Geir Kristiansen
Hi-Fi freak
Får vel melde meg inn med min AW250-R og Prelude PD1 DAC.
roesok skrev:Har en ECI-3 og vurderer en oppgradering av CD-spiller. Har idag en Sony CDP-XB 930 QS. Rimelig men god spiller. Er nok allikevel mer å hente med en oppgradering. Nå har ECI-3 balanserte innganger og da begrenser utvalget av CD-spillere seg om en ønsker det.
Vurderer følgende:
1 - Beholde CD-spilleren jeg har og kjøpe f.eks. Cambridge DacMagic. Kjøre coax mellom CD-spiller og balanserte kabler mellom DacMagic og ECI-3. Men kanskje DAC'en i Sonyen er på høyde...?
2 - Kjøpe brukt CD-spiller. Kanskje ennå større utvalg av DVD-spillere til gi-bort-priser, men er mer skeptisk til det. CD- og DVD-spillerer finnes svært rimelig og i stort utvalg både på HIFISENTRALEN og FINN.
3 - Kjøpe ny Primare CD21 til 4995,- på Soundgarden. Men vil det gi noe vesentlig bedre lyd..?
4 - Et viktig spørsmål er om XLR vs. RCA til samme pris har stor lydmessig betydning fra CD-spiller/DAC til ECI-3?
Jeg hadde valgt dac med balanserte utganger. Det gir flere muligheter. Sjekk ut Hegel sin dac, Hd10 går jo for en ganske billig penge nå om dagen.roesok skrev:Av de alternativene jeg nevnte kan da kanskje en ekstern DAC være en god løsning (eks. Cambride DacMagic). Eller en CD-spiller med balanserte utganger.
Jeg brokoplet mine AW60 vha kabler.groovelab skrev:Nokon som veit om ein fin aw60 som skal seljast?
Tenkte å brukople og bruke som monotrinn. Bør vere original slik at eg får samme lydsignaturen som den forsterkaren eg allereie har.
Til dei som har gjort dette på aw60 eller aw100, modifiserte du forsterkaren eller brukar du modifiserte kablar?
EC er morro!
Geir Ove
Jeg har brukt ECS Holding AS på Lillestrøm. Det er Abrahamsen-familien som eier og driver ECS Holding - så det skorter ikke på kompetansen. Datteren min og mannen hennes fikk god hjelp her for et par år siden.sevo skrev:Hei venner av Electrocompaniet!
Jeg har fått et problem med den ene kanalen på min eci-5. Er p.t. i Oslo. Vet dere hvilket verksted jeg kan benytte i hovedstaden?
Hilsen
Øystein
Da er Abrahamsen V6 DAC på plass og så vidt prøvd.roesok skrev:Planlegger innkjøp av DAC mellom CD-spiller og ECI-3. Mulig det blir Abrahamsen V6 og så balansert kabling derfra til ECI-3. Men hva med digitalt signal fra CD-spiller til DAC, er optisk og coax like bra? Og har kvalitet (og dermed pris...) vesentlig betydning på digitalkabel?
cl81 skrev:Ingen som har innspill på aw 250 r sammen med eci-5?
Per SP skrev:Hei EC venner!
Lurer mye på det samme som medlem Cl81 gjør.
Har i dag et annlegg bestående av Eci-3 forforsterker, og Ecc-1 spiller. Disse er koblet opp til et par Kef xq 40. Som det er i dag tror jeg ikke Eci-3 er noe overkill!, men den har god strømforsyning og spiller godt på de to gulv høytalerne.
Er ute etter mer kontrollert lyd, samt mer snert og trøkk i bass på høyere volumer. Annlegger som det i dag spiller kjempe bra, varm og god lyd, noe som jeg vil beholde. Er en effektforsterker fra EC ala 250 DMB et godt allternativ (brukt)? Eller vil dere anbefale meg noe annet?
Tror ikke jeg kommer til å velge Bi-amp.
Takk for alle svar!
Ikke annet enn at magefølelsen min fremdeles sier at det må være bedre å selge ECI5 og kjøpe en (brukt?) EC4.7 å bruke med AW250 i stedet. Sparer nok en del penger på det også, og så slipper du å ha effekttrinnet i ECI5 gående ubrukt på tomgang hele tiden. Noe jeg i alle fall hadde irritert meg på.cl81 skrev:Ingen som har innspill på aw 250 r sammen med eci-5?
Dazed skrev:Ikke annet enn at magefølelsen min fremdeles sier at det må være bedre å selge ECI5 og kjøpe en (brukt?) EC4.7 å bruke med AW250 i stedet. Sparer nok en del penger på det også, og så slipper du å ha effekttrinnet i ECI5 gående ubrukt på tomgang hele tiden. Noe jeg i alle fall hadde irritert meg på.cl81 skrev:Ingen som har innspill på aw 250 r sammen med eci-5?