thomas1403
Hi-Fi entusiast
- Ble medlem
- 05.09.2010
- Antall liker
- 70
Litt usikker på om dette er sant eller ikke, kanskje noen andre kan bekrefte eller avkrefte. Men, har lest eller hørt at spiderclampene er individuelt tilpasset hver spiller, så rart det enn høres. Var noe med passformen på spindelen og spideren som gjorde at matching skulle være nødvendig. Kanskje noe å ha i bakhodet hvis man skal kjøpe fra andre enn EC.Hei,
Jeg har en EMC-1 UP uten "spider".
Har muligens en på hånda, men er usikker på om den er ekte og om det spiller noen rolle.
Noen som vet omtrentlig vekt og mål på den originale spider-clampen fra EC?
Takk!
-Kristian
Hva måtte du ut med for spider clamp fra EC? Jeg har jo spindelen, så trenger egentlig ikke hele settet, men den utgjør vel ikke den store prisforskjellen antar jeg.Det er riktig at spider og spindel er individuelt tilpasset. Brukte endel tid på å finne en som passet til min, da jeg trengte en ny. Ring Ec på Tau og hør med dem. Jeg leverte inn speideren min, slik at de kunne bruke litt tid på å finne en som passet. Det er fine klaringer, og slik må det være, ellers virker ikke dette slik det er ment å gjøre.
Det er riktig. det er individuell tilpasning av "knotten" til spindelen og spideren. det var dette som ble ofret endel tid til å finne riktig.Er nok ikke individuelt tilpasset enkelt spillere men "standard" tilpasning ift. cdpro2 drivverkene som står i spillerene. Er et par-tre iterasjoner av de. Om det er reell forskjell på "knotten" cdplaten skal tres over er usikkert.
Denne Parasound forforsterkeren, som også (etter mitt syn) muliggjør sømnløs integrering av subber, må tilhøre bransjens absolutte ti på topp om dagen hva pris/ytelse angår.Skal handle nye pre/DAC, og i den forbindelse har jeg mest sett på Electrocompaniet 4.8 (som jeg ser for svært gode kritikker) samt ECD-2 DAC, som også ser ut som et solid og godt produkt. Synergien i lag med Nemo er også positiv visuelt, og også lydmessig vil jeg tro.
Men nå ser jeg at Parasound Halo P6 er på vei. Ser ut som et svært lovende produkt med god DAC innebygd og tipper dette vil bli en svært godt produkt.
Visuelt vil ikke synergien mot Nemo bli like pent selvsagt, men prisforskjellen vil jo selvsagt også bli betydelig... (ca 45k vs ca 15k)
Noen formeninger og hva som burde velges eller kandidater som bør vurderes?
Hehe, jeg som deg kjøpte P5, sa til meg på forhånd at denne er så billig og blitt så lovprist verden over, at den skal også JEG klare meg med - basta! Men, jeg la den ut på Finn.no samme kveld jeg pakket den opp.P5 var lyd messig oppskrytt, spør du meg.
Muligens bra til prisen...
Vært solgt kjapt igjen
Beklager hvis jeg tar feil, men har ikke noen av de oppgraderingene utført i regi av Abrahamsen blitt avslørt her inne som heller dårlig utført rent håndverksmessig? Mener å ha sett bilder av noen skikkelig kjipe loddinger og monteringer av komponenter i forbindelse med noe sånt her på HFS.Det er vel fremdeles mulig å få ECI 1 oppgradert hos Abrahamsen? 3.800,- tar han for det.
Søkefunksjonen her inne synes meg å være mest for spesielt interesserte, så jeg gidder ikke å lete det fram. Hvis vedkommende som la det leser dette, kanskje han bekrefter, eller kanskje ikke.Kan jeg ikke huske å ha sett. Jeg har hatt flere forsterkere til oppgradering og har vært strålende fornøyd.
Men fullt mulig. Legg gjerne ut link.
Så ikke denne posten før nå, men det var nok det du hadde postet jeg tenkte på, ja. Takk for oppklaringen.Jeg har ihvertfall åpnet og fikset en ec4.6 som ikke så ut innvendig. Var oppgradert hos Abrahamsen.
Søk og du skal finne Men om det var noen andre som i ettertid har gjort noe tjafs kan jeg ikke svare på.
Tror også jeg har hørt om andre. Min kontakt forøvrig med Abrahamsen har vært lite tilfredsstillende.
EDIT: Søkte for deg
https://www.hifisentralen.no/forume...-electrocompaniets-venner-57.html#post2166067
Mener også at jeg har lest om lignende tilfeller før.
Så ikke denne posten før nå, men det var nok det du hadde postet jeg tenkte på, ja. Takk for oppklaringen.Jeg har ihvertfall åpnet og fikset en ec4.6 som ikke så ut innvendig. Var oppgradert hos Abrahamsen.
Søk og du skal finne Men om det var noen andre som i ettertid har gjort noe tjafs kan jeg ikke svare på.
Tror også jeg har hørt om andre. Min kontakt forøvrig med Abrahamsen har vært lite tilfredsstillende.
https://www.hifisentralen.no/forume...-electrocompaniets-venner-57.html#post2166067
Vi får håpe din erfaring er regelen, og at bildene til bambadoo er unntaket.Så ikke denne posten før nå, men det var nok det du hadde postet jeg tenkte på, ja. Takk for oppklaringen.Jeg har ihvertfall åpnet og fikset en ec4.6 som ikke så ut innvendig. Var oppgradert hos Abrahamsen.
Ikke så ofte indenom Sentralen for tiden, men vil lige bruge 2 cents på denne.
Har ikke grund til at tvivle på bambadoo's oplevelser og observationer, han er hel ved.
Men vil precisere at jeg har handlet en række gange (omkring 10?) med Abrahamsen og altid været fornøjet.
Kommunikasjonen kan ganske rigtigt være lidt sån vejravhengig, men det ser vi jo også med andre norske enkeltmands foretagener.
Han var bare med der midlertidig, han fikk jobben i Sixty før han steppet inn i EC.Lundbakk ble jammen ikke værende lenge i jobben som konsernsjef i EC.
https://www.sixty.no/blogs/oyvind-lundbakk-joins-sixty-as-chief-business-officer/
Hei!Spørsmål fra en amatør: byttet utgangsreleet på min ECI-3 (etter en del banning og steiking) plus at jeg byttet et par dioder som var døde. Alt virket såre vel, lyden klinger som aldri før! Men, det er noe galt med kildevelger. For; uansett hva jeg gjør, er signalet i de balenserte inngangene der. Så om jeg kjører på musikk via XLR-inngangene og har en annen kilde på AUX-RCA, kommer det musikk fra begge, samtidig. Noen forslag til hva som er galt her?
Hei Svein Ivar. Ja, det er Schrack PT581024.Hei!Spørsmål fra en amatør: byttet utgangsreleet på min ECI-3 (etter en del banning og steiking) plus at jeg byttet et par dioder som var døde. Alt virket såre vel, lyden klinger som aldri før! Men, det er noe galt med kildevelger. For; uansett hva jeg gjør, er signalet i de balenserte inngangene der. Så om jeg kjører på musikk via XLR-inngangene og har en annen kilde på AUX-RCA, kommer det musikk fra begge, samtidig. Noen forslag til hva som er galt her?
Skulle gjerne hatt delnr / produsent på utgangsrele til ECI3 , har du det?
Mvh
Svein Ivar
Har bare gjort dette med 2 aw 250r med hell, kan se om jeg har de kablene enda, så kan jeg sende dem til degNoen som har prøvd å lage Nemo av to sett AW180? Skal bestille kabler nå som fasevender 180 grader for å koble sammen to og to. Noen som har erfaring med dette? Første gang det ble gjort var i studio på Abbey Road. Abrahamsen hadde fått bestilling på 2 sett AW180 og et med AW120. De ble ble bygd om til Nemo for å drive den gamle B&W 801. De spilte så høyt at AW180 begynte å miste pusten enda de var biampa. Så kom Per på hvorfor ikke prøve å broe to og to AW180, men det var utfordringer. Han måtte bygge denne spesielle kabelen som fasevender 180 grader til hvert par. Det var slik Nemo ble til og det oppsettet står på Abbey Road å er i bruk den dag i dag. Da våkna B&W 801 Natilius til liv, de spilte så høyt at det var vanvittig uten å miste detaljer og 801 med en sånn fantastisk lyd og var ikke noen forsterkere de hadde prøvd før som kunne gjøre denne jobben så bra. De spilte så høytt at det var besten ikke mulig å stå lenge inne der. Så Per Abrahamsen har vel vært den viktigste innen det Norske hifi-eventyret. Michael Jackson brukte også AW180 i sitt studio og har skrevet på Thriller-plata: Special Thanx to Per Abrahamsen Electrocompaniet Norway. På Abbey Road konkluderte de med at Nemo koblingen var der beste og kraftigste de hadde hørt av forsterkere noensinne og Nemo var verdens kraftigste og beste forstekerer i verden sa de og de hadde prøvd mye. Men de fikk høre om Electrocompaniet og Per Abrahamsen og kontakta han og han dro ned med to sett AW180 og tok med to AW 120 også. Så Nemo ble laget for Abbey Road for å kunne drive de gamle 800 og 801 Nautilius fullt ut uten å miste oppløsning og detaljer. De ble så fornøyde at de er i bruk den dag i dag. Men er det noen som har prøvd denne koblingen selv med de kablene en må ha? Har to sett AW180 og tenker å bestille sånne kabler og prøve å kjøre de som Nemo. Så kom gjerne med deres erfaringer med dette oppsettet. Skal drive de nye B&W 802 D3. Mvh Bjørn