Var lige en smut tur m børnebørn til Danmark i en 4 dage, Tivioli, Bakken, ect.
Men det korte og lange er at det kan se ut som om C30 blev solgt her i helgen.
Ak,ved og hva! Sider nu her og lytter på noget Procrock m Marillion, på et gennemsnit lydtrykk på 90 db i lytteposisjon med det glidd i fjæset for lige at ta sjikkelig avskjed m de, før de skal pakkes ned i morgen, og lurer faktisk lidt på hva fanden jeg holder på med
Er fullstendig, klar over og overbevist om at dette er det beste du for tak i av allsidige høytalere, vis musik smaken er bred, Jazz. Klassisk, Progrocken, ect, i normal beboelsesrom, indefor en pris ramme på rundt 75.000.
Alle parametre der betyder noget er der, Neutralitet, og autentisk og rigtig instrument og stemme klang. Det hele er der. Detaljerne, og stereoperspektiv er i så højklasse, at andre høytaler produksenter sliter her.
Og til 75000 finde du ikke noget som er bedre UANSET!
GI DEM EN KVALITETS FORSTERKER, på 180watt og op i 8 Ohm, 20-20000Hz, og du er i Tivoli, husk at dette er en 4 ohm høytaler, så ikke gå på kompromis her, for da for du ikke det fulde pointiale ut ad høytalerne.
Jeg ved og er fullstendig klar over at a kommer til at fortryde det salg, i fremtiden.
Så hva fanden er det jeg holder på med!
Ud over at jeg lider av en forbandet, bytte mani , lyst på konstant at prøve noget nyt,- er det sådan at alle høytaler konstruktioner er et kompromis, og det er bare ikke praksis mulig at få opfyldt alle parametre indenfor en pris ramme av 100000 uanset hva man velger.
Så hva Kommer NU!
Har fundet ut av at det ikke går an at opfylde de krav jeg setter, i en og samme høytaler.
Et av de krav, som stilles er evnen til at gengi musiken ved Konsert nivoe. Her taler vi om at et Klassisk orkester, og live Rock konsert, når op på et forsisemo på 110 til 120db, og den ideelle høytaler for mig ville være en med alle kvaliteten beskrevet til Dynaudio C30 som ville være istand til at opfylde kravet til lydtrykk.
Det er mulig at toppmodellene til Dynaudio opfylde de krav, men uanset er det uden for mit Budget.!
Så valget her blir nu at gå for et 2 set høytaler løsning, højst sansyndlig en horn løsning for at opfylde kravet til Konsert lydtrykk, og en mindre tradiotionel høytaler til at udfylde de lydmessige egenskaber beskrevet om C30.
Men da jeg ikke har et ubegrenset Budget, har jeg altså været nødsaget til at ligge C30 ut for salg.
MEN JEG VED AT JEG KOMMER TIL AT FORTRYDE DET!
Ha en god Sommer.
Mvh.
Hi-rex