Da har jeg ratta litt mer. Med mindre heving i bassen enn i første runde.
Sånn ser det ut nå, venstre grønn, høyre blå og gjennomsnitt mørk rød.
Vis vedlegget 552737
Målingen av høyre pluss venstre har fortsatt denne brede dippen oppe i diskanten, og den beveger seg opp og ned i frekvens med helt minimal flytting av mikrofonen. Så det anser jeg som utenfor rekkevidde, og lar være som det er.
Vannfall for kanalene:
Venstre.
Vis vedlegget 552738
Høyre:
Vis vedlegget 552739
Det ser bra ut, og det høres bra ut. Homogent og fint.
Nedsiden av dette er at det dessverre høres ut som om jeg har introdusert en temmelig middelmådig forforsterker i kjeden. Det er en slags blasshet i gjengivelsen av diskanten, som gjør at jeg savner noe. Det er også en del støy, noe brum som kanskje kan løses, men først og fremst som brus som nok er equalizeren og ikke noe å gjøre med.
Jeg prøvde et kort øyeblikk å sette limit på +-15dB siden det er et par topper som ellers ikke kan tas helt ned (kan settes til limit +-6 eller +-15), og det er helt uaktuelt fordi støyen tok helt av.
Jeg tenkte et kort øyeblikk på å sette equalizeren foran BPC 7.3 og dermed dempe støyen sammen med signalet (spiller stort sett på mellom 15 og 30dB demping avhengig av innspilling og humør). Men equalizeren har en indikator som blinker på peaker som kommer over -10dB, så det er nok bare å glemme siden den blinker av og til når jeg spiller. Å la eq og pre bytte plass ville endt med peaker mellom 5 og 20db over klippegrensa på eq. Å miste inngangvelgeren ville heller ikke være noen ønsket situasjon.
Det kunne vært gøy å forske litt i om det finnes bedre produkter enn dbx 1231, kanskje også en parametrisk sak?