Ikke så galt som fryktet
.
En helt Stonesfri aften.
Det ble et svært hyggelig møte med hyggelige kjentfolk og bra musikk.
Jeg glemte å ta bilde men GunnarS vil sikkert komplettere her.
AG Mezzo hos olaps ble et svært hyggelig gjensyn for meg, da jeg har eid samme høyttalere i noen år.
Mezzo sin overlegne styrke ligger i mellomtonehornet som strekker seg ganske langt ned i frekvens og møter bassene på ca 240hz.
Flott åpen lyd som er vanskelig å få i noen som helst butikk-kjøpt høyttaler.
Jeg digger disse AG'ene.
Mezzoenes lille svakhet ligger i midbass-området, men det betyr lite hvis man ikke er veldig opptatt av rock/prog. På jazz eller vokal feks er disse AG'ene noe av det beste som kan oppdrives.
Det ble spilt endel digitalt streamet fra Tidal gjennom en Lumin P2. Publikummet bestående av Røroman, GunnarS, Salty Dog og undertegnede var nok ikke helt begeistret, selv om musikkvalget var bra. Det manglet liksom litt på åpenhet, definisjon og bassen var av og til litt fraværende på enkelte låter og for mye på andre låter. Bassen var også litt lite definert.
Dette er ting jeg kjenner fra eget anlegg og skyldes nok streamingen og ikke det at det er digitalt. Med egne rippede cd'er er lyden bedre enn streaming her hjemme.
Ettehvert ble det svitsjet over til grammofon og da løsnet det meste. Bedre definisjon i bass, mer fylde og mye mer åpen mellomtone.
Noe negativt ?
Rommet. Peisen står nok litt i veien for at all lyd skal komme frem uhindret. Dette vet selvsagt olaps og har noen skumle planer i hodet for å rette på dette.
Komiteen har også stilt seg villig til å stille opp med slegge ved neste treff.
EBLE har ikke for vane å kommentere lyd under hjemme hos besøk, siden musikken alltid står i fokus, men siden treffet akkurat denne gang skulle ha en litt lydmessig retning ble det et lite referat om lyden denne gangen.
Siden sentralkomiteen var godt representert under møtet var det stor enighet om å dele ut rødt kort for fravær av pølser.
Komiteen trakk etterhvert det røde kortet tilbake, siden det er olaps som skal være vert for et møte i oktober.
Det hele endte i en kraftig advarsel og lovnad fra verten om dobbel porsjon pølser på oktober-møtet.
Tøffe tak altså, men sentralkomiteen er nådeløse når viktige statutter ikke oppfylles.
Vi takker for en svært hyggelig aften hos olaps med mye god musikk og lyd.