EC 4-Ever Electrocompaniets venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • goxboxlive

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.04.2008
    Innlegg
    60
    Antall liker
    1
    hel-elt skrev:
    Fin artikkel i Stavanger Aftenblad

    Hei, kan du poste linken til en artikkelen i Stavanger Aftenblad. Jeg har søkt etter den, men får ingen treff.
     

    kjetil-

    Medlem
    Ble medlem
    10.02.2009
    Innlegg
    5
    Antall liker
    0
    hel-elt skrev:
    Lyyykkelig eier av ECI 5 :D :D Stor takk til Soundgarden Forus :D :D som sto på for at jeg skulle få forsterkeren før helga, tross forsinkelser i leveransen fra Tau! ;D ;D ;D
    Det er veldig bra!! :) Tror nok ikke jeg er like heldig i Oslo desverre... "var på vei inn" og kunne kanskje få dem sist fredag og ihvertfall denne uka, men kommer nok desverre ikke før til neste uke :-(.

    Du får fortelle oss hvordan de er på lyttekvelden din. :)
     

    hel-elt

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.01.2009
    Innlegg
    463
    Antall liker
    105
    goxboxlive skrev:
    hel-elt skrev:
    Fin artikkel i Stavanger Aftenblad

    Hei, kan du poste linken til en artikkelen i Stavanger Aftenblad. Jeg har søkt etter den, men får ingen treff.
    Leste artikkelen i papirutgaven, vet ikke om den er tilgjengelig på nett
    MVH
     

    hel-elt

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.01.2009
    Innlegg
    463
    Antall liker
    105
    kjetil- skrev:
    hel-elt skrev:
    Lyyykkelig eier av ECI 5 :D :D Stor takk til Soundgarden Forus :D :D som sto på for at jeg skulle få forsterkeren før helga, tross forsinkelser i leveransen fra Tau! ;D ;D ;D
    Det er veldig bra!! :) Tror nok ikke jeg er like heldig i Oslo desverre... "var på vei inn" og kunne kanskje få dem sist fredag og ihvertfall denne uka, men kommer nok desverre ikke før til neste uke :-(.

    Du får fortelle oss hvordan de er på lyttekvelden din. :)
    ECI 5 Bestod med glans på lyttekvelden :D Kraftig, mer fylde og minst like fin i toppen som den gamle Yamahaen som og er god.
    Litt skuffet over å få med "universal" fjernkontroll fra EC. Masse knapper jeg ikke bruker. Men av liten betydning for meg som har tatt i bruk Logitech universal. Den er bra.
    Etterhvert som jeg får lyttet mer regner jeg med tilfredsheten bare stiger. ;D Kul å se på er den jo og som husets yngste (19) sa.
    Og ikke minst: kona synes og den er fin når slikt skal være i stua ;D ;D ;D
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.365
    Antall liker
    11.359
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Min EC 4.7 har den spesielle egenskap at den hopper til CD-inngang hver gang den slås av. Vel og bra for noen, men siden CD-inngangen bare har XLR er ikke denne inngangen i bruk hos meg. Siden jeg kjøpte brukt mangler bruksanvisning, så det er mulig jeg har gått glipp av noe grunnleggende her.
    Går det an å forandre dette på EC 4.7 II ?
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.822
    Antall liker
    576
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Jøgga skrev:
    Min EC 4.7 har den spesielle egenskap at den hopper til CD-inngang hver gang den slås av. Vel og bra for noen, men siden CD-inngangen bare har XLR er ikke denne inngangen i bruk hos meg. Siden jeg kjøpte brukt mangler bruksanvisning, så det er mulig jeg har gått glipp av noe grunnleggende her.
    Går det an å forandre dette på EC 4.7 II ?
    Bruksanvisning kan du vel laste ned fra Ec sine sider, tror jeg. Jeg har en 4.7 og den har 2 cd innganger, men bruker bare rca og det fungerer greit.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.365
    Antall liker
    11.359
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    oyvjorge skrev:
    Jøgga skrev:
    Min EC 4.7 har den spesielle egenskap at den hopper til CD-inngang hver gang den slås av. Vel og bra for noen, men siden CD-inngangen bare har XLR er ikke denne inngangen i bruk hos meg. Siden jeg kjøpte brukt mangler bruksanvisning, så det er mulig jeg har gått glipp av noe grunnleggende her.
    Går det an å forandre dette på EC 4.7 II ?
    Bruksanvisning kan du vel laste ned fra Ec sine sider, tror jeg. Jeg har en 4.7 og den har 2 cd innganger, men bruker bare rca og det fungerer greit.
    Min har ikke 2 cd-innganger , bare en XLR, og bruksanvisningen sier ingenting om valg av input.
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.822
    Antall liker
    576
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Jøgga skrev:
    oyvjorge skrev:
    Jøgga skrev:
    Min EC 4.7 har den spesielle egenskap at den hopper til CD-inngang hver gang den slås av. Vel og bra for noen, men siden CD-inngangen bare har XLR er ikke denne inngangen i bruk hos meg. Siden jeg kjøpte brukt mangler bruksanvisning, så det er mulig jeg har gått glipp av noe grunnleggende her.
    Går det an å forandre dette på EC 4.7 II ?
    Bruksanvisning kan du vel laste ned fra Ec sine sider, tror jeg. Jeg har en 4.7 og den har 2 cd innganger, men bruker bare rca og det fungerer greit.
    Min har ikke 2 cd-innganger , bare en XLR, og bruksanvisningen sier ingenting om valg av input.
    Foreslår at du tar kontakt med Tau.
     

    G.A.G.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.02.2006
    Innlegg
    475
    Antall liker
    68
    Sted
    Vestfold
    oyvjorge skrev:
    Jøgga skrev:
    oyvjorge skrev:
    Jøgga skrev:
    Min EC 4.7 har den spesielle egenskap at den hopper til CD-inngang hver gang den slås av. Vel og bra for noen, men siden CD-inngangen bare har XLR er ikke denne inngangen i bruk hos meg. Siden jeg kjøpte brukt mangler bruksanvisning, så det er mulig jeg har gått glipp av noe grunnleggende her.
    Går det an å forandre dette på EC 4.7 II ?
    Bruksanvisning kan du vel laste ned fra Ec sine sider, tror jeg. Jeg har en 4.7 og den har 2 cd innganger, men bruker bare rca og det fungerer greit.
    Min har ikke 2 cd-innganger , bare en XLR, og bruksanvisningen sier ingenting om valg av input.
    Foreslår at du tar kontakt med Tau.
    Eller bare kjøper et par EC XLR overganger. Det har jeg gjort, og det fungerer aldeles glimrende! :)

    Mvh
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.822
    Antall liker
    576
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    G.A.G. skrev:
    oyvjorge skrev:
    Jøgga skrev:
    oyvjorge skrev:
    Jøgga skrev:
    Min EC 4.7 har den spesielle egenskap at den hopper til CD-inngang hver gang den slås av. Vel og bra for noen, men siden CD-inngangen bare har XLR er ikke denne inngangen i bruk hos meg. Siden jeg kjøpte brukt mangler bruksanvisning, så det er mulig jeg har gått glipp av noe grunnleggende her.
    Går det an å forandre dette på EC 4.7 II ?
    Bruksanvisning kan du vel laste ned fra Ec sine sider, tror jeg. Jeg har en 4.7 og den har 2 cd innganger, men bruker bare rca og det fungerer greit.
    Min har ikke 2 cd-innganger , bare en XLR, og bruksanvisningen sier ingenting om valg av input.
    Foreslår at du tar kontakt med Tau.
    Eller bare kjøper et par EC XLR overganger. Det har jeg gjort, og det fungerer aldeles glimrende! :)

    Mvh

    Smart :)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Noen som har manualen til EC3 liggende å slenge ?
    Trenger å få konfigurert riia (mc)

    /jan
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.365
    Antall liker
    11.359
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    G.A.G. skrev:
    ...................
    Eller bare kjøper et par EC XLR overganger. Det har jeg gjort, og det fungerer aldeles glimrende! :)
    Mvh
    Jeg har blitt advart mot denne løsningen, uten helt å skjønne bakgrunnen. (Dum som et brød, sannsynligvis)
    Hvor får jeg enklest tak i disse, direkte fra EC ?
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.592
    Sted
    Stavanger

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.365
    Antall liker
    11.359
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Distinctive skrev:
    Jøgga skrev:
    G.A.G. skrev:
    ...................
    Eller bare kjøper et par EC XLR overganger. Det har jeg gjort, og det fungerer aldeles glimrende! :)
    Mvh
    Jeg har blitt advart mot denne løsningen, uten helt å skjønne bakgrunnen. (Dum som et brød, sannsynligvis)
    Hvor får jeg enklest tak i disse, direkte fra EC ?
    Du får dem hos Resonans.
    http://www.resonans-web.no/img/products/b972-1.jpg
    Selvfølgelig. Takk
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.822
    Antall liker
    576
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Jøgga skrev:
    G.A.G. skrev:
    ...................
    Eller bare kjøper et par EC XLR overganger. Det har jeg gjort, og det fungerer aldeles glimrende! :)
    Mvh
    Jeg har blitt advart mot denne løsningen, uten helt å skjønne bakgrunnen. (Dum som et brød, sannsynligvis)
    Hvor får jeg enklest tak i disse, direkte fra EC ?

    Eller her: http://www.mamut.net/dynabel/shop/ Eltek
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Neivel, da får man ringe/maile EC og spørre pent om de har en manual.

    /jan
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Da fikk man mail fra Volker på EC med manual til EC3.
    Raskt levering, kjempeservice, takker Mr V :)

    Nå er det snart hjem og konfigurere MC riia'n.

    /jan
     

    kjetil-

    Medlem
    Ble medlem
    10.02.2009
    Innlegg
    5
    Antall liker
    0
    Har EC salget tatt helt av slik at de ikke klarer å produksere nok? Jeg som kjøpte forsterker i denne finanskrisetiden og regnet med det var leveranse omtrent på dagen sitter fortsatt å venter i spenning..............
     
    M

    marsboer

    Gjest
    Jeg måtte vente i flere måneder på mine AW400 for et og et halvt år siden, så det er tydelig at de har begrenset produksjonskapasitet, eventuelt at de produserer hver modell etter tur og at du tilfeldigvis var uheldig med kjøp av forsterker da den var langt bak i "loopen".
     

    kyrjens

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.12.2007
    Innlegg
    144
    Antall liker
    9
    Sted
    Hamar
    Torget vurderinger
    2
    WoW
    Skiftet til ballanserte kabler fra Emc1-up til 4.7 og derfra til AW 250. Dette var som og få NYTT anlegg :)
    Hadde aldri trodd at det var så stor forskjell.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.592
    Sted
    Stavanger
    kyrjens skrev:
    WoW
    Skiftet til ballanserte kabler fra Emc1-up til 4.7 og derfra til AW 250. Dette var som og få NYTT anlegg :)
    Hadde aldri trodd at det var så stor forskjell.
    Det er nok ikke bare kablene men også kretsdesignet sin fortjeneste.
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.906
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Nå som jeg har overtatt eldstemanns AW100 DMB effekttrinn og installert det som en permanent del av mitt lille anlegg nr. 3 på PCrommet, er det på tide å melde seg inn i EC's venneklubb. Godt for meg at ingen ville betale det junior ville ha - nyanskaffelsen er en perfekt match til et par energiske små Epos M5 høyttalere.

    Det jeg lurer på blant nye venner - man må jo lure litt også - det er om AW100 DMB kan oppgraderes, og om det i så tilfelle har noe for seg rent lydmessig. I utgangspunktet er dette en utrolig velspillende løsning allerede - foruten at det er en betydelig overkill på et såpass beskjedent anlegg - så det er muligens dumt å tenke på slikt. Men mye vil ha mer - kanskje....
     

    Vandreren

    Medlem
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    26
    Antall liker
    0
    Eier ikke et eneste stykke EC - men vil gjerne gjøre det :)

    Har et spørsmål; er det viden kjent at EC passer som hånd-i-hanske med B&W? Har et par B&W CM9 bankende på døra snart, og da er jeg veldig lysten på å anskaffe noe companiet-elektronikk, i hvert fall forsterkeri.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.365
    Antall liker
    11.359
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Vandreren skrev:
    Eier ikke et eneste stykke EC - men vil gjerne gjøre det :)

    Har et spørsmål; er det viden kjent at EC passer som hånd-i-hanske med B&W? Har et par B&W CM9 bankende på døra snart, og da er jeg veldig lysten på å anskaffe noe companiet-elektronikk, i hvert fall forsterkeri.
    Det slår jeg fast med en gang at der treffer du godt. Ypperlig match. ECI-5 f.eks. eller en 4.7 pluss litt kraft. Og vi vil gjerne høre om erfaringene når du får CM9 opp og går, dette bør nemlig bli bra.
     

    Vandreren

    Medlem
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    26
    Antall liker
    0
    ECI-5 er vel den jeg har sett mest på av EC, og vil være min favoritt. Frykter at ECI-3 kanskje blir litt for strømsvak, og en løsning med pre- og effektforsterker blir nok for dyrt for min del...

    Et alternativ kan være at jeg bruker noe av det jeg har fra før som pre, og skaffer meg en AW100 DMB. De har jeg sett ligge på et prisnivå som passer meg godt :)
     

    kjetil-

    Medlem
    Ble medlem
    10.02.2009
    Innlegg
    5
    Antall liker
    0
    Har fått min ECI 5 i hus og er fornøyd med den, men tror ikke mine fantastiske Dali 909 høyttalere helt klarer å levere ;).

    Har alltid likt B&W så tenkte å høre med Hifiklubben om jeg kunne låne med meg ett par B&W 805s hjem for å se om det er en bra match og isåfall kjøper jeg dem (dumt de ikke får inn fargen jeg vil ha før 20 april).

    Noen som har noen erfaringer og meninger rundt 805s vs 804s? Med orginalstativ kommer 805s opp i rundt 29 000, mens 804s koster 39000.

    Edit: La til spørsmål om 805s vs 804s
     

    weareleeds78

    Fersking
    Ble medlem
    16.12.2008
    Innlegg
    4
    Antall liker
    0
    Hei

    Jeg har vært en eier av en ECI-1 siden 95 så en EC venn må jeg kunne kalles. Jeg har hatt denne problemfri siden den var ny og den har virkelig vært en "hest" som Abrahamsen kalte den en gang i tiden da han holdt en demo av ECI-2 på HFK i Drammen. Jeg har drevet alt fra Dali 109, Dali 450, Epos 14, PSB Image 6T, PSB Stratus Gold og Audiovector Mi3 med denne. Kaaaanskje litt lite muskler til å utnytte PSB Stratus Gold'ene fullt ut men jevnt over en kanonjobb med det meste.

    Nå har jeg investert i et par Audio Physic Virgo 5 (dog ikke fått dem ennå men straksens er de på plass). Og her må jeg nok "bite det i meg" og investere på elektronikksiden mistenker jeg. Det har nok skjedd meget mye siden den gang ECI-1 var ny og AP Virgo 5 har jeg etter en del lytting med forskjellige elektronikk forstått at har et ganske heftig potensiale.

    Jeg skal dog fortsette med EC - rett og slett fordi jeg liker den noe avslappede men akk så musikalske lyden EC frembringer.

    Spørsmålet mitt er da om noen her har erfaring fra ECI-1 for senere å ha byttet til annet nyere EC utstyr og kan fortelle meg HVOR stor er forskjellen fra en såpass gammel forsterker til en av de nyere? Og gjerne kom med forslag til hva jeg burde sjekke ut.. vurderer for- og effektforsterkerløsninger og ikke nødvendigvis integrerte men.. mistenker at ECI-1'en, hvorenn fornøyd jeg er med den, ikke vil klare å få det beste ut av AP'ene.

    Jeg har faktisk ikke fått hørt så mye av nyere EC elektronikk bortsett fra ECI-3 og ECI-5, men ikke på mine egne høyttalere, så sammenligningsgrunnlaget mitt er ganske skralt.

    Takker for evt. innspill.
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.822
    Antall liker
    576
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Har har 4,7 og hatt effekttrinnet Aw 120. Bra kombo lydmessig og har det raspet i gitarene og smakket i trommene som skal til for at det skal høres mest mulig ekte ut sammen med V5. Men det holder ikke til å få full uttelling. Da må man opp på minst 250 sterke watt. Kanskje en oppgradert AW 250 kan være noe for deg hvis du fortsatt skal holde deg til EC? Det ligger også en vanlig R på børsen nå(hvis den ikke er solgt, da)
     

    weareleeds78

    Fersking
    Ble medlem
    16.12.2008
    Innlegg
    4
    Antall liker
    0
    oyvjorge skrev:
    Har har 4,7 og hatt effekttrinnet Aw 120. Bra kombo lydmessig og har det raspet i gitarene og smakket i trommene som skal til for at det skal høres mest mulig ekte ut sammen med V5. Men det holder ikke til å få full uttelling. Da må man opp på minst 250 sterke watt. Kanskje en oppgradert AW 250 kan være noe for deg hvis du fortsatt skal holde deg til EC? Det ligger også en vanlig R på børsen nå(hvis den ikke er solgt, da)
    Ja skjønner. Jeg har tenkt på den 250'en som lå ute her eller en annen 250 av noe slag/oppgradering men samtidig så vet jeg ikke om det jeg nødvendigvis vil er å ha krefter nok til å utnytte det maksimalet trykket i V5, det er mer som du sier den lydmessige komboen som gir de egenskapene i lyden jeg er på jakt etter som er viktige. Men hvis kreftene, eller mangel på sådan, gjør at man mister kontrollen i det lavere frekvensskiktet ho V5'ene så må jeg sørge for at det ikke skorter på kreftene. Vil ha krefter nok til å holde bassen stram og presis ,som jeg vet V5 kan. Kunne tenke meg å sjekke ut monoblokker også så, jeg har en vei å gå før jeg finner ut hva som funker best.

    Takker for innspill
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.822
    Antall liker
    576
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Jeg synes at kontrollen på bassen var ganske bra med 120'en, men man kommer ikke helt ned i kjelleren.Men det kan være en løsning å leve med en stund. Ihvertfall har jeg gjort det. Alle oppgraderinger (som er vellykkede) kan man leve med til man føler behov for noe mer....... Lykke til i jakten :)
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.175
    Antall liker
    8.558
    Torget vurderinger
    1
    kjetil- skrev:
    Har alltid likt B&W så tenkte å høre med Hifiklubben om jeg kunne låne med meg ett par B&W 805s hjem for å se om det er en bra match og isåfall kjøper jeg dem (dumt de ikke får inn fargen jeg vil ha før 20 april).

    Noen som har noen erfaringer og meninger rundt 805s vs 804s? Med orginalstativ kommer 805s opp i rundt 29 000, mens 804s koster 39000.

    Edit: La til spørsmål om 805s vs 804s

    805s trenger vanvittig med innspillningstid; rundt èn måned. Vær oppmerksom på dette dersom prøveeksemplarene er nye. Mine låt som en middels telefonlinje rett ut av boksen!
    De er forøvrig svært analytiske og vil avsløre det øvrige utstyr.
    Testen i Fedelity av 805s er litt på bærtur ;) :p. Noen hevder at de låter varmt; disse må ha referanser i hornhøytalere drevet av transitorforsterkere med mye crossoverforvregning avspilt i umøblerte betongrom ;D.
    Det er en slanktlydende, analytisk høytaler som lar deg høre inn i innspillingene. Mellomtonene er svært åpen; for ikke så mange år siden måtte du ha elektrostater for å høre noe tilsvarende. Svakheten med 805s, hvis det er noen ;), er at lyden nok kanskje appelerer mer til intellektet enn til følelsene....
     

    weareleeds78

    Fersking
    Ble medlem
    16.12.2008
    Innlegg
    4
    Antall liker
    0
    oyvjorge skrev:
    Jeg synes at kontrollen på bassen var ganske bra med 120'en, men man kommer ikke helt ned i kjelleren.Men det kan være en løsning å leve med en stund. Ihvertfall har jeg gjort det. Alle oppgraderinger (som er vellykkede) kan man leve med til man føler behov for noe mer....... Lykke til i jakten :)
    Nei, det er det å få utnyttet registeret i høyttaleren selvfølgelig. Det vil jeg. Men ikke nødvendigvis spille høyere enn veldig høyt. Men det er jo spennende å være innom flere forskjellige ting også, og på forsterkersiden har jeg tilgode å prøve litt forskjellige ting og det kaaaan vel tenkes at jeg kommer til å sørge for å få testet en del forskjellig ting og kjenner jeg meg selv rett så blir det vel litt mer rotasjon på forsterkerne enn én ny hvert 14. år i fremtiden.

    Takk igjen
     

    sedj

    Medlem
    Ble medlem
    14.09.2003
    Innlegg
    21
    Antall liker
    0
    Hei!

    Er det noen som har testet ECI-3 mot ECI-5?

    stein erik
     
    M

    marsboer

    Gjest
    Voff skrev:
    kjetil- skrev:
    Har alltid likt B&W så tenkte å høre med Hifiklubben om jeg kunne låne med meg ett par B&W 805s hjem for å se om det er en bra match og isåfall kjøper jeg dem (dumt de ikke får inn fargen jeg vil ha før 20 april).

    Noen som har noen erfaringer og meninger rundt 805s vs 804s? Med orginalstativ kommer 805s opp i rundt 29 000, mens 804s koster 39000.

    Edit: La til spørsmål om 805s vs 804s

    805s trenger vanvittig med innspillningstid; rundt èn måned. Vær oppmerksom på dette dersom prøveeksemplarene er nye. Mine låt som en middels telefonlinje rett ut av boksen!
    De er forøvrig svært analytiske og vil avsløre det øvrige utstyr.
    Testen i Fedelity av 805s er litt på bærtur ;) :p. Noen hevder at de låter varmt; disse må ha referanser i hornhøytalere drevet av transitorforsterkere med mye crossoverforvregning avspilt i umøblerte betongrom ;D.
    Det er en slanktlydende, analytisk høytaler som lar deg høre inn i innspillingene. Mellomtonene er svært åpen; for ikke så mange år siden måtte du ha elektrostater for å høre noe tilsvarende. Svakheten med 805s, hvis det er noen ;), er at lyden nok kanskje appelerer mer til intellektet enn til følelsene....
    Her er jeg grunnleggende uenig. Hos meg låter de varmt og meget fyldig med stram bass, men likevel med en fantastisk åpenhet i mellomtonen og gnistrende snert i toppen. Det du beskriver er den strake motsetning til hvordan de oppfører seg hos meg. Tror rommets akustikk og hvor mye drahjelp den får av rommet er vesentlig for de opplevde forskjellene.
     

    maxmekker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.03.2005
    Innlegg
    684
    Antall liker
    327
    Torget vurderinger
    2
    Må vel bli venn jeg også? Har fått meg en Aw 250, aller siste utgave. Bare noen uker gammel. Ikke like varm og svulstig som tidligere tiders Companiet, men herlig lyd sammen med mine Patos cymponic 2 Amt. Bruker Transporteren som kilde og en Dp 7,2 pre.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.365
    Antall liker
    11.359
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    hel-elt skrev:
    ..............................
    ECI 5 Bestod med glans på lyttekvelden :D Kraftig, mer fylde og minst like fin i toppen som den gamle Yamahaen som og er god.
    Litt skuffet over å få med "universal" fjernkontroll fra EC. Masse knapper jeg ikke bruker. Men av liten betydning for meg som har tatt i bruk Logitech universal. Den er bra.
    Etterhvert som jeg får lyttet mer regner jeg med tilfredsheten bare stiger. ;D Kul å se på er den jo og som husets yngste (19) sa.
    Og ikke minst: kona synes og den er fin når slikt skal være i stua ;D ;D ;D
    (på tide med litt liv igjen her nå)
    Det stopper vel ikke der, tenker jeg ;)
    Jeg gleder meg intenst til å høre den kommende super-spilleren.....

    J.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn