Noen tanker om hvordan C30 vil fungere i en liten stue på ca 25m2? Hadde tenkt å kanskje prøve C20 men har vel funnet ut jeg ønsker meg litt mer bass på lavt volum en det mine KEF 201/2 kan gi meg og da er kanskje C30 en mer naturlig kandidat? Ikke noe behov for å spille høyt, bare litt mer "trykk" på normalt lydnivå om mulig.
Godmorgen, tror det vil gå bra med C30, men hva er målene på det rom?.
En anden ting er at prisen på C20 incl. Standere, kommer temmelig tet på et set C30, og da bliver valget let set med mine øjne.
Mit rom er 5.5x4,7x2,4 med en vanlig dør åbning ut til et kjøkken på ca 12 kvadrat.
Det lille rom i Space garden i Haugesund er vel på rund 25 kvadrat, og der går det også jævlig bra m C30.
Mvh.
Er stue/kjøkken i ett og målene er ca. 6 x 4,7 x 2,7 med en trapp i rommet.
Du hadde vel først C60 men hørte du på C20 også før du gikk for C30?
Hei, jeg skal legge in de mål i Cara programmet i morgen.
Spiller du på den korte eller lange led av rommet? Og hvor mange kvadrat meter Tempe og Gardiner, og realer er der i det rom?
Jo flere oplysninger som legges til jo mere nøjaktig bliver det.
Du kan også gå in på Hunecke.de og finde et forsimplet udgave av CARE, men der for du kun op målinger fra en høytaler av gangen., men det er stadig mulig at flytte rundt på både lytte positionen og høytalerne. I alle dimentioner.
C60 blev ikke direkte for voldsomme i mit rom, problemet av lytte avstand til høytalerne blev for kort da jeg spiller på tvers i rommet, og så krever de sit av forsterkeren!.
Ja lyttet på C20, i det lille rom i Haugesund, med både Hegel 190 og 360.
De spiller flot av en stativ høytaler, og jeg ville ha gået for dem vis det skulle være en stativ høytaler.
Men du for ikke med, det tryk, og dybere bass som du vil få med C30, Envidere er C30 i stand til at genere højere lydtrykk.
Prøv og se om du ikke kan få Høytaleren hjem på prøve over en helg, eller alternativ få lyttet på dem i et rom på rundt 25 kvadrat meter.
Vis du bor i Haugesund området skal du være velkommen her.
Er overbevist om at C30 vil være den rigtige løsning, vis du kan priotere oppstillingen lidt.
Mvh
Johnny