Dynavector XX2 vs ?

HAREPUSEN

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2009
Innlegg
3.222
Antall liker
2.731
Sted
telemark
Torget vurderinger
2
Jeg har hatt x antall dv, alldri har noen problemer med noen av dem , men jeg har kjøpt dem nye fra distributør og ikke fra butikk. NYe ikke demo , eller testet der er nok største forsjellen
 

Sevald

Avviker.
Ble medlem
27.02.2005
Innlegg
7.125
Antall liker
17.126
Sted
Aksdal, Rogaland
Torget vurderinger
1
Bilde kom feil vei, men cantilever er blitt vridd. Ikke bøyd eller skjev, men vridd. Spilte plater og merket at lydbilde gradvis tro seg til høyre. PU er ikke brukt mere en ca 10 timer. Er behandlet som den skulle vært den siste sædcellen i verden som skulle redde menneskeheten. Dette er det andre tilfelle. Samme skjedde med den første. Nå har det gått over 2 mnd uten avklaring. Første gangen tok det like lang tid.

Tror ikke dette er noe svakhet hos Dynavector. Men jeg må ha kommet bor i en dårlig produksjon. Er ganske så petimeter når det gjelder behandling av mitt hifi utstyr. Alt er strøkent. Så her sitter jeg med nytt Hifi rom med ny platespiller, masse plater. Da er det irriterende at noen driter i tid og service.
 
Sist redigert:

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.917
Antall liker
38.887
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Ja dette var merkelig, tydeligvis ikke noe du kan ha gjort.

mvh
 

Sevald

Avviker.
Ble medlem
27.02.2005
Innlegg
7.125
Antall liker
17.126
Sted
Aksdal, Rogaland
Torget vurderinger
1
Tragisk og høre at du har vært så uheldig med ikke bare en, men to stykk nye Dynavector pickuper..... må være et eller annet voldsomt glipp med en modelleserie.
Hvis jeg leser "rett" mellom linjene så har du også problemer med den norske distrubitøren/importøren...... det var enda mindre hyggelig og høre.
Håper det ordner seg for deg og at du neste gang er heldigere med stedet du handler.

Prisen på Zyx 4D Ultimate er forøvrig 23.325.- i Norge og det tror jeg er en meget konkurranse kraftig pris internationalt og handler du her hjemme så er det Exotic audio som sitter på Skandinavia agenturet og jeg tror neppe du vil få noe problemer med de gutta om noe skulle være galt.
Må jo tilføye at det er SVÆRT sjelden jeg hører om produksjons feil på pickuper nå for tiden..... Benz hadde for noen år tilbake litt problemer en periode og Audo Technica hadde litt problemer med en limtype som gjorde at cantileveret datt ut av pickupen, men så vidt jeg har fått med meg så har begge merker ryddet opp i dette.
Jeg har selv en AudioTechnica AT OC-9 som jeg spilte på og plutselig så skrjæsh innover platen føyk armen..... jeg lurte på hva i svarte grønne...... og ble temmelig lang i maska når jeg oppdaget at cantileveret var borte........ jeg har den pickupen liggende et eller annet sted bare på gøy...... og for meg er den et bevis på "kvalitet".... he he he..... EHHHH NOT.
Tror ikke det er stedet hvor jeg handler men stedet hvor butikken handler som er problemet. Nå håper jeg at jeg er en av få som blir behandlet slik jeg har blitt. Ønsker ikke å rakke ned på noen, men er ikke så fornøyd akkurat nå. Får nesten litt angst her. En del av meg har lyst å gi opp vinyl.

Men å gå fra XX2 til Zyx 4D Ultimate, hva får jeg, og hva eventuelt mister jeg? Synes Dynavector er livlige uten å bli slitsom. Men skal ikke se meg blind her.
 

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Innlegg
3.091
Antall liker
1.070
Torget vurderinger
10
Tragisk og høre at du har vært så uheldig med ikke bare en, men to stykk nye Dynavector pickuper..... må være et eller annet voldsomt glipp med en modelleserie.
Hvis jeg leser "rett" mellom linjene så har du også problemer med den norske distrubitøren/importøren...... det var enda mindre hyggelig og høre.
Håper det ordner seg for deg og at du neste gang er heldigere med stedet du handler.

Prisen på Zyx 4D Ultimate er forøvrig 23.325.- i Norge og det tror jeg er en meget konkurranse kraftig pris internationalt og handler du her hjemme så er det Exotic audio som sitter på Skandinavia agenturet og jeg tror neppe du vil få noe problemer med de gutta om noe skulle være galt.
Må jo tilføye at det er SVÆRT sjelden jeg hører om produksjons feil på pickuper nå for tiden..... Benz hadde for noen år tilbake litt problemer en periode og Audo Technica hadde litt problemer med en limtype som gjorde at cantileveret datt ut av pickupen, men så vidt jeg har fått med meg så har begge merker ryddet opp i dette.
Jeg har selv en AudioTechnica AT OC-9 som jeg spilte på og plutselig så skrjæsh innover platen føyk armen..... jeg lurte på hva i svarte grønne...... og ble temmelig lang i maska når jeg oppdaget at cantileveret var borte........ jeg har den pickupen liggende et eller annet sted bare på gøy...... og for meg er den et bevis på "kvalitet".... he he he..... EHHHH NOT.
Tror ikke det er stedet hvor jeg handler men stedet hvor butikken handler som er problemet. Nå håper jeg at jeg er en av få som blir behandlet slik jeg har blitt. Ønsker ikke å rakke ned på noen, men er ikke så fornøyd akkurat nå. Får nesten litt angst her. En del av meg har lyst å gi opp vinyl.

Men å gå fra XX2 til Zyx 4D Ultimate, hva får jeg, og hva eventuelt mister jeg? Synes Dynavector er livlige uten å bli slitsom. Men skal ikke se meg blind her.
Platekompaniet har tilbud på Ortofon Cadenza Bronze til kr.13672,- (-20%) ut dagen i dag. Flere holder denne minst på høyde med DVxx2. Kanskje det kunne være en bra løsning for å komme i gang med vinylen igjen?

Ellers viser vel det som er nevnt i denne tråden at produksjonsfeil dessverre forekommer selv hos de beste. Da er det greit og betryggende å ha en produsent og et salgsapparat i ryggen som tar ansvar. For meg høres det ut som det er her det skurrer. Jeg tar for gitt at pickuper man kjøper av forhandlere i Norge er garantert ekte vare, så du bør vel ikke løpe noen risiko med at saken ikke løses. Tror ikke DV vil ha dette på seg, så de ordner nok opp. Verre hadde det nok vært om det dreide seg fake DV, noe som visstnok var et lite problem for noen år siden.
 
Sist redigert:

Sevald

Avviker.
Ble medlem
27.02.2005
Innlegg
7.125
Antall liker
17.126
Sted
Aksdal, Rogaland
Torget vurderinger
1
Hvor ser du at de selger med 20%? Så ingenting på nettsiden. Er nok en fin PU som jeg kan leve med det.
 

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Innlegg
3.091
Antall liker
1.070
Torget vurderinger
10
Hvor ser du at de selger med 20%? Så ingenting på nettsiden. Er nok en fin PU som jeg kan leve med det.
Jeg har i alle fall fått en epost med tilbud om 20 % på diverse vinyltilbehør, inkludert nevnte Cadenza. Hvis dette ikke fremgår av nettsiden foreslår jeg at du sender dem en epost i morgen og forklarer at du ikke har fått med deg tilbudet. Kanskje er de greie og sender deg en rabattkode.
 

HAREPUSEN

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2009
Innlegg
3.222
Antall liker
2.731
Sted
telemark
Torget vurderinger
2
Rart m 2 like feil på samme type ,er ikke noe mekanisk feil da ? hva med anti skating og lagrene i armen , ledninger twist ,er det auto matik eller eller lift som henger ,,, jeg ville gått gjennom allt . Null still vekter og anti skating så skal den armen bare flyte nesten bare ved å blåse på arm røret , forutsatt du har levlet den ordentlig da
 

Sevald

Avviker.
Ble medlem
27.02.2005
Innlegg
7.125
Antall liker
17.126
Sted
Aksdal, Rogaland
Torget vurderinger
1
Alt er riktig innstilt. Og det er faktist 2 forskjellige spillere også. Den første røyk på en Rega rp8. Den andre på Dr Feicker Woodpecker. Hadde DV20 før. Den var helt fin. Ingen tull.
 

Sevald

Avviker.
Ble medlem
27.02.2005
Innlegg
7.125
Antall liker
17.126
Sted
Aksdal, Rogaland
Torget vurderinger
1
Hvor ser du at de selger med 20%? Så ingenting på nettsiden. Er nok en fin PU som jeg kan leve med det.
Jeg har i alle fall fått en epost med tilbud om 20 % på diverse vinyltilbehør, inkludert nevnte Cadenza. Hvis dette ikke fremgår av nettsiden foreslår jeg at du sender dem en epost i morgen og forklarer at du ikke har fått med deg tilbudet. Kanskje er de greie og sender deg en rabattkode.
Mulig. Tror jeg må avvente og se om jeg får opphevet kjøpet på XX2. Butikken er på banen og vi finner nok en løsning.
 

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Innlegg
3.091
Antall liker
1.070
Torget vurderinger
10
Alt er riktig innstilt. Og det er faktist 2 forskjellige spillere også. Den første røyk på en Rega rp8. Den andre på Dr Feicker Woodpecker. Hadde DV20 før. Den var helt fin. Ingen tull.
For meg virker dette ut som en opplagt garantisak. Er det noe importøren bestrider?
 

Sevald

Avviker.
Ble medlem
27.02.2005
Innlegg
7.125
Antall liker
17.126
Sted
Aksdal, Rogaland
Torget vurderinger
1
Importør har ikke endelig konkludert. Men det har kommet signaler som tyder på det motsatte. Det som irriterer er også at han nesten er umulig å få tak i både for meg og butikk.
 

Sevald

Avviker.
Ble medlem
27.02.2005
Innlegg
7.125
Antall liker
17.126
Sted
Aksdal, Rogaland
Torget vurderinger
1
Siste status på XX2. Dynavector sier cantilever er rett med spolen og vridd ytterst. Ingen garanti. Nå vet jeg veldig godt hvor pent denne er behandlet. Er det teknisk mulig å lage en slik skade? Hvis en drar pickupen over en plate, vil belastningen komme sideveis på cantileveren, ikke vridning slik jeg ser det. Fatter ikke. Ingen beviser.

Heldigvis så tror butikken på meg og vi jobber med en løsning. Synes bare det er synd butikken blir sittende igjen med kostnaden. Hadde jeg hatt et uhell så hadde jeg stått inne for det.
 

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Innlegg
3.091
Antall liker
1.070
Torget vurderinger
10
Siste status på XX2. Dynavector sier cantilever er rett med spolen og vridd ytterst. Ingen garanti. Nå vet jeg veldig godt hvor pent denne er behandlet. Er det teknisk mulig å lage en slik skade? Hvis en drar pickupen over en plate, vil belastningen komme sideveis på cantileveren, ikke vridning slik jeg ser det. Fatter ikke. Ingen beviser.

Heldigvis så tror butikken på meg og vi jobber med en løsning. Synes bare det er synd butikken blir sittende igjen med kostnaden. Hadde jeg hatt et uhell så hadde jeg stått inne for det.
Har selvfølgelig null betydning hva jeg måtte mene, men din fremstilling av saken virker troverdig, og argumentasjon for øvrig gjør at jeg synes dette tilsier en garantisak. I motsatt fall vil det kunne bety svært dårlig reklame for Dynavector og importør. Spørs om de tåler det, lurer jeg på. For min egen del vil Dynavector trolig aldri bli aktuell igjen, uansett bra ytelse, men det er ut fra egne erfaringer.

Var begge pickupene fabrikknye og ikke slike som er blitt innlevert brukt og bygd opp på nytt med full garanti, ment for salg til redusert pris? Hadde begge pickupene samme type skade?
 
Sist redigert:

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.537
Antall liker
7.641
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
38
Pickupen er hel og fin forutenom at cantileveret er vridd ytterst og Dynavector hevder at det er kundens feil ??..... som min datter ville sagt det: SÆRRRIØST ??


Selv om man ønsket med vilje og vri cantileveret.... så tror jeg ikke det er noen måte og fysisk utføre dette uten og skade opphenget inne i pickupen.......... det og vri/tviste et stivt cantilever er nok mulig, men jeg forstår ikke helt hvordan man skal få det til uten og vrake hele pickupen.......... det øvre opphenget vil jo bli ødelagt lenge før cantileveret lar seg tviste og det og lage et mothold uten og sette merker i selve cantileveret er så godt som umulig..... det skal faktisk ganske mye styrke til for og tviste det........... nei, dette høres MEGA-merkelig ut.
 

Sevald

Avviker.
Ble medlem
27.02.2005
Innlegg
7.125
Antall liker
17.126
Sted
Aksdal, Rogaland
Torget vurderinger
1
Siste status på XX2. Dynavector sier cantilever er rett med spolen og vridd ytterst. Ingen garanti. Nå vet jeg veldig godt hvor pent denne er behandlet. Er det teknisk mulig å lage en slik skade? Hvis en drar pickupen over en plate, vil belastningen komme sideveis på cantileveren, ikke vridning slik jeg ser det. Fatter ikke. Ingen beviser.

Heldigvis så tror butikken på meg og vi jobber med en løsning. Synes bare det er synd butikken blir sittende igjen med kostnaden. Hadde jeg hatt et uhell så hadde jeg stått inne for det.
Har selvfølgelig null betydning hva jeg måtte mene, men din fremstilling av saken virker troverdig, og argumentasjon for øvrig gjør at jeg synes dette tilsier en garantisak. I motsatt fall vil det kunne bety svært dårlig reklame for Dynavector og importør. Spørs om de tåler det, lurer jeg på. For min egen del vil Dynavector trolig aldri bli aktuell igjen, uansett bra ytelse, men det er ut fra egne erfaringer.

Var begge pickupene fabrikknye og ikke slike som er blitt innlevert brukt og bygd opp på nytt med full garanti, ment for salg til redusert pris? Hadde begge pickupene samme type skade?
Begge var fabrikknye. Begge hadde samme skade. Dynavector sier det var stylus som hadde løstnet i første tilfellet. Godt mulig. For meg var det lik hendelse. Lydbilde dro seg gradvis til høyre i begge tilfellene.

Jeg synes en ikke nødvendigvis skal dømme Dynavector pga en uheldig kunde. Men det er lov å gjøre seg noen tanker. Trist, for lydmessig var det helt i min gate.

Veien videre blir kanskje Zyx 4D eller Cadenza bronze/black, men er åpen for andre også.
 

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Innlegg
3.091
Antall liker
1.070
Torget vurderinger
10
Helt enig! Dynavectors argument virker i beste fall søkt. Men så er det nå engang slik at det er de som er ekspertene på området. Så hva har meningmann da å stille opp med?

Edit: Ment som en kommentar til Rudis innlegg.
 

The Gunner

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.05.2010
Innlegg
9.943
Antall liker
17.251
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Hm, ingen DV på meg i overskuelige fremtid (har hatt 20X2L før) inntil DV tar på seg ansvaret i denne saken. Viktig at vi forbrukere holder sammen. Det er flust med alternativer der ute. Ingen grunn til å være merkeslave.

Håper det løser seg!
 

Sevald

Avviker.
Ble medlem
27.02.2005
Innlegg
7.125
Antall liker
17.126
Sted
Aksdal, Rogaland
Torget vurderinger
1
Hm, ingen DV på meg i overskuelige fremtid (har hatt 20X2L før) inntil DV tar på seg ansvaret i denne saken. Viktig at vi forbrukere holder sammen. Det er flust med alternativer der ute. Ingen grunn til å være merkeslave.

Håper det løser seg!
DV løser ingenting i denne saken. Butikk er lei og vil heller ta kosten og løse dette med et annet produkt.
 

Laban MK3

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2016
Innlegg
2.912
Antall liker
1.501
Sted
Plankebyen
Torget vurderinger
2
Hm, ingen DV på meg i overskuelige fremtid (har hatt 20X2L før) inntil DV tar på seg ansvaret i denne saken. Viktig at vi forbrukere holder sammen. Det er flust med alternativer der ute. Ingen grunn til å være merkeslave.

Håper det løser seg!
DV løser ingenting i denne saken. Butikk er lei og vil heller ta kosten og løse dette med et annet produkt.
Trist lesning kommer ikke noe mere Dynavector in denne døra her hvis det er slik de løser reklamasjon .

Mvh
 

Sevald

Avviker.
Ble medlem
27.02.2005
Innlegg
7.125
Antall liker
17.126
Sted
Aksdal, Rogaland
Torget vurderinger
1
K.H er inne på noe her. Når produsent konkludere, hva gjør vi som forbrukere? Ikke lett for oss å overprøve.

I mitt tilfelle så har jeg også tenkt at DV kan ha prøvd å reparere den første og at det er den samme som kom andre gangen. Serie nr er bytta men det står jo kun i innpakningen. Høres rart ut, men det er mye så er rart her. Som Rudi sier. Mega merkelig
 

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Innlegg
3.091
Antall liker
1.070
Torget vurderinger
10
K.H er inne på noe her. Når produsent konkludere, hva gjør vi som forbrukere? Ikke lett for oss å overprøve.

I mitt tilfelle så har jeg også tenkt at DV kan ha prøvd å reparere den første og at det er den samme som kom andre gangen. Serie nr er bytta men det står jo kun i innpakningen. Høres rart ut, men det er mye så er rart her. Som Rudi sier. Mega merkelig
Ikke umulig det du antyder der. Opplevde en gang noe lignende med en pickup kjøpt fra needledoctor. Da jeg senket pickupen ned på plata føk den innover. Stusset og sjekket nåltrykket, men det var ok. Det viste seg da at nålfanen var uten stift. Pickupen gikk da selvfølgelig i retur og jeg fikk den erstattet med en ny, perfekt. Trodde jeg i alle fall. Det viste seg imidlertid at også den var uten stift. Needledoctor hadde rett og slett bare sendt tilbake den samme. Fantes ingen annen forklaring, mente jeg.
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
DET var en merkelig feil. Hvordan i alle dager kan det ha skjedd. Det er jo ikke mulig å gjøre det selv!
 

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Innlegg
3.091
Antall liker
1.070
Torget vurderinger
10
DET var en merkelig feil. Hvordan i alle dager kan det ha skjedd. Det er jo ikke mulig å gjøre det selv!
Nettopp derfor bør Dynavector/importør snu i denne saken, mens leken er god. Men kanskje noen få potensielle kunder i lille Norge ikke er så nøye?
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Fullstendig enig. ...og jeg ønsket meg en XX2.
 

Sevald

Avviker.
Ble medlem
27.02.2005
Innlegg
7.125
Antall liker
17.126
Sted
Aksdal, Rogaland
Torget vurderinger
1
DET var en merkelig feil. Hvordan i alle dager kan det ha skjedd. Det er jo ikke mulig å gjøre det selv!
Nettopp derfor bør Dynavector/importør snu i denne saken, mens leken er god. Men kanskje noen få potensielle kunder i lille Norge ikke er så nøye?
Jeg har fått DV og importør langt opp i halsen. Så jeg er nok ferdig med dem. Klar for noe nytt nå. Synd det ble slikt.
 

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Innlegg
3.091
Antall liker
1.070
Torget vurderinger
10
Hvis importøren leser dette håper jeg han kommer på banen og redegjør for årsaken til at dette ikke er en garantisak. Kunne vært greit også å få høre hans syn på saken.
 

Sevald

Avviker.
Ble medlem
27.02.2005
Innlegg
7.125
Antall liker
17.126
Sted
Aksdal, Rogaland
Torget vurderinger
1
Hvis importøren leser dette håper jeg han kommer på banen og redegjør for årsaken til at dette ikke er en garantisak. Kunne vært greit også å få høre hans syn på saken.
Det skulle jeg også likt å høre. Han kunne begynt med å forklare særdeles lang saksbehandling og hvorfor han er så utilgjengelig.
 

Sevald

Avviker.
Ble medlem
27.02.2005
Innlegg
7.125
Antall liker
17.126
Sted
Aksdal, Rogaland
Torget vurderinger
1
Tenkt litt på dette. Kan det være prestisje i saken. DV ønsker ikke å innrømme svakhet i cantilveren. Jeg er temmelig sikker på at den er løs siden det skjer gradvis. Hvis de erstatter så er det en innrømmelse på feil. Så då er det kanskje lettere å skylde på skade påført av kunde.
 

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Innlegg
3.091
Antall liker
1.070
Torget vurderinger
10
Hvordan gikk det med denne saken?
 

Sevald

Avviker.
Ble medlem
27.02.2005
Innlegg
7.125
Antall liker
17.126
Sted
Aksdal, Rogaland
Torget vurderinger
1
Saken er avsluttet for min del. Så får butikk og importør krangle om regningen. Jeg holder på å forhandler om en erstatning. Er mellomlegget riktig så satser jeg på ZyX 4D ultimate.
 
Sist redigert:

Sevald

Avviker.
Ble medlem
27.02.2005
Innlegg
7.125
Antall liker
17.126
Sted
Aksdal, Rogaland
Torget vurderinger
1
Nå lysner det litt her. Er klar for å bestille ZyX 4D ultimate. Usikker på om jeg skal gå for high eller low output. Skal brukes sammen med naim superline riaa. Og så må jeg velge mellom gull, sølv eller kobber spole. Noen som vil dele erfaring? Må bestemme meg i løpet av helgen. Bestiller på mandag.
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Kobber leder litt dårligere enn sølv, så det behøves bittelitt tykkere kabel for å vikle en spile med samme elektriske egenskaper som en i sølv, men samtidig er sølv litt tyngre enn kobber, så det går ca. opp i opp.

Gull er tyngst og leder dårligst.

Er det noen prisforskjell?

Har du RIAA for MC er det vel bankers med low output?
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Det er vel forøvrig usannsynlig at de har fintilpasset tråddiameteren.

Uansett er forskjellen i ledeevne mindre enn forskjellen i tetthet, men magefølelsen min sier kobber. Har aldri hørt noen av dem, da. Veldig interessant pickup for min del også.
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Hm. Da får du jo høyere volum fra den med høyest output, og litt lavt med den med lavest output. Hvor mye gain er det i riaa-trinnet? I teorien vil jo den med minst spole (lavest output) ha best dynamikk, men i dette tilfellet er nok forskjellen forsvinnende liten.

Nesten irriterende mange valgmuligheter. ;)
 

Sevald

Avviker.
Ble medlem
27.02.2005
Innlegg
7.125
Antall liker
17.126
Sted
Aksdal, Rogaland
Torget vurderinger
1
Naim superline har fast gain på 64db. Multirom sier begge går helt fint. Men det kan bli noe mere støy på den 0.24mv. 0.48mv koster 1000kr mere. Begrunnelsen var generell. Kjente ikke spesifikt til Zyx. Ellers så er jeg helt enig. For mange alternativer å velge i;-)
 

sammy

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.01.2008
Innlegg
909
Antall liker
455
Sted
Oslo
Torget vurderinger
5
Kompisen min kjøpte low output med gull. Veldig spent på hvordan den kommer til å låte.
 
Topp Bunn