Dynaudio's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    En ting er sikkert uavhengig av hva vi alle har av preferanser. Vi har hvertfall skapt liv i Dynaudio tråden :)
    Så noe godt kommer det da ut av det. Hvilke høyttalere og forsterkere jeg evt vil få innom hus det vet jeg ikke
    per dags dato. Men at det skjer noe ja, det gjør det nok. Takker for innspill igjen ;) Kanon
     

    Huldra57

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Innlegg
    732
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    Da sier jeg iallefall takk for den-jeg har flere ess på lager:cool: Husk ellers på at SA2K har en utrolig slaglengde til størrelsen sin..
    Synes du skal juble jeg Auditor...... Anonym har aldri sagt jeg har skrevet noe fornuftig..., og jeg har null Ess i ermet.....
     

    Huldra57

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Innlegg
    732
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    Angående Primare så har jeg en del erfaring. Pre30... Den har vol bypass på rca inngang. Kopla på en EC1mc preamp fra ca 1990. Holdt på og ramle av stolen. Det var som å trekke opp en rullgardin. Prøvde en rekke power og høyttalere med samme resultat. Tipper en Audiolab cdq eller dq vil gjøre en langt bedre jobb.

    Powerampene er dog strømsterk, har fortsatt en 30,5 mk3 i kjellerkinoen der den bl a driver 3 veis Seas Excel på to av kanalene.

    Edit: har du mulighet for hjemlån, så anbefaler jeg og prøve Audiolab 8200 DQ eller CDQ om du spiller ei og anna plate, prisen er nesten den samme. Alt i denne serien låter veldig bra trur eg. Har hatt CDQ siden den kom på markedet.

    mvh Huldra
     
    Sist redigert:

    Siam

    Medlem
    Ble medlem
    19.04.2005
    Innlegg
    31
    Antall liker
    3
    Torget vurderinger
    1
    Har stor glede av å ta turen innom Dynaudiotråden fra tid til annen for å lese om produktene til en produsent jeg liker godt. I økende grad har jeg hatt lyst til å kommentere noe jeg ikke setter særlig pris på - det jeg oppfatter som nedlatende omtale av andres elektronikkvalg i responsen på spørsmål om Dynaudio høyttalere. Oppfordrer til å la alle som ønsker å klatre i Dynaudio-stigen ha glede av det med den elektronikken de har. Det må vel også være greit å ta de stadig tilbakevendende hallelujaropene om elektronikk i egnede vennetråder.
     

    Huldra57

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Innlegg
    732
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    Nå har Øyvind for lengst spurt om det er en ide og oppgradere til Confidence til dobble prisen.

    Forslagene har så langt har vært jobbing med akustikk og forbedring av elektronikken.

    I mitt innlegg over foreslo jeg en mulighet for oppgradering som er billigere. Pris og kvalitet er ikke alltid på linje. Flotte kabinett koster mye.

    Om vi ikke kan diskutere elektronikken vi bruker, blir en vennetråd for høyttaler en ren markedsføringskanal. Er det slik vi vil ha det ?

    En annen ting er at språkbruken kan jobbes litt med.

    mvh Huldra
     

    Finn M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.09.2008
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    843
    Torget vurderinger
    6
    Må gratulere med nye høyttalere, Huldra! :)


    Må nesten få inn et skikkelig bilde også.

    image.jpg


    Dac og monoblokker står til høyre bak.

    ht er satt opp ca en meter fra vegger , og låter som en gulvstående utkledd til karneval.... Varmt, organisk og deilig oppløst..

    mvh Huldra
     
    Sist redigert:

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.709
    Antall liker
    3.929
    Torget vurderinger
    96
    VFM er bestandig bra, Soojonny. Mht følsomhet/lettdrevenhet kan du gjerne bruke specs som veiledning, men hvor lette de er å drive avhenger som du veit av impedanskurver, faktisk minimumsimpedansvalør og en rekke andre faktorer. Fakta er at disse tre kan matches med mye av det samme utstyret signaturmessig, men de er vidt forskjellige mht krav og toleranser i konstruksjonen..:cool: Det koster å være kar, men jeg er enig i størrelsesprioriteringen din..monitormann som jeg er- og det på halsen! Velmatcha monitorer spiller bedre enn søyler, og Dynaudio er en av produsentene som kan forsvare seg godt i bassområdet og. Uten den overfokus som var vanlig for endel år sia.. å prøve- og klare- å gjøre mer enn størrelsen tilsier er en av Dynaudios forser. 25en din er et klassisk eksempel- som også Faberne mine. De selges heller aldri.
    En liten monitor kan ikke oppheve naturlovene, og vil sjelden være i nærheten av å gjengi heavyrock eller voldsom kassisk musikk på en realistisk måte i de nedre regioner. En viktig grunn til at mange opplever monitorer som bedre, er at de trigger romresonanser i bassen i langt midre grad enn gulvstående høyttalere. Har man kontroll over akustikken og frekvensgang nedover, er saken en helt annen :)
    Det finnes monitorer i alle størrelser og evnen til å gjengi bass med brukbart trykk og volum i bunn avhenger av flere faktorer som hvor dypt de er tunet, elementareal++

    SP25 er en fysisk ganske stor monitor med 8" bass og ikke tunet til å gå for dypt så i et ordinært rom vil den klare å formidle all slags musikk
    Feil. Et par 8" kommer til kort på f.eks. 1812 overturen eller annen musikk med voldsomme utladninger, og skal man spille realistisk høyt får man fort problemer. Da jeg en periode brukte den gamle Confidence C3 som hovedhøyttalere, ble det smertelig klart at den kom til kort når jeg ville dra på. I mine C2 er det doble 6,5". Ikke mye å skryte av det heller, men elementene er gode og tåler mye effekt og volum. Sammen med 2 subwoofere pr side, og romkorreksjon som drar ned et overskudd jeg har i rommet, kan jeg spille ganske høyt uten problemer.
     
    Sist redigert:

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Må gratulere med nye høyttalere, Huldra! :)


    Må nesten få inn et skikkelig bilde også.

    Vis vedlegget 221379

    Dac og monoblokker står til høyre bak.

    ht er satt opp ca en meter fra vegger , og låter som en gulvstående utkledd til karneval.... Varmt, organisk og deilig oppløst..

    mvh Huldra

    Helt korrekt gjort FinnM :) Glemte i farta og gratulere deg Huldra. Kos deg ;) Ser du har en del annerledes elektronikk enn meg. Du beskriver lyden som
    oppløst, varm og organisk. Syns det beskrev lyden godt for disse. Hos meg er de litt mer forsiktig i øvre mellomtone enn Contour 1.3SE.

    Men kos deg i maaaange timer. Du blir hvertfall ikke lyttetrett av disse :)

    Mvh Øyvind
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.416
    Antall liker
    1.140
    Torget vurderinger
    4
    VFM er bestandig bra, Soojonny. Mht følsomhet/lettdrevenhet kan du gjerne bruke specs som veiledning, men hvor lette de er å drive avhenger som du veit av impedanskurver, faktisk minimumsimpedansvalør og en rekke andre faktorer. Fakta er at disse tre kan matches med mye av det samme utstyret signaturmessig, men de er vidt forskjellige mht krav og toleranser i konstruksjonen..:cool: Det koster å være kar, men jeg er enig i størrelsesprioriteringen din..monitormann som jeg er- og det på halsen! Velmatcha monitorer spiller bedre enn søyler, og Dynaudio er en av produsentene som kan forsvare seg godt i bassområdet og. Uten den overfokus som var vanlig for endel år sia.. å prøve- og klare- å gjøre mer enn størrelsen tilsier er en av Dynaudios forser. 25en din er et klassisk eksempel- som også Faberne mine. De selges heller aldri.
    En liten monitor kan ikke oppheve naturlovene, og vil sjelden være i nærheten av å gjengi heavyrock eller voldsom kassisk musikk på en realistisk måte i de nedre regioner. En viktig grunn til at mange opplever monitorer som bedre, er at de trigger romresonanser i bassen i langt midre grad enn gulvstående høyttalere. Har man kontroll over akustikken og frekvensgang nedover, er saken en helt annen :)
    Det finnes monitorer i alle størrelser og evnen til å gjengi bass med brukbart trykk og volum i bunn avhenger av flere faktorer som hvor dypt de er tunet, elementareal++

    SP25 er en fysisk ganske stor monitor med 8" bass og ikke tunet til å gå for dypt så i et ordinært rom vil den klare å formidle all slags musikk
    Feil. Et par 8" kommer til kort på f.eks. 1812 overturen eller annen musikk med voldsomme utladninger, og skal man spille realistisk høyt får man fort problemer. Da jeg en periode brukte den gamle Confidence C3 som hovedhøyttalere, ble det smertelig klart at den kom til kort når jeg ville dra på. I mine C2 er det doble 6,5". Ikke mye å skryte av det heller, men elementene er gode og tåler mye effekt og volum. Sammen med 2 subwoofere pr side, og romkorreksjon som drar ned et overskudd jeg har i rommet, kan jeg spille ganske høyt uten problemer.
    Du tar ikke hensyn til rombidrag, lytteavstand og forsterkereffekt i påstanden din.

    Typisk for hifi er det at man bommer på det enkle og så undermotiserer man oppsettet ved å ha for liten forsterker.

    2x6,5 er ganske likt 1x8 i areal.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Nå har Øyvind for lengst spurt om det er en ide og oppgradere til Confidence til dobble prisen.

    Forslagene har så langt har vært jobbing med akustikk og forbedring av elektronikken.

    I mitt innlegg over foreslo jeg en mulighet for oppgradering som er billigere. Pris og kvalitet er ikke alltid på linje. Flotte kabinett koster mye.

    Om vi ikke kan diskutere elektronikken vi bruker, blir en vennetråd for høyttaler en ren markedsføringskanal. Er det slik vi vil ha det ?

    En annen ting er at språkbruken kan jobbes litt med.

    mvh Huldra
    Riktig dette Huldra. Jeg og har opplevd at pris og kvalitet ikke alltid vandrer hånd i hånd. Alt bunner ut i hva man liker i lyden og matching for å komme dit man ønsker. Jeg sa vel i et tidligere innlegg at jeg gjerne hadde mine tvil om det er vits, lydmessig nok, i å oppgradere til C1. Nettopp grunnet min mistanke om at jeg ikke vil hente ut dens kvaliteter med nåværende oppsett. Hvertfall ikke som kunne forsvare den doble prisen i høyttalere.

    Jeg er enig i at man må kunne komme med erfaring og hint om hva man selv opplever som riktig og bra. Dette bør gjøres på et skapelig vis uten nedlatende toner overfor den andres elektronikk. Vi sitter vel alle som en med erfaringer som kan deles erfaren som amatør vil jeg si. Den som utpeker seg som utlært i dette "faget" har vel bæsjet på leggen ,som man sier :)

    Mvh Øyvind
     

    Huldra57

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Innlegg
    732
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    Må gratulere med nye høyttalere, Huldra! :)


    Må nesten få inn et skikkelig bilde også.

    Vis vedlegget 221379

    Dac og monoblokker står til høyre bak.

    ht er satt opp ca en meter fra vegger , og låter som en gulvstående utkledd til karneval.... Varmt, organisk og deilig oppløst..

    mvh Huldra
    Takker så mye FinnM :)
    Det er jo delvis du som er årsak til dette kjøpet, som står til forventningene og vel så det !
    Og så er det jo noe av det lekreste jeg vet å se på ....

    Er du på vei til og bytte preamp ?

    mvh Huldra
     

    Huldra57

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Innlegg
    732
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    Nå har Øyvind for lengst spurt om det er en ide og oppgradere til Confidence til dobble prisen.

    Forslagene har så langt har vært jobbing med akustikk og forbedring av elektronikken.

    I mitt innlegg over foreslo jeg en mulighet for oppgradering som er billigere. Pris og kvalitet er ikke alltid på linje. Flotte kabinett koster mye.

    Om vi ikke kan diskutere elektronikken vi bruker, blir en vennetråd for høyttaler en ren markedsføringskanal. Er det slik vi vil ha det ?

    En annen ting er at språkbruken kan jobbes litt med.

    mvh Huldra
    Riktig dette Huldra. Jeg og har opplevd at pris og kvalitet ikke alltid vandrer hånd i hånd. Alt bunner ut i hva man liker i lyden og matching for å komme dit man ønsker. Jeg sa vel i et tidligere innlegg at jeg gjerne hadde mine tvil om det er vits, lydmessig nok, i å oppgradere til C1. Nettopp grunnet min mistanke om at jeg ikke vil hente ut dens kvaliteter med nåværende oppsett. Hvertfall ikke som kunne forsvare den doble prisen i høyttalere.

    Jeg er enig i at man må kunne komme med erfaring og hint om hva man selv opplever som riktig og bra. Dette bør gjøres på et skapelig vis uten nedlatende toner overfor den andres elektronikk. Vi sitter vel alle som en med erfaringer som kan deles erfaren som amatør vil jeg si. Den som utpeker seg som utlært i dette "faget" har vel bæsjet på leggen ,som man sier :)

    Mvh Øyvind
    Det lureste er alltid å stole på egne ører. Hjemlån går fint her i Oslo, men C1 er bestillingsvare , men det er vel mere penger blandt hififolka der borte ;)

    Lykke til med anlegget !

    mvh Huldra
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Nå har Øyvind for lengst spurt om det er en ide og oppgradere til Confidence til dobble prisen.

    Forslagene har så langt har vært jobbing med akustikk og forbedring av elektronikken.

    I mitt innlegg over foreslo jeg en mulighet for oppgradering som er billigere. Pris og kvalitet er ikke alltid på linje. Flotte kabinett koster mye.

    Om vi ikke kan diskutere elektronikken vi bruker, blir en vennetråd for høyttaler en ren markedsføringskanal. Er det slik vi vil ha det ?

    En annen ting er at språkbruken kan jobbes litt med.

    mvh Huldra
    Riktig dette Huldra. Jeg og har opplevd at pris og kvalitet ikke alltid vandrer hånd i hånd. Alt bunner ut i hva man liker i lyden og matching for å komme dit man ønsker. Jeg sa vel i et tidligere innlegg at jeg gjerne hadde mine tvil om det er vits, lydmessig nok, i å oppgradere til C1. Nettopp grunnet min mistanke om at jeg ikke vil hente ut dens kvaliteter med nåværende oppsett. Hvertfall ikke som kunne forsvare den doble prisen i høyttalere.

    Jeg er enig i at man må kunne komme med erfaring og hint om hva man selv opplever som riktig og bra. Dette bør gjøres på et skapelig vis uten nedlatende toner overfor den andres elektronikk. Vi sitter vel alle som en med erfaringer som kan deles erfaren som amatør vil jeg si. Den som utpeker seg som utlært i dette "faget" har vel bæsjet på leggen ,som man sier :)

    Mvh Øyvind
    Det lureste er alltid å stole på egne ører. Hjemlån går fint her i Oslo, men C1 er bestillingsvare , men det er vel mere penger blandt hififolka der borte ;)

    Lykke til med anlegget !

    mvh Huldra
    Takker for det du :) Samme til deg.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.352
    Torget vurderinger
    1
    Takk , Huldra..jeg skal prøve. Du har ett og annet ess i den samlinga di! Og et par pene, nye Dyns! Gratulerer.
    LYKKE TIL OGSÅ TIL ØYVIND!
     

    Finn M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.09.2008
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    843
    Torget vurderinger
    6
    Må gratulere med nye høyttalere, Huldra! :)
    Takker så mye FinnM :)
    Det er jo delvis du som er årsak til dette kjøpet, som står til forventningene og vel så det !
    Og så er det jo noe av det lekreste jeg vet å se på ....

    Er du på vei til og bytte preamp ?

    mvh Huldra

    Contour S1,4 er nå endelig innspilt etter å ha stått urørt i 5 måneder.
    Hadde for noen dager siden en helt fantastisk opplevelse, har aldri hatt så bra live-følelse og tredimensjonalitet i egen stue.
    Men ARC Ref.5SE er for dyr for resten av anlegget. Føler at jeg ikke kan sitte med en preamp med nedprutet bruktpris på kr 75 tusen i oppsettet. Det er for mye penger!

    Prøver derfor å finne en pre i en litt lavere prisklasse som likevel fungerer bra med Contour S1,4.
    Tross alt burde det ikke være noe problem å finne noe som er betydelig billigere som samtidig er musikalsk tilfredsstillende!
    Vi får se! :)

    Første jeg vil prøve ut er nye Hegel P20 som kanskje vil gi den rette balansen sammen med mine McIntosh rør monoblokker....?
    Har også et par andre alternativ på blokka til rett under 20 Kkroner.

    Preamp'en gjør etter min erfaring mye utav seg så her vil jeg gå forsiktig frem....
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    God dag igjen Dynaudio folket :)

    Et spørsmål. Hva tror dere om Nad M3 forsterker på Dynaudio'ene mine? Bedre, verre eller samme som mitt Primare sett?

    Her er mer oppgitte watt. Og Nad har jeg hatt før, men da Silverline serien. S200 effekt og S100 pre. Hadde med B&W høyttalere. Men dette er 3 år siden. Så klarer ikke ta dette på husken når det kommer til lydsignatur. Og master serien til Nad låter vel ikke som Silverline serien.

    Mvh Øyvind
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Fikk meg en liten aha i dag. Da jeg kjøpte Contour S1.4 var de montert på sine stand 4 og ble ikke demontert da jeg fraktet de hjem.
    Men nå har jeg gjort det for å høre på dem opp mot contour 1.3SE. Saken er, topp platen på Stand 4 har vært på. Altså rørene fra bunn og opp har ikke vært direkte i høyttaler sokkelen, men først i toppplaten på Stand 4. Jeg monterte de slik de "skal" uten topp plate. Skru føttene rett i sokkelen.

    Hmmm her skjedde det ting. Alt ble strammet opp. Fra bunn til topp. Definering av både stemmer og ulike instrument stod mye mer klart.

    Kan dette virkelig stemme? Eller har halusinerer jeg? :) Er et par her inne med samme høyttalere og stands. Har det blitt prøvd med og uten topp platen?

    Men absolutt interessant opplevelse. Nå er jeg ikke like sikker på om jeg vil beholde Contour 1.3 SE. For det svingte plutselig straks mer av S1.4 her nå :)

    Bare måtte få dette ut :)

    Mvh en fornøyd Øyvind ;)
     

    Cuckoo61

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.08.2005
    Innlegg
    101
    Antall liker
    110
    Torget vurderinger
    31
    Fikk meg en liten aha i dag. Da jeg kjøpte Contour S1.4 var de montert på sine stand 4 og ble ikke demontert da jeg fraktet de hjem.
    Men nå har jeg gjort det for å høre på dem opp mot contour 1.3SE. Saken er, topp platen på Stand 4 har vært på. Altså rørene fra bunn og opp har ikke vært direkte i høyttaler sokkelen, men først i toppplaten på Stand 4. Jeg monterte de slik de "skal" uten topp plate. Skru føttene rett i sokkelen.

    Hmmm her skjedde det ting. Alt ble strammet opp. Fra bunn til topp. Definering av både stemmer og ulike instrument stod mye mer klart.

    Kan dette virkelig stemme? Eller har halusinerer jeg? :) Er et par her inne med samme høyttalere og stands. Har det blitt prøvd med og uten topp platen?

    Men absolutt interessant opplevelse. Nå er jeg ikke like sikker på om jeg vil beholde Contour 1.3 SE. For det svingte plutselig straks mer av S1.4 her nå :)

    Bare måtte få dette ut :)

    Mvh en fornøyd Øyvind ;)
    Hei - hyggelig at du blir fornøyd med dine Dynaudio med Primare - uansett hvilken Dynaudio det blir. ;-)
    Men dette med montering av 1.4 på Stand 4 burde du jo ha prøvd/funnet ut av tidligere! Men aldri for seint... ;-)
    Å lese bruksanvisning for produkter er aldri en dum ting....
    Noen flere spørsmål melder seg her: Hva har du imellom Stand 4`s topplate og 1.3 SE - for du har vel dem ikke stående rett oppå uten noe imellom?
    Selv fikk jeg best resultat her hjemme med å trøkke høyttalerne ned et par millimeter med kroppstyngden inn på de fire (2x4)medfølgende skruene* med "oppoverspikes" enn å bruke myke dempeputer imellom. Men her må man bare stole på sine egne ører, dette blir jo også rom- og oppsettsavhengig.
    Siden jeg har hatt både S 1.4 og 1.3 SE - må jeg nok si at 1.4 en en mer harmonisk og homogen høyttaler dog med en (dessverre) noe daff og dau diskant (les:kjedelig...) Bassen er også tightere og bedre med 1.4 montert korrekt på Stand 4.
    1.3 SE er livligere og råere på godt og vondt, dog absolutt mest på godt, vil jeg nå si. Klart mer informasjon i diskanten. I feil oppsett:too much "information" :-(
    Ellers håper jeg og regner med at du bruker Soundcare spikes eller annet fornuftig imellom bunnplate og gulv, Øyvind?

    Uansett . lykke til videre, Øyvind og: Primare er mer enn god nok for dine høyttalere!

    VHV - vennlig hilsen Vidar :)
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Jo du sier noe der. Jeg har bare ikke tenkt på veldig nøye over det. Eller rettere sagt, har ikke trodd det skulle ha såpass mye å gjøre med lyden. Men man lærer så lenge.....

    Når det gjelder plassering av 1.3 SE så gjorde jeg som du har gjort. Så det skal være ok. Men at S1.4 endret seg på den måten, positivt, nei det hadde jeg ikke trodd. Men det er jo knall at ting snur til det positive :)

    Når det kommer til Primare på mine Dynaudio så syns jeg jo det har fungert bra. Men det er meg. Så begynner jo kverna å gå når andre mener gresset er grønnere på en andre siden. Men lyden hos meg mangler ikke vesentlige ting. Syns i grunn at det meste sitter riktig lydmessig.
    Ja jeg hadde syns det vært greit å høre annen elektronikk, så man visste om noe passet bedre. I mine ører vel og merke ;)

    Mvh Øyvind
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.287
    Antall liker
    237
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har også eid både 1.3SE og S1.4 og her i min stue holder jeg en knapp på 1.3SE. Men det er ikke sikkert at det er helt korrekt da jeg hadde ny elektronikk på S1.4.

    Men ang stativer, så vet jeg av egen erfaring at de kan gjøre ganske stor forskjell med lyden. Jeg hadde S1.4 med orginalstativer skrudd rett i høyttaler, men ble aldri helt fornøyd, lyden var litt "blek", men da henta jeg opp mine taget R4 stativer og plaserte S1.4 på dem og da fikk jeg klart mere kropp og tyngde i lyden.

    Føltes ut som om bassen gikk dypere, mellomtonen ble fyldigere og mer organisk og toppen ble luftig og utstrakt.

    Destiny:)
     

    Finn M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.09.2008
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    843
    Torget vurderinger
    6
    Gratulerer med å få litt mer dreis på lyden med dine Contour S1,4. :)


    Jeg leser at det blir sagt forskjellig om S1,4 kontra 1,3 SE. Til de vil jeg si følgende:
    Jeg hørte Contour 1,3 første gangen helt tilbake i 1991 hos en kompis som hadde disse i to år før han "oppgraderte" til Contour 1,8.
    Senere ble det Contour 2,8 før Confidence 3 og så Conficence 5 kom i hus.....

    Mitt første møte med Contour 1,3 var altså for 22 år siden. Var så fornøyd med raspet som de gav i diskanten at jeg holdt på å bestille de til meg selv til slutt.
    På denne tiden var Dynaudio meget tungdrevne (nå snakker jeg igjen ikke om følsomhet men om de krefter som forsterkeren må levere før høyttaleren åpner seg opp). Aller værst var Contour 2,8 som krevde at man eide sitt eget kraftverk i hagen for å kunne levere nok strøm. Dette har jeg fortalt om før her i tråden....
    Jeg har altså i mitt audiofile liv vokst opp med tungdrevne Dynaudio'er....
    Contour 1,3 fikk forresten en "facelift" i siste halvdel av 90-tallet i SE-utgaven som skulle gjøre den noe lettere å drive.

    Det som skjer med Dynaudio Contour 1,3 og mange andre Dynaudio'er når de ikke får nok krefter, er at høyttaleren gir et eget rasp i øvre mellomtone. Dette er et forvrengningsfenomen som på noen innspillinger gir en følelse av økt oppløsning. På andre innspillinger blir det gjenomskuet som det det er, nemlig: forvrengning. Men da feiltolker ofte lytteren dette som å være en feil i innspillingen.

    Noen liker dette ekstra raspet og har vent seg med det, og er fornøyd med å ha en høyttaler som er så god at den skiller godt mellom gode og dårlige innspillinger. Tror de. Men det er altså feil. Som Impulse så godt har sagt det: det finnes flere dårlige avspillinger enn innspillinger.

    Dynaudio Contour S1,4 må også ha krefter for å spille bra, men den oppfører seg på en litt annen måte:
    På vanlig Dynaudio-maner får den også en litt kilen øvre mellomtone, et forvrengningsfenomen som gjør at det høres ut som man hører på en dårlig innspilling. Men i tillegg blir mellomtonen fremtredende og både i bass og diskant blir nedtonet eller avrullet. Det er dette som enkelte her i tråden mistolker som at den er daff i diskanten!

    Så her er vi tilbake til det igjen: både Contour 1,3 SE og S1,4 krever strøm og kvalitet fra elektronikken, men oppfører seg forskjellig dersom de ikke får det.

    Jeg for min del vil råde deg Øyvind til å beholde S1,4. Den er tross alt en nyere og mer moderne konstruksjon. En høyttaler som har vært så vellykket at Dynaudio har beholdt den uendret siden den erstattet 1,3 SE for ca 10 år siden. Soundgarden Ålesund, en butikk med både kunnskap og service forresten, kan fortelle at S1,4 er den høyttaler som de har fått til å spille best av alle Dynaudio-modeller i butikklokalene.

    Og om du om noen måneder igjen føler at du blir rastløs og audiofilien våkner, ta og prøv ut f.eks en annen forsterker, eller kanskje bare forforsterker. Dynaudio skiller kraftig på elektronikken så her kan du faktisk oppleve minst like store forskjeller på to forforsterkere som det å bytte høyttalere.

    Jo du sier noe der. Jeg har bare ikke tenkt på veldig nøye over det. Eller rettere sagt, har ikke trodd det skulle ha såpass mye å gjøre med lyden. Men man lærer så lenge.....

    Når det gjelder plassering av 1.3 SE så gjorde jeg som du har gjort. Så det skal være ok. Men at S1.4 endret seg på den måten, positivt, nei det hadde jeg ikke trodd. Men det er jo knall at ting snur til det positive :)

    Når det kommer til Primare på mine Dynaudio så syns jeg jo det har fungert bra. Men det er meg. Så begynner jo kverna å gå når andre mener gresset er grønnere på en andre siden. Men lyden hos meg mangler ikke vesentlige ting. Syns i grunn at det meste sitter riktig lydmessig.
    Ja jeg hadde syns det vært greit å høre annen elektronikk, så man visste om noe passet bedre. I mine ører vel og merke ;)

    Mvh Øyvind
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Jeg har også eid både 1.3SE og S1.4 og her i min stue holder jeg en knapp på 1.3SE. Men det er ikke sikkert at det er helt korrekt da jeg hadde ny elektronikk på S1.4.

    Men ang stativer, så vet jeg av egen erfaring at de kan gjøre ganske stor forskjell med lyden. Jeg hadde S1.4 med orginalstativer skrudd rett i høyttaler, men ble aldri helt fornøyd, lyden var litt "blek", men da henta jeg opp mine taget R4 stativer og plaserte S1.4 på dem og da fikk jeg klart mere kropp og tyngde i lyden.

    Føltes ut som om bassen gikk dypere, mellomtonen ble fyldigere og mer organisk og toppen ble luftig og utstrakt.

    Destiny:)
    Hei

    Ja jeg fikk hvertfall en endring i lyden i positiv retning. Vil nok prøve å høre litt mer på 1.3SE også. Men føler ting satt riktig nå med S1.4.

    Elektronikken og høyttalerne er jo hva som gjør største lydmessig forandring. Så der finnes nok kombinasjoner som låter bedre enn hva jeg har nå.

    Blir noen timer med lytting enda før man tar en beslutning :) Men det er jo litt av kosen med dette.

    En ting er hvertfall sikkert. Begge par med Dynaudio er knallgod uansett

    Mvh Øyvind
     

    Finn M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.09.2008
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    843
    Torget vurderinger
    6
    En liten rapport fra en kveld med Dynaudio Contour S1,4 i stua:

    Endelig var høyttalerne innspilt igjen etter å ha stått ubrukt i hele sommeren.
    Jeg må bare si det: Jeg har aldri noengang hatt så god lyd i anlegget. Ikke engang i nærheten!
    Jeg måtte flere ganger klype meg i armen fordi de akustiske live-innspillingene med Cowboy Junkies og Lorreena McKennitt som jeg spilte; jeg måtte kikke opp bare for å forsikre meg om at jeg ikke hadde musikerne i stua likevel! :cool:
    Her var det ikke snakk om en "dau diskant" som noen skriver her i tråden, heller snakk om masser av dynamikk og luft fra en usynlig diskant. Og det fra et oppsett med 2x McIntosh rør monoblokker og Audio Research Ref.5SE rør pre. Altså rør hele veien.

    Og hva gjør jeg så når jeg er så fornøyd? Jo, jeg pakker ned og selger ARC Ref.5 SE nå i dag. Det er tross alt overkill siden forforsterkeren i bruktpris er 5 ganger så dyr som høyttalerne! Den samme veien går Mc'ene, de er solgt de også. Og sansynligvis også SACD-spilleren og Valhalla kablene. Faktisk så er høyttalerne de jeg har betalt minst for av alle komponentene i oppsettet.
    Så nå skal alt bortsett fra høyttalerne ut! Jeg har bruk for pengene andre steder.
    Og jeg har en hemmelig plan om å få Contour S1,4 til å synge nesten like godt til en fjerdedel av prisen.... :cool:

    dynaudio.jpg

    dynaudio3.jpg
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    Finn M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.09.2008
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    843
    Torget vurderinger
    6
    Et siste bilde av anlegget før ARC'en og MC'ene blir pakket ned....

    Ps: Hvis man ser på dette bildet fra i dag så ser man at høyttalerne står litt over 1,5 meter ut fra bakvegg. Dette er i mitt rom minimum for å oppnå den gode romfølelsen....


    hifi okt 2013.jpg
     
    Sist redigert:

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.352
    Torget vurderinger
    1
    Hva gåt den planen ut på, Finn??? Hadde vært morsomt å høre om vi tenker noenlunde likt!
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    FinnM: Må bare kommentere på de bildene. Det var et meget pent oppsett du hadde der. Jeg kan livlig tenke meg at lyden er helt himmelsk. Men der skviser du nok ut lyden helt fra margen og utnytter den til fulle. Er litt misunnelig der ja :)

    Jeg og er litt spent på hva du har tenkt å hive på dem nå og samtidig oppnå samme godlyd.

    Jeg må nok eksperimentere litt med å dra høyttalerne litt lengre ut i rommet. Men på 20 kvm er det jo litt begrensninger ute og går. Samt lytte posisjon er i sofa inntil veggen. Så man får en forsterkning av bass hvis man ikke passer litt på avstander her

    Lykke til videre med nye jakten ;)

    Mvh Øyvind
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.352
    Torget vurderinger
    1
    Basshevinger er klassisk i ei vanlig stue, Øyvind. Her har jeg ei bassfelle i hvert hjørne bak systemet samt førsterefleksjonspaneler for fokus og ro..
     

    Huldra57

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Innlegg
    732
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    Også jeg som hadde tenkt å anbefale FinnM og beholde den svindyre preen fra ARC ;)

    Svarte deg på Turkistråden Finn. Leste en anmeldelse der en kar satte en pre til 30000 pund (!) inn i likt annlegg som det jeg har kopla på S1.4... Han fikk seg en litt lav hake...
    Men som du er inne på, pengebruken går lett amok når det gjelder dagens hifi..... Følger spent med på planen din! Og griselekkre ht i pianolakk. Sukk...

    Spennende og lese om framgang i 1.4 hos deg Øyvind. Mulig jeg er litt treg av meg, men det er altså flere måter og feste originalstativene på de ? Fikk mine med påskrudde stativer sjøl, og har ikke studert det noe mer...
    Edit. Ser du skriver ekstra topplate, har ikke noe slikt her...

    Ang følsomhet på S1.4 så så jeg ei engelsk blekke målte de til 88 dB... Mulig disse bladene måler litt forskjellig?
    må du skru opp volum mer på 1.3SE Øyvind ?

    mvh Huldra
     
    Sist redigert:

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Basshevinger er klassisk i ei vanlig stue, Øyvind. Her har jeg ei bassfelle i hvert hjørne bak systemet samt førsterefleksjonspaneler for fokus og ro..
    Hei

    Jeg har heldigvis ingen store utskeielser i bassfrekvensene. Men har og en del møbler og teppe etc. Så er ikke store åpne flater.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Også jeg som hadde tenkt å anbefale FinnM og beholde den svindyre preen fra ARC ;)

    Svarte deg på Turkistråden Finn. Leste en anmeldelse der en kar satte en pre til 30000 pund (!) inn i likt annlegg som det jeg har kopla på S1.4... Han fikk seg en litt lav hake...
    Men som du er inne på, pengebruken går lett amok når det gjelder dagens hifi..... Følger spent med på planen din! Og griselekkre ht i pianolakk. Sukk...

    Spennende og lese om framgang i 1.4 hos deg Øyvind. Mulig jeg er litt treg av meg, men det er altså flere måter og feste originalstativene på de ? Fikk mine med påskrudde stativer sjøl, og har ikke studert det noe mer...
    Edit. Ser du skriver ekstra topplate, har ikke noe slikt her...

    Ang følsomhet på S1.4 så så jeg ei engelsk blekke målte de til 88 dB... Mulig disse bladene måler litt forskjellig?
    må du skru opp volum mer på 1.3SE Øyvind ?

    mvh Huldra
    Det er med ekstra dobbel plate i mindre format enn den i bunn. Ellers ganske lik den. Med dempemateriale mellom platene der også.
    Her kan man skru i topp spikes også. Disse regner jeg med kun er for bruk om du har høyttalere som ikke er ment å skrues direkte gjennom stativet. Som f.eks 1.3SE

    Når det kommer til dem så føler jeg gjerne volum må et par hakk opp i forhold til S1.4.
    Så der har nok med ulik følsomhet å gjøre ja.

    Er du fornøyd så langt med dine?
    Det er noe eget med Dynaudio lyden :)
     
    Sist redigert:

    Huldra57

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Innlegg
    732
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    Er veldig godt fornøyd så langt. :) gir meg lyst til å spille mye musikk, og det er vel det viktigste.
    Så på målinger at 1.4 faktisk går like dypt i bassen som mange gulvstående, mens 1.3 ruller kjapt av på ca50 Hz. Kan kanskje bidra til at du opplever diskanten annerledes på sistnevnte ?
    Jeg har jo en stor lidenskap for monitorer, så gi meg gjerne et hint om du ender opp med salg av 1.3. Vurderte å kjøpe da de lå ute..

    ja, og samler er jeg, sier kona ;)

    Tips til skive som virkelig får Dyns til å svinge ; The Walkabouts : Nighttown

    mvh Huldra
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Gratulerer med å få litt mer dreis på lyden med dine Contour S1,4. :)


    Jeg leser at det blir sagt forskjellig om S1,4 kontra 1,3 SE. Til de vil jeg si følgende:
    Jeg hørte Contour 1,3 første gangen helt tilbake i 1991 hos en kompis som hadde disse i to år før han "oppgraderte" til Contour 1,8.
    Senere ble det Contour 2,8 før Confidence 3 og så Conficence 5 kom i hus.....

    Mitt første møte med Contour 1,3 var altså for 22 år siden. Var så fornøyd med raspet som de gav i diskanten at jeg holdt på å bestille de til meg selv til slutt.
    På denne tiden var Dynaudio meget tungdrevne (nå snakker jeg igjen ikke om følsomhet men om de krefter som forsterkeren må levere før høyttaleren åpner seg opp). Aller værst var Contour 2,8 som krevde at man eide sitt eget kraftverk i hagen for å kunne levere nok strøm. Dette har jeg fortalt om før her i tråden....
    Jeg har altså i mitt audiofile liv vokst opp med tungdrevne Dynaudio'er....
    Contour 1,3 fikk forresten en "facelift" i siste halvdel av 90-tallet i SE-utgaven som skulle gjøre den noe lettere å drive.

    Det som skjer med Dynaudio Contour 1,3 og mange andre Dynaudio'er når de ikke får nok krefter, er at høyttaleren gir et eget rasp i øvre mellomtone. Dette er et forvrengningsfenomen som på noen innspillinger gir en følelse av økt oppløsning. På andre innspillinger blir det gjenomskuet som det det er, nemlig: forvrengning. Men da feiltolker ofte lytteren dette som å være en feil i innspillingen.

    Noen liker dette ekstra raspet og har vent seg med det, og er fornøyd med å ha en høyttaler som er så god at den skiller godt mellom gode og dårlige innspillinger. Tror de. Men det er altså feil. Som Impulse så godt har sagt det: det finnes flere dårlige avspillinger enn innspillinger.

    Dynaudio Contour S1,4 må også ha krefter for å spille bra, men den oppfører seg på en litt annen måte:
    På vanlig Dynaudio-maner får den også en litt kilen øvre mellomtone, et forvrengningsfenomen som gjør at det høres ut som man hører på en dårlig innspilling. Men i tillegg blir mellomtonen fremtredende og både i bass og diskant blir nedtonet eller avrullet. Det er dette som enkelte her i tråden mistolker som at den er daff i diskanten!

    Så her er vi tilbake til det igjen: både Contour 1,3 SE og S1,4 krever strøm og kvalitet fra elektronikken, men oppfører seg forskjellig dersom de ikke får det.

    Jeg for min del vil råde deg Øyvind til å beholde S1,4. Den er tross alt en nyere og mer moderne konstruksjon. En høyttaler som har vært så vellykket at Dynaudio har beholdt den uendret siden den erstattet 1,3 SE for ca 10 år siden. Soundgarden Ålesund, en butikk med både kunnskap og service forresten, kan fortelle at S1,4 er den høyttaler som de har fått til å spille best av alle Dynaudio-modeller i butikklokalene.

    Og om du om noen måneder igjen føler at du blir rastløs og audiofilien våkner, ta og prøv ut f.eks en annen forsterker, eller kanskje bare forforsterker. Dynaudio skiller kraftig på elektronikken så her kan du faktisk oppleve minst like store forskjeller på to forforsterkere som det å bytte høyttalere.

    Jo du sier noe der. Jeg har bare ikke tenkt på veldig nøye over det. Eller rettere sagt, har ikke trodd det skulle ha såpass mye å gjøre med lyden. Men man lærer så lenge.....

    Når det gjelder plassering av 1.3 SE så gjorde jeg som du har gjort. Så det skal være ok. Men at S1.4 endret seg på den måten, positivt, nei det hadde jeg ikke trodd. Men det er jo knall at ting snur til det positive :)

    Når det kommer til Primare på mine Dynaudio så syns jeg jo det har fungert bra. Men det er meg. Så begynner jo kverna å gå når andre mener gresset er grønnere på en andre siden. Men lyden hos meg mangler ikke vesentlige ting. Syns i grunn at det meste sitter riktig lydmessig.
    Ja jeg hadde syns det vært greit å høre annen elektronikk, så man visste om noe passet bedre. I mine ører vel og merke ;)

    Mvh Øyvind
    Takker for utfyllende tilbakemelding. Du har jo også disse og har gjerne prøvd med flere typer elektronikk. Jeg har bare hatt Prmare i30, Hegel H200 og nå mitt nåværende Primare oppsett. Må si at det siste er i grunn det som har vært best for min del.

    Ser du også plasserer dem laaaangt ut i rommet. Men ser og at ditt rom er noget større enn mitt også.
    Hvordan syns du det spiller i et såpass stort rom? Er det nok trykk i dem til å fylle rommet?

    Jeg syns gjerne 1.3SE er mer informativ. Ikke ubehagelig. Øvre mellomtone er det som stikker seg mest frem hvis det skulle settes fingeren på noe.
    Så kvinnestemmer og noen blåseinstrumenter kan bli noe lysere enn med S1.4.

    Dine S1.4 var kledelig i svart. Har tilgang til å lakke mine(i vårt lakk-verksted) profesjonelt. Men om det kanskje kan dra ned annenhåndsverdien
    selv om det er lytefritt? Er jo en risk å ta. Evt lakke dem i satinhvit. Tror det ville vært pent også.

    Skal ikke se bort fra at man etterhvert kan eksperimentere med ulik elektronikk. Er jo spennende å høre forskjellene.

    Tror du det kunne vært en ide og prøvd å kjøre Hegel HD20 dac`en min som pre? Den har jo volumkontroll.
    Men mulig dette blir litt lite dynamikk ved lave volum. Bare en tanke siden jeg no første har den her :)


    Mvh Øyvind
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Huldra: Godt å høre du er nøgd :) De spiller veldig bra. Her hos meg har jeg hvertfall aldri savnet en subwoofer ;)
    Det beste med dem er at de spiller så korrekt i hele spekteret. Det er en fryd å høre på.

    Selger jeg blir de lagt ut her på Sentralen også. Regner med du er innom og ser der til tider? Jeg kan gi deg et hint om jeg
    vurderer å legge dem ut. Kommer jo også an på hva folk er villig å gi for dem og :)

    Mvh Øyvind
     

    Soojonny

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.03.2010
    Innlegg
    401
    Antall liker
    256
    Sted
    Oslo
    Nettopp koplet opp mine Focus 160 å husker godt nå hvorfor jeg kjøpte de. Fantastisk lyd å i mine øyne mye for pengene. Eneste problemet jeg har (om man vil kalle det ett problem ) er at jeg må bytte mellom Focus 160 og SP 25 annenhver uke så begge parene får spille litt :) For ingen av parene vil bli solgt :)
     

    Dakken

    Medlem
    Ble medlem
    03.05.2012
    Innlegg
    6
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    3
    Noen som vet hvor man kan få kjøpt boltene man trenger for å få skrudd Contour 1,4 direkte på Stand4?

    ./DA
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.352
    Torget vurderinger
    1
    Kan hende NAT har noen sett liggende, Dakken. Hvis ikke, kontakter du Soundgarden!

    Øyvind: Hvordan ser det ellers ut? Forskjellige veggmaterialer på hver side? Har du ordentlig plassering? En diskant du ikke ser, hører du helller ikke. Forresten er vel ikke Dynaudio verste merke å bruke innlegg nummer kvart titusen på?
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Noen som vet hvor man kan få kjøpt boltene man trenger for å få skrudd Contour 1,4 direkte på Stand4?

    ./DA
    Dette er bare en gjengestang. Standard 6mm.
    Hvertfall det på mine. Der er gjenger i beina på stativet og i bunn av høyttalerne. Så trenger bare en gjengestang. Prøv med en vanlig 6mm bolt. Passer den har du riktig gjengestigning og tykkelse.
    Lykke til :)

    Mvh Øyvind
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Kan hende NAT har noen sett liggende, Dakken. Hvis ikke, kontakter du Soundgarden!

    Øyvind: Hvordan ser det ellers ut? Forskjellige veggmaterialer på hver side? Har du ordentlig plassering? En diskant du ikke ser, hører du helller ikke. Forresten er vel ikke Dynaudio verste merke å bruke innlegg nummer kvart titusen på?

    Jeg har samme materiale på alle vegger. Rommet er litt avlangt med lytteposisjon og høyttalerne på langveggene. Rommet er ca 5.5x4 meter. Er trepersienner over vinduer. Hører musikk med støvdeksel av. Hvis det var det du tenkte på med å se diskant :)

    Lyttet litt til på contour 1.3 se. Jeg blir fanken ikke helt klok på hvilken som passer best hos meg altså. Nesten så jeg heller fortsatt litt mot 1.3. Nå får jeg låne stativer av svigers i kveld. Da får jeg begge par stående på stativ for lettere sammenligning og omkobling

    Skal ikke være lett denne hobbyen ;)

    Mvh Øyvind

    Dakken: Gjengestangen må være ca 10 cm lange. Du trenger 4 stk totalt.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.352
    Torget vurderinger
    1
    Mente du skal kunne se den fra lytteposisjon, Øyvind..både med og uten grill på!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn