Jeg kan jo ikke bare legge ut bilder – det skal jo låte bra også, ikke bare se bra ut!
Så her kommer noen inntrykk etter å ha hørt på settet i noen dager.
Jeg synes det generelt er vanskelig å beskrive lyd, men jeg gjør et forsøk likevel:
Det er en ro i lyden her som gjør at musikken bare flyter ut. Ingenting stikker seg ut eller føles feil – det er en fantastisk behagelig lyd å lytte til, uten at jeg føler at jeg mister noe underveis.
Vokal er spesielt viktig for meg. Jeg synes mye av nerven i musikken ligger her, og her synes jeg oppsettet leverer virkelig bra. Vokalen føles nær, varm og tydelig, og den ligger akkurat litt foran resten av lydbildet – akkurat slik jeg liker det.
Rytmen og bassen er litt vanskelig å forklare, men det er en slags jevnhet og flyt som bare høres riktig ut. Bassen er dyp og solid, men samtidig myk og behagelig – det er definitivt mye bass, men det føles likevel aldri for mye ut.
Jeg får en følelse av å bli omsluttet av musikken, men på en avslappet og balansert måte. Jeg har hatt mange forsterkere oppgjennom og noen kan bli litt overveldende eller "masete," men her kan jeg bare lene meg tilbake og nyte musikken uten å bli sliten av lyden. Det står veldig i stil til hva jeg ønsker å oppnå, og det treffer skikkelig bra.
Jeg liker veldig godt det jeg hører, selv om jeg bare har hatt oppsettet i noen dager. I mine ører og øyne både ser det helt nydelig ut og låter fantastisk!
Høyttalere: Acoustic Energy Corinium
Dac: (Den som står i) Trinnov ST-2 Hifi
Jeg har ikke kjørt noen romkorreksjon (enda)