Egen islamparagraf på off topic?

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.587
Antall liker
15.156
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Slubbert - gærningene 5-0
Gidder ikke gå gjennom hele tråden, men er ikke dette nettopp det som ikke skal forekomme? Dette er harselering med de troene, i og med at de stemples som gærninger. Det er faen ikke så rart at forumet har en slik paragraf når folk ikke forstår såpass at å avskrive deltakere som gærninger er å trø over streken? Og i dette tilfellet en hel gruppe, de som tror på Gud.

Dessuten er det ingen særparagraf for Islam, men for alle religioner. Islam er eneste som er direkte nevnt av forskjellige årsaker, men paragrafens tekst sier helt klart at det dreier seg om enhver tro, og at Islam bare nevnes som et eksempel.

Edit: Akkurat den logikken og stemningen var det som førte til at jeg forlot sentralen som aktivt medlem for omtrent et halvt år siden, og det er fortsatt ikke avgjort fra min side om jeg kommer til å vende tilbake som aktivt medlem. Den forsuringen av mitt liv på nettet som sentralen førte til ønsker jeg ingen gjentakelse av.
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.940
Antall liker
6.094
Torget vurderinger
2
Her er regelen:

Det er ikke tillatt å skrive innlegg som bryter med forumets regler om folkeskikk og etikette, og derav vil det f.eks. ikke være tillatt å skrive innlegg som er støtende for folks relgiøse overbevisninger. Vi har bl.a. sett en rekke tråder/innlegg som har vært nedlatende mot muslimer og islam, og dette er ikke tillatt. Hifisentralen er et møtepunkt for hi-fi interesserte, og her skal alle kunne delta uten å risikere hets for hvem de er. Tråder eller innlegg som bryter med disse reglene risikerer å bli fjernet uten varsel.
Hifisentralen er først og fremst et samlepunkt for hi-fi interesserte, og den dagen jeg og min familie ble truet fordi folk snakket nedlatende/dritt om Islam så kom særregelen på plass. Jeg tåler mye kritikk, men jeg klarer ikke å se hvorfor jeg skal bli truet for noe som er så langt unna hi-fi relatert tema. Off Topic var i utgangspunktet ment som en kategori for det som ikke passet inn i annen hi-fi kategori, og ikke som en alt-mulig-kategori, men den utviklet seg til å bli det, og jeg godtok det, men jeg må ha lov til å sette visse begrensninger.

Det er de som mener at relgion er menneskeskapt, og det er de som mener det motsatte. Det er helt greit å diskutere dette på saklig grunnlag, men det er ikke tillatt å gå til angrep på folk fordi de har en relgiøs overbevisning, og dette må respekteres. Det spiller ingen rolle hva som har skjedd i historiens løp, hvor hjernevasket folk evnt. må være osv. Noen tror, andre ikke. Diskutér gjerne, men respekter at folk er forskjellige, og hold det på et saklig nivå.

Mvh
Høvdingen
 

Torja

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.03.2008
Innlegg
2.350
Antall liker
1.028
Her er regelen:



Hifisentralen er først og fremst et samlepunkt for hi-fi interesserte, og den dagen jeg og min familie ble truet fordi folk snakket nedlatende/dritt om Islam så kom særregelen på plass. Jeg tåler mye kritikk, men jeg klarer ikke å se hvorfor jeg skal bli truet for noe som er så langt unna hi-fi relatert tema. Off Topic var i utgangspunktet ment som en kategori for det som ikke passet inn i annen hi-fi kategori, og ikke som en alt-mulig-kategori, men den utviklet seg til å bli det, og jeg godtok det, men jeg må ha lov til å sette visse begrensninger.

Det er de som mener at relgion er menneskeskapt, og det er de som mener det motsatte. Det er helt greit å diskutere dette på saklig grunnlag, men det er ikke tillatt å gå til angrep på folk fordi de har en relgiøs overbevisning, og dette må respekteres. Det spiller ingen rolle hva som har skjedd i historiens løp, hvor hjernevasket folk evnt. må være osv. Noen tror, andre ikke. Diskutér gjerne, men respekter at folk er forskjellige, og hold det på et saklig nivå.

Mvh
Høvdingen
OKAY, når du sier det slik.
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.587
Antall liker
15.156
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Takk for presiseringen, Høvding. La oss sørge for at det blir et inkluderende og kjekt sted for alle musikkelskere og livsnytere. Alt drittpraten kan foretas på steder som hegnaronline og lignende steder. Avskalling av forumet på grunn av sur stemning er ingen tjent med. Ressurspersoner forsvinner, noe jeg har hørt rykter om har forekommet i den perioden jeg har vært ute av forumet.
 
Topp Bunn