goxboxlive
Hi-Fi interessert
- Ble medlem
- 12.04.2008
- Antall liker
- 1
hel-elt skrev:Fin artikkel i Stavanger Aftenblad
Hei, kan du poste linken til en artikkelen i Stavanger Aftenblad. Jeg har søkt etter den, men får ingen treff.
hel-elt skrev:Fin artikkel i Stavanger Aftenblad
Det er veldig bra!! Tror nok ikke jeg er like heldig i Oslo desverre... "var på vei inn" og kunne kanskje få dem sist fredag og ihvertfall denne uka, men kommer nok desverre ikke før til neste uke :-(.hel-elt skrev:Lyyykkelig eier av ECI 5 Stor takk til Soundgarden Forus som sto på for at jeg skulle få forsterkeren før helga, tross forsinkelser i leveransen fra Tau! ;D ;D ;D
Leste artikkelen i papirutgaven, vet ikke om den er tilgjengelig på nettgoxboxlive skrev:hel-elt skrev:Fin artikkel i Stavanger Aftenblad
Hei, kan du poste linken til en artikkelen i Stavanger Aftenblad. Jeg har søkt etter den, men får ingen treff.
ECI 5 Bestod med glans på lyttekvelden Kraftig, mer fylde og minst like fin i toppen som den gamle Yamahaen som og er god.kjetil- skrev:Det er veldig bra!! Tror nok ikke jeg er like heldig i Oslo desverre... "var på vei inn" og kunne kanskje få dem sist fredag og ihvertfall denne uka, men kommer nok desverre ikke før til neste uke :-(.hel-elt skrev:Lyyykkelig eier av ECI 5 Stor takk til Soundgarden Forus som sto på for at jeg skulle få forsterkeren før helga, tross forsinkelser i leveransen fra Tau! ;D ;D ;D
Du får fortelle oss hvordan de er på lyttekvelden din.
Bruksanvisning kan du vel laste ned fra Ec sine sider, tror jeg. Jeg har en 4.7 og den har 2 cd innganger, men bruker bare rca og det fungerer greit.Jøgga skrev:Min EC 4.7 har den spesielle egenskap at den hopper til CD-inngang hver gang den slås av. Vel og bra for noen, men siden CD-inngangen bare har XLR er ikke denne inngangen i bruk hos meg. Siden jeg kjøpte brukt mangler bruksanvisning, så det er mulig jeg har gått glipp av noe grunnleggende her.
Går det an å forandre dette på EC 4.7 II ?
Min har ikke 2 cd-innganger , bare en XLR, og bruksanvisningen sier ingenting om valg av input.oyvjorge skrev:Bruksanvisning kan du vel laste ned fra Ec sine sider, tror jeg. Jeg har en 4.7 og den har 2 cd innganger, men bruker bare rca og det fungerer greit.Jøgga skrev:Min EC 4.7 har den spesielle egenskap at den hopper til CD-inngang hver gang den slås av. Vel og bra for noen, men siden CD-inngangen bare har XLR er ikke denne inngangen i bruk hos meg. Siden jeg kjøpte brukt mangler bruksanvisning, så det er mulig jeg har gått glipp av noe grunnleggende her.
Foreslår at du tar kontakt med Tau.Jøgga skrev:Min har ikke 2 cd-innganger , bare en XLR, og bruksanvisningen sier ingenting om valg av input.oyvjorge skrev:Bruksanvisning kan du vel laste ned fra Ec sine sider, tror jeg. Jeg har en 4.7 og den har 2 cd innganger, men bruker bare rca og det fungerer greit.Jøgga skrev:Min EC 4.7 har den spesielle egenskap at den hopper til CD-inngang hver gang den slås av. Vel og bra for noen, men siden CD-inngangen bare har XLR er ikke denne inngangen i bruk hos meg. Siden jeg kjøpte brukt mangler bruksanvisning, så det er mulig jeg har gått glipp av noe grunnleggende her.
Eller bare kjøper et par EC XLR overganger. Det har jeg gjort, og det fungerer aldeles glimrende!oyvjorge skrev:Foreslår at du tar kontakt med Tau.Jøgga skrev:Min har ikke 2 cd-innganger , bare en XLR, og bruksanvisningen sier ingenting om valg av input.oyvjorge skrev:Bruksanvisning kan du vel laste ned fra Ec sine sider, tror jeg. Jeg har en 4.7 og den har 2 cd innganger, men bruker bare rca og det fungerer greit.Jøgga skrev:Min EC 4.7 har den spesielle egenskap at den hopper til CD-inngang hver gang den slås av. Vel og bra for noen, men siden CD-inngangen bare har XLR er ikke denne inngangen i bruk hos meg. Siden jeg kjøpte brukt mangler bruksanvisning, så det er mulig jeg har gått glipp av noe grunnleggende her.
G.A.G. skrev:Eller bare kjøper et par EC XLR overganger. Det har jeg gjort, og det fungerer aldeles glimrende!oyvjorge skrev:Foreslår at du tar kontakt med Tau.Jøgga skrev:Min har ikke 2 cd-innganger , bare en XLR, og bruksanvisningen sier ingenting om valg av input.oyvjorge skrev:Bruksanvisning kan du vel laste ned fra Ec sine sider, tror jeg. Jeg har en 4.7 og den har 2 cd innganger, men bruker bare rca og det fungerer greit.Jøgga skrev:Min EC 4.7 har den spesielle egenskap at den hopper til CD-inngang hver gang den slås av. Vel og bra for noen, men siden CD-inngangen bare har XLR er ikke denne inngangen i bruk hos meg. Siden jeg kjøpte brukt mangler bruksanvisning, så det er mulig jeg har gått glipp av noe grunnleggende her.
Mvh
Jeg har blitt advart mot denne løsningen, uten helt å skjønne bakgrunnen. (Dum som et brød, sannsynligvis)G.A.G. skrev:...................
Eller bare kjøper et par EC XLR overganger. Det har jeg gjort, og det fungerer aldeles glimrende!
Mvh
Du får dem hos Resonans.Jøgga skrev:Jeg har blitt advart mot denne løsningen, uten helt å skjønne bakgrunnen. (Dum som et brød, sannsynligvis)G.A.G. skrev:...................
Eller bare kjøper et par EC XLR overganger. Det har jeg gjort, og det fungerer aldeles glimrende!
Mvh
Hvor får jeg enklest tak i disse, direkte fra EC ?
Selvfølgelig. TakkDistinctive skrev:Du får dem hos Resonans.Jøgga skrev:Jeg har blitt advart mot denne løsningen, uten helt å skjønne bakgrunnen. (Dum som et brød, sannsynligvis)G.A.G. skrev:...................
Mvh
http://www.resonans-web.no/img/products/b972-1.jpg
Jøgga skrev:Jeg har blitt advart mot denne løsningen, uten helt å skjønne bakgrunnen. (Dum som et brød, sannsynligvis)G.A.G. skrev:...................
Mvh
Hvorfor henter du den ikke ned fra nettet slik som foreslått?JanR skrev:Neivel, da får man ringe/maile EC og spørre pent om de har en manual.
/jan
Litt forskjell på EC3 og ECI3.Distinctive skrev:Hvorfor henter du den ikke ned fra nettet slik som foreslått?JanR skrev:Neivel, da får man ringe/maile EC og spørre pent om de har en manual.
/jan
http://www.electrocompaniet.no/pdf/manualer/eci3%203.pdf
Eller er det ikke denne du er ute etter?
Det er nok ikke bare kablene men også kretsdesignet sin fortjeneste.kyrjens skrev:WoW
Skiftet til ballanserte kabler fra Emc1-up til 4.7 og derfra til AW 250. Dette var som og få NYTT anlegg
Hadde aldri trodd at det var så stor forskjell.
Det slår jeg fast med en gang at der treffer du godt. Ypperlig match. ECI-5 f.eks. eller en 4.7 pluss litt kraft. Og vi vil gjerne høre om erfaringene når du får CM9 opp og går, dette bør nemlig bli bra.Vandreren skrev:Eier ikke et eneste stykke EC - men vil gjerne gjøre det
Har et spørsmål; er det viden kjent at EC passer som hånd-i-hanske med B&W? Har et par B&W CM9 bankende på døra snart, og da er jeg veldig lysten på å anskaffe noe companiet-elektronikk, i hvert fall forsterkeri.
Ja skjønner. Jeg har tenkt på den 250'en som lå ute her eller en annen 250 av noe slag/oppgradering men samtidig så vet jeg ikke om det jeg nødvendigvis vil er å ha krefter nok til å utnytte det maksimalet trykket i V5, det er mer som du sier den lydmessige komboen som gir de egenskapene i lyden jeg er på jakt etter som er viktige. Men hvis kreftene, eller mangel på sådan, gjør at man mister kontrollen i det lavere frekvensskiktet ho V5'ene så må jeg sørge for at det ikke skorter på kreftene. Vil ha krefter nok til å holde bassen stram og presis ,som jeg vet V5 kan. Kunne tenke meg å sjekke ut monoblokker også så, jeg har en vei å gå før jeg finner ut hva som funker best.oyvjorge skrev:Har har 4,7 og hatt effekttrinnet Aw 120. Bra kombo lydmessig og har det raspet i gitarene og smakket i trommene som skal til for at det skal høres mest mulig ekte ut sammen med V5. Men det holder ikke til å få full uttelling. Da må man opp på minst 250 sterke watt. Kanskje en oppgradert AW 250 kan være noe for deg hvis du fortsatt skal holde deg til EC? Det ligger også en vanlig R på børsen nå(hvis den ikke er solgt, da)
kjetil- skrev:Har alltid likt B&W så tenkte å høre med Hifiklubben om jeg kunne låne med meg ett par B&W 805s hjem for å se om det er en bra match og isåfall kjøper jeg dem (dumt de ikke får inn fargen jeg vil ha før 20 april).
Noen som har noen erfaringer og meninger rundt 805s vs 804s? Med orginalstativ kommer 805s opp i rundt 29 000, mens 804s koster 39000.
Edit: La til spørsmål om 805s vs 804s
Nei, det er det å få utnyttet registeret i høyttaleren selvfølgelig. Det vil jeg. Men ikke nødvendigvis spille høyere enn veldig høyt. Men det er jo spennende å være innom flere forskjellige ting også, og på forsterkersiden har jeg tilgode å prøve litt forskjellige ting og det kaaaan vel tenkes at jeg kommer til å sørge for å få testet en del forskjellig ting og kjenner jeg meg selv rett så blir det vel litt mer rotasjon på forsterkerne enn én ny hvert 14. år i fremtiden.oyvjorge skrev:Jeg synes at kontrollen på bassen var ganske bra med 120'en, men man kommer ikke helt ned i kjelleren.Men det kan være en løsning å leve med en stund. Ihvertfall har jeg gjort det. Alle oppgraderinger (som er vellykkede) kan man leve med til man føler behov for noe mer....... Lykke til i jakten
Her er jeg grunnleggende uenig. Hos meg låter de varmt og meget fyldig med stram bass, men likevel med en fantastisk åpenhet i mellomtonen og gnistrende snert i toppen. Det du beskriver er den strake motsetning til hvordan de oppfører seg hos meg. Tror rommets akustikk og hvor mye drahjelp den får av rommet er vesentlig for de opplevde forskjellene.Voff skrev:kjetil- skrev:Har alltid likt B&W så tenkte å høre med Hifiklubben om jeg kunne låne med meg ett par B&W 805s hjem for å se om det er en bra match og isåfall kjøper jeg dem (dumt de ikke får inn fargen jeg vil ha før 20 april).
Noen som har noen erfaringer og meninger rundt 805s vs 804s? Med orginalstativ kommer 805s opp i rundt 29 000, mens 804s koster 39000.
Edit: La til spørsmål om 805s vs 804s
805s trenger vanvittig med innspillningstid; rundt èn måned. Vær oppmerksom på dette dersom prøveeksemplarene er nye. Mine låt som en middels telefonlinje rett ut av boksen!
De er forøvrig svært analytiske og vil avsløre det øvrige utstyr.
Testen i Fedelity av 805s er litt på bærtur . Noen hevder at de låter varmt; disse må ha referanser i hornhøytalere drevet av transitorforsterkere med mye crossoverforvregning avspilt i umøblerte betongrom ;D.
Det er en slanktlydende, analytisk høytaler som lar deg høre inn i innspillingene. Mellomtonene er svært åpen; for ikke så mange år siden måtte du ha elektrostater for å høre noe tilsvarende. Svakheten med 805s, hvis det er noen , er at lyden nok kanskje appelerer mer til intellektet enn til følelsene....
Du merket deg denne du også, ja.Stereofix skrev:
(på tide med litt liv igjen her nå)hel-elt skrev:..............................
ECI 5 Bestod med glans på lyttekvelden Kraftig, mer fylde og minst like fin i toppen som den gamle Yamahaen som og er god.
Litt skuffet over å få med "universal" fjernkontroll fra EC. Masse knapper jeg ikke bruker. Men av liten betydning for meg som har tatt i bruk Logitech universal. Den er bra.
Etterhvert som jeg får lyttet mer regner jeg med tilfredsheten bare stiger. ;D Kul å se på er den jo og som husets yngste (19) sa.
Og ikke minst: kona synes og den er fin når slikt skal være i stua ;D ;D ;D