AW 250R Jeg hadde første versjon av denne når den kom, Kan noen fortelle meg hva som er gjort med denne forsterkeren frem til i dag, hva er forskjell. Er det blitt en bedre forsterker? Eneste jeg sitter igjen med er Emc1 fra Ec det er første versjon med serie nr 018. Der har det nok skjedd masse på den fronten. Bruker dac fra Audio Researc på den så det spiller bra.
Bjørn
Hei Bjørn,
Det er gjort masse med AW-serien av produkter siden lanseringen i årenes løp. og her følger en oversikt.
For AW180, AW250R og AW600:
Utgangsseksjon: alle utgangstransistorer er byttet ut med bedre type. Utgangstrinnene blir stivere - bedre bass
Alle andre forsterkertrinn: Byttet samtlige transistortyper med bedre transistorer –resultat mer oppløsning, transparens, presisjon
Kompensering er forbedret – resulterer i bedre stabilitet og lyd
Strømforsyning: byttet til raskere komponenter, mindre støy
Forbedret slow-start kortet for bedre oppstart med mer stabilitet + kan brukes til flere spenninger
Mekaniske forbedringer for mer stabilitet i konstruksjonen, mindre mekanisk lyd
For AW400:
Mekaniske forbedringer for mer stabilitet i konstruksjonen, mindre mekanisk lyd
Forbedret inngangskort.
Utgangstransistorene byttet til bedre og mer lineære, kraftigere type
Alle andre forsterkertrinn: byttet samtlige transistortyper med bedre transistorer –resultat mer oppløsning, transparens, presisjon
Strømforsyning: Bytter til raskere dioder, lavere reverse recovery og dermed mindre støy
Så det er vel verd turen å lytte til de nye versjonene av AW produktene hvis man vurderer å bytte.