balleklorin
Hi-Fi entusiast
- Ble medlem
- 13.02.2005
- Antall liker
- 1
Jeg har ikke under noen omstendighet trukket pris inn i denne diskusjonen. Jeg har kun sagt at det er mulig. Hvorfor skal du stoppe ved 22Hz nedad? Hvorfor skal du helt opp til 25000Hz? Jeg for min del synes 20Hz til 18000Hz er mer interessant. Prispunktet du setter er ganske uinteressant for min del. Jeg har sagt at med flere elementer blir det både dyrere og mer effektkrevende. Det lages ikke så mange slike høyttalere nettopp av den grunn. Jeg er fullt ut med på at når lyden står i sentrum, så bør man gjøre mest mulig ut av pengene, og det betyr at man bygger ting med færre større og mer effektive elementer. Jeg kjemper imidlertid mot villfarelsen om at det er fysisk umulig. Jeg har hørt prototyper som gjør "det umulige".
20 eller 22 hz, whatever. La oss gå så langt som å si 35 hz
Poenget er at du ikke kan nevne 5 knallgode alternativer til tross for skyhøy prisramme, noe som burde gjort saken enklere.
Det sier vel det meste om saken.
Roffe, hva bruker du selv? regner med du har høyttaler med ett eller flere relativt små bassmembraner, men kan jo hende du har et par overaskelser på lager