Dynaudio's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Har stue/kjøkken selv på 20 kvm. som Soojonny. Har HT ca. 50 cm. fra veggen. Du bør prøve deg ut når det kommer til plassering i rommet. Snudde om på stua i går, plasserte HT på motsatt side mot en åpen gang fra stua. Helt annet lydbilde. Innspilling teller mye (merket det godt på mine).

    Usikker på hva du har som innspillingstid på dine, men mine måtte spilles på godt over 200 timer før lyden sitter som den skal i HT.
     

    ampman

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    23.10.2007
    Innlegg
    54
    Antall liker
    0
    Hei,merker godt forskjell på innspillinger ja.og med gode innspillinger låter det faktisk ganske bra,mener å huske fram manualen som fulgte med at høyttalerne at 35 t var innspillings tid,men som dine,vil det låte enda bedre etter en tid,skal leke meg litt med plassering,god ide8)
     
    R

    RL69

    Gjest
    Hei!

    Har problemer med å spille av noen kalibreringsfiler som Dynaudio har lagt ut på sin hjemmeside.

    På denne siden ( Choosing by Ear ) er det 2 ZIP-filer, en med stereolyd og den andre med multikanallyd.
    Jeg har problemer med å spille av multikanalfilene. Dynaudio sier at det er snakk om AIFF/DTS format.
    Har prøvd med Foobar og VLC, men det blir bare støy.
    Er det noen andre her inne som har fått til å spille av disse filene? Og i så fall, med hvilken avspiller?


    MVH
    KOL69
     
    R

    RL69

    Gjest
    Ingen som har prøvd å bruke disse filene?

    Er det noen av dere som kunne ha tenkt seg å ta bryet med å prøve å spille av disse filene ( www.dynaudioprofessional.com/media/22005/multichannel-test-tones.zip ) og ev. dele framgangsmåte for å spille av disse (bruker for det meste Foobar2000)???

    Som sagt så har jeg prøvd med foobar2000 og VLC, men vet ikke om jeg må laste noen spesielle codec'er eller lignende.

    MVH
    KOL69
     

    Arff

    Medlem
    Ble medlem
    12.05.2012
    Innlegg
    31
    Antall liker
    0
    Noen som har erfaringer med Dynaudio sin Sub 600? Jeg har lest en del bra om Sub 500, og 600'en skal visst være en del lettere, med "digital" forsterker etc. Ønsker meg en sub som spiller stramt og musikals, og som også kan brukes til litt film i ny og ne. Tenker å bruke den sammen med Focus 110a, som jeg forøvrig er MEGET fornøyd med =).

    Setter stor pris på å høre deres mening!
     

    nilpla

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    58
    Antall liker
    21
    Sted
    Kristiansand
    Da er også jeg en venn av Dynaudio. Kjøpte X14 til min Hegel H80. Var litt skeptisk da de skal stå i stua på 42 m2. I tillegg er vegger og tak betong/leca. Ingen grunn til skepsis. Høyttalerne er jo bitte små ! Men lyden er strålende ! Særlig stemmelyden er imponerende. Dypbass er det kanskje lite av, men det som er av bass er veldig stramt og tydelig. Ser likevel ikke bort i fra at en sub vil finne veien til stua etter hvert.
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Karen på Soundgarden kunne fortelle at F 160 straks kommer med en aktiv utgave. Er det noe kurant, mtp. at det er en såpass dyr HT. Halve moroa er vel elektronikken man skal matche de med.
     

    ThomasO

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.12.2004
    Innlegg
    553
    Antall liker
    285
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    1
    Gleder meg som en liten unge, har nettopp avtalt kjøp av eskenye Special Twenty-Five! Håper på å få anledning til å hente de rundt månedsskiftet! Var i drøyt overkant av hva jeg hadde tenkt som høyttalere i oppsett nr to, men dette blir nok til at jeg kommer til å bytte litt på :)
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.111
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    10
    Gratulerer! Dem tror jeg du blir glad i. Har mitt sett nr.2 nå, etter en stund å ha prøvd andre ting også. Hvilken finer er de i? Bilder?
    Mvh.
    Ketil
     

    ThomasO

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.12.2004
    Innlegg
    553
    Antall liker
    285
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    1
    Finishen er faktisk rosinen i pølsa! Dette er verdens eneste fabrikklakkerte hvite par! Hadde tatt de uavhengig av hvilken finish de kom i, men det blir jo litt ekstra artig med one of a kind.
     

    ThomasO

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.12.2004
    Innlegg
    553
    Antall liker
    285
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    1
    Et lite knippe bilder av de. kanskje noe av magien er borte ved hvit lakk, vet ikke. Unike er de i det minste!


    SP25a.jpg
    SP25c.jpg
    SP25d.jpg
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.111
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    10
    Synes de er stilige. Ser ikke bort fra at disse kan være flotte å se på, der øvrig interiør matcher. Flotte høyttalere uansett. Trodde de var i ferd med å gå ut av produksjon da jeg kjøpte mine siste par i mai 2011.
     

    ThomasO

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.12.2004
    Innlegg
    553
    Antall liker
    285
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    1
    Helt riktig det K.H. Disse er fra siste generasjonen som ble laget.
     

    ThomasO

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.12.2004
    Innlegg
    553
    Antall liker
    285
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    1
    Jakten på forsterker og etterhvert analog og digital kilde er i gang. Hvilke forsterkere har folket hatt best suksess med sammen med Special Twenty Five? I utgangspunktet kommer de til å stå i et relativt lite rom. Det vil ikke være behov for å spille grisehøyt, men kontroll bør det være. De skal ha en følsomhet på 88dB og spille fra 35(!!!)Hz til 25kHz.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Jeg hørte Special Twenty Five på en av de første messene i Horten, for noen år siden. Tok meg ti femten sekunder å spontant erklære; dette er jaggu en av de få høyttaler konstruksjoner som er helt faseriktige.

    Fatter ikke, forresten, at de ikke produserer disse lenger. De spiller magisk og vesentlig ut over sin egen størrelse, med masse forsterkerkraft bak. Ser etter de som brukte, av og til, men alltid med negativt resultat.
     

    ThomasO

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.12.2004
    Innlegg
    553
    Antall liker
    285
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    1
    Det kommer sikkert flere special modeller etterhvert. Jeg gleder meg iallefall rått til å hente mine :) Skal nok kjøre de en stund i hovedoppsettet med Hegel H300 og HD25.
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.406
    Antall liker
    3.604
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Har du prøvd den nye programvaren? Jeg lurer på om alle mine gamle presets vil bli slettet med det nye programmet? Ikke helt sikker på om jeg orker å skrive ned alle verdiene og legge dem inn på nytt bare for å få penere layout på programmet.

    Da har de kommet med en ny AIR Control, men desverre er det bare snakk om en beta-versjon.

    AIR Control

    Support - Air Control | TC Electronic

    MVH
    KOL69
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.111
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    10
    Jeg hørte Special Twenty Five på en av de første messene i Horten, for noen år siden. Tok meg ti femten sekunder å spontant erklære; dette er jaggu en av de få høyttaler konstruksjoner som er helt faseriktige.

    Fatter ikke, forresten, at de ikke produserer disse lenger. De spiller magisk og vesentlig ut over sin egen størrelse, med masse forsterkerkraft bak. Ser etter de som brukte, av og til, men alltid med negativt resultat.
    "Blodstrupmoen" hadde dem for salg her inne for noen uker siden. Vet ikke om de ble solgt, men de ble i alle fall borte ganske raskt. Kanskje du burde kontakte han? Blir bare mer og mer glad i mine. Såpass lite som jeg får anledning til å spille musikk i stua, er det mulig de først nå er skikkelig innspilt, etter vel tre år.
     

    ThomasO

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.12.2004
    Innlegg
    553
    Antall liker
    285
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    1
    Hva slags elektronikk har du i oppsettet ditt da K.H.?
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.111
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    10
    Bryston BP26, MPS-2 og 4BSST2. Eximus CD10. LP12 med Jelco 750D og DVxx2 MkII. Trichord Delphini MkII NCPSU riaa.
     

    ThomasO

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.12.2004
    Innlegg
    553
    Antall liker
    285
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    1
    Bryston ja, vurderer sterkt å bruke fridagen min i morgen til å ta turen innover til Lyric for å kikke litt...
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.111
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    10
    Har også prøvd Brystons forrige integrerte forsteker på Special 25. Klarte ikke helt å gi samme tyngde i lyden som 4BSST, syntes jeg, men absolutt godkjent likevel.
     

    ThomasO

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.12.2004
    Innlegg
    553
    Antall liker
    285
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    1
    Ja det er vel klassisk Dynaudio, de vokser noe voldsomt med oppgaven etter hva de fores med. Nå er det mulig de blir litt nedprioritert i begynnelsen da det frister med oppgraderinger i hovedoppsettet.

    Har også prøvd Brystons forrige integrerte forsteker på Special 25. Klarte ikke helt å gi samme tyngde i lyden som 4BSST, syntes jeg, men absolutt godkjent likevel.
     

    ThomasO

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.12.2004
    Innlegg
    553
    Antall liker
    285
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    1
    Ahhh, endelig er de på plass. Skammelig plassering enn så lenge, da jeg ikke har noen stativer til de. Høyttalerne er fullstendig uinnspilte, så de får nå bare stå der og gå seg til. Lite vits med kritisk lytting allerede nå, men hører det bor mye i de allerede. Særlig på akustik gitar :)

    Forøvrig har jeg lest en del år på forumer og det er jo stadig sånn at vi entusiaster bytter utstyr og angrer på enkelte handler. Det ser særlig ut til å gjelde folk som angrer salg av ulike Dynaudio modeller. Jeg var så definitivt en av de etter jeg solgte mine C1 Signature.
     
    Sist redigert:

    Blodstrupmoen

    Fersking
    Ble medlem
    30.12.2007
    Innlegg
    3
    Antall liker
    3
    Torget vurderinger
    1
    Jeg hørte Special Twenty Five på en av de første messene i Horten, for noen år siden. Tok meg ti femten sekunder å spontant erklære; dette er jaggu en av de få høyttaler konstruksjoner som er helt faseriktige.

    Fatter ikke, forresten, at de ikke produserer disse lenger. De spiller magisk og vesentlig ut over sin egen størrelse, med masse forsterkerkraft bak. Ser etter de som brukte, av og til, men alltid med negativt resultat.
    "Blodstrupmoen" hadde dem for salg her inne for noen uker siden. Vet ikke om de ble solgt, men de ble i alle fall borte ganske raskt. Kanskje du burde kontakte han? Blir bare mer og mer glad i mine. Såpass lite som jeg får anledning til å spille musikk i stua, er det mulig de først nå er skikkelig innspilt, etter vel tre år.
    Har fortsatt mine SP 25. Har også Confidence 5, Sapphire og 2 stk sub 600. Kan vel si at jeg liker Dynaudio.
     

    chris33

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.02.2011
    Innlegg
    166
    Antall liker
    31
    Sted
    Østlandet
    Kjøpte ett par med Audience 15 og koblet opp i går med Behringer a500 direkte inn i pc med minijack. Stemmen satt
    dønn i midten, skikkelig 3d og lyden var ikke verst i det hele tatt. Førstemøtet med Dynaudio må sies å være innertier selv
    med elendige arbeidsforhold.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Pene høyttalere Focusene. De låter enda bedre :) Utrolig stor lyd i forhold til fysisk størrelse. Typisk Dynaudio ;)

    Mvh Øyvind
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Kjøpte meg de nye Dynaudio Contour S1.4 Limited Edition selv. Står til innspilling nå. Låter bare bedre og bedre ;)
    Dette blir knall etter et par tre hundre timer.... Vente vente :)

    Legger ved et bilde i dårlig lys, beklager. Beste jeg får med mobilkamera :)
    20141208_181639.jpg
    20141208_181714.jpg
    20141208_181755.jpg
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.276
    Antall liker
    227
    Torget vurderinger
    1

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.276
    Antall liker
    227
    Torget vurderinger
    1
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn