baluba
Æresmedlem
- Ble medlem
- 18.02.2009
- Antall liker
- 15.156
- Sted
- Kopervik og Bergen
- Torget vurderinger
- 1
Jeg synes du er en god ambassadør, Townes. Kanskje du kan klare å få folket til å si C&W uten å måtte kremte først også.
For de som har rett innstilling til Spotify kan tjenesten faktisk bli mye dyrere enn 99 i måneden.Roberten skrev:Men det er det på tide å gjøre noe med. Spotify gav mersmak, så her skal det handles. Takk og takk, Townes.
1985 er litt tidlig for min del . Var vel åtte år da, så det var "noen år" før eg begynte å kjøpe Beat. Men de holdt det gående ganske lenge, gjorde ikkje de? Mener eg har en anstendig samling Beat liggende heme på landet et sted. Oppå et loft, nedi en kjeller, uti en garasje. Eller noe sånt.baluba skrev:Er det noen som husker den samleplaten fra Slash som Beat gav til sine abonnenter da musikkavisen ble lansert i 1985? Den var en glimrende oversikt over det Slash stod for, og jeg kunne godt tenkt meg en cd-kopi av den platen. Det er vel liten sannsynlighet for at den ble gitt ut på sølvplate i det hele tatt.
Beat som ikke er trykket på dasspapir er ikke Beat. Glanset papir har jeg aldri kjøpt Beat på, og nekter å tro at det livet i Se og Hør-familien tilførte dem noe positivt. Bransjesladder-siden var skikkelig kostelig lesestoff. ;DTownes skrev:1985 er litt tidlig for min del . Var vel åtte år da, så det var "noen år" før eg begynte å kjøpe Beat. Men de holdt det gående ganske lenge, gjorde ikkje de? Mener eg har en anstendig samling Beat liggende heme på landet et sted. Oppå et loft, nedi en kjeller, uti en garasje. Eller noe sånt.baluba skrev:Er det noen som husker den samleplaten fra Slash som Beat gav til sine abonnenter da musikkavisen ble lansert i 1985? Den var en glimrende oversikt over det Slash stod for, og jeg kunne godt tenkt meg en cd-kopi av den platen. Det er vel liten sannsynlighet for at den ble gitt ut på sølvplate i det hele tatt.
@65finger
Supert hvis du og andre plukker opp et og annet tips her. Ser du har lyttet en del til Townes (ai ai, hvilken dobbeltbunn i den ;D).
Regner selvsagt med at langt fra alt i denne tråden vil falle i smak, til det liker eg å tro at variasjonen (om ikke ennå, så i alle fall etterhvert) er såpass bred at kun raringer som meg vil kunne bifalle alt. Vet om svært få som er like glad i kokkojazz som Turboneger, Blind Willie Johnson og Dwight Yoakam
Nydelig inkonsekvens der, baluba ;Dbaluba skrev:nekter å tro at det livet i Se og Hør-familien tilførte dem noe positivt. Bransjesladder-siden var skikkelig kostelig lesestoff. ;D
De gikk mye lenger enn Se & Hør ville gjort, men med en svært gjennomsiktig anonymisering, he he he. ;DRoberten skrev:Nydelig inkonsekvens der, baluba ;Dbaluba skrev:nekter å tro at det livet i Se og Hør-familien tilførte dem noe positivt. Bransjesladder-siden var skikkelig kostelig lesestoff. ;D
Jepp, glemte å fremheve Dallas Frazier/"Doodle" Owens perlen True love travels on a gravel road, gjort kjent av Elvis. Det er utrlolig flott låt, og personlig holder eg Nick sin versjon som den beste eg har hørt Men ALT er jo bra på den. Johnny Cash covret vel The beast in me fra denne plata på en av hans American Recordings mener eg. Husker ikkje kalla i farten, men kjapp og gæli bruk av elimininiminamisjonsmetoden sier meg at det må ha vært den første.baluba skrev:En fin og riktig fremstilling av denne store artisten, Townes. Jeg er enig i din vurdering av diskografien, og spesielt de to jeg opplever som dine favoritter her; Jesus of Cool og The Impossible Bird. På sistnevnte bør det også nevnes at det er en flott cover av Elvis (Presleys) True Love Travels On A Gravel Road.
Greit, sjefen. Sånn blir det. Nok en grunn til å være begeistret for Yep Roc til og med.Townes skrev:Begynn med dette, Roberten.
Etterpå tar du for deg Dig my mood (coveren Failed Christian er superultragigamegafantastisk) og At my age. Er du fortsatt ikke mettet, skaff resten. Alt er verdt å ha.
Yep roc har nylig reutgitt The impossible bird, dig my mood og the convincer på vinyl. Eg sier ikkje mer.
Nå driver du og skrøner igjen, Townes. Du må ikke overdrive så mye hvis du vil vi skal tro på det.Townes skrev:Helu helu
I dag vil eg slå eit kort, men konsist slag, for ein neglisjert singer/songwriter med ei særs tragisk skjebne. Til dei som har fått sansen for Townes og denslags, er dagens mann vel verdt ein lytt, på grensa til påtvunget. Townes lagde til og med ei låt til denne herremannen ved navn..
No er eg kanskje vel treig her på morgonkvisten, men skjønner ikkje heilt kor du vil no:baluba skrev:Nå driver du og skrøner igjen, Townes. Du må ikke overdrive så mye hvis du vil vi skal tro på det.Townes skrev:Helu helu
I dag vil eg slå eit kort, men konsist slag, for ein neglisjert singer/songwriter med ei særs tragisk skjebne. Til dei som har fått sansen for Townes og denslags, er dagens mann vel verdt ein lytt, på grensa til påtvunget. Townes lagde til og med ei låt til denne herremannen ved navn..
Nei, det er sikkert litt vanskelig for en som har til vane å skrive skrøner om seg selv i tredje person. God morgen. ;DTownes skrev:No er eg kanskje vel treig her på morgonkvisten, men skjønner ikkje heilt kor du vil no:baluba skrev:Nå driver du og skrøner igjen, Townes. Du må ikke overdrive så mye hvis du vil vi skal tro på det.Townes skrev:Helu helu
Ach so ja.baluba skrev:Nei, det er sikkert litt vanskelig for en som har til vane å skrive skrøner om seg selv i tredje person. God morgen. ;DTownes skrev:No er eg kanskje vel treig her på morgonkvisten, men skjønner ikkje heilt kor du vil no:baluba skrev:Nå driver du og skrøner igjen, Townes. Du må ikke overdrive så mye hvis du vil vi skal tro på det.Townes skrev:Helu helu
Ikkje alt, men mye er. Veldig glad i vinyl ja, men har fortsatt beydellig flere cd'er enn vinyl i heimen. Cd'ene er imidlertid gjemt i kasser under seng, inni skap, på loft etc. Sluttet å kjøpe cd'er for en del år siden. Debuten til Foley er jo av og til på ebay, men til en heller drøy penge. Townes platene blir jo reutgitt av fat possum for tida, originalene koster ofte litt.rolfozzy skrev:Veldig mye bra musikk du har i tråden din, Townes. Men er alt dette og få tak i på vinyl?
Jeg har forstått det slik at du er vinylentusiast.
Samme her. Mest cd, men vinylsamlingen tar seg opp. Townes har jeg kun på cd, det meste han har gitt ut har jeg nok. Truckers har jeg alt utenom den siste på cd, den siste på vinyl.Townes skrev:Ikkje alt, men mye er. Veldig glad i vinyl ja, men har fortsatt beydellig flere cd'er enn vinyl i heimen. Cd'ene er imidlertid gjemt i kasser under seng, inni skap, på loft etc. Sluttet å kjøpe cd'er for en del år siden. Debuten til Foley er jo av og til på ebay, men til en heller drøy penge. Townes platene blir jo reutgitt av fat possum for tida, originalene koster ofte litt.rolfozzy skrev:Veldig mye bra musikk du har i tråden din, Townes. Men er alt dette og få tak i på vinyl?
Sadies, Black keys, Drive-by truckers, dead moon etc er å få tak i på vinyl. Ikkje alt med sadies er like lett å få has på.
Letteste måten å sjekke om ting er tilgjengelig på vinyl er vel amazon og ebay
Ja, vinylsamlinga øker forholdsvis radig. Fikk noen sure skudd for baugen nå, med verkstedsregninger, flybilletter og fandens oldemor, så det er tilnærmet kjøpeforbud nå. Kun noen absolutte nødvendigheter som skal i hus; den Ray LaMontagne plata du gjorde meg oppmerksom på, siste Robert Plant og siste Black mountain.rolfozzy skrev:Samme her. Mest cd, men vinylsamlingen tar seg opp. Townes har jeg kun på cd, det meste han har gitt ut har jeg nok. Truckers har jeg alt utenom den siste på cd, den siste på vinyl.Townes skrev:Ikkje alt, men mye er. Veldig glad i vinyl ja, men har fortsatt beydellig flere cd'er enn vinyl i heimen. Cd'ene er imidlertid gjemt i kasser under seng, inni skap, på loft etc. Sluttet å kjøpe cd'er for en del år siden. Debuten til Foley er jo av og til på ebay, men til en heller drøy penge. Townes platene blir jo reutgitt av fat possum for tida, originalene koster ofte litt.rolfozzy skrev:Veldig mye bra musikk du har i tråden din, Townes. Men er alt dette og få tak i på vinyl?
Sadies, Black keys, Drive-by truckers, dead moon etc er å få tak i på vinyl. Ikkje alt med sadies er like lett å få has på.
Letteste måten å sjekke om ting er tilgjengelig på vinyl er vel amazon og ebay
Har handla mye på ebay, det meste er og finne der. Men i enkelte tilfeller kan det bli dyrt. Frakta drar prisen opp.
Jada, men alle kopiene er ikkje solgt ennå. Såg det sto et eks sist eg var innom Rema 1000 på Torgallmenningenrolfozzy skrev:For et mas. Civilians har jeg da kjøpt for lenge siden. Vi snakker om år. ;D
En bra artist Joe Henry. Har tre til med mannen, så det er ikke noe dritt nei.