Har
Det blir som med facelift på biler det her.. Samme navn og drivlinje, men nye lykter, støtfangere og en litt større navi-skjerm
Hvor mye «nytt» må det egentlig være? Så lenge de kommer med løpende oppgraderinger og forbedringer som passer selv 10+ år gamle enheter folk kan velge å kjøpe eller ikke kjøpe burde vel det være greit?
De fleste som ikke kjøper utelukkende for design/waf undersøker vel alder og tilgjengelige oppdateringer før tusenlappene legges på bordet. Hadde man hatt navn på alle oppgraderinger og justeringer som gjøres i et produkts levetid hadde det blitt gøy å følge med!
Hørt at det er ny forforsterker på gang (ikke verifisert), så kanskje det dukker opp en 4.10 snart
Mulig du misforstår poenget mitt. Poenget er at det er knapt gjort endringer, men de har uansett lansert disse gamle produktene som MKII - det høres nytt ut, men innsatsen er jo minimal. Problemet med EC var nettopp at classic line ble satt til siden og at all fokus ble rettet mot EC Living. Det ble satset for mye på feil hest og produktet fikk ikke den etterspørselen som forventet.
Rent forretningsmessig er poenget mitt ganske enkelt:
En typisk EC eier har gjerne en relativt stor formue (husk at det er rike Kinesere som er den største kunden). Hvorfor skal denne eieren få lyst å bytte ut produktene sine mot noe nytt når det ikke kommer noe nytt?
Joda, AW120, AW180, AW250, AW400 og AW600 fikk ganske store endringer når boet ble kjøpt opp og bedriften flyttet til Tau. Det kom også nye produkter, men det stoppet mye opp der. Dette er jo gode produkter, men igjen - kunden (som bedriften skal leve av) bytter jo ikke ut disse produktene 10 år seinere, når det ikke kommer noe nytt (annet enn ECI-5 MKII, ECI-6, ECI-6D osv..)
Dette er en bransje som uten tvil blir mindre og mindre og da er man avhengig av at de som allerede er kunder, kjøper noe.
Jeg håper for all del at EC tar seg opp og kan begynne å tjene penger igjen - Men jeg begynner å miste troen. Hvertfall på Classic serien. Jeg begynner å frykte at EC Living serien blir den eneste serien en gang i framtiden. Selskapet heter jo forsåvidt EC Living i dag, så selskapet Electrocompaniet er jo allerede borte.