Dynaudio's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Huldra57

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Innlegg
    732
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    Å ja.. Du har den aktive 110A ja. Ser veldig bra ut det systemet der. Tyskerne skryter jo veldig av denne og.

    Men jeg tenkte på den passive 110.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.352
    Torget vurderinger
    1
    @Huldra57: Du har 52SE? Og har lyst på 160? Nye Audiolabs er en kjempematch til 52SE/160, og de to elsker å jobbe i den str rom du har. BRA! Vurdert å sette dem opp med 8200MB monoblokker? De er så kule på disse her at det er helt vondt å tenke på hvor mye du får for 30 000- CDQ + MB+van den Hul D102mk3/CS122-
    meget bra kombinasjon som ser sexy ut og..
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Å ja.. Du har den aktive 110A ja. Ser veldig bra ut det systemet der. Tyskerne skryter jo veldig av denne og.

    Men jeg tenkte på den passive 110.
    Hadde, men de blir et nummer små på 25 kvm. Det kan godt være 160ene fungerer fint de også. Er jo ikke stor forskjell vil jeg tro. 160ene har jo en forbedret diskant med waveguide i liten skal. Sikkert ikke dumt.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.352
    Torget vurderinger
    1
    160 er en HELT annen klasse på, Cyber...tro meg..Og den WGen gjør jobben sin..
     

    Huldra57

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Innlegg
    732
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    Hei igjen Cybervision , Auditor og andra Dynaudio venner.

    Flere forsterkere blir det ikke nå. Har kjøpt inn Bladelius klasse A til hovedanlegget , en himla god forsterker, og en norsk klasse A til det planlagte lytterommet, anlegg nr to. Så dukka det plutselig opp et tilbud om å prøve Eximus, Ice m klasse A tretrinns drivertrinn, og bergtatt som jeg blei, står den Gromme svensken på vent til lytterom tas i bruk, mens nordmannen sitter på reservebenken og kjeder vettet av seg stakkar...

    men den CDQ saken har imponert meg stort, så tviler ikke på at monoblokkene er value for money, og kule. Jeg har ikke tatt lytterommet i bruk enda, men kan komme tilbake med erfaringer når jeg har prøvd alle tre forsterkerne på Dynaudio .... 52SE. Edit audience, er det vel serien heter.
    Har forresten kjøpt en Eximus DP1 pre/dac/headphone nylig, så mulig Levinson 380S går i det lille lytterommet, ihvertfall en periode.

    Det virker som du kjenner 52se auditor ? Kan du si noe om de i forhold til Focus160 ? (Leste om en som hadde sammenligna 52SE med 140, og mente de låt ganske så likt)

    mvh Huldra57
     
    Sist redigert:

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.352
    Torget vurderinger
    1
    Jeg kjenner dem godt, så det gjør jeg mer enn gjerne, Huldra.. Audience 52SE har et annet filter enn de andre Audiencene- det er basert på Contourserien, som også har levert basselementet.Diskanten er som du veit en Esotec...fortsatt en av Nordens beste.. Jeg hadde den hos meg en tid, på Doxa, og det var en krempakke deluxe. 52SE har en skikkelig skremmende bra holografi og driv kontra alle den tids andre Dyns, og var uten tvil det beste Dynaudiokjøpet på den tida...Hovedsaklig den, pluss erfaringer ved lydteknisk utdannelse som er grunnen til at Dynaudio står på min topp tre liste idag. Focus 160 fortsetter der 52SE/140 slapp, med en enda bedre holografi, driv og rom som er FARLIG tett på ekte high end..du savner absolutt ingenting om den settes/matches opp riktig, hvis du da ikke sammenligner direkte med fex Confidence C1..da vil selvfølgelig 52SE/160 vise seg som litt lukka og grå i forhold. Men det er absolutt ikke dårlig, det 160- eller SE- gjør!

    Dynaudio elsker Bladelius også, bare så du har min bekreftelse på det...og med CDQ som predac-drev, Bladelius som power og 52SE- ELLER SEINERE 160 -tror jeg du sitter på intet mindre enn ei veritabel musikkbombe!! Min bedre halvdel sitter på en TYR i originalutgave og en 8200CD- det funker som en varm kniv i smør, for å si det sånn..Håper bare du greier å få tak i vdH/Tara Labs- kabling..de våkner da...Ellers sku jeg gjerne lånt øre til det hovedanlegget når alt er ferdig der..utrolig spennende, dette..
     
    Sist redigert:

    Geir B

    Medlem
    Ble medlem
    17.01.2009
    Innlegg
    28
    Antall liker
    12
    Sted
    Rogaland
    Hei, får også melde meg inn som venn her med mine focus 160. Meget interessant diskusjon her på tråden nå, med tanke på eventuell oppgradering av forsterkeren.

    Etter å ha lest om Eximus s1, og dine interessante innlegg Hulda57, venter jeg i spenning på nye tilbakemeldinger fra deg.
    Auditor: hadde tenkt å be om tips fra deg, så audiolab virker veldig spennende også. Er disse blokkene ECI også?
    Vil det fungere å bruke min Hegel hd 20 som pre på disse, og Eximus?

    Kunne og tenkt meg en god integrert, har fattet interesse for Audionet sam g2, etter å ha studert Ro Da`s billedtråd. Hva tror dere om den i forhold til de to overnevnte, vil den være en god på focusene,og drive dem tilstrekkelig?
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.352
    Torget vurderinger
    1
    @Geir B: Hei, og velkommen inn på en av de bedre trådene på HFS! Hva var det du lurte på? Forsterker, sa du? Hvor mye har du? Audiolab bruker ikke ICE, der er det transistor rund baut. Hva hører du på? Hvilket rom har du? Preferanser?
    Går ut fra at det er snakk om 12-20 kvm, siden du har vært lur og henta Nordens fineste betalbare monitor..hehehe..Og bruker du svarte pannekaker?? Audionet og Dyn er en god match, men svarer du på disse spørsmålene først, kan det være jeg har et ess i ermet til deg...
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Ikke hørt focus 160 men 140 låt meget bra på mitt tidligere Naim-system. Men beste combo med Dynaudio generelt jeg har hørt var en eldre Confidence 3 med Sonic Frontier power 2 som benytter 4x6550-rør pr side. Kan aldri tenke meg det ville være feil i Focus-serien.

    Har litt på følelsen at ICE-teknologi ikke er beste match til DA, tror det blir litt matt og kjedelig selv om ICE blir bedre og bedre med tiden.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.352
    Torget vurderinger
    1
    Som sagt, må vite litt om preferansene først Guru..men dersom en er rørhue, høres den der slett ikke verst ut, du...Jeg foretrekker som dere veit, transistor på Dyn!

    @ GEIR B: Søker du en kraftig, presis og åpen integrert, med allroundegenskaper par ex og stålkontroll på 160? Da skylder du deg selv å lytte på Bladelius..Tyr 2 Novitas eller Thor II Novitas.. Etter min mening en enda bedre match enn en hvilken som helst Hegel.. som alle blir klangmessig lyse i forhold..Jeg ville personlig matcha med en av disse eller alt 3..Bladelius veit hva de gjør..og Thor III er, sammen med Gryphon Diablo, ASR Emitter II Exclusive og Rega Osiris, markedets fineste integrerte. Her mangler du ingenting..uansett materiale..Beste kjøp!

    Vil du ha det helt enkelt, med et totalbudsjett på 15000 for oppgraderingen? Med en rytmisk, kjapp stil? Audiolab 8200CDQ og 8200P stereo hundrewattsblokk. Masse musikk!!!

    Hvis du vil dra det enda litt lenger med Audiolab, kan du prøve monoblokkene, med CDQ- som jeg har foreslått for Huldra her..De monoblokkene er noen skikkelige musikkmonstre..og så så kompakte, da, gitt..Try them out!

    High-End med miljøalibi: Bladelius Ask + Embla multimaskin...DET er rått, det!!
     
    Sist redigert:

    Finn M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.09.2008
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    843
    Torget vurderinger
    6
    ringte en av de større forhandlerne, for event oppgradering. Han anbefalte 160 framfor 1.4, som han beskrev som kjedelig og livløs i forhold.
    Som S1.4 eier kan jeg selvsagt ikke være enig i at de er kjedelige :p Men at det er lettere å få liv i 160 stemmer med en liten prøvelytt på Soundgarden i fjor. Da fikk jeg høre 160 og 1.4 på en Primare I22. Sistnevnte kombo var en vits.

    Nå fikk jeg tak i et par brukte S1.4 til en grei penge, så da ble det de - hadde jeg kjøpt nytt hadde jeg nok godt for 160. Tenkte kanskje at en Primare I30 ville holde, men tror det trengs mer futt. Har lyst å stikke innom Soundgarden og høre hvordan det blir med pre + effekt (for eksempel Hegel H20 eller Primare A32), mest for å få et inntrykk av hva mer power bringer frem (eller ikke).

    Hadde også vært artig å teste med rør som FinnM anbefaler, kanskje med en Pathos Logos for å holde budsjettet noenlunde edruelig i henhold til mine standarder :) Noen som har erfaringer med Pathos og Dynaudio?
    Tarjeik: Denne saken er ganske grei: Dersom man bruker en liten og billig transistor sak (eller rør for den saks skyld), så vil S1,4 virke kjedelig. Da er det mye bedre å kjøpe noe i Focus-serien f.eks 160 eller 110. Men dersom man gir Contour S1,4 nok krefter og kvalitet ikke minst, blomstrer den opp og skaper lyd som Focus-serien bare kan drømme om.


    Fikk en liten aha-opplevelse i går (som sagt kjører jeg med en McIntosh 275 som leverer 75 rørwatt. Når det gjelder rørforsterkere er det imidlertid ikke antall watt som er viktig, men at den har en godt dimensjonert strømforsyning. En god tommelfingerregel er derfor at vekta: dess tyngre dess bedre): I går fikk jeg nemlig inn en Mc til:

    anlegget 2013.jpg


    Selv om lyden var meget engasjerende og musikalsk med 1x MaIntosh på 2x75 rørwatt, så skal jeg innrømme at mellomtonen var en smule fremtredende. Diskanten var også en smule avrundet aller øverst, og bassen gikk heller ikke så dypt og var noe pløsete. Altså: den manglet dynamikk og kontroll aller nederst.
    Med så dyr elektronikk blir Contour S1,4 tross alt ganske rimelig i forhold: både forforsterker, effekt og CD-spiller koster hver for seg mer enn høyttalerne. Selv en av XLR-kablene kostet jo like mye som høyttalerne! Jeg hadde dermed lagt planer om å på litt lang sikt skifte høyttalere til noe mellom 50 og 100 kkroner.

    Jeg har kjørt med 2x McIntosh 275 før, dengang på gulvstående Dali Euphonia MS4. Lyden var bedre ja, men ingen revolusjon. Selv om bassen selvsagt ble bedre. Men nå kom overraskelsen: Den store mellomtonen med litt tilbaketrukket bass og diskant var helt borte. Diskanten gikk helt opp uten å runde av. Bassen gikk mye dypere og fikk masse punch. Og ikke nok med det: jeg følte at høyttalerne spilte mer avslappet og glattere samtidig som lyden ble mer dynamisk og oppløst. Utrolig men sant! Tredimensjonaliteten ble også bedre og lyden ble presentert mye mer fargerik og virkelig.
    Resultat: alle planer om å bytte høyttalere ble lagt på is. I mitt rom som ikke er av de største kan jeg faktisk ikke tenke meg noe bedre, det måtte i tilfelle være Confidence 1.

    Denne opplevelsen hadde jeg en gang før. Jeg var så heldig for noen måneder siden å få være en av de første i Ålesund som fikk låne den nye Hegel H300 (integrert transistor på 2x250 watt). Selv om det spilte bra så hang jeg meg opp i en noe stor mellomtone med tilbaketrukket bass og diskant. I tillegg virket lyden noe kornete.

    Samtidig fikk jeg også låne med meg en Hegel H20 som ble koblet opp på en Hegel P30 som jeg tilfeldigvis hadde stående....
    Nå ble resultatet et helt annet og meget sammenlignbart med det jeg opplevde med 2x McIntosh: Den store mellomtonen var borte, diskanten ble mer fremtredende og rullet ikke av øverst og bassen ble mektigere. Og lyden ble glattere: kornetheten var borte og mer avslappet, men samtidig mer oppløst.

    Nå skal Hegel H300 være en meget bra sak, så problemene må tilskrives mangel på effekt. Dynaudio Contour S1,4 krever rett og slett krefter for å blomstre opp. Nå kan man si at det var pussig at ikke 2x250watt var nok, men det er nå engang sånn at man ikke alltid må se blindt på spesifikasjonene.

    Så hvorfor jeg ikke kjøpte H20 og brukte den i kombinasjon med P30? Kombinasjonen ble en anelse lys etter min smak. Dette til tross for at S1,4 heller svakt mot det varme. Men hadde jeg hatt Transparent kabler istedet for Valhalla, Audio Aero CD-spiller i stedet for Lindemann SACD, eller min nåværende pre: Audio Research Reference 3 istedet for Hegel P30 så kan det hende at ting hadde fungert perfekt.
    Dette skal jeg også teste ut da Soundgarden spurte om jeg hadde lyst til å prøve en Hegel H30.... :cool:


    Mitt råd til deg Tarjeik? Du har noen fantastisk gode høyttalere. Men de krever bra utstyr for å få vise hvor gode de egentlig er. Velg Hegel H20. Dette er en fantastisk god forsterker, og er et mye billigere alternativ enn om man skulle gå for rør. Det billigste man kommer utav det med rør er 2x McIntosh 275 eller Rogue M180. Begge er fantastisk gode men koster 40-50 tusen.
    Prøv derfor en Hegel H20 og kombiner gjerne med en Hegel P30. Den er meget god, men da må det matches riktig med kabler og kilde så det ikke blir for lyst etter min smak ihvertfall. Det aller beste er kanskje å se etter en god brukt rør-preamp på Bruktbørsen.
    Ser at det for tiden ligger ute både en BAT VK-51SE og Aestetix Calypso, begge meget bra saker til rundt 20 Kkroner.
    Lykke til!

    mvh
    Finn M

    Ps: For mer, se min tråd: http://www.hifisentralen.no/forumet/mitt-anlegg-og-billedtra-der/35379-finn-ms-hifidagbok-mk-ii.html
     
    Sist redigert:

    Huldra57

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Innlegg
    732
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    Kan bare si til Hifiguru at all is ikke er is.

    Eximus låter krem, fløte og fløyel kledd på en brunstig tyr.

    ser du bor i Porsgrunn. Kan du ikke ta en tur til Andervik for en lytt ?
    Så får vi en rapport her?

    Eneste betenkeligheten jeg har er Om det blir for mye bass med 52SE i rom på ca 12 kvm, da bassen som sagt var overveldende i 32 kvm. Med en Eximus.

    Nå skal jeg bruke Bladelius Klass A i det lille rommet, så dette blir ikke et problem tror jeg.

    Dessverre er ikke Bladelius innspilt skikkelig.Dette tar lang tid med klasse A, så det blir en stund til jeg kan gi de to en real kamp....

    Ellers er jeg mest gira på å spille musikk for tida. Med hovedoppsettet har jeg slutta å tenke feil og mangler. Og det har sannelig tatt mange år å komme dit.... Bare nyter musikken, Patricia Barber, og Sandy Denny (1969) i ettermiddag. Hoi for et liv!

    mvh Huldra
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.352
    Torget vurderinger
    1
    Ikke verst, Huldra.. Hvilken Oracle har du? Selger du?
     

    Huldra57

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Innlegg
    732
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    Det er en Delphi mk III. En gammel drøm. Kjøpte den av en aktiv kar her for drøyt halvannet år siden. Han hadde kjøpt den overhalt og strøken fra reparatør blei jeg fortalt. Hadde ikke plass til den sa han. Så jeg skulle få den for det han hadde gitt.
    Det viste seg være en sliten spiller, som han hadde vraka totalt i forsøk på å sette den sammen. Lurte den på meg m solid fortjeneste.
    Har kosta meg "blod, svette og en stabel lapper"
    Det er bytta motor, senterleie og tallerken på den. Mangler ei stiv nok fjør, eller et Sme armbord , så er den oppe og går.

    Den har nærmest grodd seg inn, som et fast inventar her. Så den blir :)
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.189
    Antall liker
    15.114
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Kunne og tenkt meg en god integrert, har fattet interesse for Audionet sam g2, etter å ha studert Ro Da`s billedtråd. Hva tror dere om den i forhold til de to overnevnte, vil den være en god på focusene,og drive dem tilstrekkelig?
    SAM V2 er kongematch med Focus 140 i alle fall. Rett frem forsterker med meget god kontroll. Ikke mye slørv og romantikk.
    G2 skal etter sigende være enda bedre og med tyngre bass, noe som bør kunne "trylle" med 160ene dine.
    Audionet har ingen høy stjerne her i landet, så brukte får du nærmest gratis.
    Min har vært her i over 5 år og blir nok værende en stund til. Har ikke hatt noe innom som har trigget kjøpelysten sterkt nok.

    gamledager
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.352
    Torget vurderinger
    1
    Synd, Huldra! Men jeg ser etter en førstegenerasjons Paris, fra den tida Klubben hadde Oracle..finner du en, så si fra!!

    RoDa: Det der har jeg lest mye om i ei viss blekke, du...hehehe...bra sett..fra den tida du hadde P5, det...
     

    Huldra57

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Innlegg
    732
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    Til FinnM. Veldig spennende det du skriver om Dali kontra contour. .. Det var jo de smellvakre Conturene, som frista.

    regner med du har rett siden du kommer fra Åleby. Problemet er bare at byen ikke er helt ukjent for meg heller....

    Er det slik at Focusene har en liten festpukkel i bassen , og 1.4 spiller mer lineært ? I tilfellet ville jeg nok foretrukket Contour. Har jo diskanten i 52SE.
    nå er jeg blandt de som ikke har hørt et velklingende oppsett med Hegel, uten at jeg har hørt alt. Det har vært for lyst og spisst for meg.
    Fordommer mot klasse D, var jeg proppa full av sjøl, helt til Eximus S1 dukka opp, spesielt versjon 2, låter mer klasse A enn mange klasse A forsterkere. Og jeg har hørt mye av de.
    to brokopla Eximus er på tilbud til 32k nå. 500 watt g to. Med en bass som blåser liv i det meste.
    Bruk gjerne en Audiolab 8200 Cdq, dq, eller Mdac, om kilden er primært digital. Så kan man vurdere bedre pre etterhvert.
    CDQ OG DQ har vol. Bypass på tre innganger, så her kan man prøve en rørpre eller hva som helst.

    Jeg skjønner ikke at det kan finnes bedre tilbud til prisen. Og jeg er klasse A mann på min hals. Har og vurdert rør. Hadde noen sagt i fjor sommer at jeg skulle sitte m ice og kose vettet av meg, ja da hadde jeg ledd , høyt....

    Auditor, spennende budsjettkabler du anbefaler. Vil det låte bedre enn m Kimber4tc og Timbre event Nordost et eller annet gold, biwiring, ny 2700, fulgte m ht, og wyrwwizard Dreamcaster ?
    hvem selger Tara nå. Brukte PhaseII return og treeren på nittitallet. Hva heter den du anbefaler?

    mvh Huldra, m miles Davis på sort gull...
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Utifra hva tester sier om CDQ og DQ så er den bedre som digital pre enn analog, jeg vurdert nemlig en slik for litt siden, men så at man like gjerne kunne ta en annen dac med digital pre så sant det var fokus på trunktering i konstruksjonen.
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    25.165
    Antall liker
    34.828
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Kunne og tenkt meg en god integrert, har fattet interesse for Audionet sam g2, etter å ha studert Ro Da`s billedtråd. Hva tror dere om den i forhold til de to overnevnte, vil den være en god på focusene,og drive dem tilstrekkelig?
    Vil bare støtte RoDa sitt innlegg angående en event ny SAM G2 / eller en SAM V2 (brukt).
    Har selv hatt Audionet (mange bokser gjennom mange årene) og finner ikke noe som trigger byttelysten noe særlig :)
    Iallefall ikke uten å "sprenge" eget fastsatt maksforbruk på HiFi fronten;)
    Audionet er ærlige saker (rett frem) og av den grunn blir de som regel lenge hos sine eiere. Fremviser en flott oppløsning, gode strømreserver og dynamikk. Byggkvalitet og eierglede følger også med i stort monn;) Ta deg en snakk med SAM-eiere her på sentralen, er faktisk noen...;)

    gismo
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.352
    Torget vurderinger
    1
    For det første, Huldra: Jeg HATER Nordosts kabling...Kald, lys og overprisa til månen og tilbake..dog er isolatorene deres fullstendig geniale! Tara Labs har ikke norsk importør nå, men de finnes på brukten, samt i Danmark..og kan bestilles direkte fra produsent, dersom du har mulighet for forsendelse innen USA først, til en privat adresse..Prøv for eksempel en Air-serie høyttalerkabel til 52en...Dersom du finner en Vector1 eller 2 XLR-kabel, kan du prøve den mellom CDQ og Bladelius..Helt RÅ kabel...Men jeg tror faktisk en van den Hul D102mk3 XLR eller en metallfri First Ultimate Mk2 er bedre der...hvis du føler du trenger mer varme enn Vector gir..rein kullfiber står da for overføring..Det blir et sett som etter mitt syn ikke kan gjøre annet enn å spille ringer rundt både Nordost og Kimber...på både 52, 160 og Contour...Har du nettfilter? Hvis ikke, ser du etter Shunyata Hydra 2...Og dra opp delene med strømkabler fra Furutech..FP3TS762 til Bladelius/Shunyata, og den samme -evt FP314Ag til CDQ...det har jeg gjort på Audiolab, og det funker..tro meg..!


    sales@taralabs.com
     
    Sist redigert:

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.155
    Antall liker
    1.152
    Torget vurderinger
    10
    Kanskje vi bør holde oss til Dynaudio i denne vennetråden, og ikke la oss friste til omtale av alt annet, positivt eller negativt.

    Etter å ha fulgt med en tid her forbauser det meg at det er såpass lite blest omkring Special 25, en høyttaler jeg har hatt 2 par av. Dvs. har gått tilbale til etter å ha prøvd både Harbeth Compact 7 og SHL5, som begge har fått tildels svært rosende omtale i Harbethtråden her. Velmenende tips i retning Harbeth fra medlemmer her inne, var årsaken til at jeg valgte bort Special 25 for en periode, men gikk altså tilbake.

    Før Special 25 hadde jeg Contour 1.4 S i en periode, men den kan nok ikke måle seg med storebror, dessverre. I tillegg til god lyd er noe av det beste med Special 25 byggekvaliteten og et tidløst design, som jeg er blitt veldig glad i. Glir liksom naturlig inn blant øvrig stueinventar, som hos meg er ganske tradisjonelt, i motsetning til diverse bakoverlente og pyramideformede saker, som jeg også har hatt i hus.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.352
    Torget vurderinger
    1
    Bare vanlig svar på spørsmål...for å få Dynaudio opp å gå..det er lov..
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    25.165
    Antall liker
    34.828
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Kanskje vi bør holde oss til Dynaudio i denne vennetråden, og ikke la oss friste til omtale av alt annet, positivt eller negativt.
    Beklager i så fall OT om det oppfattes sånn K.H.
    Men prøvde bare å belyse en intr. forsterker som kunne være en god match til hans Dynaudio....

    gismo
     

    Huldra57

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Innlegg
    732
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    Til K.H . Kjenner ikke den 25 saken. Er den i salg fortsatt, og hva er pris?

    Du skriver den er bedre enn Countour, som ikke kan måle seg med den .Så lenge jeg ikke vet hva resten av anlegget besto av, sier dette meg lite. Og på hvilke parametre er den bedre ?

    Mener du vi skal diskutere høyttalerne, uten å ta resten av anlegget i betrraktning ?

    mvh Huldra57
     

    Huldra57

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Innlegg
    732
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    Står litt om 25ene her, sammenlignet med 140ene :)

    Dynaudio Focus 140 loudspeaker | Stereophile.com
    takker for linken Roda! Veldig fint...

    men blei veldig usikker nå, når en person ber oss slutte å diskutere forsterkere etc til våre Dynaudio, mens han , dårlig fordekt, åpenlyst kritiserer designet til et høyttalermerke ingen har nevnt.

    jeg har ikke lest bakover i tråden. Er det noe jeg bør få med meg .?

    mvh Huldra57
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.189
    Antall liker
    15.114
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Nei, tror ikke det er noe annet enn at det ble vel mye kabler og forsterkere her. ;)
     

    Huldra57

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Innlegg
    732
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    Ok. Kikka litt bak og så det har vært noe kabelsurr før. Blir jo gjerne det m kabler...
    beklager, men jeg blei bare nyskjerrig på anbefalte billige kabler. Jeg er jo tross alt Sunnmøring ;)

    mvh Huldra
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.189
    Antall liker
    15.114
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Litt Dynaudio, så vi beholder fokus ;)


    110









    140









    220







    Atpåtil tre forskjellige finisher!
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.352
    Torget vurderinger
    1
    Da har du tipsene, Huldra! Og til dere andre: UTEN KABLER, KILDER OG FORSTERKERE BLIR DET INGEN LYD...SELV ikke I DYNAUDIO...Hvordan skal vi vedlikeholde en vennetråd for danskene, om vi ikke kan dele det vi veit om hva som får dem til å synge i respektiv tråd???
    SPECIAL 25 : Dette var 25-års jubileumsmodellen til Dynaudio, med samme forbedringer som for 52SE kontra andre Audiencer.
    Det var bare det at denne var basert på Contour- og Confidencedeler..til en pris og i et begrensa antall som gjorde den til et Best Buy, også for samleren. Det betyr dog ikke at det ikke er bedre kjøp i hierarkiet, K.H....husk på det..
     
    Sist redigert:

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.416
    Antall liker
    1.140
    Torget vurderinger
    4
    Nå er jeg ikke objektiv siden jeg er Special 25 eier men det er litt av noen høyttalere. Da de ble testet av Stereophile ble det en stor diskusjon om hvorvidt de skulle ha A eller B rating. Jeg er også på linje med K.H i at Special 25 er noe annet enn Contour. De er også lettdrevne sammenlignet med andre modeller fra den produsenten, tror de er oppgitt til 88dB og målt til 89dB.

    De er fortsatt å få bestilt hos forhandler, tror de koster i underkant av 40k så sammenlignet med Confidence er det nesten et "best buy".
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.416
    Antall liker
    1.140
    Torget vurderinger
    4
    Special 25 var også en oppgradering fra ringradiatorbestykkede Respons Grand som jeg hadde tidligere.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.352
    Torget vurderinger
    1
    De er gode, ja...Oppgradering på hva slags partnere?? Ny digresjon? Isåfall: Reidar har 1-en- høyttaler som har vært interessant for meg..Baby Grand..Og S25 spilller nesten på linje med dem..Dyn, derimot, har flere, men de MÅ og SKAL være monitorer..Her i huset spilles det på tilsammen 12 elementer...to treere, fire seksere, to aluminiumsdomer og fire ringradiatorer..Kommer aldri en sub inn her..og om så var, blir den walisisk...med en ekstremt godt strømforspent, singel tier i...liker ikke slapp bass i det hele tatt..Heldigvis har ikke Dynaudio det..i større grad enn at det blir levelig..
     
    Sist redigert:

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.416
    Antall liker
    1.140
    Torget vurderinger
    4
    Jeg mener så bestemt at Special 25 er en bedre høyttaler enn både Grand og av den grunn også Baby Grand som er under Grand. I tillegg så har ikke Dynaudio det DIY preget som Respons har.

    Jeg har brukt Bryston effektforsterker og Stello DP200 dac/pre.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.352
    Torget vurderinger
    1
    Grei kombinasjon, det..Det tok dog noen år før Dynaudio lærte å bygge ordentlige møbelkabinetter...finishen er fortsatt litt røff i kantene, og uforsenka skruer/elementer er ikke særlig pent...
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    25.165
    Antall liker
    34.828
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Flotte bilder som valig RoDa, fra en tidligere ekte og entusiastisk Dynaudio-mann;)
    Og som du sier, en sånn tråd skal ha bilder.

    gismo
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.352
    Torget vurderinger
    1
    @Gismo: Slår aldri våre italienere uansett, men flotte er de..hehe
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.189
    Antall liker
    15.114
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Jeg mener så bestemt at Special 25 er en bedre høyttaler enn både Grand og av den grunn også Baby Grand som er under Grand. I tillegg så har ikke Dynaudio det DIY preget som Respons har.

    Jeg har brukt Bryston effektforsterker og Stello DP200 dac/pre.
    Støttes 100% selv om jeg ikke har hørt Special 25 :D
    Men jeg har hørt hva både 140 og C1 gjør kontra Baby Grand, så det er en grunn til at jeg er Dynaudiovenn ;)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn