Ketil
Hi-Fi freak
- Ble medlem
- 11.05.2004
- Antall liker
- 891
Hvis man brokobler to AW250 er det vel noe med at de bør slås på samtidig, ellers kan de bli skadet.
Utifra hva jeg har hørt så er 250'en to 180'er med en litt enklere strømforsyning og noe lavere bias, slik at 250'en slipper kl. A mye tidligere enn 180.Det var det jeg også trodde.... Noe som vil si om en 250-R er brokoblet, så er den (mangler litt smptjafs) i prinsippet en Nemo?
Man brokopler de to kanalene i 250'en, slik at det du nevner ikke er noe tema.Hvis man brokobler to AW250 er det vel noe med at de bør slås på samtidig, ellers kan de bli skadet.
Takk skal du ha Stig! Vet du om de har skikkelig peiling på EC? Ampen har nå stått i lengre tid hos dem som skal ha peiling på Østlandet uten at det hjalp nevneverdig. Tiden det tar og lommeboken gjør at jeg har liten lyst til å sende den på tur til Tau.Hei Tomz.
Service Kompaniet ute i Strandgaten reparere Electrocompaniet produkter.
MVH Stig
Hei igjen.
Service Kompaniet tar seg av service`ene for Electrocompaniet så lenge det ikke er snakk om en garantisak , eller en oppgradering av EC produktet.
Da må du sende den til Tau. Du kan jo ta en tlf. til Service Kompaniet , eller stikke innom de og snakke med en av teknikkerne om hva som er problemet med EC 250 din.
Adressen er : Strandgaten 224 Tlf. 55233032
30min ca.Spm til EC venner; hvor lang innspilling trenger de større effekt ampene som AW 400 og Nemo ?
Noen som sitter med egen erfaring, eller kjenner noen som har vært borti dette ?
oioi! Beklager. Jeg trodde det stop oppvarming. Lære meg å lese før jeg kommentererHmmm,,,dette stemmer ikke her hos meg. Har hatt AW 400 stående en ukes tid, og de har nå fått 70-80 timer på baken. Første timene låt det slett ikke bra, etter 30-40 timer begynte det å ligne noe. Og nå er det enda litt bedre, men fortsatt er ikke alt som det skal være. Dette vet jeg fordi det første paret med AW 400 som ble testet i heimen var godt brukte. De som står her nå var kliss nye. Største forskjellen er en kald og hard/rå lydsignatur, uten den varmen som de innspillte hadde.
De som var innspillte lignet faktisk veldig på Mcintosh 275. Samme gode mellomtone,men bedre/mere diskant og skikkelig fundament i bassen.
Ja det må jo være en veldig god pris. Er det noen store forskjeller på denne og eci4 og eci 5 mk2?ECI 5 MK1 fåes for 12 laken på soundgarden.no nå....
30min ca.Spm til EC venner; hvor lang innspilling trenger de større effekt ampene som AW 400 og Nemo ?
Noen som sitter med egen erfaring, eller kjenner noen som har vært borti dette ?
Høres bra ut. Prøvde du disse opp mot AW180 før kjøp. Eventuelt stor forskjell? Har nemlig snust litt på AW180 til mine B&W805D.30min ca.Spm til EC venner; hvor lang innspilling trenger de større effekt ampene som AW 400 og Nemo ?
Da var innspillingen i boks, 100 timer var det som måtte til. Utrolig forskjell fra de første timene. Den aggressive lyden er borte vekk, utklinging og ikke minst bassen er som jeg husker den fra demoblokkene.
Sikkert enklest å få et svar av ham selv ved å ringe til ECS Holding på Lillestrøm. Er litt usikker på betegnelsene selv. Min er fra rundt 1997, og har betegnelsen AW250DMB på fronten, i motsetning til dagens som betegnes AW250R. På den annen side, på baksiden sammen med serienummeret er den betegnet AW250DMB-R......Hva heter den siste AW 250-en som er konstruert/produsert av EC under Per Abrahamsen? 2003-2004-modellene, altså?
AW250DMB?
Sikkert enklest å få et svar av ham selv ved å ringe til ECS Holding på Lillestrøm. Er litt usikker på betegnelsene selv. Min er fra rundt 1997, og har betegnelsen AW250DMB på fronten, i motsetning til dagens som betegnes AW250R. På den annen side, på baksiden sammen med serienummeret er den betegnet AW250DMB-R......Hva heter den siste AW 250-en som er konstruert/produsert av EC under Per Abrahamsen? 2003-2004-modellene, altså?
AW250DMB?
Har Eci 5mkII, føler behov for litt mere krefter kombinert med ønske om bi-wiring/amping. Hva med å bi-ampe med AW120 el. lign. ? Noen som har forslag/kommentarer ? Trenger også litt tips til hvordan dette skal/bør gjøres.
Er en slik oppdatering kommet nå ? Snuser litt på den nyeste DAC'en til EC samt at jeg har EC4.8 fra før... og da hadde ECT3 vært noe å ha...@tor-g
Jeg tok kontakt med EC for å sjekke opp dette og ble lovet at dette skulle skje ved en oppdatering nå i høst. Vi kan vel trygt si at det er høst så den burde komme nå. Kan sende spørsmålet på nytt så får vi se om de ikke har en dato å komme med.
Nope, har ikke skjedd noe på den fronten.Er en slik oppdatering kommet nå ? Snuser litt på den nyeste DAC'en til EC samt at jeg har EC4.8 fra før... og da hadde ECT3 vært noe å ha...@tor-g
Jeg tok kontakt med EC for å sjekke opp dette og ble lovet at dette skulle skje ved en oppdatering nå i høst. Vi kan vel trygt si at det er høst så den burde komme nå. Kan sende spørsmålet på nytt så får vi se om de ikke har en dato å komme med.