olaps
Hi-Fi freak
Bare delvis enig, Hans.Ingen fare for at jeg prakker Dylan, Beatles eller mange andre på dere.
Temakvelder derimot.
Med mest vekt på musikken og artisten.
Lyden kan hver enkelt digge hjemme på eget anlegg.
Litt teknisk også. Uten at det blir sloss kamp
Temakvelder med én artist har jeg ikke tro på, til dét er musikksmaken for forskjellig, og det har jo allerede vært en del misnøye med musikkvalg, selv om det ikke sies høyt i gruppa. Dette synes jeg er leit og unødvendig, og jeg mener at om man er medlem og deltar på treff, så får man akseptere og respektere at andre har ulik smak. Men selvsagt fint med variasjon, og at andre har med seg LP'er/CD'er, eller kommer med forslag til hva som kan spille via andre media.
Det samme gjelder tekniske diskusjoner hvor jeg håper det kan bli mer akseptert at man er forskjellige. Teori og praksis (ift lyd) er jo ofte to forskjellige saker, og når enkelte enten kvier seg for å ta opp temaer eller til og med kvier seg for å delta på treff pga det som kan oppfattes som kverulering/mobbing, har det gått for langt.
Og mtp lyd, som er noe av det essensielle for de fleste som deltar i EBLE (tror jeg), så er jo dette viktig å ha fokus på. Og jeg mener vi skal bli langt flinkere til å kommentere på det vi hører, tror de aller fleste vil sette pris på tilbakemeldinger. Man sitter jo gjerne aleine hjemme og vurderer og tester og bygger og tweaker, da er det fint med noen seriøse meningsutvekslinger. I alle fall langt bedre enn bare å snakke om det i bilen på vei hjem, det gir null framdrift.