Diverse Du vet du har dilla når ...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.338
    Sted
    Smurfeland
    .............når du ikke ser ironien eller humoren i noen av innleggene i denne tråden
    Nå fikk du meg faktisk til å lure på om det sitter noen og leser denne tråden med angstbiterske sammenlåste kjever og knytta never mens de sporadisk freser fram mellom sammenbitte tenner at "*splutt...fres*....det her er faen ikke noe å kødde med!!".
     

    Crusty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Innlegg
    3.110
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten
    .............når du ikke ser ironien eller humoren i noen av innleggene i denne tråden
    Nå fikk du meg faktisk til å lure på om det sitter noen og leser denne tråden med angstbiterske sammenlåste kjever og knytta never mens de sporadisk freser fram mellom sammenbitte tenner at "*splutt...fres*....det her er faen ikke noe å kødde med!!".
    Hadde ikke blitt veldig overraska om det var tilfelle... :rolleyes:
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.528
    Antall liker
    9.972
    .............når du ikke ser ironien eller humoren i noen av innleggene i denne tråden
    Nå fikk du meg faktisk til å lure på om det sitter noen og leser denne tråden med angstbiterske sammenlåste kjever og knytta never mens de sporadisk freser fram mellom sammenbitte tenner at "*splutt...fres*....det her er faen ikke noe å kødde med!!".
    Det er vel ikke noe å lure på? Garantert at det er noen som gjør det.
     

    Eviledorf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    1.384
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Bergen
    Man vet man har dilla når man hisses seg opp og får nevroser av en tråd her på Hifisentralen. Da er det bare en ting å gjøre:

    storLp samling.jpg
     
    Sist redigert:

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.387
    Antall liker
    11.209
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    når.. "Du gruer deg til sommeren for du vet det er lavsesong for det du har dilla på".
     

    Tremor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2012
    Innlegg
    1.294
    Antall liker
    878
    Sted
    Tromsø
    ...du kommer blid og lykkelig hjem fra platesjappa og får mail om at ikke mindre enn to forhåndsbestilte eksemplar av skiva du nettopp har kjøpt er på tur over atlanteren. Jaja, fikk en ganske fin skjorte med den ene da.
     

    PowerMetal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.07.2010
    Innlegg
    2.132
    Antall liker
    1.413
    Torget vurderinger
    2
    Når du får lyst til å droppe en ukes ferie i syden for å prioritere bytte av høyttalere
     

    Nikko03

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Innlegg
    4.439
    Antall liker
    2.875
    Torget vurderinger
    3
    Synes det er ille jeg at folk spøker som gale. Og det attpåtil med ting jeg alltid har trodd var helt normalt.
    Har jeg lissom Hifi dilla jeg nå da. Makan te gærninger altså
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Synes det er ille jeg at folk spøker som gale. Og det attpåtil med ting jeg alltid har trodd var helt normalt.
    Har jeg lissom Hifi dilla jeg nå da. Makan te gærninger altså
    Neida, Nikko, det er så normalt så.

    Det minner meg forøvrig litt om sexspalten (!) til det danske paret Inge og Sten for mange år siden - sikkert i Dagbladet. Der var det mange som sendte inn spørsmål. Og svaret var alltid "Det du skriver om er helt normalt" Og "Bare fortsett med hjulvispen din, du".
    Jeg fulgte spalten med stor interesse.
     

    Nikko03

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Innlegg
    4.439
    Antall liker
    2.875
    Torget vurderinger
    3
    Synes det er ille jeg at folk spøker som gale. Og det attpåtil med ting jeg alltid har trodd var helt normalt.
    Har jeg lissom Hifi dilla jeg nå da. Makan te gærninger altså
    Neida, Nikko, det er så normalt så.

    Det minner meg forøvrig litt om sexspalten (!) til det danske paret Inge og Sten for mange år siden - sikkert i Dagbladet. Der var det mange som sendte inn spørsmål. Og svaret var alltid "Det du skriver om er helt normalt" Og "Bare fortsett med hjulvispen din, du".
    Jeg fulgte spalten med stor interesse.
    Takk for det Steinar_Lund. Da fortsetter jeg med hjulvispen ehh (hobbyen) min jeg. I trygg forvissning om at jeg er like normal som jeg alltid har trudd.
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.906
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Synes det er ille jeg at folk spøker som gale. Og det attpåtil med ting jeg alltid har trodd var helt normalt.
    Har jeg lissom Hifi dilla jeg nå da. Makan te gærninger altså
    Neida, Nikko, det er så normalt så.

    Det minner meg forøvrig litt om sexspalten (!) til det danske paret Inge og Sten for mange år siden - sikkert i Dagbladet. Der var det mange som sendte inn spørsmål. Og svaret var alltid "Det du skriver om er helt normalt" Og "Bare fortsett med hjulvispen din, du".
    Jeg fulgte spalten med stor interesse.
    Hehe - det med hjulvisp har jeg aldri prøvd - og har ikke tenkt å prøve heller. Men alt det andre? Å kjøpe hus og leilighet som passer til hifien, å glede seg over en regnværsdag sommerstid (= guds gave til oss hifigærninger) og andre helt selvsagte hifi-greier - er ikke det helt normalt da?
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    når du på et forum deltar i en tråd som spør; "Have You Ever Sniffed vinyl" , hvor et klart flertall heller mot "yes".
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.906
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    når du på et forum deltar i en tråd som spør; "Have You Ever Sniffed vinyl" , hvor et klart flertall heller mot "yes".
    Noen av oss har blitt digitale - og da er spørsmålet: Hvordan sniffer man en harddisk?
     

    howard_nor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.06.2009
    Innlegg
    2.364
    Antall liker
    1.998
    Torget vurderinger
    5
    Du vet du har dilla når gulvtepper plutselig havner på veggen, gardiner er gigantiske og bilder på veggen helst er myke.

    Hm, noen som kjenner seg igjen? Jeg gjør ;)
     

    samlanes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Innlegg
    2.463
    Antall liker
    551
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Når ein skal kjøpe hus,og leiter etter hus med gatenavnet,på bedringens vei.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.338
    Sted
    Smurfeland
    Når du får lyst til å droppe en ukes ferie i syden for å prioritere bytte av høyttalere
    Been there, done that. Syns ikke akkurat det er spesielt dillete, men dama, som med jevne mellomrom pleier å trekke dette fram og minne meg på det året vi bare ferierte på familiehytta, er kanskje av en annen oppfatning. Syns det er fint på hytta jeg, sommer i Hedmark er knall når sola steiker og man kan bade. Var riktignok ganske mye regn og overskyet akkurat den sommeren når vi var der, men jeg badet for det.

    Jeg syns ganske ofte man blir stigmatisert for å ha denne hobbyen her, og at folk lager "morsomheter" ut av ting de ikke helt forstår. Det er greit å ha litt selvironi og sånn også, men et sted går liksom grensa. Det er ikke vits å sparke under beltestedet heller. Dessuten så varer en sydenferie vanligvis bare en uke eller to, mens gode høyttalere kan man ha resten av livet og kose seg med hele høsten og vinteren.
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.519
    Antall liker
    106.598
    Torget vurderinger
    23
    Du vet du har dilla
    Når du nekter å ta pilla...
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.356
    Antall liker
    11.339
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    ..........
    Det minner meg forøvrig litt om sexspalten (!) til det danske paret Inge og Sten for mange år siden - sikkert i Dagbladet. Der var det mange som sendte inn spørsmål. Og svaret var alltid "Det du skriver om er helt normalt" Og "Bare fortsett med hjulvispen din, du".
    Jeg fulgte spalten med stor interesse.
    Ja det kan jeg godt forstå.
    En tilsvarende svensk spalte svarte en gang "...och till din andra fråga måste vi seja at din fru har rätt. Taskan skall vara utanför"
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.003
    Antall liker
    91.366
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Når du har passert 30, bor fortsatt hjemme og vurderer nye kabler fremfor å flytte ut...
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.003
    Antall liker
    91.366
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Når mer enn 50% av studielånet er brukt opp på hifi
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.003
    Antall liker
    91.366
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Når du monterer ferritkjerner på kjøleskapsledningen..
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    ...
    Jeg syns ganske ofte man blir stigmatisert for å ha denne hobbyen her, og at folk lager "morsomheter" ut av ting de ikke helt forstår. Det er greit å ha litt selvironi og sånn også, men et sted går liksom grensa. Det er ikke vits å sparke under beltestedet heller.
    De har helt rett, vi er noen raringer, og her er videobeviset. ;D

     
    C

    Cyber

    Gjest
    Til ære for forsamlingen over må man nesten sette på litt musikk. Tror det blir Over the Rhine med "How long have you been stoned?" :D
     

    PowerMetal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.07.2010
    Innlegg
    2.132
    Antall liker
    1.413
    Torget vurderinger
    2
    ...
    Jeg syns ganske ofte man blir stigmatisert for å ha denne hobbyen her, og at folk lager "morsomheter" ut av ting de ikke helt forstår. Det er greit å ha litt selvironi og sånn også, men et sted går liksom grensa. Det er ikke vits å sparke under beltestedet heller.
    De har helt rett, vi er noen raringer, og her er videobeviset. ;D
    Hvis du tenker på musikkvalget så er jeg enig! ;)
    Så for meg blir det nok aldri noen hifi-messer. Tror jeg kunne gått noen tiår uten å
    høre noe musikk jeg hører på selv.

    Når det kommer til å spotte hifi på film, så glemmer jeg aldri hvor stor plass McIntosh fikk
    på The Departed (2006). De hadde ikke betalt for det en gang.

    Departed Mcintosh.jpg


    Departed4.jpg


    Departed5.jpg



    Her er en annen musikkinteressert herremann!

    American-Psycho.jpg
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.338
    Sted
    Smurfeland
    ...
    Jeg syns ganske ofte man blir stigmatisert for å ha denne hobbyen her, og at folk lager "morsomheter" ut av ting de ikke helt forstår. Det er greit å ha litt selvironi og sånn også, men et sted går liksom grensa. Det er ikke vits å sparke under beltestedet heller.
    De har helt rett, vi er noen raringer, og her er videobeviset. ;D

    Det kan ha vært et forsøk på meta-selvironisering eller noe sånt fra min side, men jeg skjønner hva du mener. Den gjengen der ser ikke akkurat helt trygg ut, nei. :)
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.338
    Sted
    Smurfeland
    ...
    Jeg syns ganske ofte man blir stigmatisert for å ha denne hobbyen her, og at folk lager "morsomheter" ut av ting de ikke helt forstår. Det er greit å ha litt selvironi og sånn også, men et sted går liksom grensa. Det er ikke vits å sparke under beltestedet heller.
    De har helt rett, vi er noen raringer, og her er videobeviset. ;D
    Hvis du tenker på musikkvalget så er jeg enig! ;)
    Så for meg blir det nok aldri noen hifi-messer. Tror jeg kunne gått noen tiår uten å
    høre noe musikk jeg hører på selv.

    Når det kommer til å spotte hifi på film, så glemmer jeg aldri hvor stor plass McIntosh fikk
    på The Departed (2006). De hadde ikke betalt for det en gang.

    Vis vedlegget 265462

    Vis vedlegget 265463

    Vis vedlegget 265464


    Her er en annen musikkinteressert herremann!

    Vis vedlegget 265466
    Når det gjelder McIntosh og produktplassering i filmer, så leste jeg et intervju med en fra selskapet som fortalte at det ofte er filmskaperne som kommer til McIntosh og ber om å få låne utstyr å ha med i filmer, og ikke omvendt. Derfor pleier de ofte å låne ut dummies, hvor frontene lyser som på et ekte Mc-produkt, men uten innmat.
    Forøvrig i den filmen med Jack Nicholson hvor han spiller en eksentrisk forfatter så var visst McIntosh anlegget ekte, fordi Mr. Jack himself forlangte det.

    The Departed er forresten en av mine favorittfilmer. I tilfelle noen lurte.
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    QUOTE]

    Når det gjelder McIntosh og produktplassering i filmer, så leste jeg et intervju med en fra selskapet som fortalte at det ofte er filmskaperne som kommer til McIntosh og ber om å få låne utstyr å ha med i filmer, og ikke omvendt. Derfor pleier de ofte å låne ut dummies, hvor frontene lyser som på et ekte Mc-produkt, men uten innmat.
    Forøvrig i den filmen med Jack Nicholson hvor han spiller en eksentrisk forfatter så var visst McIntosh anlegget ekte, fordi Mr. Jack himself forlangte det.

    The Departed er forresten en av mine favorittfilmer. I tilfelle noen lurte.[/QUOTE]

    I As Good As It Gets med Jack, mener jeg å huske at det var en hardcore lp samling med tilhørende grom hifi.
    Kanskje Jack ikke er en Dull boy..
    AD
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.519
    Antall liker
    106.598
    Torget vurderinger
    23
    ...
    Jeg syns ganske ofte man blir stigmatisert for å ha denne hobbyen her, og at folk lager "morsomheter" ut av ting de ikke helt forstår. Det er greit å ha litt selvironi og sånn også, men et sted går liksom grensa. Det er ikke vits å sparke under beltestedet heller.
    De har helt rett, vi er noen raringer, og her er videobeviset. ;D

    Det kan ha vært et forsøk på meta-selvironisering eller noe sånt fra min side, men jeg skjønner hva du mener. Den gjengen der ser ikke akkurat helt trygg ut, nei. :)
    Nå snakker jeg på vegne av den viste forsamling; Vi er antageligvis den tryggeste samling du noensinne vil finne, innenfor denne hobbyen! Dette er utelukkende folk fra Hornalliansen, og der må en gjennom grundige forundersøkelser og tester for i det hele tatt å bli vurdert til og med som prospects! Kravet til ymse kvaliteter/kunnskap innen teknologi, sunn fornuft, streetsmartness, fordomsfrihet og sosial adferd er mildt sagt voldsomme!

    En hvilken som helst tilfeldig valgt gjeng utenfor ville fremstått som de merkeligste weirdos sammenlignet med de på bildet :cool:


    Du vet du har EKTE dilla når du er alliansemedlem.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn