Jøss, dette høres ut som "Tom Waitz løpet" som noen kompiser arrangerte i noen år samtidig som Grete Waitz tantene huserte nede i sentrum.pengesluk skrev:Nei Slomo, det er "Birkebælmer'n" (c) Sluket du tenker på ;D ;D Der er det rusmidler involvert. Vi starter lørdag øverst i Birkelunden (Grünerløkka i Oslo, for alle uinvidde bondeknøler), deretter drikker vi oss rundt på hver pub/cafe til vi er tilbake til utgangspunktet, alternativt falt av lasset underveis. Mange gjør nettop det, da det ikke mangler på vanningshull langs denne ruta...
Hva om man ser selvportrettet til Nerdrum og tenker: "Blir man sånn av å snyte på skatten"?coolbiz skrev:når du ser selvportrettet til Nerdrum og tenker: "Dæven så kjapp han må være til å male".
For noe pissprat! Jeg er sansynligvis en av de med minst dannelse, allmenn eller generell, og enda hadde jeg 9 av 10, og den 10. er egentlig ikke et gammelt norskt uttrykk engang. Det går nok mer på intelligens 8) 8)Spiralis skrev:Å svare rett på denne quizen sier intet om alder, den er kun et mål på allmenndannelse! ;D
Jeg fikk flere rette enn noen av dere, IGNORANTER ! ;D
Det er vel dessverre nødvendig med en leksikalsk definisjon av begrepet allmenndannelse, her kommer den:
Allmenndannelse, generelt om et visst minstemål av allmennkunnskaper og en være- og tenkemåte som er resultatet av oppdragelse, miljø og utdanning, og som ansees å burde være felles for alle medlemmer av et samfunn. Opprinnelig uttrykk for det nyhumanistiske dannelsesideal, som begrep tatt i bruk i Norge i første halvdel av 1800-tallet. Allmenndannelsen danner grunnlaget for menneskets innsikt i og forståelse av seg selv, forholdet mellom den enkelte og andre mennesker og mellom mennesket og samfunnet. Begrepet har vært gjenstand for ulike tolkninger, med hovedvekten på tilegnelse av et visst mål kunnskaper, eller med hovedvekten på utvikling av evner og anlegg, tenkeevne, viljestyrke og moralsk holdning.
Skrabbelarspengesluk skrev:Gudskjelov! Da er jeg ikke gammel, klarte bare 9 av 10!
;D ;D ;D ;D ;Dpengesluk skrev:For noe pissprat! Jeg er sansynligvis en av de med minst dannelse, allmenn eller generell, og enda hadde jeg 9 av 10, og den 10. er egentlig ikke et gammelt norskt uttrykk engang. Det går nok mer på intelligens 8) 8)
Kanskje ikke helt vanlig, men det er jo mulig å kunne teorien og likevel bevisst oppføre seg som en arrogant drittsekk ! ;DBT skrev:Folk med høy allmenndannelse kaller neppe andre for ignoranter. ;D
Tror det var før 80 tallet også. :-\Gjest skrev:Du skjønner du er gammel når folk ikke forstår hvorfor du kritiserer det "moderne" markedet. Det gikk visst av moten i 1980 eller deromkring.
Du skjønner du er gammel når folk begynner å snakke om deg, når du prøver å diskutere samfunnsmessige forhold.
Ville ikke det i såfall være rart.. at man ikke har klart å plukke av seg slik unødvendig ballast etter 50 år i gamet..? Dannelse = innpakning. Innpakning = tar tid.Spiralis skrev:;D ;D ;D ;D ;Dpengesluk skrev:For noe pissprat! Jeg er sansynligvis en av de med minst dannelse, allmenn eller generell, og enda hadde jeg 9 av 10, og den 10. er egentlig ikke et gammelt norskt uttrykk engang. Det går nok mer på intelligens 8) 8)
Du er nok enten et "naturtalent" eller så har du ganske sikkert mere dannelse enn du selv er klar over. :
Men likevel, jeg slo deg med ett poeng! ;D ;D ( Mellom venner må jeg nok innrøme at en av dem var flaks. )
Jeg skjønner at jeg er gammel når du tror at dette er interessant som debattinnlegg.BT skrev:Du skjønner du er gammel når du klarmer deg fast til at 70 % av det Stalin gjorde tross alt var ganske bra.
Jeg skjønner at jeg er gammel når enkelte tror dette er en debatttrådGjest skrev:Jeg skjønner at jeg er gammel når du tror at dette er interessant som debattinnlegg.BT skrev:Du skjønner du er gammel når du klarmer deg fast til at 70 % av det Stalin gjorde tross alt var ganske bra.
Joda, det gjør vi når det trengs. 9/10.BT skrev:Folk med høy allmenndannelse kaller neppe andre for ignoranter. ;D
Stemmer nok det.slowmotion skrev:huff da .... ;DLoevhagen skrev:... når du mer enn én gang føler deg truffet av noe i denne tråden.
Jo, det var den som lokket meg fram her.pengesluk skrev:...............når du stirrer henført på din markstukne LP12 og mener at nå må da toppen av ingeniørkunst endelig være nådd
Jeg skjønner jeg er gammel når jeg selv tror jeg diskuterer på HFS på et høyere nivå enn fjortenåringer.Slubbert skrev:Jeg skjønner at jeg er gammel når jeg innser at folk som er mye eldre enn meg diskuterer på nivå med fjortenåringer.
ER han død?? Hva med kona??pengesluk skrev:- når det har gått deg hus forbi at Nobel er død..