Dynaudio's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Hi-rex

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Antall liker
    784
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Købte disse i sensommeren og solen skinner.

63A26394-15A9-4AD3-860F-AD827FC341EF.jpg

Men så satte efteråret ind, og det blev gråt, trist, pøsregn, og efterårs stormene ankom. Regelrett en ræderlig opplevelse.
    Men for et par dage siden satte vinter vêret in, og det blev deilig klart og solen kom frem.
    Det varmer.

Beskrivelsen passer meget godt med, hva der sker, mens Høytalerne går sig til.

Fantastisk vêr nu, og Humøret stiger;)

Mvh.

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.199
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12

Vis vedlegget 472027

Men så satte efteråret ind, og det blev gråt, trist, pøsregn, og efterårs stormene ankom. Regelrett en ræderlig opplevelse.
    Men for et par dage siden satte vinter vêret in, og det blev deilig klart og solen kom frem.
    Det varmer.

Mvh.
    Men hvorfor selge? ;)

Hi-rex

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Antall liker
    784
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4

Vis vedlegget 472027

Det varmer.

Mvh.
    Men hvorfor selge? ;)
    Det er nok bare mig der ikke ka finde ut av hva jeg vil???
    Det er hele ikke sikker de bliver solgt, som du ser har de været lidt frem og tilbage på Børsen;)
    Er heller ikke 100% sikker på, at de er ferdig m at gå sig til.
    Måske skulle jeg gå for en Balansert dac, eventuel kraftigere forsterker, men en ting er sikker, vis jeg velger at selger disse er det for at spare inkøb av et skikkelig forsterker bæst, og da gå for en Tjuv Bank, moro høytaler, som er lettdrevet, og så beholde de forsterkere jeg har.

VED Ikke , vi for se8)

Mvh

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.199
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Ja de fortjener nok litt mer enn de wattene pm11s3 forsiktig gir :)

Assy74

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    215
    Sted
    Kristiansand
    Ikke fått hørt den nye contour serien..... Men er offshore nå og snakket med en kollega som nettopp hørte c60 og han sa at de var helt fantastiske! Poengterte at de er ganske så store og ruver godt I landskapet :)
    tror nok de trenger litt kraft for å synge skikkelig.... Men en høyttaler til 100k fortjener nok noe kvalitet :)

Hi-rex

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Antall liker
    784
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Ja må få hentet Gryphon Diablo 250watt idag, så for vi se hvordan det går:eek:

Høytaleren er for øyeblikket koblet op m Gryphon Atilla 100watt, den har også en ganske stiv strømforsyning, m C60 har jo en del enheder der trenger strøm.

Mener Dynaudio taler om at Høytaleren tåler 390watt uten forvrengning, håber det er 4 Ohm de taler om her:D

PM11s3 var lidt et impuls køb for at se hvordan den gjorde sig i sammenligning m PM10 forsterkeren.

Men det ka være at begge må selges, det koster lidt m en ny Diablo ell McIntosh.

Mvh

Sist redigert:

Hi-rex

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Antall liker
    784
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Ikke fått hørt den nye contour serien..... Men er offshore nå og snakket med en kollega som nettopp hørte c60 og han sa at de var helt fantastiske! Poengterte at de er ganske så store og ruver godt I landskapet :)
    tror nok de trenger litt kraft for å synge skikkelig.... Men en høyttaler til 100k fortjener nok noe kvalitet :)
    hei kan du spørre ham om hvilket forsterker C60 var koblet op med?

Offshore,- håber jeg for holde Jul og Nytår hjemme i år ;)

Mvh

Hi-rex

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.199
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    vis han har hørt dem i butikk er vel hegel h360 nesten garantert.

Pm11s3 har jeg hatt selv, en grom forsterker som gir eierglede man sjeldent finner. strømsterk var den, men den ble litt for innesluttet i lyden kontra mye annet man har hatt.
    faktisk syns jeg Onkyo sin A9000r ga mer lytteglede og virket ikke å gi opp noe tidligere enn marantzen. eierglede ga også onkyoen da den var solid og flott bygget :)

Hi-rex

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Antall liker
    784
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    De gamle Onkyo, fra rundt 90 tallet var skikkelig bra, en killer var de også til prisen, brukte Sanken transistorer, det gør foresten Gryphon også;)

Hegel, 360, havde den hjemme og det gik nogenlunde, men det går and at finde noget bedre.

Ud over Gryphon, Mcintosh, Parasound c1, vil kansje også Electrocompaniet forsterkere kunne gøre susen;)

Det Koster at være kar, men der er nok ingen billig vej uten om8)

Assy74

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    215
    Sted
    Kristiansand
    Han kollegaen min hørte de på devaliet 440 pro til 155 laken..... Han sa det var helt rått!
    Devaliet har jo fått gode skussmål, c60 har vel SAM også. Det skal visst fungere veldig bra ??????
    Dersom du vil ha noe i ett bedre prisleie, ville jeg prøvd emotiva xpa-1. Den tror jeg det blir handlet inn selv.... Sikkert de som er uenige i det. Men jeg har hatt emotiva xpr-5 på dynaudio fokus 360 og det låt veldig bra syntes jeg. Men xpa-1 er nok en del bedre :)
    Lykke til på jakten :)

Keroo

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    27.04.2016
    Antall liker
    30
    Sted
    Karmøy
    Skader da ikke Hi-Rex, og bare mate Dynaudioene dine med så mye kvalitets kraft du bare kan :eek:)

Bladelius Ymer 2 om det ikke blir for mye i toppen ?

Hi-rex

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Antall liker
    784
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Han kollegaen min hørte de på devaliet 440 pro til 155 laken..... Han sa det var helt rått!
    Devaliet har jo fått gode skussmål, c60 har vel SAM også. Det skal visst fungere veldig bra ������
    Dersom du vil ha noe i ett bedre prisleie, ville jeg prøvd emotiva xpa-1. Den tror jeg det blir handlet inn selv.... Sikkert de som er uenige i det. Men jeg har hatt emotiva xpr-5 på dynaudio fokus 360 og det låt veldig bra syntes jeg. Men xpa-1 er nok en del bedre :)
    Fuck, prøver du på at jeg skal ta sjansen på De franske damer igen8)
    Over 77,5 kilo PR stk. For en badevekt er for Olie Sheiker, og så er de ikke engang i gul :mad:

Rangeringen på det som har stået her tilligere, er Gryphon og Devialet 400 i den rekke følge.

Når vi kommer op i det luft lag vil det nok være lurt også at se på Gryphon 300 og Mcintosh 9000 i samme sleng.
    Lidt det samme som de Helicoptere vi flyver med,- kansje lurt at gå for det gamle og ud prøvede, i stedet for den nyeste teknologi.
    Man skulle jo nødig falde ned!!!.

Gensalgs pris over tid, er kansje også hvert at se lidt på.

Ok, spøk til side-
    Devialet Expert serien spiller bra, men husk lige at gå ind i opset, og slå den strøm besparelse fra. Var vel en ting eller to mere som var hvert at bemerke sig indeder.
    SAM blev jeg aldrig kombis med:confused: foretrakk at bruge tone kontrollerne, vis der skulle justeres.
    Men i hoved sag blev forsterkeren benytted m Kontrollerne utkoblet.

440 watt i 6 Ohm, og der er onde tunger der påstår at den nye serie er bedre, så det er kansje hvert at prøve ut

Tusind tak for tips;)

Mvh.
    Hi-Rex

Hi-rex

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Antall liker
    784
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Skader da ikke Hi-Rex, og bare mate Dynaudioene dine med så mye kvalitets kraft du bare kan :eek:)

Hei, Har aldrig hørt Ymer, m har haft både Thor og Brage,.
    Generel foretrekkers en snert hen av varme i gengivelsen og er derfor heller ikke sikkert på at Ymer bliver det rette her.

Men som sagt, jeg har aldrig hørt denn forsterker.

Mvh

M

MusicBear

Gjest
    Devaliet har jo fått gode skussmål, c60 har vel SAM også. Det skal visst fungere veldig bra ������

Har du prøvd disse Emotiva monoblokkene? De koster jo småpenger, roses av enkelte hi-fi anmeldere men er kanskje for billige til at man tar de seriøst?

Hi-rex

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Antall liker
    784
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4

Har du prøvd disse Emotiva monoblokkene? De koster jo småpenger, roses av enkelte hi-fi anmeldere men er kanskje for billige til at man tar de seriøst?
    nei, er ikke så opphengt på prisen, det er slut resutatet der teller.
    Sad faktisk og leker lid med tanken om at Electrocompaniet 250 Watt og da bruge Maranzt P11s3 som forforsterker.

Men den kombi skal høres først før eventuel investering.

men, først vil jeg Prøve m Gryphon Diablo 250 Watt, men for den ikke hentet før imorgen.
    Skal ta en tit på Emotiva web side også.

Mvh

yosh81

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Uten at jeg har testet Dynaudio selv, så vil jeg tipse om å sjekke ut Coda forsterkere. Masse kraft, stor strømforsyning og en rørlignende lydsignatur.
    Har sammenlignet Coda TS mot Electrocompaniet AW250 på Elac 507 hos en bekjent, og EC nådde ikke Coda opp til ankelen en gang. Coda slår EC på absolutt alle punkter der.

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.199
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Tror jeg hadde gått for den primare a32 som ligger på finn før en EC aw250 :)

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.934
    Torget vurderinger
    8
    Hei, et spørsmål til dere Dynaudio kjennere, hvor god er en Audience 10 etter dagens standarder og sett opp mot annet utstyr til 2-3000 kroner?
    Den er tungdreven, men en Marantz PM7000 (2x155 watt) burde duge?
    Hei, morsomt -denne levde jeg godt med i flere år. Min første skikkelige høyttaler, hørt først hos Akers Mic i Oslo.
    Jeg kom inn i butikken, den spilte blues/stemme på en besnærende måte og jeg var umiddelbart solgt.
    En ting du må være oppmerksom på: Basselementet hadde altfor kort slaglengde, noe som førte til at det brant seg.
    *Spilte relativt frisk i ungdommen, i enebolig. Hadde neppe skjedd nå, men greit å være klar over.
    BTW: Jeg synes nok som flere her at dagens utgaver er lysere, så anbefaler også andre forsterkeralternativ enn Hegel for en mer «organisk» lyd:) Hegel er knall saker det, men i motsetning til mange som frekventerer begge tråder synes jeg det finnes klart bedre kombinasjoner.
    (Ja, jeg har hørt mange kombinasjoner av div.Dynaudio og Hegel) Prøv feks Special Forty på en god Naim eller Moon forsterker.
    Men opp mot dagens høyttalere, hvor godt står den seg?
    Og hvor i prisleie ligger den? Det vil si, hva må man opp i for å få tilsvarende lyd?

Jeg har hatt Audience 52 SE og de spilte meget bra, spesielt på skikkelig kvalitetsutstyr. Dvs de vokste med oppgaven ettersom de ble koblet opp mot bedre og bedre utstyr som jeg etter hvert introduserte i anlegget. Ulempen med høyttalerne var at de krevde en forsterker som kunne levere mye kvalitetsstrøm, og det er nesten alltid dyrt, og jeg måtte skru opp volumet en god del før de åpnet seg opp.
    Kan legge til at mine dynaudio audience 72 se er detaljerte som bare det, selv på meget lavt volum.
    Kjøre anlegg i signatur.

Sist redigert:
    H

hifierik

Gjest

Jag håller helt och fullt med :), det skadar inte att prova med t.ex. Bladelius Ymer. Thor och Brage är förvisso fina saker i sin prisklass, men Ymer spelar i en klass för sig och på en helt annan nivå, oavsett volym. Den kommer att visa dig vad Contour 60 egentligen handlar om, tror jag.

Hi-rex

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Antall liker
    784
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Ok. lidt Status:
    Det har været lidt frem og tilbage her, kansje mest fordi jeg har en isme, med at det ALDRIG blir godt nok!, samt en evig varende nysgerig på at prøve alt det nye og spendende.

Omkring C60 som er en svær bra høytaler, der dog krever lidt opmerksomhed for udnyttelse av pointalet, kommer jeg frem til at gå for en løsning, som forhåbenlig vil yde høytalerne retferdighet.
    Hvilket igen bevirker, at jeg må til at selge begge de nuværende forsterkere, selv om disse er svær bra, grundet effekt behovet til C60.

Altså en forsterker løsning på 250 til 400watt.

Et par betraktninger vedrøende forsterkere til de andre Dynaudio høytalere, her tænkes der special på Contour 20 og 40 modellerne, som med det, jeg har hørt på de, vil betegne som rigtig gode Høytalere,- kommer jeg frem tilfølgede:

Både Maranzt Pm11s3 og Gryphon Atilla, som er svær kapable 100Watt forsterkere, vil gå bra m C20 og C40. Disse har dog en lidt forskellig klang filesofi, og Atilla`s riaa er uten tvilv også i en højere klasse end den, som er i Marantz, selv om den også er ganske kapabel. Eventuel hvad som vil blive foretrukket, er lidt op til personlig smag og ikke mindst penge pung.

En anden forsterker der er hvert at nevne er den nye Hegel190, som undertegnede sunes har den bedste klang i deres sortimang. går bra på de nevnte høytalere.

Med henblik på C60, hvor skal vi da hen?

Her kommer jeg frem til at valget må komme til at stå mellen en Kraftig Gryphon eller MCintosh forsterker.

Det er status herfra på nyværende tidspunkt.

mvh.

Assy74

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    215
    Sted
    Kristiansand
    Den mark levinson 585 som ligger ute på bruktbørsen hadde nok ikke vært feil heller!

Figge

Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Antall liker
    5.121
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    Den mark levinson 585 som ligger ute på bruktbørsen hadde nok ikke vært feil heller!
    Vet att det inte är ett bra alternativ, låter inte som en "riktig" ML skall göra.
    Varför säljs dem för ett så lågt pris som 72000:- eller bud? Om den nu kostar 135000:- ny.

Sist redigert:

Hi-rex

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Antall liker
    784
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Vet att det inte är ett bra alternativ, låter inte som en "riktig" ML skall göra.
    Varför säljs dem för ett så lågt pris som 72000:- eller bud?
    Det skal jeg la være usagt, men studser over, at der kun sider en 900VA ringkerne trafo i denne, som er specifiseret som en 200watt forsterker.

Foreksempel sider der en 900VA ringkerne trafo i både PM11s3 og Gryphon Atilla som begge er specifiseret som 100 watt forsterkere

mvh

Assy74

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    215
    Sted
    Kristiansand
    Den fikk vert fall strålendes kritikker av lyd og bilde..... 6 stjerner!
    Tipper den er helt oppe med MA9000.....

Fluefiskeren

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Antall liker
    963
    Sted
    Kristiansand
    Ok. lidt Status:
    Det har været lidt frem og tilbage her, kansje mest fordi jeg har en isme, med at det ALDRIG blir godt nok!, samt en evig varende nysgerig på at prøve alt det nye og spendende.

Omkring C60 som er en svær bra høytaler, der dog krever lidt opmerksomhed for udnyttelse av pointalet, kommer jeg frem til at gå for en løsning, som forhåbenlig vil yde høytalerne retferdighet.
    Hvilket igen bevirker, at jeg må til at selge begge de nuværende forsterkere, selv om disse er svær bra, grundet effekt behovet til C60.

Et par betraktninger vedrøende forsterkere til de andre Dynaudio høytalere, her tænkes der special på Contour 20 og 40 modellerne, som med det, jeg har hørt på de, vil betegne som rigtig gode Høytalere,- kommer jeg frem tilfølgede:

Både Maranzt Pm11s3 og Gryphon Atilla, som er svær kapable 100Watt forsterkere, vil gå bra m C20 og C40. Disse har dog en lidt forskellig klang filesofi, og Atilla`s riaa er uten tvilv også i en højere klasse end den, som er i Marantz, selv om den også er ganske kapabel. Eventuel hvad som vil blive foretrukket, er lidt op til personlig smag og ikke mindst penge pung.

En anden forsterker der er hvert at nevne er den nye Hegel190, som undertegnede sunes har den bedste klang i deres sortimang. går bra på de nevnte høytalere.

Her kommer jeg frem til at valget må komme til at stå mellen en Kraftig Gryphon eller MCintosh forsterker.

mvh.
    Sprenger vel budsjettet en smule, men en Hegel P30/H30 kombo hadde nok spilt riktig fint sammen med C60.

skorob

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    2.027
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Det skal jeg la være usagt, men studser over, at der kun sider en 900VA ringkerne trafo i denne, som er specifiseret som en 200watt forsterker.

Foreksempel sider der en 900VA ringkerne trafo i både PM11s3 og Gryphon Atilla som begge er specifiseret som 100 watt forsterkere

mvh
    En trafo sier lite om kreftene i dagens forsterkere... tror det sitter 650va trafo i mine Accuphase 150watt monoblokker :p. Og dem er lydmessig kraftigere enn MC1.2KW ;).

Hi-rex

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Antall liker
    784
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Ok. lidt Status:

mvh.
    Sprenger vel budsjettet en smule, men en Hegel P30/H30 kombo hadde nok spilt riktig fint sammen med C60.
    Yep, for vel ta lidt overtid for at redde den hjem:cool:
    For vel kansje også lidt for de 2 forsterkere jeg har;)

Hegel combien, kansje:) men øjene skal jo ogå ha noget at se på, og så er det det med de forskellige klang idealer:)

Mvh.

Hi-rex

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Antall liker
    784
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4

mvh
    En trafo sier lite om kreftene i dagens forsterkere... tror det sitter 650va trafo i mine Accuphase 150watt monoblokker :p. Og dem er lydmessig kraftigere enn MC1.2KW ;).
    Ja Kondensator banken, og kredsløb design har vel også en del at sige her.:)

mvh

Hi-rex

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Antall liker
    784
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4

mvh
    Ja Kondensator banken, og kredsløb design har vel også en del at sige her.:)

mvh
    2 X 650 = 1300VA total til 150 watt er tros alt lidt mere end 900VA til 200 Watt. hertil kommer trekket til forforsterkerdelen, dac, riaa, ect.

Accuphase forsterkere, er sjikkelig fine de også, men 20 år siden, jeg lyttet på disse sidst,- var koblet op m Martin logan høytaler vis jeg husker ret.

mvh

Salmacis

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.03.2002
    Antall liker
    287
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    5
    Ok. lidt Status:

mvh.
    Jeg anbefaler deg også å lytte til noen av Plinius sine store forsterkere. Jeg har en SA103 klasse A 125w 8ohm /220W 4 ohm som spiller flettene av alt annet jeg har hatt/hørt. Og det med langt høyere autoritet og letthet enn antall watt skulle tilsi. Jeg benytter en SA 103 i dag på Dynaudio Contour S1.4 LE, som er noe helt annet enn C60 selvsagt, men det kan være verdt en lytt da det låter meget bra. SA 103 kan kanskje bli litt i minste laget uten at jeg har noe greie på det, men hvis det er innenfor budsjett, bør du høre på SA 103 stereo eller evt som monoblokker, SB 301 eller evt Reference A-300 hvis du dri*** penger. Bare et vennlig ment tips :)

Hi-rex

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Antall liker
    784
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Skal ta en tit på disse også.tak for tips

Mvh

H

hifierik

Gjest
    Hej, jag vill dela med mig av mina erfarenheter i all välmening :) fred på jorden och allt det där...

Marantz PM11s3 är en fin och minst sagt robust och välbyggt förstärkare, spelar lite åt det "varmare" hållet i likhet med McIntosh MA5200 och 6300. Marantz PM11s3 är snygg att vila ögonen på och är i sig självt mycket kompetent och passar mycket bra till många slags högtalare.

Jag testade den tidigare nämnda Marantzförstärkaren (även de två nämnda McIntosh) tillsammans med Dynaudio Contour S3.4 och högtalarna nådde inte sin fulla potential med tanke på volym, detaljer/separation mellan instrument, bas/diskant/mellanregister och allmän återgivning inom flertalet genrer inom musik (och film). Detta vet jag nu med all säkerhet då jag har testat andra märken inom elektronik. Jag gillar stark volym (och låg volym) och lyssnar på Beethoven, Electronica, Metallica, Chick Corea, Sepultura, Thin Lizzy, Deep Purple och så vidare - you get the idea.

Min slutsats är att Dynaudio Contour (och säkert de nya modellerna inom Contour) växer otroligt mycket med uppgiften då de får tillräckligt med ström OCH effekt från välbyggd elektronik; oavsett form och design på elektroniken.

Vad betyder egentligen "HiFi" och dess återgivning och för de som lyssnar? Det kan vara så att din favoritmusik inte låter så bra som du tror och tvärtom. Låt oss lyssna på den musik vi älskar, men var inte för snabb med att döma ut/hylla anläggning och dess komponenter - den spelar så gott den kan, synergi!

God jul önskar en musik- och livsnjutare

Sist redigert:

Hi-rex

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Antall liker
    784
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Lidt sent kveld Jule stemning, med de 3 bukke bruse.

F984CE72-C5E4-4625-9335-4916DC615582.jpg

Hva er High end?.

Diablo:mad: koblet op på C60, så for vi se efter at denne er blevet gennem varm ut på dagen i morgen.

Svar, Helt jævle tungt at flytte rundt med.

Hi-rex

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Antall liker
    784
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Ja, ja det kommer sig nu m Diablo, en i kæden. Ikke fordi den spiller så jævle mye højere end de andre forsterkere, der har været koblet op, med mere fordi at m Diabloen, vokser lydbildet helt op i en anden skala,. Det er nok en kombination av flere watt,men også fordi denne også er istand til at, levere flere Ampere end de andre forsterkere jeg har prøvet.

262BB040-6ECE-421C-BCCD-3512472971AA.jpg

Dette bevirker at lydbilde vokser i alle dimentioner, detajleringen øker, bassen bliver fastere, og der er væsenlig mere slam på foreksempel Trommer når de for en på Hatten.

For at sige det lige ut, så er det ikke før nu at C60 begynner at spille som jeg havde forventet det.

Så 250 watt Diablo hjelper gevaldig,- 300watt Diablo ville nok kunne løfte gengivelsen yderlige et par hak op, men det vil igen kreve et endnu større ingreb på beholdningen på Kontoen.

Klang avstemningen Dynaudio C60, og Diabloen er lige efter bogen, synes jeg, så for vi se om det ender op m en 300, men det realistiske er nok at det ender med 250 watt udgaven.;)

Så C60 er en skikkelig bra høytaler, vis den for skikkelige partnere, men den er lidt krav stor i den henseende.

Mvh.

Hi-rex

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Antall liker
    784
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Og hva er det så egenlig, der skiller bukkene fra fårene når det kommer til Høytalere og anlegg kombinationer!!!

På mange audiophile Hifi Demostrationer spiller de såkalte audiophile innspillinger med flot, Flot lyd.
    Men hvor mange gange sette de egenligt noget materiale på der utfordre anlegget de demonstrere MAXIMAL.

Vis i lurer på hva jeg mener med dette , kan i jo prøve at spille Nigth Wish, Showtime, Storytime, Live Wacken 2013.
    På tilstrekkelig højt lydtrykk til at live følelsen kommer frem så det giver dig følelsen av at bliver overført til stedet hvor konserten foregik.

For at gi dig den opplevelse, er det et krav at Høytaleren klarer at adskille alle de små detaljer i gengivelsen, og du da klarer tydelig at høre hva der synges, selv om musikken dunre derutav med komprimerer lydtrykk fra alle instrumentene der benyttes.

C60 klarer det kunststykke, med bravur, og du kan jo eventuel prøve at se hvordan det speller av på det udstyr du benytter idag.

Her er det lige på plads med en advarsel, pas nu på ikke at overdrive med lydtrykk , vis du har lyst til at efter prøve denne påstand, for vis anlegget ikke er kapabel nok, risikere du at forsterkeren klipper og så rydder diskantene med engang.

Nu er du advart,- FOR I WACKEN GIK DET VITTERLIG DERUT AV.

666

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2013
    Antall liker
    6.202
    Torget vurderinger
    14
    Jeg er veldig fornøyd med mine Focus 140.
    Men jeg har et lite spørsmål til dere som har hatt
    både 140 og 160: Er det godt hørbar forskjell på disse to?
    Eller er 160 bare en nyere og litt oppgradert 140?
    Jeg har ikke hørt 160 men er fristet til å kjøpe et par.
    Takk for gode svar.
    Lasse

Dharmabum

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.03.2010
    Antall liker
    1.563
    Torget vurderinger
    13
    Jeg er veldig fornøyd med mine Focus 140.
    Men jeg har et lite spørsmål til dere som har hatt
    både 140 og 160: Er det godt hørbar forskjell på disse to?
    Eller er 160 bare en nyere og litt oppgradert 140?
    Jeg har ikke hørt 160 men er fristet til å kjøpe et par.
    Takk for gode svar.
    Lasse
    Hei Lasse!Jeg har hatt begge og synes 160 er betydelig bedre faktisk. Bassen kan jeg ikke skille fra de to,men diskanten er forbedret og spiller friskere i 160. Det jeg savnet i 140 fikk jeg med 160,mer livlighet /dynamikk, uten at det blir skarpt. En mer morsom høyttaler å leve med rett og slett! Anbefales med stand 6.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn