EC 4-Ever Electrocompaniets venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.501
    Antall liker
    1.788
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Disse har jeg aldri sett før. Noen som har mer info?
     
    • Liker
    Reaksjoner: KMR

    Ampliwire

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.11.2012
    Innlegg
    412
    Antall liker
    160
    Sted
    Finnmark
    AW300M er i motsetning til AW800M, en ren mono-konstruksjon etter det jeg forstår. 265000,- for paret er over dobbelt så kostbart som siste pris på AW400…så det virker som EC forsøker å ta steget opp i en høyere klasse(?) Får håpe det kommer noen nye produkter i noe mer tilgjendelig prisklasse senere.

    Tror nok utviklingskostnadene på AW400 (som er godt over 20 år gamle), har blitt nedbetalt for lengesiden... sannsynligvis allerede på Skårer og i en helt annen tid, med en helt annen omsetningshastighet.

    Det koster å utvikle nye produkter og AW300 er ingen unntak. Den lave omsetningen gjør det helt nødvendig å dekke kostnadene med høyere fortjeneste.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.203
    Antall liker
    8.966
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Tror nok utviklingskostnadene på AW400 (som er godt over 20 år gamle), har blitt nedbetalt for lengesiden... sannsynligvis allerede på Skårer og i en helt annen tid, med en helt annen omsetningshastighet.

    Det koster å utvikle nye produkter og AW300 er ingen unntak. Den lave omsetningen gjør det helt nødvendig å dekke kostnadene med høyere fortjeneste.
    Det er jo en ting, men så har også det skjedd noe med kostnader generelt sett siden da.. EC er i allefall smarte nok til å komme med et nytt produkt når de tar en prisøkning. Se på Dali høytalere f.eks.. Epicon 6 kostet 59.000kr når den ble lansert.. Nå koster den 120.000kr for akkurat samme høytaler..
    Det sier noe om hva ting har gått opp..
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.501
    Antall liker
    1.788
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Jeg tror det er der mesteparten ligger, man blir nok spesielt utsatt her i Norge, med norsk valuta som stuper samtidig som det er høy inflasjon i verden
     

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.098
    Antall liker
    2.290
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har full tiltro til at EC har kontroll, både på produktutvikling og på det forretningsmessige. De vet garantert hvem de konkurrerer med, og muligens også hva kjernekundene tenker.
    Det jeg sier er at de nå konkurrerer i en høyere klasse enn tidligere. Frem til helt nylig kunne man kjøpe et par brenn nye AW400 for 120`og et par AW180 for 90`, så jeg bare konstaterer at den nye, meget attraktive AW300, nå befinner seg i samme landskap som feks MC611, prismessig, og at man da har tatt flere steg opp. Specs er jo virkelig imponerende, den yter jo enormt mye med ekstremt lav forvrengning og med veldig god dempefaktor.

    For meg personlig er AW300 langt mer attraktiv enn MC611, bare så det er sagt. Gleder meg til de første omtalene kommer!
     

    Ampliwire

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.11.2012
    Innlegg
    412
    Antall liker
    160
    Sted
    Finnmark
    Det er jo en ting, men så har også det skjedd noe med kostnader generelt sett siden da.. EC er i allefall smarte nok til å komme med et nytt produkt når de tar en prisøkning. Se på Dali høytalere f.eks.. Epicon 6 kostet 59.000kr når den ble lansert.. Nå koster den 120.000kr for akkurat samme høytaler..
    Det sier noe om hva ting har gått opp..
    Eksempelet der er jo ikke noe annerledes enn hva EC har gjort de siste 30 årene. I 2015 kostet bla. AW600 52000,- per stykk. På slutten lå den på cirka 80000,-.

    Var ingen forskjell på disse modellene heller. Det var jo i stor grad, allerede ett gammelt produkt den gang også.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.203
    Antall liker
    8.966
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Eksempelet der er jo ikke noe annerledes enn hva EC har gjort de siste 30 årene. I 2015 kostet bla. AW600 52000,- per stykk. På slutten lå den på cirka 80000,-.

    Var ingen forskjell på disse modellene heller. Det var jo i stor grad, allerede ett gammelt produkt den gang også.
    Ja alt har gått opp.. noe mer uforskammet enn andre.. vi påstå dali er i den uforskammede gruppen.

    At EC har gått opp kan man mere «skjønne» med tanke på hvordan Norge utvikles økonomisk.
    syns EC nesten har vært edruelige i forhold.
     

    hel-elt

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.01.2009
    Innlegg
    461
    Antall liker
    102
    Sliter med EC living: Ser ikke USB, har prøvd både minnepenn og hdd. Noen som vet hva som er feil?
     

    electrocompaniet

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    02.03.2018
    Innlegg
    56
    Antall liker
    305
    Torget vurderinger
    0
    Hvis du har tekniske problemer med enheten, er det nok det lureste å ta kontakt med de som har laget produktet,
    da de sikkert har bedre kunnskap om hva som kan være årsaken enn folk på HiFi Sentralen.
    men et par tips; hvordan er USB minnepinnen formattert? Den bør være FAT 32 formattert, da det er mest kompatibelt.
    Du bør og plassere filene du skal spille av i en under-mappe, f.eks. lag en mappe som heter "musikk" og legg filene der.
    I app EC PLAY, gå til Bibliotek, administrer kilderr og legg til kilden. Vent noen minutter mens USB minnepinnen blir indeksert, det grønne lyset på toppen iindikerer at indeklsering pågår. Gå tilbake til bibliotek og låtene skal dukke opp etthvert som de er indeksert.

    USB HDD; har den egen strømforsyning? Noen eksterne hard-disker krever mer strøm en en standard USB klarer å levere. (Noen PC'er kan levere mer strøm over USB enn det som er i USB standarden) og da får ikke hard-disk nok strøm. mht. formattering er det samme som ned USB minnepinne.
    Håper dette hjelper.
    Hvis ikke, ta kontakt med Electrcompaniets support på http://support.electrcocompaniet.com for ytterligere hjelp.

    .
     
    Sist redigert:

    Idar E

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.12.2018
    Innlegg
    473
    Antall liker
    1.203
    Sted
    Fræna
    Torget vurderinger
    1
    Hallois igjen EC venner :)

    Har sendt en melding til Electrocompaniet support, men stiller samme spørsmål her med tanke på erfaringer o.l :

    Er det mulig å ha tilkoblet RCA ut og XLR ut samtidig på en ECP-2 Riia? XLR ut til EC 4.8 og RCA ut til Wiim Pro streamer i dette tilfelle.
     

    JanOve

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.05.2005
    Innlegg
    127
    Antall liker
    62
    Torget vurderinger
    1
    Hallois igjen EC venner :)

    Har sendt en melding til Electrocompaniet support, men stiller samme spørsmål her med tanke på erfaringer o.l :

    Er det mulig å ha tilkoblet RCA ut og XLR ut samtidig på en ECP-2 Riia? XLR ut til EC 4.8 og RCA ut til Wiim Pro streamer i dette tilfelle.
    Hei
    Det går heilt fint, har gjort det i årevis, men om du meiner digitalt så går ikkje det. Veit ikkje om Wiim Pro har analog inngang.

    mvh
    Jan Ove
     

    Idar E

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.12.2018
    Innlegg
    473
    Antall liker
    1.203
    Sted
    Fræna
    Torget vurderinger
    1
    Hei
    Det går heilt fint, har gjort det i årevis, men om du meiner digitalt så går ikkje det. Veit ikkje om Wiim Pro har analog inngang.

    mvh
    Jan Ove
    Flott, takk for svar! :) - I hvilket oppsett bruker du RCA og XLR samtidig? Wiim Pro har analog inn for å streame til andre deler av huset. Litt av planen min, høre knitring overalt- peiskos i hver en liten smarthøyttaler :geek:
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.501
    Antall liker
    1.788
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Sikler på en ecg platespiller men de er ikke lette å få tak i
    Fornøyd med den ?
     

    Geir Kristiansen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Innlegg
    2.852
    Antall liker
    2.281
    Sted
    Tromsø
    Den har det ikke vært noe å utsette på. Har på den en ClearAudio Maestro og synes at kombinasjonen av denne, EC-riggen og Dali Euphonia gir den lydsignaturen jeg liker. Siden oppgraderingstrangen ikke eksisterer så tenker jeg at en overgang til en MC kunne ha vært noe å prøve.
     

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.611
    Antall liker
    1.477
    Sted
    Sunndalsøra
    Har hatt komplett EC jeg. En Aw 120 som ble stjelt av en forhandler som svindlet ved innbytte. Pengene/mellomlegget for en ECM 1-UP. Så jeg måtte legge ut ca 40k ekstra for få denne spilleren. Så denne CD spilleren har kostet meg 70k. Så noe lignende har ikke vært gjort for å få et EC produkt. Veldig godt fornøyd med denne spilleren. Har den gamle RIAA fortsatt.
    Jeg byttet til Dp pga. bedre belasning for lavere impedans, mindre støy og mere speed og kontroll. Dette båndelementet ble for hard kost/belastning foe EW 120. Deres nyere RiAA trinn, er et ombyggd DP RIAA. Dær ligger mye av mine uttalelser som jeg må beklage for EC tråden. Ellers så må jeg si at det er veldig positivt at EC blir produsert i Norge. Hele racket mitt er norske produkter:)
    @ hoij Du sparer ihvertfall ikke på disse sure oppstøta. Du spillerer ikke lenger på EC Aw, og har også kommet med ''negative'' uttalelser etter bytte. Kjelen finner åt gryta, og er like svart begge to:) Ellers å måtte jeg bytte et display på EMC-1UP. Årsaken må være at den ikke var avslått når den ikke var i bruk. Var en annen servicemann som byttet displayet. Da skrudde EC på Tau prisen opp som jeg måtte betale ca 2000,- for . Dermed ble totalen totalen nærmere 4k for bytte/rep ;)
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn