Schumacher
Overivrig entusiast
Det låter greit her også....
Nydelig sang, den av Sophie! Hadde du fulgt med på Black friday hadde du fått contour for 13.000! Kanskje litt liten for din smak, men fy som de spiller! Det eneste problemet er at man føler seg tvunget til å oppgradere til matchende forsterker samtidig..Var og derfor jeg la de ut forholdsvis høyt priset til 12000, at jeg kanskje vil beholde de en stund så jeg blir vant til Dynaudiolyden, før jeg selger de.
Overgangen fra Kudos lyd til Dynaudio lyd er jo stor. Og kanskje var det ikke så gale med bytte da jeg savnet strammere bass og mer trøkk?
Det har jeg nå fått, så da holder.
F.eks Sophie Zelmani - all about you, sattan det låter så forbanna bra. Kraftfult, hi-end osv.
Stor takk til Auditor, for hjelp til å finne dac og kabler til Doxa forsterkeren og Dynaudio høyttalerne.
Høres ut som å passe perfekt.
Nydelig sang, den av Sophie! Hadde du fulgt med på Black friday hadde du fått contour for 13.000! Kanskje litt liten for din smak, men fy som de spiller! Det eneste problemet er at man føler seg tvunget til å oppgradere til matchende forsterker samtidig..Var og derfor jeg la de ut forholdsvis høyt priset til 12000, at jeg kanskje vil beholde de en stund så jeg blir vant til Dynaudiolyden, før jeg selger de.
Overgangen fra Kudos lyd til Dynaudio lyd er jo stor. Og kanskje var det ikke så gale med bytte da jeg savnet strammere bass og mer trøkk?
F.eks Sophie Zelmani - all about you, sattan det låter så forbanna bra. Kraftfult, hi-end osv.
Stor takk til Auditor, for hjelp til å finne dac og kabler til Doxa forsterkeren og Dynaudio høyttalerne.
Har selv hatt en super match med Musical Innovation forsterkere og Dynaudio.Nydelig sang, den av Sophie! Hadde du fulgt med på Black friday hadde du fått contour for 13.000! Kanskje litt liten for din smak, men fy som de spiller! Det eneste problemet er at man føler seg tvunget til å oppgradere til matchende forsterker samtidig..Var og derfor jeg la de ut forholdsvis høyt priset til 12000, at jeg kanskje vil beholde de en stund så jeg blir vant til Dynaudiolyden, før jeg selger de.
Ja er flott den.
Har ikke penger nå. Vente te skattepenger
Men si meg, disse stativ høyttalerne i den prisklassen, kan en overleve uten sub?
Ja det er jo det.. hørt Bladelius Thor MKIII er tingen og da koster jo det og hehe..
Men den gamle Doxa'en SE70 og oppgradert passiv Doxa 012 funker som fy det, og på volum 12 er det høyt og kraftfylt.
Storkoser meg med kraft og dynamikk.
Kvaliteten på høyttalerne begynner å komme frem også nå, så lover bra dette.
Gratulerer så mye! Dette MÅ du legge ut bilder av! Tror de er veldig flotte i hvit!Hei ������
Da ble det igår bestilt helt nye c4 platinum i hvit pianolakk ������������ Fikk tlf fra Soundgarden idag ,at de var allerede sendt fra fabrikk. Har de nok i hus til neste helg ������������������������
Gleder meg som en unge !!
Ivar
Gratulerer så mye! Dette MÅ du legge ut bilder av! Tror de er veldig flotte i hvit!Hei ������
Da ble det igår bestilt helt nye c4 platinum i hvit pianolakk ������������ Fikk tlf fra Soundgarden idag ,at de var allerede sendt fra fabrikk. Har de nok i hus til neste helg ������������������������
Ivar
Gratulerer så mye!! Hvite er nok et klokt valgHei ������
Ivar
Hadde sorte på prøve , og det var ikke dumt det heller, men tok en sjanse med hvit. Blir mer og mer sikker på valget mitt Lurte på spesialfinish , men de skulle ha 25 % ekstra, så det ble uaktuelt..Gratulerer så mye!! Hvite er nok et klokt valgHei ������
Ivar
Heldiggrisen Jeg håper du poster bilde når de er "nakne" og
Ja ser i du kommer derfra, derfor jeg sa det Du har hvertfall fått deg steike flotte talere i hus.De står i stuen. Bor i en 2 mannsbolig. Er eccophon lydplater ja Kjenner uttrykket Øyvind, jeg bor jo tross alt i Bergen jeg også ;-) Nærmere bestemt på Sotra
Takk takkHiver meg på gratulasjonene. Ser meget bra ut!
Jeg oppdaget det samme i desember og lurte veldig på hva som foregikk. Ansatte på Soundgarden i Fredrikstad påstod at Focus-serien var på vei ut, og at de egentlig utfaser Dynaudio generelt fra sortiment. Derfor heiv de seg på stort salg av Contour s1.4. før jul ogsåNår jeg ser etter Focus 160 på hjemmesiden til Soundgarden, så finnes de ikke der lenger. Hva kan man spekulere i ut av det tro?
Er det mulig at det kommer en erstatter/etterfølger for Focus-serien snart?
Det er forøvrig også opphørssalgs for Soundgarden Majorstua og butikken skal tømmes. Det er noen Dynaudio-tilbud der, blant annet XD200 til 25000.
Er det noen spesiell grunn til at "alle" hevder at Dynaudio har så lang innspillingstid? Det jeg har sett av Dynaudio har et meget mykt oppheng, dvs gummiring og spideren inni er veldig myke. Jeg kan skjønne det på høyttalere med tøyoppheng, som gamle klipsch, eller andre stive oppheng.
Lang innspillingstid på 500 timer er sikkert for at hjernen vår må bli vant til dynaudio?Er det noen spesiell grunn til at "alle" hevder at Dynaudio har så lang innspillingstid? Det jeg har sett av Dynaudio har et meget mykt oppheng, dvs gummiring og spideren inni er veldig myke. Jeg kan skjønne det på høyttalere med tøyoppheng, som gamle klipsch, eller andre stive oppheng.
I mitt hode har jeg alltid tenkt at en høyttaler med mykt oppheng gjerne trenger en forsterker med stålkontroll (høy dempingsfaktor, type enkelte transistor, klasse d osv), mens motsatt, en høyttaler med høy grad av egendemping gjerne trenger en forsterker med lav dempingsfaktor, type rørforsterker.
Akkurat det stemmer på dynaudio, synes jeg. De trenger litt kontroll, men svarer med en fantastisk gjengivelse når de får det. Jeg skjønner bare ikke hvorfor de trenger så lang innspillingstid som man hører at de gjør. Er det diskanten?
En ting som er sikkert er at devialet og dynaudio er en helt brilliant kombinasjon. Klart og musikalsk og en kontroll og dybde som er vanskelig å forstå når man ser bestykningen på c2`ene.
Vil tro noen andre vil ta de inn etter hvert.Jeg tror Soundgarden vil fokusere mer på Monitor Audio, som de nå importerer. Da er det enkelt å fjerne evt konkurrenter man kun forhandler fra sortimentet.
Det er vel den retningen det gjerne går med kjedene da de har avanse i flere ledd, og allikevel kan selge produktene "billig".
Er det noen andre enn Soundgarden som selger dynaudio i Norge?