Asbjørn skrev:
BanjoArrne skrev:
-----------------------------------------------
Statistics for: 05 Track 5.wav
Number of Samples: 14804992
left right
Peak value: over --- over
Avg RMS: -12.94 dB --- -13.49 dB
DR channel: 10.98 dB --- 11.49 dB
Official DR value: DR11
===============================================
DR 11 dB er ikke så hakkandes gæli, men det er den digitale klippingen ("
over") i begge kanaler som burde bekymre. Du ser det på bølgeformen også, ganske mange av toppene går rett i taket uten noe "luft" mellom.
Har lurt på hvor det ble av peaken på de hardeste anslagene der.De høres i allefall godt.For de går i taket her også når jeg gir på litt gass.
De kraftigste toppene du ser der er summen av et hardt og kontant slag på trommene fra Andre Arpino,mektig og tungt anslag på tangenter i de dypeste tonene fra flygelet til Loussier og en saftig rip off på den dypeste strengen fra Vincent Charbonniers kontrabass.Da skjer det saker å ting med dynamikken.
Om de er overdrevet vet jeg ikke.HDCD-dioden aktiveres på Vincent`en,men platen er ikke merket noen plass for HDCD.Det er litt rart,men sikkert ikke noe negativt.Låter upåklagelig bra.
Jeg synes det er lett å høre når gutta spiller hardere/høyere på et og samme sporet og også når de spiller svakere/lavere og det er hele tiden transparent og åpent.Flotte fjell og daler,furer og spisser slik jeg oppfatter hele denne plata.
DR11 kan ikke være så ille for da hadde det nok heller ikke hørtes bra ut som det gjør.
Red Hot Chili Peppers-Hard to concentrate derimot,ser det styggere ut for.
Statistics for: 03 Hard To Concentrate.mp3
Number of Samples: 10678122
left right
Peak value: over --- 0.00 dB
Avg RMS: -8.87 dB --- -9.00 dB
DR channel: 6.61 dB --- 6.86 dB
Official DR value: DR7
===============================================
Hadde ikke Californication tilgjengelig,men bare ut fra hvordan den låter så trenger man ikke en gang måle for å skjønne at den er et skandaleopptak.Synd,for musikken i seg selv synes jeg er god.Trodde først all skurringen var en effekt.