Defo skrev:
vredensgnag skrev:
Du kan naturligvis skaffe en felle - men her trengs en HiFi løsning.
Disse er faktisk utrolig effektive:
http://www.primrose-london.co.uk/sp...L95QCFQuZQwodQmGfrA&source=googleads<p class=
Kjipt de ikke sender internationalt... :-[
Men vil ikke de elektromagnetiske pulsene påvirke annlegget/lyden?
Vel, det var de elektromagnetiske signalene som gjorde meg litt skeptisk også. Hvis det apparatet sender såpass mye elektromagnetisk støy tilbake på nettet at elektromagnetisk utstråling fra selve ledningsnettet i huset skremmer vekk edderkopper, så tror jeg en heftig skilletrafo blir en obligatorisk del av prosjektet. Det fører litt for langt.
Så jeg prøvde Fruens Metode; en kvart boks Radar insektsspray mot diverse krinkler og kroker hvor dyrene holder til. De likte det
ikke. Dagen etter lå en god del av dem med bena i været, men noen hadde flyttet til nye steder i kjelleren. Ny runde med fluesmekkeren. Deretter var det helt stille.
I to dager. Først dukket det opp en ny art. Den ligner ganske mye på husedderkoppene i fasong, men er litt mindre og helt fløyelssvart. De oppfører seg litt merkelig: Beinflyr oppover veggen, hopper ned fra en meters høyde, løper opp igjen, hopper ned, osv. Jeg har også sett dem i hagen, og de gjør akkurat det samme på utsiden av huset. Klin gærne små dyr. Og dagen etter var den første husedderkoppen på plass igjen. Det er hundrevis av steder småtassene kan komme seg inn i et gammelt hus.
Nå er det meste ved det gamle: Ved lyden av panikkslagne kvinnehyl fra kjelleren er det bare å trå til med fluesmekkeren. I det minste får man litt kreditt for å ha reddet en kvinne i nød.