Dynaudio Focus 110.....

K

Konrad_Johnsen

Gjest
Siden det nå er nytt Fidelity ute og jeg har en omtale av Dynaudio Focus 110 i bladet, så bumper jeg denne med noen bilder som ikke kom på trykk. :)

Toppen og formen på kabinettet:



Baksiden med det ene settet tilkoblinger:



Til slutt fronten av høyttaleren:



Mvh
Rolf-Inge
 
B

bamsemann

Gjest
Dette er en skikkelig lekkerbisken ja... En sånn fantastisk flott høyttaler burde alle musikkelskere unt seg!!!!

Løp og kjøp.. 8)

bamsemann.. :)
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
274
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Begynner vi ikke snart å få nok Dynaudio-propaganda i denne og i Fidelity-tråden nå....? For ikke å snakke om mange andre tråder...?

Ikke noe gærnt med høyttalerne, og entusiasmen fra eieren her er jo underholdende og gledelig, men blir det ikke litt mye tro?

Til sak; Gratulerer med et godt Fidelity! Bladet begynner å bli innholdsmessig bra etterhvert synes jeg.

Mvh Vidar P
 

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Innlegg
8.218
Antall liker
7.048
Torget vurderinger
4
Leste testen til RoDa med stor interesse. Tenkte etterhvert at dette minner da svært om grunnen til at min gamle Audience 10 fortsatt er spiller i min egen stue. Baksiden er også som det samme...bassen kunne vært bedre...selvom man ikke er noen orgelentusiast. Mon tro om ikke 140'ene som Wes Philips testet i Stereophile kan være midt i blinken...? Og jammen avslutter ikke RoDa testen med å love en sammenligning mellom 110 og 140 i neste Fidelity ;-)
 
B

bamsemann

Gjest
Begynner vi ikke snart å få nok Dynaudio-propaganda i denne Fidelity-tråden nå....? For ikke å snakke om mange andre tråder...?

Ikke noe gærnt med høyttalerne, og entusiasmen fra eieren her er jo underholdende og gledelig, men blir det ikke litt mye tro?

Til sak; Gratulerer med et godt Fidelity! Bladet begynner å bli innholdsmessig bra etterhvert synes jeg.

Mvh Vidar P
bamsemann er en snodig fyr han.. :D

bamsemann.. :)
 
C

cosmos

Gjest
Dette er en skikkelig lekkerbisken ja... En sånn fantastisk flott høyttaler burde alle musikkelskere unt seg!!!!

Løp og kjøp.. 8)

bamsemann.. :)
hadde de en 8" i bassen og litt mer effektivitet skulle de vært mine. har nok med å prøve trykke ut "live" fra audience52. ::)
kanskje jeg burde temme en klipsch isteden
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
274
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
bamsemann er en snodig fyr han.. :D

bamsemann.. :)
Joda, det er gledelig med entusiasme. Og det er ingenting feil med å være begeistret for produktene man selv har valgt, det må da bare være bra.
Faktisk tror jeg at de fleste velger de produkter de selv synes utgjør det beste kjøpet...

Mvh Vidar P
 

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Innlegg
8.218
Antall liker
7.048
Torget vurderinger
4
Faktisk tror jeg at de fleste velger de produkter de selv synes utgjør det beste kjøpet...
No shit, Sherlock ?! ;-) ;-)
 
B

bamsemann

Gjest
Til Roda og andre mer eller mindre inntereserte!!!

Nå har focus 110 gått ca 140timer, og det er 40timer siden jeg sist gjorde en evaluering.

Spillte de samme sangene Roda brukte i fidelity 21 pluss en del til..

Tommy Nilson: stå upp min ålskade-salomos høysang.
Buddy Guy: Sally mae-blues singer.
Mighty Sam Mc Clain: give it up to love-give it up to love.
Kari Bremnes: stjernelause døgn.

Diskant  : luftig, ren, delikat, ingen skarpe lyder..
Mellomtone: stor frodig, luftig, deilig, tykner litt til i nedre mellomtone/øvre bass på enkelte spor.

Bass: dyp, kraftig, bra nivå, kunne ved enkelte spor vært tørrere, crispere bedre artikulert.

Syns bassen har endra seg mest siden 100timer.

Men det er slik at musikken tar overhånd, og jeg glemmer litt å teste. Det er jo bra!!!

Summa sumarum, kunne ønska meg litt renere bass ved enkelte spor.

Så gikk jeg ned i min kjellare og henta skum putene til å plugge bassportene med, dette har jeg prøvd på alle mine andre dynaudio modeller også, men alltid fjerne dem igjen da jeg har følt at de har kvalt lyden litt.

Men nå skjedde det mirakler!!!  ja faktisk!! Alt jeg klage på om litt fortykning i bassen og nedre mellomtone var nå som dugg for solen, og lyden ble absolutt ikke kvalt bare mye mer magisk... wow!!!

Bassen ble nå renere, ryddigere, tørrere, crispere, bedre arikulert, og dette spredte seg opp i mellomtonen

Dette ble faktisk klasser bedre, nå fikk koret til Tommy enda flere og tydeligere hoder, lettere og separere.

All uttale ble bedre artikulert, mer detaljer, mer magi i mellomtonen, nå var det jo sånn som jeg husker 1,3se, ufarga og ren. Kjempedeilig!!

Nå får jeg la den gå til 200timer, og prøve uten plugger igjen, det kan også hende at min cd spiller M.F. A3,2 blir litt fyldig sammen med dynaudio, husker det samme med 52+vincent cd s1.

Skal prøve en copland 289 med lc clock, som jeg tror er tørrere, strammere og mer crisp en M.F.

Men her og nå blir putene stående...

Du hadde nok et riktig poeng da Roda, vet du hvor mange timer testeksemplaret hadde? prøvde du med plugger?

bamsemann.. :)
 
K

Konrad_Johnsen

Gjest
Men det er slik at musikken tar overhånd, og jeg glemmer litt å teste. Det er jo bra!!!
Meget viktig egenskap!!

Summa sumarum, kunne ønska meg litt renere bass ved enkelte spor.
Som jeg skulle sagt det selv. Ved ENKELTE spor, så kan man ønske seg litt mer definisjon.

Du hadde nok et riktig poeng da Roda, vet du hvor mange timer testeksemplaret hadde? prøvde du med plugger?
Takk for det Bamsemann.
Ikke antall timer nøyaktig, men vet Morten hadde vekket dem til live og at de har vært innom Lyd&Bilde.
Merket ingen endringer i perioden jeg hadde dem. (ca 1 måned tror jeg), og mener derfor de var innspillte.
Jeg oppfatter Morten som svært seriøs, og en som VET betydningen av tilstrekkelig innspilling.

Ja, jeg prøvde pluggene som hastigst, og synes også det ble strammere. Men etter en stund når jeg prøvde å fjerne dem igjen så kommer det litt "morro" tilbake.
Stramt og korrekt, eller Fyldig og morrofaktor.
Helt klart en smakssak, og noe man bør prøve ut.

Mvh
Rolf-Inge
 
K

kbwh

Gjest
Tar musikken overhånd, Bamsemann? Sikker på at du ikke spiller på kamuflert Sonus faber? ;)
 
B

bamsemann

Gjest
Ja det blir litt høyere gøyfaktor uten plugging, men lyden er mer ryddig, ren, artikulert, bedre definisjon, blir enda mer plastisk, elektrostatisk.

Jeg velger helt klart med plugga bassporter sånn som det er nå, men det kan forandre seg ved bytte av cd spiller, eller kanskje ved 100timer til.

bamsemann.. :)
 
B

bamsemann

Gjest
Tar musikken overhånd, Bamsemann? Sikker på at du ikke spiller på kamuflert Sonus faber?  ;)
Har ikke hørt de nyeste modellene til S.F. men electa amator 1. og ekstrema syns jeg var veldig gode høyttalere, likte ikke elekta amator 2. like godt.

Men har tro på at de nye modellene er gode ja..

bamsemann.. :)
 

limvingen

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.07.2006
Innlegg
831
Antall liker
20
Torget vurderinger
3
Focus er konstruert for fri (fra vegger) plassering.

Så de er ikke egnet for å settes sånn ca en halv meter fra en bak vegg!? Hvilke egenskaper kan man vente at den vil få/miste hvis men setter den i et slik posisjon?
 
B

bamsemann

Gjest
Så de er ikke egnet for å settes sånn ca en halv meter fra en bak vegg!? Hvilke egenskaper kan man vente at den vil få/miste hvis men setter den i et slik posisjon?
Da kan de nok bli litt for fyldige, og bassen vil miste en del renhet, den vil ikke være like flertonig og artikulert.

Dynaudio er i utgangspunktet ganske kroppslige i lyden

bamsemann.. :)
 
Topp Bunn