Ønsker anbefaling Effektforsterker

Zack

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.04.2018
Antall liker
86
Sted
Nittedal
Torget vurderinger
0
Jeg fikk en av de første NAD C298 som kom te landet i heimen for ei stund sia. Har et pragmatisk forhold te maskiner. De skal virke iht spec ! Den er jo som kjent bygget med Purify klasse D moduler og er vel å kategorisere som målemonster av gartnerforeningen. Min gamle effektforsterker som døde etter 28 år (EC AW 100 DMB - RIP) og blei erstattet av denne må nok se se seg vel parkert . Jeg blei sittende ei heil natt på krakken i sukkerflekken (sweet spot på nynorsk) og spelle musikk, har du gode høyttalere i et godt rom, det stemte for meg. Elektronikk med lyden av ingenting ! Den blir gammel i hylla mi.

Dr.E
Takk det høres lovende ut.
Alt er nok relativt men alt tatt i betraktning som familiefar med andre enn meg selv å tenke på har jeg så gode høyttalere jeg kan ta meg råd til nå, Dynaudio Special40.
Rommet er en vanlig kjellerstue med møbler, tepper på gulv etc. Med godt rom mener du da akustisk behandlet?

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Antall liker
3.007
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Hypex nCore 500 er knallgod, og har rikelig med krefter. Den kan virkelig anbefales, om du finner den brukt.

Johan-Kr

Uttern

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.11.2007
Antall liker
166
Torget vurderinger
1
Ncore 500 spiller bedre enn Mcintosh Mc2102, det er min konklusjon. Det er en konklusjon jeg ALDRI trodde skulle komme fra min munn.

Mvh

Elmer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.08.2009
Antall liker
109
Takk det høres lovende ut.
Alt er nok relativt men alt tatt i betraktning som familiefar med andre enn meg selv å tenke på har jeg så gode høyttalere jeg kan ta meg råd til nå, Dynaudio Special40.
Rommet er en vanlig kjellerstue med møbler, tepper på gulv etc. Med godt rom mener du da akustisk behandlet?
Jeg har et vanlig rom dvs stue som du selv beskriver, min vanlige lytteposisjon er langs veggen i en sofa med høyttalerne en meter fra motsatt vegg. Ikke optimalt. Dette gir naturlig nok en litt oppblåst bass når jeg sitter i trykksonen te bakveggen. Skal jeg kjøre solo setter jeg meg med en godstol i spissen av trekanten foran høyttalerne. Da stiger solen opp, og er det helg følger det med noen gode glass. Life is wonderful.

Dr.E

Zack

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.04.2018
Antall liker
86
Sted
Nittedal
Torget vurderinger
0
Jeg har et vanlig rom dvs stue som du selv beskriver, min vanlige lytteposisjon er langs veggen i en sofa med høyttalerne en meter fra motsatt vegg. Ikke optimalt. Dette gir naturlig nok en litt oppblåst bass når jeg sitter i trykksonen te bakveggen. Skal jeg kjøre solo setter jeg meg med en godstol i spissen av trekanten foran høyttalerne. Da stiger solen opp, og er det helg følger det med noen gode glass. Life is wonderful.

Dr.E
Kjører samme stil her med sofa langs veggen og høyttalere en meter ut fra motsatt vegg og ved anledning en stol i sweetspot som gir opptimale forhold. Da er det på med vinyl og et godt glass i hånden👌
Med dine beskrivelser tenker jeg NAD er et godt og sikkert kjøp.

Topp Bunn