Dynavector XX2 vs ?

Sevald

Avviker.
Ble medlem
27.02.2005
Antall liker
21.890
Sted
Aksdal, Rogaland
Torget vurderinger
1
Tok sjangsen på å bestille Zyx 4D Ultimate gold 0,24mv. Litt leveringstid. Fy faen så jeg ser frem til å spille vinyl igjen. Snart 3 mnd siden sist.

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Antall liker
30.578
Sted
Oslo/Grebbestad
Tok sjangsen på å bestille Zyx 4D Ultimate gold 0,24mv. Litt leveringstid. Fy faen så jeg ser frem til å spille vinyl igjen. Snart 3 mnd siden sist.
Grattis:) Blir spennende og høre om dette fremover, syns ikke det var veldig lang inspillings tid på min 4D hade en demo mod på prøve før kjøp.

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1.275
Torget vurderinger
10
Savnet etter å få spille vinyl gjør nok at du vil oppleve Zyx som en kjempe pickup når den endelig kommer. Hadde samme opplevelse selv da jeg nylig anskaffet Ortofon Cadenza Bronze, som jeg også tipset deg om.

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Antall liker
1.528
Sted
Strømmen
Torget vurderinger
73
Jeg opplever at PU'er spiller tøft med en gang, men etter litt spilling daler dette for så å ta seg opp igjen! Begge mine XX2'er har vært sånn! Disse "vinternettene" var grusomme å oppleve!

Sevald

Avviker.
Ble medlem
27.02.2005
Antall liker
21.890
Sted
Aksdal, Rogaland
Torget vurderinger
1
Det blir nok ingen nøytral oppleving av ny pu etter så lang nede tid. Men det skal jeg leve med. Hver rille skal nytes. Glad for at den ikke har så lang innspillingstid som f eks XX2. Jeg fikk aldri opplevd den ferdig innspilt. Eneste usikkerhetsmomentet her er om jeg skulle gått for det litt safe og valgt kobber utgaven, men valgte gull. Så får jeg håpe det var riktig. Både gull og kobber er noe smooth i toppen, som passer meg bra. Sølv kan bli noe analytisk. Tror det blir bra.

HAREPUSEN

avtrådt 010924
Ble medlem
04.11.2009
Antall liker
3.151
Sted
telemark
Torget vurderinger
2
Siden hverken stax ellr kiseki produsere PU lenger gikk jeg tilbake til DV,
MIn siste xx2mk2 spiller helt rått, og jeg synes den låter hakket hvasserre I CI mode , og selv sverger jeg til passive filter i riia kontra elettronisk i min to stegs riia EB 320CI

Sevald

Avviker.
Ble medlem
27.02.2005
Antall liker
21.890
Sted
Aksdal, Rogaland
Torget vurderinger
1
Produsere det ikke lengre Kiseki PU? XX2 er flott pu. Jeg var uheldig, men tror nok en kan finne en uheldig kunde blant alle merker. Hadde DV hatt mye feil, tror jeg vi ville hørt om det. I min sak er broer brent for lengst, men har sluttet å irritere meg lengre, da det snart kommer kosepakke i posten.

Vinylsound

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.10.2009
Antall liker
65
Torget vurderinger
2
Kiseki produserer pu fortsatt - og de spiller glimrende ;)

HAREPUSEN

avtrådt 010924
Ble medlem
04.11.2009
Antall liker
3.151
Sted
telemark
Torget vurderinger
2
Kiseki produserer pu fortsatt - og de spiller glimrende ;)
Ja , men ikke av kiseki him self og kona hans som og deltok i produksjonen , Han var ett multitalent , Da når han levde forteller venner av ham at når han prøvelyttet og justerte en PU så malte han bilder .Han var og den siste gjenlevende mann som kunne kunsten å smi samurai sverd , KAn ikke tenke meg at nytt fremmed team bare plutselig kan lage kiseki PU og med samme vannvittige kvalitet , det var den pick up av alle som haddde lengst levetid av alle jeg har hatt , bare DV kan næreme seg i min oppfattning ,

Gunnar_Brekke

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
2.896
Sted
Kongsberg
Er du sikker på at de ikke er Sugano San du snakker om (Koetsu). Han kom fra en familie med sverdsmeder...

Sist redigert:

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.387
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Det er lett å blande saman Koetsu og Kiseki. Men begge merke eksisterar. Det er litt av kvart å lese om dei på nettet, men når alt kjem til alt, eating is the proof of the pudding. Du får kaskje ordna deg ein rask demonstrasjon på Hortenmessa eller hos Audioaktøren.

Laban MK3

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2016
Antall liker
1.836
Sted
Plankebyen
Torget vurderinger
2
Vil tro Kiseki er et opphav grunnet ustabil kvalitet på Koetsu en gang i tiden ( myter er gøy :) )

HAREPUSEN

avtrådt 010924
Ble medlem
04.11.2009
Antall liker
3.151
Sted
telemark
Torget vurderinger
2
Er du sikker på at de ikke er Sugano San du snakker om (Koetsu). Han kom fra en familie med sverdsmeder...
i kISEKI tråden har jeg tatt bilde av orginal brosjyren til audiophile products nederland
der står ingen ting om herman som founder og utvikler der , derimot goro fokado
Er det feil i min gamle brosjyre da ?

Laban MK3

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2016
Antall liker
1.836
Sted
Plankebyen
Torget vurderinger
2
i kISEKI tråden har jeg tatt bilde av orginal brosjyren til audiophile products nederland
Har vel lest et eller annet sted at Goro laget den første blue serien om det er myte eller fakta vet jeg ikke , noen påstår dette var et pr stunt spinne myte rundt et produkt er jo helt topp reklame .

HAREPUSEN

avtrådt 010924
Ble medlem
04.11.2009
Antall liker
3.151
Sted
telemark
Torget vurderinger
2
Har vel lest et eller annet sted at Goro laget den første blue serien om det er myte eller fakta vet jeg ikke , noen påstår dette var et pr stunt spinne myte rundt et produkt er jo helt topp reklame .
For meg er det ikke det samme , hvor pickuppen laget og av hvem , Og som jeg har forstått så er Fokado avgått ,
Når ikke goro fokado lager de og utvikler dem og vidre utvikler dem
Hvem er det da som plutselig har ekspertisen og know how til å produsere og videre utvikle produktet ?Hvor lages de nå , hvem lager de ?

Laban MK3

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2016
Antall liker
1.836
Sted
Plankebyen
Torget vurderinger
2
Mener det er PrimaLuna / Herman van den Dungen som står bak dagens produksjon de bygger dem etter gammel lest så langt det lar seg gjøre rent praktisk .

De som er merket NOS er laget av deler fra den gamle produksjonen , de som er merket NS er kopier men råmaterialet er nyprodusert kopiert så langt det lar seg gjøre hvis jeg har skjønt tegningen rett .

Har en NS selv å den er helt grei :)

HAREPUSEN

avtrådt 010924
Ble medlem
04.11.2009
Antall liker
3.151
Sted
telemark
Torget vurderinger
2
Mener det er PrimaLuna / Herman van den Dungen som står bak dagens produksjon de bygger dem etter gammel lest så langt det lar seg gjøre rent praktisk .

De som er merket NOS er laget av deler fra den gamle produksjonen , de som er merket NS er kopier men råmaterialet er nyprodusert kopiert så langt det lar seg gjøre hvis jeg har skjønt tegningen rett .

Har en NS selv å den er helt grei :)
Takk for opplysningen, jeg tenkte kansje de tilmed var laget i kina og har stått over siden, så jeg gikk tilbake til DV som enda eksisterer , og det er betryggende når modeller blir reviderte :)

Sevald

Avviker.
Ble medlem
27.02.2005
Antall liker
21.890
Sted
Aksdal, Rogaland
Torget vurderinger
1
I dag skulle min Zyx 4D Ultimate komme i posten. Hadde vinyl abstinenser med over 3 mnd uten pu. Så klarte posten å rote det til. Jaja. Satser på mandag. Ble kobber varianten og ikke gull pga lang leveringstid. Tror kanskje kobber er et mere "safe" valg.

Sevald

Avviker.
Ble medlem
27.02.2005
Antall liker
21.890
Sted
Aksdal, Rogaland
Torget vurderinger
1
Selv om det var utrolig kjedelig når xx2 gikk til helvete og svært lang tid før det ble en avklaring, så sitter det en meget glad kar og koser seg med vinyl igjen. Må bare takke for tips om Zyx 4D Ultimate. Ser meg ikke tilbake. Er så strålende fornøyd.

Jonas_H

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.10.2015
Antall liker
1.189
Torget vurderinger
7
Gammel tråd, men kom over denne:

Også en XX2 med skjev diamant. Er det samme som din mon tro, eller er/var det et vedvarende problem med DV?

Sevald

Avviker.
Ble medlem
27.02.2005
Antall liker
21.890
Sted
Aksdal, Rogaland
Torget vurderinger
1
Samme pu ja, men tror ikke samme feil. Min pu var total ubrukelig. Kan ikke tenke meg Mala selger en pu som er vrak. Om den er noe å satse på, må nesten du selv vurdere. @Jonas_H

HAREPUSEN

avtrådt 010924
Ble medlem
04.11.2009
Antall liker
3.151
Sted
telemark
Torget vurderinger
2
Gammel tråd, men kom over denne:

Også en XX2 med skjev diamant. Er det samme som din mon tro, eller er/var det et vedvarende problem med DV?
Jeg har hatt DV s siden audio scan tiden og brukt opp mange .Alldri såg jeg noen eller fikk noen med hverken sjev nåle fane eller diamant .Men .. jeg kjøpte bare nye forseglede , annet er sjanse spill

Sjekk med chris eller vicki på parts connexion hva de kan skaffe en ny for .)De er awsomme å handle med

Topp Bunn