører hjemme i/fortjener en egen tråd.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.820
    Men for all del, jeg skal ikke nekte dere andre å se på, det er ikke det.
    Tusen takk, det var da fryktelig snilt av deg, da! ;)
    Bare hyggelig!;)

Nei seriøst. Jeg er i utgangspunktet ganske så liberal og liker ikke forbud og påbud, selv om det av og til ( ofte ) er vanskelig å være prinsippilellt liberal i dagens samfunn.

Av og til må man trekke en strek og si hit men ikke lenger, men det er ikke i forhold til boksing for meg i alle fall.
    Da må man heller forby oldboys- og bedriftsfotball.

decibelius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    Rivjern eller slugger?
    Veit ikke jeg - har jaffal ikke noe med en kvinne å gjøre.
    Blir kvalm jeg.
    Lykke til til den fjotten som skal kjøre henne på tjukka, slik at hun får klemt ut den stakkars ungen.

decibelius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    Erna gjør meg om mulig enda kvalmere. For en Statsminister. Men vi får vel som fortjent.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.013
    Torget vurderinger
    0
    Rivjern eller slugger?
    Veit ikke jeg - har jaffal ikke noe med en kvinne å gjøre.
    Blir kvalm jeg.
    Lykke til til den fjotten som skal kjøre henne på tjukka, slik at hun får klemt ut den stakkars ungen.
    Vi lever i et fritt land enn så lenge så du behøver ikke være redd for at noen vil komme til å tvinge deg på henne!

Kvalm er det siste hun gjør meg, men igjen et spørsmål om personlige preferanser. Jeg skal ikke nekte deg å bi kvalm av henne. Og det psykiske helsevesenet er alt for dårlig til at du bør ta opp plass der for å få hjelp mot den kvalmen.

Hadde det ikke vært for at fruen vil bli jævlig sur om jeg gjorde det så ville jeg ha meldt meg frivillig. Hun er faktisk et lekkert stykke kvinnfolk!

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn